06-11-2018, 11:20
|
|
|
|
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,948
|
|
נראה שהסיבה היא מתח הרווחים של בתי הזיקוק.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "עליית מחירי הסולר בחודש נובמבר, לעומת יחידת מחירי הבנזין"
בעבר בתי הזיקוק היו מונופול, לפני עשור, נמכרה הפעילות של בית הזיקוק באשדוד לפז.
בחודשים האחרונים הרווחיות הנמוכה של בית הזיקוק, לצד תביעות וסיכונים אחרים (למשל, הכרזת שר על כך שעוד עשור רוב הרכבים יהיו חשמליים, וציפיה לצעדים אופרטיביים בנושא),
גרמה לפז לשקול האם לעצור שדרוגים, או להתכונן מכירה, ואולי אף להתחיל לייבא תזקיקים ישירות.
לחלופין - צפוייה עליה בביקוש העולמי לסולר בענף הספנות, עקב שינוי ברגולציה על זיקוק מזוט,
ויתכן שבתי זיקוק (בארץ או בחו"ל) אוגרים סולר לצורך זה, מה שמפחית את ההיצע.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו
לא מצאתי הסבר לעליה הזו בשום מקום, כך שאם זה משהו שאינו קשור למחיר הסולר מיצרני הדלקים, אז יתכן שמדובר בקרטל.
|
לפי בדיקת רשות ההגבלים, מחירי הסולר בחברות הקטנות נמצאים בתחרות עזה, כך ששם - קשה להאמין שהתארגן קרטל.
אם יש קרטל - הוא כנראה מצוי בתחום הזיקוק:
אלא שכאשר מתחילים לשקול האם משתלם להפחית היקפי זיקוק ולייבא במקום - זה לא נחשב קרטל.
|