14-01-2018, 09:33
|
|
|
חבר מתאריך: 17.10.13
הודעות: 236
|
|
בחזרה לימי הביטאון
אז דבר ראשון נחזור משהו כמו 40 שנים אחורה במנהרת הזמן. כל מי שבנה דגמי נייר אז היה מקור בודד - ביטאון חיל האוויר. איך שחוברת היתה יוצאת, רצים לחנות הספרים וקונים ביטאון, פותחים ישר בסוף כדי לראות איזה דגם יש שם ורצים לבנות , בהמשך גם היה מינוי ואז אותו עיקרון רק שהחוברת הגיעה הביתה בדואר . עידן האינטרנט והמחשב קצת קילקל את הכיף של הציפיה. לא מזמן בשיחה עם יואב על דגם מטאור התברר כי אין ממש דגם F8 בנמצא, הצעתי ליואב לנסות בפורום paper modelers עם גארי פילסוורף ( הידוע כסר גארי) לתכנון דגם כבסיס לגוף של המטאור שיואב מתכנן. לבסוף כתבתי לגארי "ועניינתי" אותו ברעיון, גארי כיאות לאנגלי טוב שמח לרעיון ותכנן דגם מטאור F8 בק"מ 1:48 לפי בקשתי בסכמת הסוואה, גארי תכנן אותו בסמלי טייסת 107 ולפני שמישהו קופץ אז נכון, סמל הטייסת היה שונה, הסמל של הדגם שיך לאבירי הזנב הכתום פנטום, סמל הטייסת בתקופת המטאור והאוראגן היה בצורת נמר כחול, כמו כן כנראה סמל הטייסת נצבע על החרטום דווקא ולא על הזנב. מה שכן לא ממש ניסיתי לבתחיל להכניס שינויים והתאמות פשוט להרגיש עוד פעם את ההתרגשות של דגמי הביטאון. לגבי הדגם הוא נחמד ודי מדוייק, כנראה בעתיד אלך על כמה התאמות ואז גם לשנות אי אלו פריטים צורמים ואולי גם השתלת תא טייס. מה שכן כני נסע קצת פשוטים ולא תואמים ממש את המציאות, אבל יותר טוב מכלום. בנוסף דגם בק"מ 1:33 של אוירון בן 100 בדיוק, אווירון סימנס שוקרט D III האווירון של ארנסט אודט בצבעי טייסת הקרקס המעופף. אודט אגב - אחד מאלופי ההפלות של מלחמת העולם ה-1. לימים האחראי על היצור של אווירונים במלחמת העולם ה-2, עקב הרגשת הכישלון כולל מצד הממונים עליו התאבד ביריה בראש.
|