לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 12-12-2018, 04:32
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 302
המילים המקובלות כטירוף מערכות, שגעון מוחלט, כבר חלשות כדי להגיב לפרוייקט זה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שלמה30 שמתחילה ב "מטוס ראש הממשלה"

יחלוף זמן ונגלה את שערוריית "הצוללות" החדשה. מדובר בסכומים שיכולים להסביר רק את הגירסה הישראלית ל-Airforce One. מוצב פיקוד מעופף למנהיגות הישראלית בעת משבר ומלחמה גרעינית. (או הסבר אחר, הונאות ומעילות ענק של הקבלנים המעורבים בפרוייקט אולם אני בספק). דבר מיותר כמובן לישראל, כשם שהוזמנו צוללות נוספות על ידי נתניהו ששכנע את הממשלה למרות דעת מפקדי חיל הים, והמטכ"ל ושר הבטחון. מעניין מאין מקור הרעיון של נתניהו לקנות מגרמניה ספינות ללוחמת צוללות, ממוחם הקודח של המאהניסטים הידועים שימרון את גנור?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 13-12-2018, 10:09
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
היות ואייר פורס וואן - קשור לעניין, וספינות מלחמה - לא!
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי MONOCHROME שמתחילה ב "למה לעצור באייר פורס 1, אני..."

העניין הוא רכישת מטוס לשימוש משלחות הכנסת, שרי הממשלה, הנשיא וראש הממשלה,
ולכן משווים לכלי טיס דומים במדינות אחרות.
ברוב המדינות קיימים מטוסים לשימוש דומה, ואפילו הפלסטינים הדלפונים, רכשו מטוס לשימוש דומה.

לאורך שנים ארוכות טסו ראשי מדינת ישראל לביקורים רשמיים בחו"ל באמצעות מטוסי בואינג 707 של חיל האוויר (ששימשו את החיל בשוטף לטיסות תובלה ארוכות טווח ולוחמה אלקטרונית)
וכן במטוס ביון מסוג גולפסטרים 5 של החיל.
בנוסף, השתמשו לעיתים במטוס חכור, של חברת אל על, או במטוס של חברת ארקיע.
הסדרים אלו לא הניחו את דעתו של שירות הביטחון הכללי, שטען לליקויים בכל הקשור לאבטחת ראש הממשלה.

בשנת 2008 הממשלה אימצה הצעה לרכוש מטוס ייעודי לשימושים אלו, אך לאחר בחירות 2009 - ההחלטה בוטלה, והוחלט על הקמת וועדה מקצועית לבחינת החלופות.
ועדת גולדברג, בראשותו של השופט בדימוס אליעזר גולדברג, הוקמה ב-15 בדצמבר 2013 במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. בין חברי הוועדה היו מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (מיל') עידו נחושתן, וסגנית נשיא לשכת רואי חשבון בישראל, רו"ח איריס שטרק. בפני הוועדה הופיעו 23 אישים, ובהם ראש הממשלה, מנכ"לית בית הנשיא, ראשי המוסד, השב"כ, המטה לביטחון לאומי (מל"ל) והחשבת הכללית במשרד האוצר.
הוועדה קבעה כי "די בחסרונות כמו תקשורת ואבטחת המטוס הקיימים כיום במטוסים הנחכרים לטיסות מסוימות ואשר יהיו קיימים באותה מידה אם תהיה התקשרות ארוכת טווח עם חברת תעופה, כדי להצדיק מסקנה בדבר קיומו של צורך לרכוש מטוס ייעודי".

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 13-12-2018 בשעה 10:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 28-10-2019, 21:33
  מוהנדס במיל מוהנדס במיל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.06.19
הודעות: 724
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "כפי שכתבו כאן- מטוס רשמי טס..."

ציטוט:
וכמטוס רשמי הוא יישרת 20-30 שנה.

אז לפי הנתון שלך מטוס חדש היה יכול לשרת את המדינה למינימום 40 שנה כך שזה בהחלט השקעה משתלמת.
כמו כן אני לא מומחה לאחזקת מטוסים אבל ההגיון אומר לי שולפים של מטוסים ישנים יכולים להיות מאוד יקרים כמו גם התחזוקה השוטפת שהוא יצטרך + צריכת דלק גבוהה יותר.


ציטוט:
אם היו קונים מטוס חדש מאיפה לתעשיה האווירית היה צץ פרויקט עם תעסוקה למאות אנשים במשך חמש שנים? גם שיקול. חלק ניכר מהכסף חוזר למדינה במיסוי


אבל השיפורים שהתעשייה האווירית עושה הם בעיקר במערכות הסודיות של המטוס(תקשורת, שיבוש נ''מ וכו'..) אחרת על מה הוציאו 300 מליון ש''ח ?! על התקנת מיטה לרוה''מ ורעייתו?.

נערך לאחרונה ע"י מוהנדס במיל בתאריך 28-10-2019 בשעה 21:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 31-10-2019, 14:09
  dbe3 dbe3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.02.18
הודעות: 1,173
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "אני הנחתי תמיד שהצוות יהיה..."

היום כמעט בכל מטוסי אלעל יש קישור לוויני ,
לא בדקתי מה רוחב הסרט אבל אני מניח שבבקצאה של כל רוחב הסרט זה צריך להספיק. השאלה האם הלווין שהמערכת משתמשת בה הוא מספק מבחינה ביטחותית , אני מניח שכן כי ההצפנה נעשית לא בלווין אלה בתחנות הקצה. כאן נכנסת השאלה כמה המערכת אמינה , מניסיוני המערכת עובדת רק ב 60 70 אחוז מהזמן לכן היא כנראה לא מספקת. התקנת מערכת מיוחדת שתצריך התקנת אטנה חיצונית זמנית לא נראית לי אופציה ראלית.
כנל לגבי מערכת ל"א שלדעתי כנראה מחייבת התקנות חיצוניות (אולי אני טועה).

לגבי טייסים , אם נקח בחשבון שהמטוס נועד לנשיא ולראש הממשלה אנחנו מדברים על בערך טיסה בחודש , טייסים חייבים להתאמן לפחות פעם בשבוע לכן הקצאת טייסים רק למטרה זאת זה ביזבוז . אם זה היה מטוס שמוטס על ידי חברה ישראלית אחרת יכלה המדינה לחתום על הסכם עם אותה חברה והטייסים היו עושים זאת כמילואים או בהסדר אחר ובין לבין מחזיקים את כישרות הטייס שלהם בחברה האזרחית. בעבר שהיה את מטוס ה 707 הטייסים שהיו מוקצים אליו היו מטסים אותו גם למשימות אחרות כמו תובלה . גם אז לדעתי רבים מהם היו טייסים בחברות תעופה. כרגע פרט ל 767 הזה אין שום מטוס באלעל או בצבא שדומה למטוס הזה , יתכן שברגע שיגעו המכליות החדשות (לא נראה לי ב4 שנים הקרובות) המצב ישתנה כי מטוסי התדלוק מבוססים על ה 767.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 04-11-2019, 11:26
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "עלה לאוויר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
ברקע מסוק הבלאקהוק של תע"א
אודה לפרטים נוספים.

ציטוט:
מעניין למה לא התקינו כנפוני קצות כנף (Winglets)...
סביר להניח שלא ניתן להתקין רטרואקטיבית - יש צורך בכנפיים מותאמות ומחוזקות.
לפי המידע ברשת - מודל 2008 ומעלה, מגיע מקורי (המטוס בן 20..)

in 2008, the first 767-300ER retrofitted with blended winglets from Aviation Partners Incorporated debuted with American Airlines.[87] The manufacturer-sanctioned winglets, at 11 feet (3.35*m) in height, improved fuel efficiency by an estimated 6.5*percent.[87] Other carriers including All Nippon Airways and Delta Air Lines also ordered winglet kits.

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_767

ציטוט:
ע"פ הכתבה המטוס יופעל ע"י חיה"א בגף מיוחד של ט.120
אך טבעי.
יתכן שאחת הסיבות המרכזיות לעלות הפרויקט, היא החלפת המנועים לדגם החדש שקיים ב KC-46 (אם בכלל יש לכך היתכנות הנדסית).
ואז כבר אפשר לראות יותר שפיות בכל העניין.
.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 04-11-2019, 15:02
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]ברקע מסוק..."

אין הרבה מידע, ממה שמצאתי זה בלאקהוק מהדגמים הראשונים (UH-60A) שהיה בשימוש צבא ארה"ב (המשמר הלאומי של קולורדו) ואח"כ חברת תעופה פרטית המספקת שירותי מסוק בשם Billing Flying Services.
לפני כשנתיים נרכש מהם ע"י תע"א קיבל מס' רישוי ישראלי 4X-BEZ, משמש לניסויים שונים

בתמונה של הספוטרית לאה חננשווילי מיום 03.11.19 ניראה עם חיישן קדמי מהסוג המשמש נגד צוללות וכד'
השערה שלי משמש לניסויים עם מערכת Skimmer למסוקים ימיים (אולי בשביל הסיהוק של חיה"י?)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מערכת Skimmer
https://www.iai.co.il/p/skimmer

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 12-11-2019, 10:02
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שלמה30 שמתחילה ב "מטוס ראש הממשלה"

מתוך דברים שאמר וכתב תת אלוף (בדימוס) אמיר השכל (אני מעלה רק את הנוגע למטוס):
בספטמבר 1997 קיבלתי את הפיקוד על בח"א 27, בסיס מטוסי התובלה הכבדים של חיל האוויר דאז. שנה מאוחר יותר, בספטמבר 1998, קלטה טייסת 120, טייסת מטוסי הבואינג של חיל האוויר, מטוס להטסת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. המטוס שהיה בבעלות שליט בחריין נרכש והושבח בעלות של 30 מיליון ₪. במטוס הותקנו חדרי דיונים ומגורים, מערכת תקשורת לוויינית, מקלחת ועוד. התצורה הפנימית של המטוס הייתה ניתנת לשינוי וכאשר הוא לא נדרש לטובת טיסות ראש הממשלה הוא שימש להטסת אנשי קבע מהדרום, הטסת מטענים מרחבי העולם ואימוני טייסים. בטיסות ראש הממשלה שרתו את ראש הממשלה והפמליה שלו פקחי העמסה, חלקם היו אנשי מילואים שבשגרה היו דיילים בחברת אל על. המטוס והצוות לא היו נאים בעיניי הזוג המלכותי ומהר מאד הועברו טיסות ראש הממשלה לחברות אל על וארקיע. המטוס המקורי שמספר הזנב שלו 272 עדיין ממשיך לטוס בחיל האוויר.

ב-15 בדצמבר 2013 הוקמה ועדת ברשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג במטרה לבחון את הכדאיות הכלכלית שברכישת מטוס עבור
ראש הממשלה. הוועדה החליטה בחיובי ובתנאי ש: "יש להציג יעד ראלי [לעלות הפרויקט] של 185 מיליון ₪." באוגוסט 2015 אישר הקבינט המדיני ביטחוני למטוס תקציב של 729 מיליון ₪ כמעט פי 4 מהתקציב שקבעה הועדה.

המטוס הנוכחי, בואינג 767 בן 19 שנים, אינו יכול לשנות תצורה והוא מיועד לטיסות ראש הממשלה בלבד. חיל האוויר נדרש להקים טייסת VIP מיוחדת. "לפיל הלבן" נבנה הנגר מיוחד בבסיס נבטים שבנגב, על ההנגר תופקד שמירה מיוחדת 24/7. את המטוס יהיו צריכים להטיס מעת לעת, בין טיסות ראש הממשלה, שכן מטוס שאינו טס באופן סדיר נתון לנזילות ותקלות (מטוס נועד להיות בשמים). השנה הפסיקה חברת אל על להטיס את צי מטוסי ה 767 שהיו ברשותה וטייסי הצי שהיו מיועדים להטיס את מטוס ראש הממשלה מאבדים את כשירותם. מניסיוני רב השנים בפרויקטים מסוג זה עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בפרויקט ובעליות שלו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:23

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר