הכתובית בתמונה טוענת משום מה שמדובר בג'יפ המשתתף בתרגיל "bright star" במצרים, אבל החייל, השכפ"ץ ורובה הגליל נראים בהחלט ישראלים, וכן איבזורו של הג'יפ כמיני-בט"שית...
בתחילת האינתפדה הראשונה היו ג'יפים נוסעים בצמוד לאוטובוסים ולהסעות של התלמידים. זה די מזכיר את הג'יפ שבתמונה. הגרזן היה לחילוץ כיוון שאחד האיומים הקשים ביותר היו הבקת"בים שחייבו לשבור את השמשות בהקדם.
במישור החוף הלבנוני, הפרדס שמאחורי הקיר אופיני לכבישי\שבילי מישור החוף הלבנוני מראס אל נקורה בואך צידון וקצת צפונה.
_____________________________________
"הצדיקים האמיתיים, אינם קובלים על הרישעה אלא מוסיפים צדק. אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה" הרב קוק זצ"ל
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי noamlaw שמתחילה ב "היא אופיינית גם לגזרה של..."
אך לפי החימוש של החמישיה לא יתכן שהיה ברצועת עזה, במיוחד סנדלי החבלה והשכפ"צ (חובה בלבנון).
_____________________________________
"הצדיקים האמיתיים, אינם קובלים על הרישעה אלא מוסיפים צדק. אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה" הרב קוק זצ"ל
השמשה הקדמית סופקה עם הג'יפ בזמנה וקשת ההתהפכות הותקנה בכל ג'פ"ס (למעט בתצורות העורב) אי שם בסוף שנות השבעים.
כנה למא"ג אחורי לא הייתה נדירה ורק גג הברזנט הוא פריט חריג בתמונה (חריג בשביל מי שמכיר את התצורה הנוכחית של הג'פ"ס עם כלוב ההתהפכות. מי ששירת בשנות ה-70-80 בטח מכיר גם את הגגון הזה).
למה היינו חייבים לעלות בסדר גודל לרמה של האמר?
כמה הפסדנו זריזות ממזריות וחתימה נמוכה...
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "אני פשוט מאוהב בכלי הזה.
..."
הקלות של הכלי הזה, השקט (היחסי) שלו, העבירות המדהימה... זה בדיוק כלי הנחילים האידאלי, אפשר להחביא אותו בכל נקיק, לעלות לעמדות תצפית בשקט, להסתתר בזריזות, בלי הרבה רעש, עשן, אבק וכו... וממילא אתה רק נקודה קטנטנה בשטח.
אם נתקלת, בלי יותר מדי חוכמות אפשר לתפור כמה צרורות עם אחד המקלעים, עד שהצוות פורק....
גם הפריקה מכלי כזה, מניסיוני המבצעי הדל, מהירה הרבה יותר מאשר מהאמר, סופה או בט"שית. זינוק קליל ואתה בחוץ.
נכון, אין מזגן, אבל יש ים מקום לרגליים ואפשר לשבת בו עם אפוד בנוחות רבה...
אם ככה אז קבל גם בהפוכה מאבו הפכה:
צלבים עדינים שמתמוטטים כל שני שלישי ורביעי.
סטרטר מקרטע, סתימות דלק נוראיות, מערכת צנרת + פילטר דלק על הפנים.
בעיות התחממות - כאלה שאפשר לעשות עליהם תה כל בוקר
[אם הוא בכלל מניע].
הגה קשה כמו החיים שלי. ושלך.
מערכת מיתוג חשמל [תאורת לילה עיני חתלתול וכאלה] שגם טייס 16F לא בטוח שהיה מבין איך להפעיל אותה.
בקיצור כלי מצוין.
אגב בסידור לעורב, כסא כוון הינו מכשיר העינויים הטוב ביותר מאז ימי האינקויזיציה.
[שמור על התחת שלך].
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י noamlaw בתאריך 02-09-2008 בשעה 08:58.
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי noamlaw שמתחילה ב "אם ככה אז קבל גם בהפוכה מאבו..."
לשני החבר'ה מעליי, קצת תוספות:
הדבר הזה נטה להתהפכות , והיה מעורב בהמון תאונות, חלקן קטלניות, בגלל מרכז כובד גבוה. הגה קשה? ספציפית בעיה לכלי מסויים: ההגה היה בעל תחושה מנותקת לחלוטין, עם חופש ענק, ברקסים מחורבנים, מערכת חשמל נוראית, עם ידית חיצונית על הדיסטריביוטר ( מפלג הצתה ) לקידום/איחור הצתה שהיתה שימושית בגלל הדלק הצבאי ,אוקטן 83 בתוספת צבע אדום, שהיה אבי אבות הסתימות. לרכב הזה הוצא איסור גורף לנוע על כבישים מחוץ לבסיס, בגלל אחיזת כביש אפסית, ומרחק בלימה באורך כביש ת"א חיפה.
מי שהיה רוצה לקבל גימלים בגלל גב תחתון תפוס, אחרי שעה על הכלי הזה לא היתה לו בעיה.
מי שמתגעגע לכלי הזה הוא לדעתי מאזוכיסט. לא פלא שגם בקרב החבר'ה הג'יפאים התרחקו ממנו כמו מאש.
יאללה לחפור ולמצוא תמונות של:
ג'פ"ס נ.נ. ואביר עם מיגון פרספקס נגד אבנים
סיטרואן C15 לליוויים שהדלת האחורית הוסרה ממנה והותקן ספסל הפוך לכיוון הנסיעה, לצידו ארגז תנובה גדוש מעדני גז מדמיע, הלם וגומי ומעל לכל מילואימניק שמן עם M16 ארוך או גליל.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "יאללה לחפור ולמצוא תמונות..."
בתקופת הסדיר שלי עדיין הסתובבו כמה ג'יפים מהסוג שבתמונה למעלה, עם מיגון נגד ירי. לפחות באחד מהם המא"ג הקדמי הוסר ונשאר רק האחורי, ולכולם היה גג פרספקס (חלקם שקוף, חלקם צבוע).
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "יאללה לחפור ולמצוא תמונות..."
ג'פ"ס עם מיגון פרספקס נגד אבנים, היה נפוץ בשטחים עד אמצע שנות ה-90 אז הוחלף בהדרגה בסופה ממוגנת-ירי. התמונות מתוך הבלוג האישי של עוזי בן-צבי.
החור בדופן האחורי מיועד לירי אלפ"ה, המשולש האדום מאחורי שידת הקשר הוא חלק מערכת מחסום.
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "יאללה לחפור ולמצוא תמונות..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוסיפון
יאללה לחפור ולמצוא תמונות של ג'פ"ס עם מיגון פרספקס נגד אבנים... לצידו ארגז תנובה גדוש מעדני גז מדמיע, הלם וגומי ומעל לכל מילואימניק שמן עם M16 ארוך או גליל.
ג'יפ של צה"ל במהלך פטרול שגרתי בהרי שומרון, 01.03.1989. צלם: צביקה ישראלי, לע"מ
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "יאללה לחפור ולמצוא תמונות..."
הדגם בתגובה הקודמת מתאים לתקופת תחילת האינתיפאדה הראשונה, עם מיגון נגד אבנים על החלון הקדמי בלבד - עדות לאופי היחסית רגוע של ההפגנות בתחילת ההתקוממות. בתמונות הבאות נראה אותו הכלי לקראת אמצע שנות ה-90, המיגון המשודרג והסגור מעיד על התגברות עוצמת ההפגנות והצורך במיגון משופר.
D231-036 ג'יפ של צה"ל מסייר ברחובות שוממים מאדם בחברון במהלך עוצר שהוטל במקום, 07.12.1993. צילום: אבי אוחיון, לע"מ
D509-116 חייל צה"ל יורה גז מדמיע לעבר מתפרעים ערבים במרכז יריחו, 04.05.1994. צילום: אבי אוחיון, לע"מ
ומאחר שיכנס בקשרי המלחמה ישען על מקווה ישראל ומושיעו בעת צרה וידע שעל יחוד השם הוא עושה מלחמה וישים נפשו בכפו ולא יירא ולא יפחד...( רמב"ם הלכות מלכים פרק ז הלכה טו )
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי agent_amos שמתחילה ב "אולי זה יעזור להערכת השנים"
ריפוד כיסא לנהג משמיכת סקביאס.
מה יכולה להיות המטרה שלו, להגביה נהג נמוך, או לרפד את הכסא ?
גם מה לובש החייל, זה חגור שנכרך סביב המותניים, כי אין לו אפוד ?
סנדלי החבלה היו גם לא ביחידות הנדסה ?
היום כבר לא רואים אותן בבט"ש, היה חשש גדול ממוקשי נ"א באותה התקופה ? איך ידעו מתי לשים לשים את הסנדלים, ומדוע להכנס רגלית לאזור שידוע שהוא ממוקש ?
נערך לאחרונה ע"י blancoynegro בתאריך 01-03-2010 בשעה 22:59.
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי blancoynegro שמתחילה ב "ריפוד כיסא לנהג משמיכת..."
מה שנכרך לו מסביב למתניים נקרא "אפוד רוסג" והוא היה אפוד החי"ר בתקופה ההיא.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.
Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht
I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -
איפה הרצועות של החגור רוס"ג?
(חגור, לא אפוד. את החגורים היינו שוחטים ומכל שלושה חגורים + מזרון והרבה בד ואיזולירבנד היינו מייצרים אפוד אחד. החידוש של חגור הרוס"ג היה הפאוץ' שקם )
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
עוד מידע שאפשר לדלות המתמונה:
ב.א. VRC ולא בית היוצר (מתישהו בסוף שנות ה80 גם מקמ"שי בית היוצר זכו לאנטנות בית היוצר)
כנות מאג ישנות ולא כנות נגמחון.
פאנל זיהוי רק"ם מבצבץ מתחת לסנדלים (אופייני ל82-85)
על החייל יש חגור באמת.
מה זה על הקסדה? הסוואה עם צמיג?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תפקיד השמיכה \ השמיכות הוא לרפד את המושב . במושב בדרך כלל היה משאריות קפיצים .
כל אחד היה חתום על שמיכות ולא תמיד היה שק שיינה .
היו כאלה שעדיפו הרבה שמיכות ואז השמיכות משמשות לריפוד ולישיבה בסיור . ובלילה לשינה .
הVRC+ מקלט העזר היה כבר בתחילת שנות ה 70 והוא החליף את GRC ( בתקווה שאני זוכר )
כל מי שהיה יוצא לסיורים היה חייב לדאוג לעצמו לסידור ואירגון מקום הישיבה . אחרת הוא היה בבעיה .
אפודים לא היה לא ידענו בכלל מה . ראינו אצל הסורים \ המצרים אפודים שנראו לנו מוזר .
מי שהיה הולך הרבה ( פתיחת ציר בבוקר ) היה דואג לרפד את החגור עם פסי ספוג שהיינו חותכים ממזרונים .
על הקסדה היה תמיד טבעת מפנימית של רכב ( פס גומי שחור ) שהחזיק את רשת ההסואה . ולתוך פס הגומי אפשר היה להוסיף ענפים . ( לא היה מקובל באותה תקופה ) שנות ה 70
מענין איזה פרטים תמצאו בתמונה הזאת .
צולמה בסיני לפני מלחמת יום כיפור .
איציק
נערך לאחרונה ע"י Itzik4x6zh בתאריך 02-03-2010 בשעה 08:27.
היה באמת נהוג לשחוט צמיגים ורשתות הסוואה שלמות הועלו קורבן לשיפצור הקפלס''ט.
אני שם את ידי באש שזה תמונה מהגזרה המערבית. אני כמעט יכול להריח את הריח שיש רק בלבנון.
ורבותי איפוה עוד ראיתם מבט כ''כ שבוז? סתכלו עליו בעיניים..
_____________________________________
מחמלי, אחיי גיבורי התהילה ,כל הרפאים , משל"ג עד 2000
לא יודע אם לבנון, כי בזמני לפחות (שירות רצוף בלבנון ממאי 83 ועד מרץ 85 - ואח"כ גיחות אלימות כולל 2006...) לא נכנסו סוברואים לגיזרה...
החייל לבוש בשכפ"ץ קל, קלאסי לתקופה ההיא. מי שנראה מחוץ לבסיס בלי שכפ"ץ היה מועמד לשהות של כמה שבועות רצוץ באיזה מוצב נידח אחרי רשאיה \ ג'ב ג'נין...
הגליל, בטח ובטח. בזמנו, הגלילונים היו אסורים בלבנון בכוחות החי"ר. האגדה בילבלה משו על הסתרש"ף הלא מוצלח שלו. בכל מקרה, לקראת סוף 84 התארגנתי לי על גלילון. בכל זאת קשר צוות.
כפלס"ט היה מוקף בפנימית של צמיג שתחזיק את רשת ההסוואה. (בטירונות חוייבנו לשים בצד ימין בתוך הגומי סכין גילוח שחציה עטופה באיזולרבנד עם שרוך, למקרה שחבר יידלק מזרחן או למקרה שתיגמר התחמושת. צחוק בצד, מי שלא שם כזה יילל שבת במגדל המים...
ולגבי הג'פס, ומי שמבכה פה את מותו: היה חרא של כלי. איום ונורא לנהיגה, ימבסתימות דלק, קלאץ' מעפן שתופס על סנטימטר וזורק אותך לעזה. כל בור עוקר לך סתימה ולעומת ההאמר, העבירות שלו היא ברמה של ג'יון עירוני מודרני כדוגמת טוסון. ואני קצת יודע מה אני מדבר, הייתי על ג'פס רוב הסדיר שלי, ואני כיום ביחידה ייעודית של האמרים בחטיבה. אין מקום להשוואה.
היה לי ג'יפ כזה בתחילת האינתפדה הראשונה.
המיגון ה"תקני" כלל המון ארגזי פלסטיק מתפרקים של תנובה לחסימת האבנים. נשמע מטורף אבל היה יעיל למדי. גם כלים שהסתובבו מוחץ לרצועה נחזיקו כמה ארגזים כאלו בכוננות לפרוס מול הנהג ובצדדים במקרה הצורך.
גם לסיקס ברקע אין רשת על החלון הקידמי, רשתות אלו הופיעו ממש מיד והמאגים נעלמו דיי מהר והוחלפו בררנ"גים.
מעבר לכך בתמונה הגדולה רואים סוברו לבנה עם מספר צהוב מודל 81 עד 83.
קשה לשים תאריך מדויק אבל מהציוד ברכב ומהציוד על המילואימניק אני דיי בטוח שמדובר באזור הרצוה ובשנים שבין מלחמת לבנון הראשונה לפרוץ האינתפדה.
השאלה הנשאלת כמובן היא: גרזן? WTF?
מתי גרזנים היו חלק הזיווד של הג'פסי"ם בצה"ל?
למישהו יצא להתקל בגרזן כחלק מהזיווד?
_____________________________________
"החטיבה אינה מטה ואינה פיקוד ואינה מערכת של חוקים ופקודות.
החטיבה היא קודם כל מאות זוגות רגליים. הרגליים הובילו אל הקרב – אף כי מתוך פחד. הרגליים עמדו ולא ברחו, אף כי כמעט אבדה התקווה. והרגליים צעדו וצעדו וצעדו בעייפות, בגשם ובבוץ, כשלו וצעדו.
ולכל זוג רגליים היה לב, לב שחש בכאב, שהרגיש בעייפות, שנאבק עם הפחד. בלב הזה התחולל הקרב האמיתי, הקרב שהכריע. בלבו של הלוחם הבודד ניצחה החטיבה. זה הסוד אשר שמו "גבעתי"."
שמעון אבידן
מפקד חטיבת "גבעתי", תש"ח