End In Sight For The Hornet Line - Or Is It?
Feb. 15, 2014 - 03:45AM | By CHRISTOPHER P. CAVAS
Although the Navy plans to buy no more Super Hornets or Growlers, Boeing hopes that
allies in Congress and the Navy keep the F/A-18 line open with new EA-18Gs, like this
Growler from Electronic Attack Squadron 130. US Marine Corps
כפי שהדברים עומדים כרגע בתקציב הבטחון החדש שיוצג בחודש הבא, תהיה חסרה בו שורה אחת שנוגעת לרכש של מטוסי F-18 ו"גראולר". בשלב זה אין הזמנות מהצי האמריקאי למטוסים אלו, ואין הזמנות מלקוחות זרים.
הקונגרס הוסיף לתקציב הבטחון של שנת 2014, 75 מיליון דולר ע"ח רכש של 22 מטוסים, כנראה ה"גראולר", אבל נחכה ונראה כיצד יוצא התקציב הנוסף. הבעיה היא שעם תקציב בטחון מקוצץ אין כרגע כסף לרכישת מטוסי F-18 נוספים, ולא ברור אם העיסקה תוכל להתממש.
ההזמנה האחרונה של F-18 תסופק החל מ-2014 וסה"כ מטוסי הסופר הורנט עבור 10 נומ"טים יעמוד על 563 יחידות, ובנוסף יהיו עוד 138 מטוסי "גראולר" והצי לא צריך מטוסים נוספים. עם סיום אספקת המטוסים כנראה בשנת 2016, קיים חשש שכ-90,000 עובדים שמעוסקים ע"י בואינג בפרוייקט ה-F-18, עלולים לאבד את מקום עבודתם.
אחת האפשויות שמדובר עליה, היא להקטין את קצב הייצור כך שרק 30,000 איש יפוטרו. בואינג מקווה שבזמן הזה ניתן יהיה להתקדם במספר פרוייקטים אחרים כגון: מטוס האימון שמפותח עם סאאב.
בואינג תנסה למכור את הF-18 לדנמרק שרוצה להחליף את מטוסי ה-F-16 שברשותה בעיסקה שנאמדת ב-5 מיליארד דולר, וגם למדינות נוספות כגון: קנדה, כווית, ומאלזיה.
בואינג מעריכה שלגראולר, מטוס הלחימה האלקטרונית של הצי, יש את מירב הסיכויים להשאר בייצור מיכוון שאין בארה"ב כלי טייס שדומה לו.
אוסטרליה שרכשה 24 מטוסי F-18 דו מושביים הודיעה שהיא תרכוש גם 12 מטוסי "גראולר". זו תהיה העיסקה הראשונה של מטוס זה למדינה מחוץ לארה"ב.
כאשר ההזמנות לאפ-15, 16, ו-18 יגמרו , אזי המטוס היחידי שייוצר בארה"ב יהיה ה-F-35, ולוקהייד תשאר יצרנית המטוסים היחידה, וזה יהיה חמור מאד.
“That is a significant industrial base question,” observed Gunzinger. “Do we want to have more than one company capable of designing and producing sophisticated combat aircraft such as future fighters
The issue is larger than a focus on just one plane, he said. “This is a strategic issue, an industrial base issue. Something that the country needs to ask ourselves, do we want to go down this path? I think it’s rather remarkable that all three are ending their production lines within a few years of each other
http://www.defensenews.com/article/...ht-Hornet-Line-