24-09-2006, 20:16
|
|
|
|
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
|
|
תודה סרפד, מעניין מאד
מוצלחות במיוחד הן התמונות של המיג-29 וסוחוי 27. לא בגלל הדיוק בפרטים, אלא בגלל שהן נותנות תמונת המצב של הידע האמריקאי על שני הפרויקטים האלו באמצע שנות השמונים, ומספרות את סיפור החשיפה של צמד המטוסים האלו למערב.
כפי שאנחנו היום יודעים, המיג-29 לא ממש נראה כמו בתמונה. אזור הגחון יושב יותר נמוך מתחת לכנף, הכונסים יותר קרובים אחד לשני, והחופה מתמזגת יותר יפה עם גוף המטוס.
מקור השגיאה בציור של משרד ההגנה האמריקאי הוא בפעם הראשונה שהמיג-29 נצפה במערב. חודש בלבד לאחר הטיסה הראשונה שלו באוקטובר 1977, תפס לווין צילום אמריקאי מספר מטוסים רוסים בלתי ידועים חונים במרכז הניסויים ז'וקובסקי, ליד העיר רמנסקויה. ביניהם אחד שזכה לכינוי RAM-L :
מאוחר יותר זוהה RAM-L כמיג-29, אולם קרוב לעשור הצילום הנ"ל היה המקור הפומבי (התמונות פורסמו בעיתונות ב 1984) היחיד להערכת דמותו של המטוס. האיכות הנמוכה, הגרעון והזוית בלתי אפשרית תרמו לשגיאות בהבנת צורתו של המטוס. רק ב 1986, כשחיל האויר הסובייטי שלח שישה מטוסים לביקור בפינלנד, זכה המערב לראות אותו מקרוב :
(מקור התמונה)
הסוחוי 27 כבר יותר דומה לדבר האמיתי :
כמו המיג-29, גם הסוחוי 27 נחשף לראשונה למערב באותה הזדמנות בנובמבר 1977, כשלווין הצילום האמריקאי תפס מספר מטוסים חונים במרכז הניסויים בז'וקובסקי. המטוס החדש הזה זכה לכינוי RAM-K :
בתחילה סברו במערב כי ל RAM-K מפותחות שתי גרסאות, מהן אחת עם כנפיים בעלות גיאומטריה משתנה. התמונה התבהרה מאוחר יותר כאשר אחד מהשניים זוהה כמיג-31 העתידי, אולם החשיפה הבאה של הסוחוי 27 לציבור במערב היתה בדצמבר 1985, כאשר אחד מאבות הטיפוס הופיע בטלויזיה הסובייטית. הקטעים ששודרו איפשרו הערכה מדויקת יותר של דמות המטוס, ומכאן רמת הדיוק הגבוהה יותר בציור :
בתחילת 1987 התחיל חיל האויר הנורווגי להתקל במטוס, והוא אף צולם לראשונה באפריל, אולם מבט קרוב במטוס התקבל לבסוף ב 13 בספטמבר 1987, כשצוות P-3 נורווגי זכה לצלם סוחוי שטס במרחק של שני מטר לצידו :
זמן קצר לאחר שצולם פגע זנב הסוחוי בפרופלור של ה P-3, אולם שני המטוסים חזרו בשלום לבסיסם.
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"
נערך לאחרונה ע"י קורנסון בתאריך 24-09-2006 בשעה 20:22.
|