31-08-2018, 21:51
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
יש לא מעט כאלה
אם נתחיל בסביבה הקרובה - שדה דב הוז וגם נתב"ג פעלו תקופה ארוכה כשדות מעורבים.
שדה התעופה של פרנקפורט עבד כשדה שצידו האחד אזרחי וצידו השני - צבאי.
שדה התעופה של שטוטגארט עדיין פועל במתכונת דומה.
לא חסרות דוגמאות נוספות.
לגבי שדה בצורת X בחיפה - כבר מזמן שלא בונים מסלולים כשהם חוצים זה את זה. המודל המועדף הוא מסלולים מקבילים.
לגבי המתנה באוויר - זאת יכולה להתבצע מעל הים בלי שום קשר למזג האוויר. אגב - החלופי, המועדף בד"כ על חברות התעופה, הוא השדה של לרנקה. תשאלו את בריטיש איירוייז... :-)
צריך להבין שהסבת שדה צבאי לשדה אזרחי דורשת לא מעט שינויים בתשתיות:
- בניית רחבות חנייה שמותאמות למשקל המטוסים
- טרמינל - מערכת מיון מזוודות, מערכות בידוק בטחוני, דיוטי פרי וכו'
- מערך שינוע נוסעים (אוטובוסים\שרוולים\תחבורה אל השדה וממנו)
- מערכת דלק (או מערכת תת קרקעית או צי מתדלקות שמסוגל לתת מענה רציני)
- אגב דלק - אם מתכננים שימור כושר צבאי - אז מדובר בסוגי דלק שונים (דלק צבאי אינו מתאים למטוסים אזרחיים ולהיפך)
- הקצעת מערכת נתיבים שתשתלב ב"צמתים" הקיימים ובחינה אם בכלל הצמתים מסוגלים לעמוד בעומס התעבורה הצפוי (בכמה מטוסים יכולה הבקרה בניקוסיה לתמוך?)
- חברות תפעול...
- כוח אדם מקצועי...
במידה שמדובר גם בטיסות מטען - תוסיפו:
- טרמינל מטען
- שינוע מטען
- ציוד פריקה והעמסה
- מכס
- מחסנים
ועוד....
בקיצור - זה לא ממש סיפור פשוט וה"חיסכון" בהקמת המסלולים - לא בהכרח רלוונטי (ומן הסתם - גם אותם יצטרכו לשפץ ולהתאים לפעילות מטוסי נוסעים ומטען)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|