לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 18-01-2017, 11:37
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
קודם כל, להיכנס בין פלטות בזוקה עם קסדה ושכפ"צ זה הגיוני ונעשה יום-יום בשיריון
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "לא נראה לי הגיוני וגם לא מעשי..."

כשאתה נמצא על טנק באימונים או בפעילות, אתה עם ג'נטקס ושכפ"צ - אם יורדים לבדוק משהו בזחל (או אפילו עושים תרגולת פריסת זחל) אתה נשאר איתם. זה נכון שיש כאלה שמורידים ויש כאלה שלא מקפידים - אבל אם שיריונר יכול, אז גם חי"רניק יכול.
אישית מעולם לא נתקלתי במקרה שה-"המשקפיים" של כבל פריסת הזחל נקרעו, אבל אני יכול להבין איך זה עלול לקרות...
תנחומי למשפחה על התאונה המצערת והמיותרת, אבל יש לי חשש שככל שחי"רניקים יעבדו על כלי רק"מ יותר מאסיביים, כך תגדל כמות התאונות שיקרו להם - פשוט בשיריון למדו את הלקח ושם זה קורה פחות, ויקח לגדודי החי"ר כמה שנים טובות (וכנראה גם דם) כדי ללמוד את אותם הלקחים.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 18-01-2017, 23:07
  jhonny jhonny אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.12.16
הודעות: 2,513
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי פורטן שמתחילה ב "זה נכון, אבל זה לא קשור..."

לא.
זה הנוהל של תרבות הכיסתוח -תחקיר אי האמת ואי הפקת לקחי העומק במיוחד אם הם פחות נוחים למערכת.
קרה מקרה טראגי ומישהו נהרג-->מאשימים את הש.ג--> מוסיפים אות מתה באיזה כרך שיצבור אבק במשרד עד שמישהו יפול לאותו בור שוב-->ישלפו את הסעיף-->הרשעה מהירה לש.ג וכך חוזר חלילה.

סימולציה לרחישים בעקבות תחקיר אמת על המקרה הזה מבלי שפרטיו ידועים ומניח הנחות לצורך הסימולציה:
במקרה הזה כשל טכני באביזר מסוים גורם להשתחררותו ופגיעה קטלנית בראש של חייל.
1.מגלים שבהכשרתו חשמלאי ולא הוכשר בהוראות הבטיחות ובהכשרה הנדרשת לביצוע הפרוצדורה.
2.מגלים שהאביזר היה פגום מייצורו.
3.מגלים שהיו סמני כשל כבר בהנפקת האביזר.
4.מגלים שהגורמים המקצועיים לא מודעים לכך שיש סימנים שהמכשור אינו תקים ויכול לקרות כשל קטסטרופלי.
פתרונות:
1.עושים חשב מחדש: אם מצבת כ"א של החוליה הטכנית לא מאפשר עיסוק במקצוע בלבד מעבירים במהלך קורס המקצועי והרענונים תכנים שידרשו אליהם במהלך השירות בפועל כולל בטיחות מדדים וכו' ובחינות.
2.מחזקים את דרישות מבדקי האיכות והפיקוח של התהליך אצל היצרן+תביעה לתשלום הנזקים.
3.בודקים את תפקיד האפסנאי ביחידה הסדירה בתחום הרק"מ ומדוע אינו אחראי גם להנפקת ציוד תקין פתרון כמו בא'-שכבת מניעה נוספת הכוללת הצהרה וחתימה שהציוד נבדק והוא תקין+ביקורת.
4.כנ"ל 1+3.
5.מעבר משיטת עריפת הראשים אל התוצאה הקונסטרוקטיבית ושיטת העידוד והמקצוענות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 18-01-2017, 19:34
  משתמש זכר EagleX EagleX אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.12.06
הודעות: 124
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "לא נראה לי הגיוני וגם לא מעשי..."

צריך להפריד פריסת זחל לשתי סיטואציות:
1. תרגולת "קרבית", שנעשית עם ציוד מלא (גם עם ג'נטקס או קסדה), בין אם באימון או בין אם בפועל
2. פריסת זחל במהלך טיפול יזום, אשר למיטב ידיעתי ונסיוני, לא נעשית עם קסדה, אלא רק עם משקפי מגן וכפפות (עבודה או נומקס), וגם זה לא תמיד.
לעניינינו:
א. אני בהחלט חושב שזה ריאלי לעבוד עם קסדה, זה נעשה, זה לא נעים, אבל שורדים.
ב. מבחינה בטיחותית - אני חושב שיש מקום לחבוש קסדה גם בפריסות שגרתיות/יזומות. מבין הרבה הנפצות והמצאות, ריאליות ופחות, דווקא זה לא יכול להזיק. לדעתי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 18-01-2017, 21:13
  יוחנן יוחנן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.07.07
הודעות: 163
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי יוחנן שמתחילה ב "כרך בטיחות ג' - חש"ן"

1. לכל מי שאומר "לא יצא לי לראות...", זה עדיין לא המבחן האם צריך או לא צריך לקיים נוהל מסוים. לא בכל מקום מקיימים את הנהלים או חלק מהנהלים מסיבות שונות (חוסר ידע, רשלנות וכו').
2. מעיון קצר בכרכי בטיחות כללי (א') וחי"ר (ב') לא הצלחתי למצוא הוראה מקבילה לגבי נמ"ר או אכזרית או M-113. יכול להיות שקיימת הוראה שלא מצאתי. בכל אופן, אם אכן לא קיימת, חבל שלא למדו משריון, ברור שלחיל השריון יש ניסיון רב בכל מה שקשור ברק"מ.
3. תרגולת זו תרגולת - בפעילות מבצעית או בטיפול. כשמלמדים במקצועות (שריון) פריסת זחל מלמדים כתרגולת לכל דבר ועניין, אין הפרדה בין פריסה בזמן טיפולים לפריסה בפעילות מבצעית. אגב, אין הוראת בטיחות על פריסת זחל בסעיפים שעוסקים בטיפולים, קיימת הוראה נפרד שכותרתה תרגולת פריסת זחל.
4. האם לבצע פריסת זחל עם קסדה על הראש זה דבר קשה ומציק - בהחלט!!!! (מניסיון). האם זה הגיוני - בהחלט!
5. משקפיים של חבלי פריסה נקרעים. יצא לי לראות כמה פעמים קריעה שלהם, זה די מפחיד ובדר"כ לשמחתי זה נגמר מקסימון בנפילה של אנשי הצוות שמשכו את החבל. בגלל זה קיימים נהלים של בדיקות תקופתיות ע"י ממונה מטעם החימוש הגדודי לחבלי הפריסה.
6. מניסיון מילואים זה תמיד מקום בעייתי. זכור לי שאחרי אירוע שריפה בסימן 4 שהיה לפני מספר שנים חידדו את ההנחיות לגבי ביגוד בפעילות טנקים, בדגש על סרבלים ובדגש על מילואים שלא כל כך הקפידו על זה. גם אז הייתה טענה שחסרים סרבלים.

וכמו בכל אירוע בטיחות בצבא, אני מעריך שהתחקיר לא יתמקד בגורם הישיר אלא בגורמים התורמים לאירוע. בדר"כ הגורם הישיר תלוי בדרגים נמוכים יותר (מ"כ, מ"מ, מ"פ) והגורמים התורמים בדרגים הגבוהים יותר (מ"פ, מג"ד ומעלה תלוי באירוע כמובן).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 18-01-2017, 22:07
  אלעד105 אלעד105 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.03.07
הודעות: 152
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי יוחנן שמתחילה ב "כרך בטיחות ג' - חש"ן"

כתבו כבר לפני שיש הבדל בתפיסה בין תרגולת קרבית לביצוע טיפולים.

בור מפקד וחייל יצא לי לא פעם לתרגל פריסת זחל.
אחד הדברים החשובים שעשינו היה להחליף את הג'אנטקס לקסדות. עם ג'אנטקס הסיכוי לשמוע אחד את השני כמעט ולא קיים.
לדפוק עם פטיש חמש עם קסדה מתחת לטנק זה לא דבר בלתי אפשרי, במובן מסויים יותר קל כי אפשר להניח את הראש במקה ומתעייפים יותר מדי.

ההוראות נכונות גם לגבי טיפולים, לא מקיימים אותן למרות שהן נכונות. אני חושב שהסיבה שלא מקיימים אותם היא כי לא מודעים לאפשרות שזה יעוף ויפגע בראש. בתרגולת קרבית שמים קסדה כדי לדמות מצב מלחמתי ופחות עבור הגנה של הראש בפני חלקים שעלולים להתפרק מהטנק.
_____________________________________
''אל-תתהלל ביום מחר כי לא-תדע מה-ילד יום'' (משלי כ''ז א')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 18-01-2017, 22:33
צלמית המשתמש של plonter5
  plonter5 plonter5 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.09.07
הודעות: 475
להבנתי- שימוש לא נכון בכלים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוחנן שמתחילה ב "16.01.17 רמה"ג: רב"ט ויאצ'סלב גרגאי ז"ל נהרג במהלך טיפול טכני בנמ"ר של גולני"

יש מספר סיבות אפשריות לארוע כזה, וכל הדיון על קסדות הוא כמובן רלוונטי כגורם תורם.
להבנתי,משיחות עם עדים 'יד שניה', החברים בגדוד 51 השתמשו לא נכון בציוד פריסה.
במקום לחבר את המשקפיים לזחל עם פין 'איציק' או עם ידית כוח 3/4, הם השתמשו בפין משני. (למי שלא מכיר- פין צר ודק שנועד להוצאת חלקי פין זחל שתקועים בתוך החוליה).
כשהעלו את הזחל עם המשני, והוא פגע בתובה/פלטה אחרוית כי הוא ארוך יותר מרוחב הזחל, הוא נשבר- וכתוצאה מזה המשקפיים ניתזו קדימה ופגעו במי שעמד שם

לא מבטיח שזה נכון, אבל זה מסביר למה המשקפיים עפו. במצב רגיל כשהחבל נקרע המשקפיים נשארים מחוברים לזחל, אם המשקפייםנ שברו או הפין מחבר אותם לקצה הזחל- זה נותן תשובה
_____________________________________
נוע, נוע! סוף

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 19-01-2017, 21:16
  arielsh arielsh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 211
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי jhonny שמתחילה ב "תודה."

אני תמיד חשבתי שהמתיחות נוצרת מהעובדה שזר ההינע (בכוחו של המנוע) מושך את חבל הפריסה מצד אחד, בעוד המשקל של הזחל מושך מהצד השני. זה נראה לי הגיוני בעיקר בשלבים האחרונים של הפריסה שנוטים להסתבך, כשרוב הזחל כבר מורם.

בלי להיכנס לפיזיקה שמאחורי זה, אני יכול להבין את עוצמת הפגיעה:
כשהייתי סמל מחלקה בסדיר, אחד המט"קים החליט שזה רעיון טוב לשחק עם הזחל המתוח בניגוד לכמה הוראות בטיחות, כשרובו של הזחל מורם וכשחבל הפריסה במתיחות גבוהה.
אחרי רעש הצלפה מחריש אוזניים, גילינו שהנזק היה "בסך הכל" יד שנפתחה לשתיים, ולא מעט שברים ביד שלו לאורך נתיב ההצלפה. אני לא ארחיב על תפקוד התאג"ד, אבל עצם העובדה שהחזקתי לו את היד המשוסעת עשרים דקות עד לפינוי, גרם לי להבין כמה אנחנו נוטים לזלזל באמצעי מיגון לנוכח העובדה שאנחנו עומדים מול חיות פלדה שכאלו.
מחזה לא נעים בלשון המעטה, ועדיין, אם נתחשב בעובדה שלא היו עליו אמצעי מגן (קסדה/שכפ"צ), הוא יצא מזה בנס גדול.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 23-01-2017, 17:15
צלמית המשתמש של plonter5
  plonter5 plonter5 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.09.07
הודעות: 475
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "הייעוד הוא תמרון - הובלת כח אש לנקודה קריטית."

זה רעיון מעניין, ולדעתי חדשני (לא מכיר כזה, אבל אולי זה נוסה איפשהו).
יש פה כמה חסרונות:
1. זה מסרס את יכולת התנועה (הרכובה) העצמאית של החי"ר- הם יהיו חייבים לקבל שת"פ שריון שיסיע אותםץ
2. זה מחייב את השריון להשקיע סד"כ ואמצעים שאין לו צורך בהם (לחיל האוויר יש משימות משלו למסוקים, בנוסף לשת"פ..)
3. זה מחייב שת"פ הדוק באימונים ובקרב, במקום לתת ליחידות החי"ר יכולת שהם צריכים. המגמה היום הפוכה- להפוך אמצעים לאורגניים, ראה למשל מרגמות קשת (הכנסת 'ארטילריה' לחי"ר).

אני חושב שיש פתרון פשוט הרבה יותר- להפוך את החי"ר למקצועי יותר על הכלים שלו, והוא משתדל.
שים לב שמי שנפגע זה מי שמטפל בכלים- גורמי החימוש בגדוד ולא הלוחמים, ואני אומר את זה לחיוב.
לדעתי ללוחם החי"ר יש סט כשירויות נרחב גם כך ולא נכון לדרוש ממנו להתמקצע לעומק גם ברק"ם. עכשיו רק נשאר למקצע את החימוש קצת יותר- והבעיה תיפתר.
_____________________________________
נוע, נוע! סוף

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 23-01-2017, 20:56
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי plonter5 שמתחילה ב "זה רעיון מעניין, ולדעתי חדשני..."

אם צבא ההגנה יודע לשלוח חובשים מכל הצבא ללמוד ולהתרענן בחיל הרפואה ולחזור ולתפקד בחיל המקורי שלהם,
הרי שאת אותו הסוד צריך לגלות למפעילי הרק''ם השייך לחי"ר. או זרוע הולכי הרגל, או פיקוד הצועדים או איך שהם רוצים לקרוא לעצמם.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 23-01-2017, 23:34
  משתמש זכר EagleX EagleX אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.12.06
הודעות: 124
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי plonter5 שמתחילה ב "זה רעיון מעניין, ולדעתי חדשני..."

אני יודע שבתור שריונר, אני אמור לייחל ליום בו החימוש יעשו את כל הטיפולים (), אבל אני חושב שאם החי"רניקים שמתפעלים את הכלים האלה (נמ"ר, אכזרית, נגמ"חון - זה לא משנה), יעשו בעצמם את מרבית הטיפולים, בדומה לטנקיסטים, והחוליה תכנס לפעולה בתקלות חמורות יותר, שוב, בדומה לשקיים בשריון - בטווח הרחוק הם רק ירוויחו מזה. הם יכירו את הכלים יותר טוב, ידעו לתפעל תקלות טוב יותר בשגרה, יכירו נקודות כשל, נקודות חוזק, וכו'. לגבי הזמן הדרוש לזה - זה כבר סיפור אחר, ולזה אין לי רעיון.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 24-01-2017, 16:11
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
הבאת דוגמה מצויינת
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "אני זוכר שעלתה בהקשר הנמ"ר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
אני זוכר שעלתה בהקשר הנמ"ר הדוגמא של דיביזיה 79 הבריטית- שהפעילה רק"מ ייעודי לפריצת מכשולים, להביור, גישור, פינוי מוקשים וכו' ושלחה כוחות תחת פיקוד יחידות אחרות.
https://en.wikipedia.org/wiki/79th_...United_Kingdom)


ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
הנמ"ר הוא "מונית משוריינת", ולא אמור להיות קשה מדי להפעיל אותו מבצעית; אם כבר, השיקול הוא כלכלי/מבצעי: "פלוגת ניוד עצמאית כבדה" עם ~13 נמרים יכולה להוביל בביטחון ובמהירות חטיבה שלמה, גדוד בכל פעם, וזה עדיף על מצב בו גדוד אחד מצויד בנמרים ושאר הגדודים נעים ברגל או בברדלס.
אולי אם מצמצמים את התפקוד למינימום האפשרי (נהג מנק' א' לב').
אלא שבמצב כזה - תקלות בלתי צפויות יגרמו לצורך להתחיל בתיאום עם כח אחר, מקצועי יותר, וזר לכוח.
מעבר לכך: צורך בסיסי של תוספת כח אש מינימלית (מספר קטן של טנקים) גורם לצורך בתימרון משותף, והלכה האורגניות.

בסג'עיה למשל, אפשר לראות בעיות חוסר תיאום בין המשוריינים השונים שהוקצו לאותה משימה.
נרמז שם עוד פרט - שכנראה לא היה קורה ביחידה אורגנית שזה ייעודה.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 24-01-2017 בשעה 16:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 24-01-2017, 22:02
  arielsh arielsh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 211
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי jhonny שמתחילה ב "מהידוע לי ב3 ו4 לא עושים כל..."

מנסיון על כל סוגי המרכבות, גם אם פורסים פחות על הטנקים החדשים יותר, עדיין פורסים.
כמו שציינו למעלה, הדבר הכרחי אם אתה רוצה להחליף פינים וחוליות בצורה יזומה, ולא להשאיר את הזחל עם פינים שבורים. (אפשרי, לא מומלץ).
או בקיצור - כשיש לך יום חמישי פנוי עם הטנק, משטח בטון ישר ופטיש 5 ביד, אתה תעדיף לעשות את זה במקום לקחת את הסיכון לפרוס באמצע שלולית באחמדיה.

בדורות הישנים יותר הפריסה הייתה יותר תכופה, אבל מקצועיות הזחל של הצוותים הייתה גדולה בהרבה -מהדפיקה על הפינים, לסינרגיה של הצוות בפריסה עצמה, ועד לבטיחות.
אם אתה שואל אותי עם מי אני רוצה להיות בפריסת זחל קרבית, אחרי שעלינו על מטען בשטח השמדה? צוות של סימן 2, ללא ספק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 25-01-2017, 19:57
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "אצלנו במגחים,"

שש וחמישים או שש חמישים וארבע היה שיא שלנו בשטח, לא במשטח.

זחל עלול למצוא את עצמו נפרש, נשבר, נקרע בזמן קרב.
מי שלא מתאמן להתמודד עם זה, ישלם בדם.
צוות שיישב ליד כלי פגוע ויצווח בקשר לחימוש שיבואו לסדר לו, יאכל אותה.
מלחמה זה רע ועצוב. עדיף להיכנס לזה הכי מאומנים ומיומנים שאפשר.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 24-01-2017, 23:31
  הפוסל במומו הפוסל במומו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.06.07
הודעות: 553
נקבר בחלקה הצבאית. הייתי בלוויה היה מאוד מאוד מכובד
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי orenp1 שמתחילה ב "האם ויאצ'סלב גרגאי לא נקבר עם שאר החיילים מכיון שאינו יהודי ?"

הגיעו כ 1000-1500 איש שראו את ההודעות ברשתות החברתיות. הטקס היה בחלקה הצבאית בסמוך
מאוד לקברים נוספים. את הטקס ניהל כומר והיה גם נציג של הרבנות הצבאית.
מאוד מכובד.
אח"כ ראיתי באחד האתרים ידיעת התססה שיקרית כאילו נקבר בחלקה אחרת בגלל שהיה נוצרי.
חללים נוצרים קוברים יחד עם יהודים ולפי פסיקת הרבנות במרחק של 2 אמות.
בדר"כ שמים ספסל או משהו בסגנון שלא יראה רווח. כך כל המשפחות השכולות מרגישות בנוח.
לצערי יש עדיין כאלו שרק מחפשים לעורר ריב ומדון.
אז ממקור ראשון: היה מופתי ומכובד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 05-02-2017, 18:40
  Nyrhex Nyrhex אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.07.08
הודעות: 84
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי arielsh שמתחילה ב "Ynet לא מחדשים הרבה, אבל הם..."

השחזור בYNET מתחיל כשכבר אין יתרה להרים. במצב כזה הטנק אמור להתקדם בכדי להביא את קצה הזחל שמוחזק עם הכבל לקצה השני שנח על הקרקע מאחורי לוח התכת שנפגע בשחזור.

בעצם השחזור מראה לנו מצב שבו כבר היו צריכים להפסיק את העלאת היתרה, ובמקום להתקדם עם הטנק לקצה השני של הזחל, בודקים כמה כוח זר ההינע מפעיל על כבל הרמת הזחל כשכבר אין לא יתרה למשוך. מכיוון שהטנק יושב על הזחל, הזחל לא יכול להתקדם ומדובר בזר הינע נגד כבל הרמת זחל.

עזוב שלא אמורים לעמוד כל כך קרוב בשלב שהמנוע מונע, עזוב שההוראות אומרות קסדה ושכפ"צ, מדובר פה בנקודה שהמכווין היה אמור כבר לעצור את הנהג בדיוק בגלל שכבר סיימנו עם היתרה ורק נזק יכול להיגרם מפה.

הבדיקה אם כן היא בכדי לראות בדיוק כמה זמן יכול כבל הרמת הזחל להחזיק לפני שהוא נקרע במצב כזה (אם המכווין לא עצר אותו בזמן, או שהנהג נתן יותר מדי ניוטרל). אם המכווין לא עצר את הנהג בזמן או אם הנהג נתן יותר מדי ניוטרל, זה משהו אחד. אם הכבל נקרע בשנייה שלקח למכווין להבין שהוא סיים להרים את היתרה והוא עוד לא הספיק לעצור את הנהג, מדובר בכבל בלאי, או לא תקין.

אמנם אין לי את הוותק של כמה מהשריונרים האחרים בפורום, אבל כבר יצא לי להרים מספיק זחלים בסדיר ובמילואים. לא מכיר כבל שנקרע כך סתם כי נתנו לו ניוטרל בלי יתרה לשנייה-שנייה וחצי. או שהמשיכו להפעיל לחץ כשכבר אין יתרה בגלל טעות אנוש, או שהבעיה בכבל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 05-02-2017, 19:23
  יוחנן יוחנן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.07.07
הודעות: 163
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי arielsh שמתחילה ב "Ynet לא מחדשים הרבה, אבל הם..."

אכן נשמע כמו הנחייה מחמירה מאוד ולא שגרתית.
אני מניח, על סמך המידע שהתפרסם עד כה בתקשורת, כי הטעם להנחייה הוא בגלל המחלוקת סביב תקינות חבלי הפריסה. פורסם הבוקר בגל"צ כי יש מחלוקת בין גורמים בפיקוד צפון האם יצאה הנחייה שאוסרת שימוש בחבלי הפריסה (נאמר איסור שימוש בטבעות) או שלא יצאה הנחייה כזו (בפועל לא ירדה לכוחות בשטח... לפי זה אני מעריך כי החליטו להחמיר את השימוש בחבלי הפריסה שיש עליהם מחלוקת עד שתתקבל החלטה בנושא (כנראה כחלק מהתחקיר שמוביל אל"מ פיני יוסף).
השחזור באמת נראה מוזר ולי גם לא מסתדר עם תיאור האירוע כמו שאני מבין אותו (רק מהניסיון האישי בביצוע פריסות), מצד שני אני מכיר בצורה לא רע את האופן בו נערכים תחקירים פיקודיים (תחקיר צוות מומחים בשם המדויק) באירועים כאלה ואני בהחלט סומך על מי שמוביל אותם ומאמין שהוא/הם יודעים למה הניסוי נעשה כך.
בהחלט מחכה לשמוע את פרטי התחקיר המלא והסופי של האירוע העצוב והמיותר הזה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 05-02-2017, 19:33
  אלעד105 אלעד105 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.03.07
הודעות: 152
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי arielsh שמתחילה ב "Ynet לא מחדשים הרבה, אבל הם..."

מדובר בסרטון שראיתי כבר בשבוע שעבר.
לפי מה שאני מבין הבעיה בכבל הזה שבגללה אסרו (לפחות ע"פ ההנחיות שלא הגיעו לדרג השטח) להשתמש בכבל הזה לא היה הכבל אלא המשקפיים, לחילופין יכול להיות שהבעיה לא היתה המשקפיים אלא הקפיציות של החבל לעומת החבל השחור.

הסרטון ממחיש איך כבל כזה יכול להיקרע ובגלל המתיחות שאגורה בחבל לחזור אחורה ולפגוע במי שאוחז בחבל. אין משמעות למיקום העמידה (נזכיר גם שאנחנו לא יודעים איפה בדיוק עמד):
א. כל אחד שעשה פריסת זחל עמד לפעמים במרחקים דומים- במקרה הגרוע ביותר זה לא אמור לקרות.
ב. נאמר והיה עומד במרחק רב יותר, אף אחד לא יכול להבטיח שהחבל לא היה מגיע עד אליו.

בתאונה עצמה, מתמונות שעלו בטוויטר ע"י טל לב-רם ניתן לראות שהכשל היה במשקפיים ולא בחבל, כלומר החבל עמד בעומסים ואילו המשקפיים לא- קשה להצביע מה היתה הבעיה, האם זה היה כבל פריסה תקול שלא נבדק קודם או שמלכתחילה ההוראות שהיו אמורות לעבור הצביעו על בעייתיות בייצור החבל הזה כך שהמשקפיים עלולות להיקרע כאשר מעמיסים עליהם יותר מדי.

כמו שכתבו קודם, יכול להיות שהבעיה הייתה בכלל מקצועית ולא תחזוקתית, כלומר לא הפסיקו את העלאת הזחל, (האפשרות הראשונה שאני חשבתי עליה היא שלא הניחו את החבל כמו שצריך מעל הבוגי תמך) המשיכו לתת ניוטרל- במקרה כזה כמו שמתואר בסרטון החלק החלש ביותר יכשל, בסרטון מה שנכשל זה החבל. בתאונה (אם זו היתה הסיבה) - המשקפיים.

לסיכום, אפשר להצביע על כמה אפשרויות לגרימת התאונה:
1. אי הורדת הוראה לאחר מציאה שהחבל פגום
2. כבל פריסה בלאי- משקפיים היו בעייתיות ואם היו משתמשים בחבל חדש לא היתה נגרמת כל בעיה.
3. מקצועית- עמידה קרוב מדי (הסיבה הכי קלה, האשמת הש"ג- כולם יהיו מרוצים)
4. מקצועית- לא הפסיקו לסובב את התוף הינע בזמן, דבר שגרם למתח רב מדי ולכשל במשקפיים.
_____________________________________
''אל-תתהלל ביום מחר כי לא-תדע מה-ילד יום'' (משלי כ''ז א')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:18

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר