לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 15-01-2012, 12:28
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא מומלץ
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "את התא עליו אני מדבר אפשר..."

מדובר בתא אוויוניקה של המסוק.

הנה צילום קרוב שלו של איציק גרשמן.

ב'שרף'

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://data.primeportal.net/hangar/isaac_gershman/ah-64d/images/ah-64d_014_of_109.jpg]


ב'פתן'

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://data.primeportal.net/hangar/isaac_gershman/ah-64a/images/ah-64a_06_of_41.jpg]


אגב - תאי חילוץ או כאלה שעשויים לשמש למטרה זו מסומנים בהתאם - למשל במסוקי הצפע:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://data4.primeportal.net/hangar/isaac_gershman2/ah-1e_651/images/ah-1e_651_02_of_11.jpg]


איציק - מקווה שאתה לא כועס שחגגתי לך על התמונות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 19-01-2012, 12:53
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 906
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "לא מומלץ"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
מדובר בתא אוויוניקה של המסוק.

הנה צילום קרוב שלו של איציק גרשמן.

ב'שרף'

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://data.primeportal.net/hangar/isaac_gershman/ah-64d/images/ah-64d_014_of_109.jpg]


ב'פתן'

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://data.primeportal.net/hangar/isaac_gershman/ah-64a/images/ah-64a_06_of_41.jpg]


אגב - תאי חילוץ או כאלה שעשויים לשמש למטרה זו מסומנים בהתאם - למשל במסוקי הצפע:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://data4.primeportal.net/hangar/isaac_gershman2/ah-1e_651/images/ah-1e_651_02_of_11.jpg]


איציק - מקווה שאתה לא כועס שחגגתי לך על התמונות.


כמובן שלא,צחי!!!!
זאת המטרה של הצילומים-הפרטים.
כמו שנאמר כאן-אני לא מכיר תא ספציפי כזה בפתן\שרף.
בקוברה הכיתוביות "הצלה" לא מסמנות נוכחות תא,אלא ציוד הצלה(כמו המשולש במטוסי קרב)-פתח לידית או ציוד לחילוץ הטייס.
דווקא זכור לי משהו על הבליטות של הפתן\שרף(עליהם יושבים הלוחמים),שיש להן אפשרות פתיחה של פנלים וישיבה עליהם.
איציק
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 08-03-2016, 13:02
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,967
טרמפ קוברה באפגניסטן
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "אשכול שלמדתי ממנו כמה דברים..."

סיפור שקיבל הרבה פרשנויות וגרסאות, ושווה התייחסות: במהלך מרדף אחרי לוחמי טאליבן באפגניסטן, צוות של הכוחות המיוחדים נתקע בתוך ואדי עמוק והיו צריכים להגיע במהירות לנקודת מפגש במרחק כמה ק"מ טובים משם. כלי הטיס הכי קרובים היו צמד מסוקי קוברה של חיל הנחתים, שהופנו לסיוע. המסוקים נחתו אחד אחרי השני, וכל אחד אסף זוג לוחמים. לא ברור מה עלה בגורל המשימה, וקשה למצוא התייחסות רלוונטית לסיפור עקב עודף גרסאות וגלגולים לסיפור.

מאחר והתמונות קשות להשגה ברזולוציה נורמלית, הנה כל הסדרה כפי שצולמה מהקרקע והמשך מהאויר:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 13-08-2013, 00:00
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,822
החילוץ הראשון על ידי מסק"ר - או איך ניצל מח"א אמריקני עתידי משבי הויאטקונג
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "חילוץ חייל ע"י מסוק אפאצ'י"

רונלד "רון" פוגלמן נולד ב 1942 לבית יהודי טוב בפנסילבניה וכבר בצעירותו נודע כפעלתן עם שאיפות גדולות לחיים. מיד אחרי שסיים תיכון ב 1959 נרשם לאקדמיה של חהא"א, אותה סיים בהצלחה בראשית 1963 בדרגת סגן משנה. לאחר מכן המשיך לקורס טיס אותו סיים בסוף 1964 בדרגת סגן ונותר להדרכה בבסיס. מקץ 3 שנים מאס פוגלמן בתפקיד הנינוח והתנדב ל TDY מעבר לים כטייס קרב בואיטנם. אחרי שסיים הסבה ל F-100 ביוני 1968 הצטרף פוגלמן, כעת כבר סרן, לטייסת 510 שפעלה במשימות סיוע אווירי קרוב מבסיסה בביין הו מצפון לסייגון. כעבור 3 חודשים בלבד, ב 12 לספטמבר 1968, הופל מטוסו באש מקלעים כבדים בעת גיחה שכזו אך חולץ על ידי מסוק AH-1G של צבא היבשה, כאשר הוא נאחז בדלת תא התחמושת של התותח. לאחר מכן מספר חודשים נוספים בטייסת 510 התנדב לשרת כטייס F-100F דומ"ש בטייסת ה FAC הסודית שהוקמה בבסיס פו-קאט החדש שבמרכז המדינה (אחד מארבעה בסיסי טיסה גדולים שהאמריקנים בנו בדרום ויאטנם) תחת שם הקוד Misty (לימים שונה שמה ל COMMANDO SABRE). כעבור 4 חודשים של טיסה ביחידה המסוכנת (ש 30%~ מ 160 טייסיה הופלו במהלך המלחמה) חזר לטייסת 510 ואיתה סיים את ה TDY בספטמבר 1969 אחרי 240 גיחות קרביות, כוכב הכסף, שני DFC ומוניטין של טייס מעולה. לימים חזר פוגלמן לדרום מזרח אסיה כטייס פנטום ולאחר מכן טיפס בסולם הדרגות עד לקצה הפירמידה כגנרל 4 כוכבים ומפקד ה-15 של חהא"א בין השנים 1994-1997.

צירוף מקרים מעניין, במקביל לפוגלמן מונה גם אדמירל מייק בורדה למפקד ה-25 של חיל הים האמריקני וכך עמדו בראש שתיים מזרועות הצבא האמריקני מפקדים יהודים (הגם ששניהם לא בדיוק היו אדוקים ובורדה אף גידל את ארבעת ילדיו כפרוטסנטים). למרבה המנחוס שני הקצינים לא סיימו את מלוא הקדנציות שלהם ואף לא רוו נחת במהלכן בלשון המעטה. מייק בורדה (שהיה למוסטנג הראשון שצמח ממלח פשוט למפקד הצי ללא שעבר באנאפוליס) נכווה מספיחי שערוריית TAILHOOK והתאבד כעבור שנתיים אחרי שתחקיר עיתונאי גילה שהוסיף לעצמו ללא סמכות את עיטור ה V לשתיים מהמדליות שקיבל בויאטנם (עיטור זה הוא אינדקציה לגילוי אומץ לב או חשיפה לפעולות האויב בעת שהות בחזית). פוגלמן נכווה בגלל גיבוי שהעניק לקציניו בפרשת ההפלה השגויה של צמד הבלקהוקים בעירק 1994 והפיגוע בבסיס חהא"א בדהרן ב 1996, שהביא אותו להתנגחויות עם תת שר ההגנה האמריקני לענייני חהא"א וכתוצאה מכך פרש אחרי פחות מ 3 שנים במקום 4 להן היה זכאי.

The Misty Mystique - Over Vietnam, F-100 pilots flew fast and low. Later, they hit the heights
http://www.airspacemag.com/military...187893451.html#

Ronald R. Fogleman
http://www.au.af.mil/au/goe/eagle_b...gleman_1998.asp

פוגלמן הצעיר מדגים כיצד חולץ
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אנשי COMMANDO SABRE בראשית 1969 - בין הניצבים שני מפקדים עתידיים של חהא"א (פוגלמן וקודמו מקפיק), שני אסטרונואטים ומספר קצינים בכירים נוספים לעתיד
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

רונלד פוגלמן כמפקד חהא"א
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:23

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר