04-05-2015, 19:23
|
|
|
חבר מתאריך: 08.12.04
הודעות: 46
|
|
מה שפרסם רענן וייס ב 2009
http://vbulletin.degem.net/showthread.php?p=109449
את הדגם, אותו הצגתי בתערוכה בשבוע שעבר, בניתי כמטוס מספר 84 ואשר נצבע בסכמה שונה ובגוונים שונים משאר המטוסים בחיל באותה תקופה. למעשה היו שני מטוסים, מספר 84 ו-87 אשר היו צבועים כך מיום כניסתם לשירות עד העברתם להסבה לסער.
שני המטוסים הנ"ל היו האחרונים להימסר לתעשיה האווירית ב-24.1.1972 לשם הסבה זו. שני המטוסים היו שניים מתוך שישה מטוסים אשר הגיעו לשיפוץ וצביעה בתעשיה האווירית בין ספטמבר לנובמבר 1968. המטוסים היו אמורים להגיע לג'יבוטי באפריקה אך לבסוף נשארו כאן. המטוסים, אשר הגיעו כסופים עם סימונים צרפתיים נצבעו בסכמת ההסוואה הניראית כאן.
הסכמה כוללת את הצבעים אשר היה בשימוש על מטוסי הקורנס האמריקאים שהגיעו במהלך מלחמת יום כיפור לתיגבור מערך הקורנס בחיל (כונו 'קרפדות'). הגחון צבוע באפור בהיר FS 36622 והחלק העליון צבוע בחום FS 30219 וירוקים FS34102 ו-FS 34079.
כאמור שני מטוסים היו בשירות מספר שנים מצומצם לפני שנמסרו בחזרה לתעשיה האווירית לשם ההסבה לסער. ארבעת המטוסים הנותרים נשארו בתעשיה האווירית והוסבו גם כן וקיבלו את המספרים 83, 85, 86 ו-88. המטוסים הנ"ל לא זכו לטוס זמן רב בחיל האויר.
מטוסים 83, 86 ו-88 אבדו במלחמת יום כיפור בעוד מטוס 85 אבד בתאונה ב-25.6.1974. מטוסים 84 ו-87 סיימו שירות ונמכרו להונדורס.
אגב היו עוד שני מטוסים בספרור 80. מטוסים 80 ו-82 אשר סיימו שירות ואף הם נמכרו להונדורס, התחילו את שירותם בחיל האויר כמטוסים משומשים שהגיעו מצרפת ב-22.4.1967 , כחודש פלוס לפני מלחמת ששת הימים. המטוסים מוספרו 70 ו-72 וכך שרתו עד תחילת דצמבר 1969 אז שונו מיספריהם ל-80 ו-82 בהתאמה. לגבי הסיבות להחלפת המספרים, בהזדמנות אחרת.
בדגם נעשו מספר בניות עצמאיות (Scratch): פנת תותח ימין נפתח ונבנה גוף התותח. המדפים/ מחבלים נחתכו מהכנף התחתונה ונוסף פירוט בחלקם הפנימי. נוספו פירוטים בבתי כני הנסע ובבתי מעצורי אויר. נוצרו פיילונים חדשים עבור מיכלי הדלק הנתיקים וכן נוצרו נושאי הפצצות, הפצצות והפיילונים שלהם. חופת המטוס נחתכה והצבה פתוחה. היה צורך להוסיף פירוט בתוך החופה כגון נועלים ומראות וכן להכין את מערכת פתיחת/סגירת החופה בחלקה האחרוי של החופה ואשר מחוברת לגב המטוס. תא הטייס פורט כפי שנראה בתחילת הפתיל ונוספה גם תצוגה עילית. גם כיסא המפלט עבר שידרוגים ופירוט. נוספו צינורות פיטו ממתכת בקידמת המטוס וכן אנטנת שוט לפני תא הטייס משמאל. הסולם נבנה אף הוא Scratch.
|