לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 08-08-2010, 10:09
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
חזרתם של שכירי החרב, כתבה על הפרטת הלחימה ע"י ארה"ב

כתבה מעניינת מאוד עם הרבה מאוד חומר למחשבה על תהליך ההפרטה של משימות שהיו בעבר נחלתו הבלעדית של הצבא והבעיות האתיות והמבצעיות שנובעות מכך (נדון בעבר מס' פעמים בפורום).
למרות שהכתבה מתמקדת בבלקווטר, יש לציין שבלקווטר אינה החברה היחידה שפועלת עבור צבא ארה"ב ו/או הממשל.

לקרוא לבלקווטר "זרוע בטחון סודית" זה כמו לקרוא לבלו אנג'לס "טייסת סודית" מבחינת תשומת הלב שבלקווטר מושכת ותהודה הרבה לאירועים הקשים שהחברה מעורבת בהם.


http://www.calcalist.co.il/local/ar...3413630,00.html

למכירה: צבא שכירי החרב של ג'ורג' בוש


לזרוע הביטחון הסודית של ארצות הברית קוראים Blackwater, חברה פרטית שנויה במחלוקת שמבצעת משימות מלוכלכות בכל העולם תמורת מאות מיליוני דולרים. עכשיו המייסד אריק פרינס מוכר את החברה, ומשאיר אחריו אמריקה שהפריטה את מערכת הביטחון והתרגלה לצבא שנלחם בשביל כסף, לא בשביל צדק
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 08-08-2010, 13:26
  odedy odedy אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.05
הודעות: 1,161
מעניין
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "ידידה שלי כתבה לא מזמן עבודת סמינריון בנושא"

כמו כן, בעית תרגום קלילה:

"רישיון להרוג - מלחמה בטרור באמצעות אקדחים להשכרה".
לכל היותר שכירי חרב או אקדוחנים

"בלקווטר נהפכה לחברת הביטחון הפרטית של הממשל האמריקאי. הוא הפעיל אותה אפילו בענייני פנים, כמו באזור האסון של ניו אורלינס בהוריקן קתרינה" - מפחיד.

מתישהו לפני יותר מעשור ישבתי בשיעור מבוא לימי הביניים עם עליזה ג'יניאו, והדיון בכיתה נסוב על התלות שפיתחו המלכים באצילים הפיאודלים (יסלחו לי המומחים אם אני טועה במינוח, בכל זאת 98, 12 שנה לך תזכור)

אחד התלמידים שאל "איך זה יכול להיות שהם לא ראו שהם מחזקים את האצילים ומחלישים את כוחם"? וזאת שאלה שיכולה להיות מאוד מתאימה פה (ובעוד הכרעות כלאחר יד ששינו את פני החברה, בשינוי אדרת כמובן)

אני לא מתיימר לדעת את התשובות לנושאים האלה, אבל אני מנחש שבשנים המכריעות שגיבשו זה שילוב של קוצר ראות והתמקדות בקרב/מלחמה הבאה - עניין שהיה קשה לממן אז אף יותר מכיום. וזו התשובה שתופסת לדעתי יותר מכל בהקשר של עליית שכירי החרב של העשור האחרון.

היעדר חלופות ראויות - פה אני חושש שלחץ הזמן והרצון לספק תשובה מיידית אחרי 9/11 הוביל לכך שמיהרו להסתמך על quick fix חיצוני.

האלמנט התרבותי - ופה (כמו כל מי שמנסה לזרוק קביעות תרבותיות) אני צועד על קרח דק - בימה"ב - אני מניח שזה היה פיתרון די טבעי לשבטים שהלכו והשתלטו על האימפריה הרומית - תוך שהאסימילציה שלהם לדרך הרומית הלכה וקטנה, ככל שהאימפריה נחלשה.ובימינו, אני חושב שזה תוצר של התנגשות האידיאולוגיה הרפובליקנית התומכת בממשלה קטנה וחלשה ככל האפשר לטובת שוק פרטי מחוזק עם העובדה שאין מה לעשות, מלחמה זה משהו עתיר משאבים - זאת בשילוב הצרכים הדוחקים.

שוב, אשמח לתיקונים, הארות הערות (ושוב סליחה אם הזיכרון שלי לא מספיק טוב)

ואחרי כל החירטוטים שלי,

למישהו יש נתונים עדכניים המבהירים אם אכן נוצר חיסכון, או שמא היתרון היחידי נעוץ בחוסר הפיקוח - הכספי והמבצעי כאחד?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 08-08-2010, 15:09
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי odedy שמתחילה ב "מעניין"

ציטוט:
ובימינו, אני חושב שזה תוצר של התנגשות האידיאולוגיה הרפובליקנית התומכת בממשלה קטנה וחלשה ככל האפשר לטובת שוק פרטי מחוזק עם העובדה שאין מה לעשות, מלחמה זה משהו עתיר משאבים - זאת בשילוב הצרכים הדוחקים.
אני חושב שהנקודה האחרונה היא המכרעת. נניח וצריך לאבטח באופן קבוע מספר נציגים של סוכנות ממשלתית אמריקאית כלשהיא בעיראק. אפשר לפנות לצבא, לחכות לעבודת המטה בכל הרמות שתגדיר משמעויות בתקני כ"א, תקציבים, אמצעים, רמות כשירות נדרשות וכו', ללחוץ על הגורמים המתאימים לאשר את הצרכים ולחכות שהיחידה תתארגן- או לשים כסף, הרבה כסף, על חוזה אזרחי ולקבל פיתרון בזמן ידוע.

מה שלא ברור לי זה הצד החוקי. בארץ, להבנתי לחברות אבטחה פרטיות יש הרבה פחות סמכויות מלשוטר ולחייל. איך פתאום בעיראק הם "פטורים מהדין החל על חיילים אמריקאים"? הדעת נותנת שגנרל או בכיר ב- CIA ששולח כוח של בלקווטר למשימה, אחראי פלילית על תוצאותיה לפחות כאילו היה שולח חיילים, לא?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 08-08-2010, 21:35
  odedy odedy אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.05
הודעות: 1,161
הם לא מהווים תחליף לזרוע צבאית אלימה
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "כבר שנים שבכל מסעדה בישראל..."

לא מדובר פה על התפרקות של המדינה מהבלעדיות שלה בהפעלת כוח - לפחות לא באותה מידה כמו בשימוש בחברות שכירי חרב, שכפיפותן להוראות ולחוקים שלהם כפוף הצבא נתונות בספק - לדוגמא הדברים שמצויינים בכתבה על בלקווטר - האיומים של הברנש, שבמקרה שינסו לעשות משהו, הוא ייאלץ לחשוף סודות. ד"א, שמתם לב למה שצויין בכתבה על רציחות של עדים? - לא בדיוק מה שהיית מצפה מצבא, או מזרוע של המדינה

אבל, זה לא רק זה, הנאמנות העליונה שלו היא לבעלי המניות (הבעלים). ומה יקרה כשהטרנד הכלכלי השולט יהיה לקצץ גם בתחום האאוטסורסינג בצבא? האם החברה תיפרד מרשימת 40 אלף שכירי החרב? או שתחפש לה אזורי מלחמה יותר רווחיים כדי לרצות את בעלי המניות?

שים לב ד"א למקור של שכירי החרב - אנשים מכל העולם, שנאמנותם נתונה ל...?. כאן ודאי תציינו ששירות בצבא האמריקאי מהווה גם כרטיס כניסה לחברה האמריקאית ושהצבא מורכב מהרבה מאוד בני מקור שונה ותזכירו את הסרן המפגע מטקסס. אבל, בסופו של דבר הנאמנות העליונה אמורה להיות למדינה - בחברה פרטית, יש עוד גורמים והאתוס המדיני מלכד. מצד שני, אולי אם נפריט לגמרי את המלחמות, אולי חברות הענק יגיעו למסקנה שלא שווה להן לבזבז כל כך הרבה כסף על מלחמות ויפסיקו להילחם - יסדרו הכל בתוכניות ריאליטי. זה יכול להיות נחמד


ל-toni2ton,

טוב נו, אף פעם לא הבטחתי שבדרך בין המוח למקלדת לא יהיו קצרים

כעיקרון - אין ספק שאני מרדד מאוד, ומתעלם מגורמים מהותיים כמו תרבות ארגונית שונה בצורה דרסטית, חברה מורכבת ומתוחכמת בהרבה. אבל, אני חושב שיש דמיון בין שתי הדוגמאות. אולי מחר יהיה לי כוח לנסות להסביר את זה. אבל, לך תסביר אסוציאציה (בקטנה, קוצר הראות האנושי של ימה"ב ושל ימינו לא השתנה הרבה מאז, איך אמר מודי בראון - הכל אנשים

נערך לאחרונה ע"י odedy בתאריך 08-08-2010 בשעה 21:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 08-08-2010, 21:59
  odedy odedy אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.05
הודעות: 1,161
ואם מההקבלה שלי משתמע כאילו אני חושב שאוטוטו אנחנו מתקרבים לבלגן ימה"בי
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי odedy שמתחילה ב "הם לא מהווים תחליף לזרוע צבאית אלימה"

אז זה ממש לא המצב

מבחינת המימדים באמת שאין מה להשוות - לא מדובר בצבא שכל כולו מסתמך על "אצילים" עם כנופייות של מאה מאתיים ויותר וילדע חייס עם חרבות, קלשונים וכל הבא ליד, אלא העברה מודעת של תפקידים מסוימים (ולמיטב הבנתי גם לא מדובר על העברה מוחלטת של תחומי לחימה מרכזיים) לידי בלקווטר ודומותיה.

עדיין מעניין לקבל מידע ברור על הכדאיות הכלכלית של זה - ובמובן הזה מעניין שהחברות הללו משלמות הרבה יותר לשכירי החרב משהצבא משלם לחייליו - מה שנראה לי כלא רק גורם מושך בעליל, אלא כגורם שמחזק את הצורך של החברה בהשגת עבודות קבלניות מגופים נוספים, או להעלות את המחיר לצבא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 09-08-2010, 20:22
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
כל מיני הערות
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי odedy שמתחילה ב "מעניין"

1. חייליו של אציל פיאודלי, נאמנים לאדונם ופחות נאמנים למלך. זה אכן אחת הבעיות המרכזיות של התקופה הפיאודלית. באנגליה פתרו את הבעיות באמצעות המגנה קרטה והגבלת כוחו של המלך לבית הלורדים ומאוחר יותר לפרלמנט, ואילו בצרפת נוצר תהליך שחיזק את המלך על חשבון האצילים עד ליצירת המונרכיה האבסולוטית, ואילו ברוסיה הצאר הראשון, איוון האיום פשוט טבח במתנגדיו מבין האצילים באמצעות "המאות השחורות" שלו.

2. הממלכות והרפובליקות האיטלקיות נשענו מאוד על שכירי חרב, בעיקר שווצרים. אלא שהשווצרים לא תמיד נלחמו בשווצרים אחרים. מקיאבלי הקים מחדש את רעיון הצבא הלאומי באיטליה. הצורך בשכירי חרב נבע מכך שקשה היה לחזיק צבא מקצועי גדול (בעיקר בתקופות שלום) ושימוש יעיל בנשקים של אז דרש הכשרה ארוכה, מתמדת. שכירי חרב נדדו ממלחמה למלחמה.

3. תקופות ארוכות בהיסטוריה האמריקאית שלפני מלחה"ע I , שירותי הבטחון היו מופרטים עדי כדי כך, שלחברת השיטור והאבטחה "פינקרטון" היה יותר כוח אדם מאשר לצבא, ואנשי פינקרטון אפילו אבטחו את הנשיאים.

4. אני לא מכיר את כל התפקידים של בלאקווטר וחברות הדומות לה. אולם בדר"כ חברות האבטחה האלה עסוקות מאוד בגיוס והדרכה של כוחות אבטחה מקומיים. ייתכן שבמקרה של חשד ל"פשעים" לכאורה, החיילים שלחצו על ההדק אינם אמריקאים. וכמובן, נהג מקומי או מקסיקני זול יותר מנהג אמריקאי. באותו האופן, חיילים, טייסים, מאבטחים ועוד. ולכן משתלם מבחינה כלכלית. עובדי קבלן, אתם יודעים...

5. ישראל יכולה, ואולי עושה כן, בהפעלת שכירי חרב: במקומות מרוחקים (לדוגמא: תמיכה בארגון צבאי איראני הפועל נגד האייטולות), למבצעים מוגדרים (למשל מבצע מודיעיני בארץ אירופאית) או יכולות מיוחדות (דוגמאות: צוות צלפים מקצועי לטיפול בבעיה, חברת תובלה אוירית עם המטוס שלה לצורך העברת מטען מיוחד, טכנאים זרים לטיפול בציוד שלל/חדש).

6. הבעיה הגדולה של צבאות בעולם המערבי, כולל צה"ל שהם בנויים להילחם כלומר מצוידים ומאומנים מלחמה קונבנציונאלית נגד צבאות זרים. המלחמה החדשה היא מלחמת COIN. מלחמה נגד מסתננים, טרוריסטים וכד'... צבאות אלו פועלים בשתי דרכים: נסיון הטמעת טכנולוגיה וגם המצאת תו"לים חדשים כדי לגשר על הפערים.
שכירת "שכירי חרב" שלהם יש גמישות הפעלה גדולה יותר ומתאימים עצמם מראש טוב יותר למלחמה החדשה.

7. אם וכאשר ארה"ב תיסוג מעירק ואפגיסטאן. אז הדרך לשמר נוכחות אמריקאית היא באמצעות צבאות של שכירי חרב, או מנדט מהאו"ם לפריסת הקסדות הכחולות. כלומר חיילים ניגרים, ירדנים ואינדוזנים המקבלים שכרם מארה"ב דרך האו"ם.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 09-08-2010 בשעה 20:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 09-08-2010, 22:28
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
אתייחס לשני סעיפים
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "כל מיני הערות"

ציטוט:
4. אני לא מכיר את כל התפקידים של בלאקווטר וחברות הדומות לה. אולם בדר"כ חברות האבטחה האלה עסוקות מאוד בגיוס והדרכה של כוחות אבטחה מקומיים. ייתכן שבמקרה של חשד ל"פשעים" לכאורה, החיילים שלחצו על ההדק אינם אמריקאים. וכמובן, נהג מקומי או מקסיקני זול יותר מנהג אמריקאי. באותו האופן, חיילים, טייסים, מאבטחים ועוד. ולכן משתלם מבחינה כלכלית. עובדי קבלן, אתם יודעים...

בנוגע לגיוס והדרכה של כוחות מקומיים, התשובה שלילית. לצורך העניין, BW כלל לא עוסקת בהכשרת כוחות מקומיים - מי שעושה זאת הן חברות כמו MPRI, וינל ודיינקור (שמאבטח שלה נהרג ממטען צד בליווי שיירה דיפלומטית לעזה לפני כמה שנים) שמוגדרות כחברות לייעוץ בטחוני והן מופרדות בצורה מוחלטת (מבחינת חוזה, סמכויות ותחומי פעילות) מחברות האבטחה שביניהן נמנות BW וכן אייג'יס, קרול, ארמורגרופ וטריפל קאנופי שנחשבת ליורשת של BW לאחר שזו איבדה את החוזה שלה עם ממשלת עירק לאחר תקרית הירי במפורסמת במרכז בגדד.

ובעניין הפעלת "עובדי קבלן" - BW נחשבת לאחת החברות היותר מקצועיות מבחינת עובדי האבטחה שלה: הם מעסיקים יוצאי כוח דלתא, SEAL, ריינג'רים וכו' - המכנה המשותף הוא שכולם יוצאי יחידות מובחרות מהשורה הראשונה, שנדרשים להביא שנים של נסיון קרבי (המורכבות והסיכון של ליווי שיירה אחת מבגדאד לפרברים או עיר אחרת גדולה הרבה יותר מכל שיירה שצה"ל אי פעם הכניס ללבנון או נצרים). גם החברות האחרות שפועלות בשטח מעסיקות בשנים האחרונות כמעט אך ורק יוצאי צבא/משטרה/גופי בטחון ממלכתיים - כן, יש חברות יותר קטנות וזולות שהעסיקו חולי-אדרנלין וסתם משוגעים אבל הן במפורש לא היו הרוב. הדגש הוא לרוב על המקצועיות הרלוונטית, לא על הרקע האתני ובטח שלו הפעלת עובדים לא איכותיים מכפר בפריפריה. במקרה הזה עובדי קבלן = עובדים מקצועיים ומנוסים באותה רמה של החיילים בשטח, או יותר.


ציטוט:
7. אם וכאשר ארה"ב תיסוג מעירק ואפגיסטאן. אז הדרך לשמר נוכחות אמריקאית היא באמצעות צבאות של שכירי חרב, או מנדט מהאו"ם לפריסת הקסדות הכחולות. כלומר חיילים ניגרים, ירדנים ואינדוזנים המקבלים שכרם מארה"ב דרך האו"ם.

בבקשה תוותר על המושג "שכירי חרב" בהקשר של האשכול, ותשאיר אותו למדינות עולם שלישי נידחות בהן באמת פועלים אנשים כאלה. בעניין ההפעלה לאחר הנסיגה: או"ם אולי, חברות אבטחה ממש לא - וזאת מהסיבה הפשוטה שחברות אלה מקבלות גיבוי צבאי למקרי קצה בהם כוח האבטחה איבד את יתרונו והוא נמצא בסכנה קיומית ברורה ומיידית.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 08-08-2010, 22:39
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
מזכיר לי נאום מלפני כמה שנים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "חזרתם של שכירי החרב, כתבה על הפרטת הלחימה ע"י ארה"ב"

לפני כמה שנים נשא בכיר בממשל האמריקאי נאום בפנטגון, שהשאיר את כל שומעיו בהלם ובדיעבד הוכר כאחד הסממנים הבוטים ביותר למדיניות המדוברת כאן. הנה קטע קצר מתחילת הנאום:
ציטוט:
The topic today is an adversary that poses a threat, a serious threat, to the security of the United States of America. This adversary is one of the world's last bastions of central planning. It governs by dictating five-year plans. From a single capital, it attempts to impose its demands across time zones, continents, oceans and beyond. With brutal consistency, it stifles free thought and crushes new ideas. It disrupts the defense of the United States and places the lives of men and women in uniform at risk.

Perhaps this adversary sounds like the former Soviet Union, but that enemy is gone: our foes are more subtle and implacable today. You may think I'm describing one of the last decrepit dictators of the world. But their day, too, is almost past, and they cannot match the strength and size of this adversary.

The adversary's closer to home. It's the Pentagon bureaucracy. Not the people, but the processes. Not the civilians, but the systems. Not the men and women in uniform, but the uniformity of thought and action that we too often impose on them.
מקור

לא, אין כאן טעות - הדובר הכריז על אנשי המטכ"ל האמריקאי בתור האויב. הוא סימן על גבם מטרה ענקית, כזאת שתהווה פתח להפרטה. הדובר הוא אחד דונלד ראמספלד, שר ההגנה של ארה"ב - והסיבה שלא רבים זוכרים את הנאום החשוב קשורה לעיתוי אותו נשא: 10/9/2001. יממה לאחר הנאום, העולם השתנה לגמרי.
הסיבה העיקרית לנקודת המוצא של ראמספלד והבוס שלו בוש הבן היא היותם תלמידים צייתנים של אסכולת מילטון פרידמן, הכלכלן זוכה פרס נובל שהלך לעולמו בשנת 2006. פרידמן הוא מתומכיה הבולטים של כלכלת שוק חופשית מבוססת-הפרטה, כזו שתשאיר לצבא הממשלתי את הלחימה האמיתית ותעביר את הבט"ש לחברות אבטחה פרטיות. על מצע גידול פורה שכזה, חברות כמו BW פשוט לא יכולות שלא לפרוח.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 09-08-2010, 16:19
  nshaltiel nshaltiel אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.07.10
הודעות: 8
עלויות
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי odedy שמתחילה ב "ראשית שאלת העלויות:"

ראשית יש לציין שנושא הכדאיות בהפרטת שירותי הביטחון אינו זהה לכלל המדינות. יש מדינות בהן ההפרטה עשויה להביא עימה טכנולוגיות חדשות שלא היו קיימות בצבא ויש מדינות כמו ארצות הברית שיכולות להרוויח מעט במובן זה, כך הדבר גם בשאר המימדים בהם ניתן לבחון את כדאיות ההפרטה.

נושא העלויות:

השאלה האם הפרטת שירותי ביטחון היא יעילה מבחינה כלכלית עדין לא זכתה לתשובה. המסקנות מהניתוחים השונים אינן סופיות ונראה כי אין דרך לחשב את עלותם האמיתית של שירותי ביטחון פרטיים.
כך למשל, פטר סינגר (Peter Singer) טוען כי אין בנמצא הוכחה כלכלית לחיסכון בהפרטת שירותי ביטחון.
"
The reality of this, and the irony of it, is that we often talk about it in terms of economic cost savings, but there are no proven economic cost savings. There is simply no comprehensive study that we can look at and say that it has proven to save us money"
http://www.pbs.org/wgbh/pages/front...ctors/ceff.html

פרופסור סטיבן סכונר (Steven Schooner), מרצה למשפט באוניברסיטת וושינגטון המתמחה בחוזים ממשלתיים טוען אף הוא כי עדיין אין מחקר אשר מוכיח את יעילותה הכלכלית של הפרטת שירותי הביטחון.
"
I don't think there's any question that no one knows whether it's cheaper or not. One of the best studies we've seen on whether outsourcing saves money is the RAND study, which is now a few years old. And what the RAND study says is there's the potential for immense cost-saving in outsourcing. But it hasn't been proven yet.
There's a number of episodic studies since, but there has not been a compelling case made that government outsourcing, particularly this type of outsourcing, saves money."
http://www.pbs.org/wgbh/pages/front...ctors/ceff.html


בדומה, גם סטיב פינארו (Steve Fainaru), כתב עיתון הוושינגטון פוסט (Washington post) וזוכה פרס פוליצר על דיווח חדשות בתחום הבינלאומי, הצהיר כי לא נתקל באף מאמר רציני שטען כי הפרטת שירותי ביטחון משתלמת מבחינה כלכלית ..

את הצהרה זו ניתן לשמוע בהרצה אשר נשא ב Commonwealth club ומפורסמת באתר ForaTv.
http://fora.tv/2008/11/20/Steve_Fai...s_Mercenari es

הקושי בביצוע השוואה כלכלית בין העלות של עובד חברות ביטחון פרטיות לעלות של לוחם בצבא נובע ממספר סיבות: (1) נתונים רבים הנוגעים להפרטת שירותי הביטחון אינם נגישים לציבור או קלים להשגה. (2) ישנם עלויות נוספות כגון: מענקי פרישה, פנסיה והקלות במיסים אשר אינן נכללות במלואן בניתוחים הקיימים. (3) המחירים היחסיים עשויים להשתנות בהתאם לנסיבות כגון: משך פרישת הכוחות, רמת הכוחות הנדרשים לביצוע המשימה, רמת התחרות בשוק.
איסוף נתונים לגבי עלותם הכלכלית של חברות ביטחון פרטיות או של שירותים שונים בצבא היא כאמור משימה קשה. מידע רב אינו זמין ויש להסתמך על ניתוחים חלקיים המפורסמים על-ידי הממשל או על-ידי ארגוני מגזר שלישי אשר השיגו את המידע באמצעות בקשות המסתמכות על חוק חופש המידע (Freedom of information act) .
הקושי השני בהשוואה בין העלויות של שתי החלופות נובע מהסתמכות חברות הביטחון הפרטיות על כוח האדם הקיים בשוק עקב צמצום היקף הצבאות. הסתמכותן של חברות הביטחון הפרטיות על יוצאי שירות צבאי יוצרת מצב בו עלויות ההכשרה והאימון של עובדיהן כבר שולמו על-ידי המדינה. על אף שחברות הביטחון הפרטיות אינן משלמות את מחיר האימון וההכשרה של כוחותיהן, הן עדיין נדרשות לשלם ולגבות מהמדינה שכר אשר משקף את ערכם של לוחמים מאומנים, כתוצאה מכך נדרשת המדינה לשלם פעמים על האימון הכוחות. עניין זה תקף גם לגבי חלק מהטבות הניתנות לחיליים משוחררים משום שהאימון הצבאי דורש פרק זמן ממושך בתוך המסגרת הצבאית, דבר המעניק זכאות לחלק מן ההטבות .
הקושי השלישי בניתוח הכדאיות הכלכלית של הפרטת שירותי ביטחון נובע מן הנסיבות המשתנות של השימוש בהן. כך למשל בשימוע שנערך בוועדה לפיקוח ורפורמה בממשל (COMMITTEE ON OVERSIGHT AND GOVERNMENT REFORM) ב- 02.10.2007, טען יושב ראש הוועדה הנרי ווקסמן (Henry Waxman (, כי אין רציונאל כלכלי בהפרטת שרותי הביטחון.
"
We know that sergeants in the military generally cost the Government between $50,000 to $70,000 per year. We also know that a comparable position at Blackwater costs the Federal Government over $400,000, six times as much. "
" From my point of view as a chairman of an oversight committee, and I want to work together with Democrats and Republicans, the taxpayers are not getting their money’s worth, by all the billions of dollars that have gone to Blackwater and these other private security contractors, when it could have been done a lot cheaper. And we are not getting our money’s worth, when we have so many complaints about innocent people being shot, and it is unclear whether they are actually being investigated by the State Department, because we haven’t had cooperation from the State Department to even tell us if investigations have been done by them. So if we are paying more and getting less than what we can get from our military, I think that the American people are entitled to ask why, and I still am not satisfied after this whole long day of hearings, that I have had a good answer to this question.. "

העניין החשוב ביותר בדבריו של הנרי ווקסמן (Henry Waxman) הוא השווה בין העלויות בפרק זמן של שנה. ייתכן שהשוואה בין העלויות של שימוש בחברות ביטחון פרטיות למשימה בודדת שאורכה הוא חודש יהיה זול לאין שיעור מהפעלת יחידה צבאית אשר תדרוש אימון מיוחד לעניין ותחזוק כוחות זמינים לשם משימות עתידיות.
במחקרים השוואתיים שנערכו בתחילת תהליך ההפרטה בחיל הים האמריקאי (Navy), בין מחנות אימונים מופרטים לאלו שעדין ברשות הצבא, נמצא כי חברות פרטיות יעילות כלכלית רק במקרים בהם יש מספר מתחרים גדול או במקרים בהם מתירים לחברות להשיג את היעדים בדרכים אחרות מאלו שהתבקשו בהתחלה . השוק הביטחוני איננו סטטי ולכן קשה לטעון כי קיומה של תחרות גדולה היום תבטיח את קיומה גם בהמשך. כדוגמא להשפעת חוסר תחרות על התנהלות המלחמה ניתן לקחת את המקרה בו מחלקת המדינה ביקשה להפסיק את השימוש בשירותי התעופה של חברת Blackwater בעיראק. במקרה זה מחלקת המדינה לא הצליחה למצוא חברה אשר מסוקיה עומדים בתקנים הנדרשים ולכן נאלצה להמשיך ולהעסיק את חברת Blackwater לצורך תעבורה צבאית - אווירית בשמי עיראק. במקרה זה מדובר על המשך חוזה שמחלקת המדנה ביקשה לבטל, אך בהחלט ייתכן כי בעתיד יועלו דרישות אשר לא יהיה ניתן למצוא את סיפוקן בטווח המידי על-ידי השוק.

Analysis. of DoD's Commercial Activities Program
R. Derek Trunkey *',Robert P. Trost *Christophe'r M. Snyder 1996
http://wwsw.dtic.mil/cgi-bin/GetTRD...oc=GetTRDoc.pdf

את ההטבות הניתנות לחיילים ניתן לחשב על-ידי המחשבון שהציב משרד ההגנה האמריקאי באתר האינטרנט שלו.
http://www.dod.mil/cgi-bin/redux.pl

השפעת ההפרטה על הדמוקרטיה:

בכל דמוקרטיה אחד העקרונות הראשיים הוא שהאזרחים הם בעלי השליטה העליונה בכוח של מדינתם ושהם מבטאים את רצונותיהם וסמכותם באמצעות נציגים שנבחרו באופן חופשי. הנציגים בחברה הדמוקרטית מבטאים את רצון האזרחים על-ידי הפעלת סמכויות החקיקה והמנהל שניתנו להם. מגזר הביטחון עוסק בביטוי הכוח הצבאי של המדינה ולכן גם הוא מנוהל על-פי עיקרון זה.

האחריות על ההסדרים בנוגע לביטוי שליטתם של האזרחים על מגזר הביטחון, ההתניות החוקיות והמקרים אשר יאפשרו את הפעלת הכוח הצבאי מכונים "שליטה דמוקרטית על הגנה" Democratic) control of defense).
המטרה של שליטה דמוקרטית היא להבטיח שהאינטרסים והעדיפויות של האזרחים ישוקפו במדיניות הביטחון של מדינתם. מדיניות הביטחון אמורה להיות מתורגמת לכדי מערכת ביטחון אפקטיבית, יעילה וברת ביצוע במובנים כלכליים ומעשיים. ניתן לראות בשליטה הדמוקרטית במערכת הביטחון כערובה לכך שהכוח הצבאי שנבנה על-ידי המדינה יענה לאזרחים ולעולם לא יופנה נגדם ושיעשה בו שימוש בניגוד לרצונם.
תפקיד נוסף של השליטה הדמוקרטית במנגנוני הביטחון הוא להבטיח את המשך קיומו של משטר דמוקרטי. במישור זה ישנם שלושה חששות עיקריים:
א. תפיסת הנהגת המדינה על-ידי הצבא והפיכתה מדמוקרטיה למשטר צבאי ודיקטטורה.
ב. החשש השני הינו שימוש של מנהיגים פוליטיים בכוח הצבאי לשם חיסול יריבים או כפיית ממשלם על האזרחים.
ג. החשש מפני אי יעילות ושחיתות במוסדות הביטחון.
הנורמות לשליטה הדמוקרטית במנגנוני הביטחון עוצבו במהלך שני העשורים האחרונים על-ידי אימוצם של מספר החלטות שהתקבלו בועידות בינלאומיות שונות. החלטות אלו אומנם לא הביאו להגדרה חד משמעית של השליטה בדמוקרטית במנגנוני הביטחון, אך ניתן להוציא מהן מערכת של עקרונות ודרכי פעולה מנחות. דוח שהוציאה המחלקה להתפתחות בינלאומית בבריטניה בשנת 2002 הציג סיכום של העקרונות הבסיסים לקיום שליטה דמוקרטית על מנגנוני ביטחון :
· שליטה מלאה בענייני מפתח בתחום הביטחון צריכה להיות מופקדת בידי גוף נבחר.
· ארגוני ביטחון צריכים לפעול על-פי החוק הבינלאומי והמשפט החוקתי המקומי תוך התחשבות בזכויות אדם.
· מידע אודות תוכניות ביטחוניות ומשאבים צריך להיות נגיש בתוך הגוף הנבחר ולציבור (עם התאמה לסודיות הנדרשת לשמירה על ביטחון המדינה).
· יחסי צבא-אזרח צריכים להיות מבוססים על היררכיה של סמכויות ברורה בין רשויות אזרחיות לגופים הצבאיים.
· רשויות אזרחיות צריכות להחזיק ביכולת לבטא את שליטתם הפוליטית על פעולות צבאיות ומימונם.
· החברה האזרחית צריכה להיות בעלת יכולת לנטר את כוחות ביטחון בכדי לספק תשומה בעלת ערך לדיון אודות מדיניות ביטחון.

על אף שאין מערכת נורמות אחת ליחסי צבא-אזרחים, ניתן לטעון כי פיקוח פרלמנטארי הוא תנאי הכרחי לקיום שליטה דמוקרטית במנגנוני הביטחון. פיקוח פרלמנטארי תלוי בשלושה גורמים: הסמכות החוקית של הפרלמנט לבוא בדין וחשבון עם הממשלה, היכולת לבצע את הפיקוח ורצונו של הפרלמנט לממש את יכולת הפיקוח.
גורם הסמכות החוקית של הפרלמנט לפקח ולבוא בדין וחשבון עם הממשלה מורכב ממספר נדבכים :
· כוחות כללים – ברוב המדינות סמכויות אלו כוללות את היכולת לחוקק ולתקן חוקים, להעלות שאילתות, לזמן חברים בגוף הבירוקרטי למתן עדות, לזמן אנשים בחברה האזרחית לשם מתן עדות וגישה לחומרים מסווגים.
· שליטה תקציבית – זכות הפרלמנט לשנות ולהקצות תקציבים למטרות ביטחון.
· הזכות לאשר או לשלול פעולת כוחות – זכות זו כוללת את היכולת לאשר או לשלול שליחת כוחות או הפעלתם מחוץ לגבולות המדינה,
· רכש ביטחוני – מעורבות של הפרלמנט בהחלטות הנוגעות לחוזים פרטיים, הגדרת צרכים לציוד חדש ובחירת היצרנים.
· תכנון מסמכי מדיניות ביטחון – הזכות לשנות לאשר ולדחות תוכניות ביטחון כגון: מדיניות ביטחון, תוכנית לניהול משבר ומבנה הכוחות.
· משאבי אנוש צבאיים – היכולת לאשר או לדחות תוכנית משאבי אנוש צבאית, הגדרת מספר מקסימאלי של מועסקים בשרותי הביטחון ונושאי דרגות בכירות.

מימדי השליטה בעוצמה הצבאית:
על מנת להבין כיצד מתבצעת השליטה הדמוקרטית בעוצמה הצבאית צריך להכיר את מימדיה ואת הדרך בה הם משתלבים זה בזה . הספרות הדנה בשליטה הדמוקרטית בעוצמה הצבאית מציגה שלושה מימדי שליטה : שליטה פונקציונאלית, שליטה פוליטית ושליטה חברתית.
החוקרים אשר שמים דגש על הפונקציונאליות שבשימוש בצבא רואים שליטה בצבא כיכולת להציב כוחות בצורה אפקטיבית לשם הגנה על האינטרסים של המדינה . השאלות העלות במימד זה של שליטה נוגעות למוכנות הצבא לשם מילוי תפקידו, נושאים כגון הרכב הכוחות, אימונם וזמינותם נמצאים בלב הדיון של מימד זה. אליוט כהן (Eliot Cohen), מטיב להציג את גישה זאת וטוען כי המהפכה הטכנולוגית של עידן המידע תביא לשינויים בצורה בה מתקבלות החלטות, על-ידי מי מתקבלות ההחלטות והצורה בה מאורגן הצבא . לדוגמא מעלה כהן את חיל האוויר האמריקאי, אשר בעבר נוהל בעיקר על-ידי טייסים בעלי ניסיון קרבי וכיום חלה בו עליה במספר הקצינים בדרגת גנרל שאחראיים על נושאים כגון חימוש מונחה, חלל, לוחמה אלקטרונית והם חסרי ניסיון קרבי (כפי שנתפס בצורה המסורתית שלו).
החוקרים אשר מדגישים את השליטה הפוליטית בצבא בוחנים את רמת השליטה כיכולת לקיים שליטה פונקציונאלית בתוך מסגרת פוליטית נתונה, דהינו רמת הנאמנות למבנה הפוליטי הקיים . כך ניתן לטעון כי כוחות אשר מקיימים את תפקידים בצורה המיטבית אך תפסו את מקומם בדרכים כגון הפיכה למעשה התחמקו משליטה פוליטית בהם. אחד מהקשיים שבגישה זו היא ההנחה בדבר היעילות והלגיטימיות של המבנה הפוליטי הקיים, לכן אין משמעות מבחינת מימד זה לעלות או לתועלת שבשינוי מבנה השליטה הפוליטית בעוצמה הצבאית אלא לעצם החלוקה מחדש של סמכויות השליטה .
המימד החברתי של השליטה לעומת זאת הוא הרמה בה הצבא הצליח לשלב בתוכו בצורה משמעותית את הערכים החברתיים . בחברות מערביות תעשייתיות החברה החלה לדרוש דברים שונים מהצבא, כגון, התחייבות לשימוש מינימאלי בכוח והתחשבות באמנות בינלאומיות במקום שימוש מרבי בכוח וניצחון. הצבא בחברות הדמוקרטיות מתבקש על-פי הנטינגטון להיות המראה של החברה .
סמואל הנטינגטון (Samuel Huntington), טען כי יש מידה של חליפין בין המימדים. לשיטתו ככל שהשליטה החברתית בעוצמה הצבאית גדולה יותר כך קטן כוחן של קבוצות צבאיות, דהינו היכולת של מנגנוני הביטחון למלא את תפקידם בצורה מקצועית. טיעונו של הנטינגטון ממחישיותר מכל את המשמעות הכבירה הנלוות לשינוים המתרחשים בתוך אחד ממימדי השליטה או בצורה בה הם מקיימים יחסי גומלין ביניהם.
הפרטת מנגנוני הביטחון היא האצלה של כוח, ככזו היא קשורה באופן טבעי לשחרור של מידה מסוימת של שליטה ולתנועה של השליטה בעוצמה הצבאית משחקן אחד למשנהו במימדים השונים.

כאמור לכל משטר ישנם מספר דרכים בכדי לאכוף את השליטה הדמוקרטית במנגנוני הביטחון:

כוחות כללים - זכות החקירה – power to investigate, לקונגרס כרשות מחוקקת יש סמכות נרחבת לבצע חקירות. ליכולת לבצע חקירות יש השפעה רבה על אפקטיביות החקיקה ועל היכולת לבדוק את הזרוע המבצעת. על-פי בית המשפט העליון, סמכות זו מאפשרת לקונגרס לבדוק מחלקות בתוך הממשל הפדראלי בכדי לחשוף שחיתות, אי יעילות ובזבוז. הסמכות לבצע חקירה מאפשרת לקונגרס לכפות מתן עדות, אי הענות לזימון הקונגרס תחשב כביזוי הקונגרס. עקב כמות הנושאים להם נידרש הקונגרס, החקירות עשויות להיעשות בוועדות שונות ולא דורשות את כלל חברי הקונגרס.
נושא חברות הפרטת שירותי הביטחון נידון בקונגרס מספר פעמים במהלך המלחמה בעיראק. מטרת סידרת השימועים הייתה להגביר את הפיקוח על תהליכי ההפרטה הפדראליים . בשנת 2007 הקונגרס ערך שימוע בוועדה לפיקוח ורפורמה ממשלתית שעסק בנושא . הקונגרס גם חיבר דוח מיוחד בשנת 2006 שמאגד את המידע שנאסף על הפרטת שירותי הביטחון בין השנים 2000-2005 .
הבעיות העיקריות שניצבו בפני הקונגרס בשני המקרים היו:
א. המידע נאסף ומוצג על-ידי חברה פרטית.
ב. ניסיונות של הממשל לחסום נגישות למידע .
הבעיה באיסוף המידע על-ידי חברה פרטית היא העובדה שלחברה הפרטית יש אינטרס בהמשך הפעילות הכלכלית שלה והיא תמיד יכולה לטעון שמידע מסוים הוא מידע עסקי ומחשש לפגיעה ביכולת התחרות העתידית שלה היא לא יכולה לחשוף אותו . למעשה משרד מחלקת המדינה (State department), אינו ראשי גם כן לספק מידע לציבור אודות חברות הביטחון הפרטיות בשל הצורך להגן על מידע קנייני . המחסור במידע אודות חברות הביטחון הפרטיות הביא למצב בו אין בידי הקונגרס נתונים כגון גודל הכוחות הפרוסים בשטח, מספר האבדות והשבויים ולכן הוא גם מתקשה להעריך את מחירה האמיתי של המלחמה .
שליטה תקציבית – לקונגרס האמריקאי יש דרך תקציבית לבצע בקרה ולהשפיע על השימוש בחברות ביטחון פרטיות. הסמכות של הקונגרס להקציב כספים מאפשרת לקונגרס להציב גם הוראות בנוגע לדרכים בהם יש להשתמש בכסף . אך לשם כך יש צורך בהשגת רוב בקונגרס, משימה לא פשוטה בפני עצמה. זאת משום שעל-מנת להעביר הצעה בתחום הנוגע לוועדה מסוימת כחבר קונגרס אשר נמצא מחוץ לוועדה יש לגייס תמיכה בתוך הוועדה, דבר שיעשה בדרך כלל על-ידי סחר בכוחות יחסיים בתחומי עניין שונים . בנוסף יהיה קשה למצוא חבר קונגרס שיצביע כנגד העברת תקציבים לצרכי מלחמה, זאת משום שהתקציבים המופנים לצורכי מלחמה משפיעים ראשית על החיליים .
סמכות תקציבית נוספת היא "הסמכות על המסחר" – ( The Commerce Clause), סמכות זו נותנת לקונגרס את האפשרות לשלוט במסחר בתוך המדינות ומחוץ להן.
"The Congress shall have power . . . To regulate commerce with foreign nations, and among the several states, and with the Indian tribes"
על-פי סמכות המסחר לקונגרס יש את היכולת להסדיר את ייצוא ויבוא הסחורות הביטחוניות. הקשיים בפיקוח על הסחר של התעשיות הביטחוניות נוצרים כאשר סמכויות הקונגרס מתנגשות עם סמכויות הנשיא לנהל מדיניות חוץ . דוגמא לאחת מסמכויות הנשיא המתנגשות עם סמכות המסחר של הקונגרס היא "חוק השליטה בייצוא נשק" (Arms Export Control Act), על-פי חוק זה הנשיא שולט בייבוא וייצוא של נשק ושרותי ביטחון אחרים הנמצאים ברשימת התחמושת ועל השירותים שניתן להכליל ברשימה זו .
"… 22 U.S.C. S 2778, authorizes the President to control the import and export of defense articles and "to designate those items which shall be considered as defense articles and defense services for the purposes of this section and to promulgate regulations for the import and export of such articles and services. The items so designated shall constitute the United States Munitions List."
תעשיית חברות הביטחון הפרטיות הן מנגנון דרכו יכולה מדינה לצבור עוצמה ועושר. מסחר בשירותי ביטחון כמו ייעוץ ואימון יכול להגביר את השפעתה של מדינה על ארצות אחרות. מכירות מסחריות של שירותי ביטחון יכולים להשפיע על יחסים עם מדינות זרות מבלי לערב ישירות את המדינה, דבר שפותח ערוץ נוסף למדיניות החוץ .
תהליך ייצוא שירותי ביטחון מוסדר כאמור תחת "חוק השליטה ביצוא נשק" במה שמכונה "ההסדרה של העברת נשק בינלאומית (ITAR – International Transfer of Arms Regulations ( . ה –ITAR תוכנן במקור להסדיר את מתן הרישוי לאימונים של מערכות נשק אותן רכשו מארצות הברית. תהליך הרישוי של ייצוא שירותים צבאיים מארצות הברית נועד להבטיח כי מערכות הנשק ושירותיים ביטחוניים ימכרו למדינות אשר מצייתות לנורמות בהם תומכת ארצות הברית ולשרת את מדיניות החוץ שלה. משרד "הסחר בשירותי ביטחון" במחלקת המדינה מפקח על התהליך ולפני הענקת רישיון לייצוא הנשק ניתנת הזדמנות לסוכניות ומשרדים נוספים להביעה דעה בעניין . תהליך הרישוי מהווה מסגרת חיונית לבקרה על ייצוא שירותים ביטחוניים. אך כאשר תהליך זה מופעל בסביבה ללא שקיפות ולכן גם ללא פיקוח מספק הוא עשוי להוביל להפחתה במימד השליטה הפונקציונאלי אותו הוא אמור לחזק וכמו כן לפגוע במימד הפוליטי שכן דברים עשויים להיעשות בניגוד להנחיות המקוריות .
הדרך השלישית בה הסנאט יכול להוות משקל נגד לסמכויות המלחמה של הנשיא היא סמכות המינוי של הסנאט. סמכות זו מאפשרת לסנאט לאשר או לדחות מינויים שמציג הנשיא. לכאורה סמכות זו מאפשרת לסנאט של ארצות הברית למלא תפקיד מרכזי בהליך מינויים של נושאי משרות בכירים בממשל, בסוכנויות השונות ובמערכות ציבוריות. החוקה קובעת, שהנשיא "יציע מועמדים, ובעצתו ובהסכמתו של הסנאט ימנה שגרירים וכן צירים וקונסולים אחרים, שופטים לבית המשפט העליון וכל נושאי המשרה האחרים של ארצות-הברית, שמינויים לא נקבע כאן בדרך אחרת ואשר יקבע בחוק..." .
מינויים וקידומים בצבא הם החלק העיקרי של אותם מינויים נשיאותיים הדורשים את אישור הסנאט. מדובר בקירוב ב-65,000 מינויים וקידומים צבאיים בכל תקופת כהונה של קונגרס ורובם מאושרים בצורה שגרתית (Routine Nominations). למעשה, קרוב ל-99% מכלל המינויים הנשיאותיים (צבאיים ואזרחיים גם יחד) מאושרים באופן שגרתי על-ידי הסנאט, מבלי שהם נבחנים בצורה פרטנית. קיים הליך מוסדר שמאפשר אישור שגרתי מהיר של אלפי מינויים למשרות ממשלתיות. במסגרת הליך זה הסנאט רשאי לאשר כמקשה אחת (en bloc) מאות מינויים . הסנאט בדרך כלל מאשר את אותם מינויים שגרתיים בהסכמה פה אחד, ללא כל הליך בוועדה .
כמות המינויים לה נדרש הסנאט היא המכשול העיקרי בכלי פיקוח זה, ולראיה ניתן להציג את כמות המינויים אשר עוברים אישור שגרתי (Routine Nominations). בנוסף יש להזכיר כי אין לסנאט יכולת להשפיע על מינויים או סולם הדרגות בתוך חברות הביטחון הפרטיות, אך סמכות המינויים יכולה להשפיע על מספר מינויים אשר לכאורה נראים כבעלי ניגוד עניינים:

· אחראי על הרכש תחת שר ההגנה פיט אלדרידג undersecretary of defense for acquisition technology, and logistics – (Pete Aldridge) עבד בעברו בחברת Aerospace Coporation
מזכיר הצבא תומאס וויט– Army Secretary (Thomas White) עבד בעבור חברת Enron
מזכיר הצי – גורדון אינגלנד – (Gordon England) Navy Secretary עבד בחברת General Dynamics
מזכיר חיל האוויר גיימס רוץ' – (James Roche) Air Force Secretary עבד ב- Northrop Grumman


עצם הדיון על הדרכים בהם הקונגרס והסנאט יכולים להוות משקל נגד לכוחות המלחמה של הנשיא מעיד על מורכבותו של המבנה הפוליטי בארצות הברית ממספר חלקים. אומנם הדיון על המימד הפוליטי של השליטה בעוצמה הצבאית איננו לוקח צד במאבק בין בתי הנבחרים למוסד הנשיאות ומסתפק בהוכחת קיומה של פעילות מחוץ למבנה הקיים בכדי לטעון להחלשתו. אך למרות זאת, עדיין ישנו צורך להבין מדוע צורת הפעולה הנוכחית הנסמכת על וועדות הקונגרס היא עדיפה. התשובה לכך היא שבתי הנבחרים מייצרים תוצאה של דיון, פשרה והסדרים בין נציגים של מספר אזורים ולכן הם עשויים לייצר תוצאה שתשרת אינטרס כללי יותר מאשר זו אשר תיוצר על-ידי דיון של מספר אנשים מצומצם בתהליך אשר אינו דורש פשרה.

לגבי החוק הבינלאומי:
חל איסור מוחלט לעשות שימוש בשכירי חרב ע"פ המשפט ההומניטרי הבינלאומי. לכן הממשל לא מכנה כוחות אלו בשם שכירי חרב אלא קבלני ביטחון או שלעיתים אפילו מכליל אותם כחלק מהכוחות הסדירים הזמינים.

לגבי ממצאי התזה:

אני אצטרך למצוא לזה זמן (פשוט מאוד קשה לסכם על רגל אחת עבודת מחקר של שלוש שנים)
בנתיים אשמח לענות על עוד שאלות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 10-08-2010, 11:24
  nshaltiel nshaltiel אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.07.10
הודעות: 8
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי nshaltiel שמתחילה ב "בהחלט"

פטר סינגר (Peter singer) כתב על זה ב foreign affairs
http://www.foreignaffairs.com/artic...outsourcing-war

The increased use of private contractors by the U.S. government in Colombia is one illustration of this trend: by hiring PMFs, the Bush administration has circumvented congressional limits on the size and scope of the U.S. military's involvement in Colombia's civil war. The use of PMFs in Iraq is another example: by privatizing parts of the U.S. mission, the Bush administration has dramatically lowered the political price for its Iraq policies. Were it not for the more than 20,000 contractors currently operating in the country, the U.S. government would have to either deploy more of its own troops there (which would mean either expanding the regular force or calling up more National Guard members and reservists) or persuade other countries to increase their commitments—either of which would require painful political compromises. By outsourcing parts of the job instead, the Bush administration has avoided such unappealing alternatives and has also been able to shield the full costs from scrutiny: contractor casualties and kidnappings are not listed on public rolls and are rarely mentioned by the media. PMF contracts are also not subject to Freedom of Information Act requests. This reduction in transparency raises deep concerns about the long-term health of American democracy. As the legal scholar Arthur S. Miller once wrote, "democratic government is responsible government—which means accountable government—and the essential problem in contracting out is that responsibility and accountability are greatly diminished."
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 09-08-2010, 22:43
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
חומר רקע למתעניינים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "חזרתם של שכירי החרב, כתבה על הפרטת הלחימה ע"י ארה"ב"

המאמר על PMC בויקיפדיה הוא נקודת פתיחה די טובה ותמציתית לתחום, מומלץ להיכנס לפירוט בטבלת החברות כדי ללמוד קצת מי השחקנים הראשיים בעסק. אתר נוסף שנראה מבטיח אך לא יצא לי עדיין לבדוק אותו לעומק הוא Private Military.

הסרט Shadow Company עליו המלצתי בעבר בפורום, לדעתי אחד מסרטי התעודה היותר מרתקים שנעשו בשנים האחרונות על התחום הבטחוני. ובלי להעליב, הוא ברמה גבוהה בפער ניכר מכל סרטי ערוץ ההסטוריה ונשיונל גאוגרפיק.

שני ספרים טובים הם Licenced to Kill: Hired Guns in the War on Terror המצויין של רוברט יאנג פלטון, וגם Corporate soldiers and international security: the rise of private military companies מאת כריסטופר קינסי.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 24-08-2010, 19:27
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
פרסום חדש של RAND בנושא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "חזרתם של שכירי החרב, כתבה על הפרטת הלחימה ע"י ארה"ב"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
Hired Guns: Views About Armed Contractors in Operation Iraqi Freedom
חברת RAND פרסמה קובץ מאמרים חדש בנושא. הספר ניתן להורדה בחינם באתר החברה, כאן. רק היום נודע לי על הפרסום כך שלא יצא לי עדיין לעבור עליו לעומק, מקווה לקרוא אותו בהמשך השבוע ולהביא חוו"ד בקרוב (אלא אם מישהו יקדים אותי). בין הנושאים הנידונים:
- הסטוריה קצרה של התחום
- השפעת פעילות החברות הבטחוניות על הכוחות הצבאיים הסדירים
- השפעת הפעילות הנ"ל על דעת האוכלוסיה המקומית האזרחית על השלטון הצבאי הזר בארצם
- האם החברות הבטחוניות סיפקו שירותים וכשירויות שלא היו בידי הצבא?
- האם היו בעיות תקשורת ותיאום בין החברות הבטחוניות לצבא?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 11-05-2013, 13:40
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
ספרים בנושא, כולל חדשים יחסית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "חזרתם של שכירי החרב, כתבה על הפרטת הלחימה ע"י ארה"ב"

שני ספרים הראשונים הם פרי עיטו של הסופר הנודד אל ג' ונטור המרבה לכתוב בנושאי צו"ב באפריקה ובמזרח התיכון (מי שזוכר את סדרת הכתבות שלו על צד"ל ו UNIFIL באמצע שנות ה-90 שהבאתי באשכול אחר)

GUNSHIP ACE: The Wars of Neall Ellis, Helicopter Pilot and Mercenary

http://www.amazon.com/GUNSHIP-ACE-N...ref=pd_sim_b_12

WAR DOG: Fighting Other People's Wars -The Modern Mercenary in Combat

http://www.amazon.com/WAR-DOG-Fight.../dp/B002IVU9E6/


FOUR BALL, ONE TRACER: Commanding Executive Outcomes in Angola and Sierra Leone

http://www.amazon.com/FOUR-BALL-ONE...d_bxgy_b_text_y

From SAS to Blood Diamond Wars

http://www.amazon.com/SAS-Blood-Dia.../dp/B007AT1LZC/

Save the Last Bullet for Yourself: A Soldier of Fortune in the Balkans and Somalia

http://www.amazon.com/Save-Last-Bul.../ref=pd_sim_b_9

Blackwater: From The Inside Out

http://www.amazon.com/Blackwater-Fr...d_sim_kstore_13


Executive Outcomes Against All Odds

http://www.amazon.com/Executive-Out.../dp/1919854401/

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 11-05-2013, 23:49
  קגנס קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
לגבי השוואות הסטוריות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "חזרתם של שכירי החרב, כתבה על הפרטת הלחימה ע"י ארה"ב"

השוואה מתאימה יותר מהאצילים של ימי הביניים היא תופעת ה״קבלנים הצבאיים״ של מלחמת 30 השנה. במלחמה זו הצדדים היריבים שכרו את שירותיהם של ״קבלנים״ שגייסו בדרכים אלו ואחרות מספר רב של חיילים שכירים, ודומני שגם פיקדו עליהם בקרב. אותם קבלנים לא היססו לעבור לצד השני אם הסתכסכו עם המעסיק או לא תוגמלו באופן משביע רצון. מעבר לאו ה בעיית נאמנות בסיסית, הצבאות הללו בדרך כלל התקיימו מביזה מאורגנת פחות או יותר, והיות ולא הייתה לחיילים שום נאמנות לאומית הם נהגו באכזריות רבה בכל תושבי הכפרים באשר הם והכפריים פחדו מחיילי כל הצבאות. התוצאה הייתה הרת אסון עבור אוכלוסיית המדינות הגרמניות דאז.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 17-04-2015, 20:37
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
30 שנות מאסר לשכירי החרב של בלאקווטר שהרגו אזרחים עיראקים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "חזרתם של שכירי החרב, כתבה על הפרטת הלחימה ע"י ארה"ב"

בפרשה שהעלתה לתודעה את הצבא הפרטי שפעל בעיראק בחסות ארה"ב, הורשעו ארבעה עובדים שירו לעבר כיכר עמוסה בבני אדם ב–16 בספטמבר 2007. הצלף שפתח בירי נשלח למאסר עולם.
מאט אפוזו, ניו יורק טיימס

ארבעת העובדים לשעבר של חברת בלאקווטר עמדו אתמול (שני) בפני שופט פדרלי בוושינגטון כשהם אזוקים ברגליהם ולובשים אימוניות כחולות ודיברו לראשונה בפומבי על ההרג הקטלני בעיראק ב–2007. הגברים הם חלק מקבוצה של עובדים בחברת אבטחה פרטית שירו לעבר כיכר עמוסה בבני אדם ב–16 בספטמבר 2007 בעיראק, ושהורשעו באוקטובר האחרון בהרג 14 בני אדם לא חמושים – אירוע שהתביעה כינתה מעשה זוועה.

אך אתמול, כשהמתינו לגזר דינו של השופט שידעו כי ישלח אותם לכלא לכל חייהם, אם לא לחלקם הגדול, טענו הארבעה בהתרסה כי הם חפים מפשע. "אני יודע בוודאות שאזוכה, בחיים האלו או בעולם הבא" אמר פול סלוף. "אני מאוד מצטער על אובדן החיים, אמר דאסטין הרד, "אך אני לא יכול להגיד לבית המשפט בכל הכנות כי שגיתי". אוון ליברטי הוסיף כי "אלוהים הוא עד" לכך שירה אך ורק לעבר חמושים שירו תחילה לעברו. ניקולאס סלאטן, צלף צבאי לשעבר שהורשע ברצח שירה יריה אחת אשר החלה את האירוע, דחה אף הוא את ההאשמות. השופט רויס לאמברת' חלק על דעתם של הנאשמים וגזר מאסר עולם על סלאטן ו–30 שנות מאסר על כל אחד משלושת הנאשמים הנוספים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ארבעת המאבטחים (מימין): סלוף, סלאטן, ליברטי, הרד

פסיקת בית המשפט הביאה לסיומה חקירה ארוכה בנוגע לירי בכיכר ניסור בבגדאד – רגע אפל במלחמת עיראק, המסמל את הסתמכותה של ארה"ב על קבלנים פרטיים על מנת לשמור על הביטחון באזורי לחימה. אף חברת אבטחה לא השתוותה לבלאקווטר, שזכתה בחוזים ממשלתיים בשווי יותר ממיליארד דולר. עובדי החברה, רובם חיילים משוחררים, הגנו על דיפלומטים אמריקאים מעבר לים ועבדו בצמוד עם צוותי הלוחמה בטרור של סוכנות המודיעין המרכזית (סי־איי־אי) של ארה"ב. מייסד החברה, אריק פרינס, הוא תורם כספים מרכזי של המפלגה הרפובליקאית.

בעיראק היתה בלאקווטר כה עצמתית עד שעובדיה יכלו להרוג את כל מי שרצו ולחמוק מעונש, אמר מוחמד חאפד עבדולאזרק קינאני, שבנו בן ה–9 מת בכיכר ניסור. "לבלאקווטר היה כוח כמו לסדאם חוסיין", טען קינאני בבית המשפט לפני הקראת גזר הדין והוסיף: "כעת נגלה מי ינצח – החוק או בלאקווטר".

http://www.haaretz.co.il/news/world...emium-1.2613376
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:09

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר