20-10-2016, 22:01
|
|
|
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
|
|
הנקודות שלך נכונות, אבל הן פתירות בהנחה שיש היתכנות כלכלית ומבצעית.
למשל, לגבי נכוות לעבוד בשיגרה עם כלים שיגוייסו בחרום-מה לעשות וצה"ל יכול ממילא לגייס משאיות אזרחיות לחלוטין גם כיום.. מי שחייב משאיות בחירום צריך ממילא לטפל בכך עם רח"ל, ולא להתבסס על "אזרחיות" נכסיו.
במודל "ראש בקיר" שנוח מאוד לניהול, אבל עולה הרבה, הצבא רוכש משאיות בעלות A ליחידה;
חלקן הולך לשימוש שוטף ואחזקתן עולה X לשנה,
וחלקן לימ"ח-ואחזקן עולה Y לשנה. אלו משאיות שייגרטו מיושנות עם מסועה נמוכה.
ממוצע משוקלל בין X ל-Y: נניח B.
עלות ל-30 שנה לי ולך A+30*B (בהזנחת ריבית).
חלופה א': להכניס לאחסנה משאית כמה אלפי ק"מ לפני טיפול, ולהפשיר לשימוש משאית אחרת מהימ"ח; פוטנציאל לחסוך חלק ניכר מאותם 30B.
חלופה ב': לפתור את הבעיות הטכניות והארגוניות בעלות C חד-פעמי ו-D שוטף; אם מחיר השוק של ההחכרה E יעלה על D+X+C/30 (שוב, בהזנחת ריבית)- יש היתכנות כלכלית. אולי אפילו עדיף על חלופה א'.
בהקצנה- אם תימצא מי שיהיה מוכן לשלם על משאית יותר מעלות האחזקה שלך, הרווחת.
לי אין מושג מהם B-E; יש לי הרושם שגם לך לא, ושפסלת את הרעיון מוקדם מדי.
למשל, בתחום אחר: הבריטים תפרו עיסקה בה 14 מטוסי התדלוק/תובלה MRTT שלהם שייכים לחברה חיצונית (AirTanker ),
שרשאית להחכיר עד 5 מטוסים לשימוש פרטי בעיתות שלום. אין לי מושג איך זה מתבצע- האם הצוות הם אזרחים/קציני RAF/תערובת לפי המשימה- אבל עובדה שפתרו בעיה "קצת" יותר רצינית מהחכרת משאיות (-:
|