לדעתי הנושא מוסיף המון גם לדגם כמובן ע"מ לבנות כמה שיותר נאמן למקור וגם לבונה עצמו שמפיק מעצמו את היצירתיות והכישרון הטמון בו.
נראה יפה עד כה , מה שרציתי לשאול זה ככה : הפוד שייצרת ע"י מדפסת תלת מימד.. מדובר על נייר ? במידה וכן (לפחות עפ"י התמונות) היה שווה להשקיע עוד טיפה במיליפוט ע"מ להחליק את הפוד.
לפי התמונות נראה קצת מקווצ'ץ...
תודה,
לא שאני מבין גדול, אבל הפוד הודפס במדפסת תלת מימד על בסיס פולימרי.
הוא מאוד חלק - פשוט הוא כל כך קטן שהתמונה יצאה "מעפנה".
למזלי, הדפסתי שני עותקים אז אני אנסה לצלם את השני במצלמה איכותית יותר.
אגב, כשאני אומר הדפסתי נתתי לחבר את המודל והוא הדפיס עבורי במדפסת שיש לנו באחד מאתרי החברה.
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי בנצי.ב שמתחילה ב "הי בועז,
תודה,
לא שאני מבין..."
ערב טוב,
טוב, אז יש התקדמות קלה עם הדגם עד שנתקן את העניין הזה עם הכנפיים בעקבות הערה של אילן (יש איזה שהוא כיוון ואני מקווה שהוא יצליח לי)
המנועים הותאמו לכנפיים והוצמדו אחר כבוד כולל אטימה בקצוות המתלים באמצעות PUTTY.
המנועים נצבעו בצבעים הבאים:
כונס וצנ"פ – כסף -Humbrol 11
פנים המנוע כולל מניפה - אפור בהיר - H315 של Mr Color
גוף המנוע - אפור כהה - H301 של Mr Color
המתלה של המנוע נצבע בצבע גוף המטוס - לבן - H316 של Mr Color.
ולתמונות:
במקביל הכנתי את מערכת התדלוק מסקראץ' (צינורית גרפיט בקוטר 5 מ"מ שבתוכה הכנסתי צינורית דקה יותר 2 מ"מ) + תוספת של קצה הצינור מחתיכת פלסטיק קטנטנה. אל תשכחו שממדובר פה על קנ"מ 1:144 כך שהכל פצפון.
את בום התדלוק עצמו הכנתי ממיליפוט שעיצבתי ככל שיכולתי על מנת להתאים את הצורה לצורתו המקורית.
בין השאר הוספתי כנפונים מפלסטיקארד, צבעתי את הכל באפור כהה H301 של Mr Color.
הוספתי גם את הכיתוב שנמצא ע"ג הכנפון הימני ARW (לא יודע ממש מה זה אומר)
הצינור ייכנס לגוף המטוס לכן הוא טיפה ארוך.
ולתמונה:
לא יודע מה איתכם, אני מרוצה
כל המטוס פוטשר ( מהמילה Future) לפני מדבקות ולכה..
הכנתי מדבקות מסקראץ' עבור מס' הזנב של המטוס (לידיעתכם יש גופן (באנגלית פונט) ייעודי למס' מטוסים ושמו AmarilloUSAF והוא לא חינמי ולא כל התוים מאופשרים) - למזלי המס' שרציתי 272 מאופשרים.
בנוסף הכנתי גם מדבקות של הדלתות בכתום (הכי קרוב שיכולתי למקור).
מה שנותר לסיום:
1. לתקן את הכנפיים
2. להכין אנטנות מכל הסוגים ולהשלים את אנטנת הגה הכיוון
3. לכה מבריקה
4. וואש ולכלוכים ופיח...
5. לכה מט (לפי תמונות ה-REF המטוס מט, שלא כמו מטוסים של חברות תעופה)
6. להשלים חלונות (אני משתמש ב-MICRO KRISTAL KLEAR) - קסם של מוצר
7. לחבר למטוס הזה חבר (מתודלק) - מטוס ברק
עם מקור מוסמך ביותר. זה אכן Air Refueling Wing. זה כתוב רק על שני מטוסים בחיל האוויר הישראלי ועל האחרים לא כתוב דבר. המקור לא יודע להסביר למה זה כתוב. הערכתי היא שזה נכתב לקראת אחד התרגילים שעשו עם חילות אוויר זרים. בכל מקרה, זה לא מאפיין את מטוסי התדלוק הישראלים.
כיתוב אחר קיים על מטוסים זרים (בדרך כלל מספר הכנף או הטייסת).
אשמח לראות מטוס ישראלי עם כיתוב אחר. אם יהיה - אמשיך לבדוק זאת עם מקורותי.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי בנצי.ב שמתחילה ב "יומן בנייה בואינג 707 (ראם) תדלוק"
שלום לחברי הפורום
לאחר כשנה של המתנה מעלה כאן את המשך יומן הבנייה של הראם שהתחלתי
אז לאחר ההערה שקיבלתי מאילן שדגם המטוס שבחרתי לא נכון ולא מתאים לבניית ראם כשר ניסיתי לבצע כל מיני התאמות, תוספות ותיקונים עד שהוא נפל משולחן העבודה ונשבר.
אז התייאשתי (וניפצתי את הדגם בכעס על הרצפה) והחלפתי את הדגם לדגם הזה:
הנצלתי מהדגם הקודם את הפוד ואת המנועים (תזכורת)
לאחר בנייה ללא שום בעייה של המטוס הדבקתי את הפוד למקומו והכנתי מסקראץ' את מערכת התדלוק
לאחר מכן בוצע פריימר ו-preshading
ונעבור לתמונות:
המטוס כולו נצבע בלבן H316 של Mr Color עפ"י הסכימה של ראם 272 ואת הקטעים השחורים/אפורים על גבי ההגאים והכנפיים בצבע אפור כהה Humbrol 32
המנועים הותאמו לכנפיים (לפרופיל הכנף) והודבקו כולל אטימה בקצוות המתלים באמצעות פוטי לבן.
המנועים נצבעו בצבעים הבאים:
כונס וצנ"פ – אלומיניום -Alclad 101
פנים המנוע כולל מניפה - אפור בהיר - H315 של Mr Color
גוף המנוע - אפור כהה - H301 של Mr Color
המתלה של המנוע נצבע בצבע גוף המטוס - לבן - H316 של Mr Color.
ולתמונות:
השלב הבא היה לצפות את הדגם ב-Future ולאחר ייבושו הודבקו המדבקות למטוס:
את החלונות מהמדבקות של הדגם עצמו
את דלתות המטוס ומס' הזנב ממדבקות שהוכנו עצמאית
וכך נראה המטוס לאחר ציפוי בלכה מבריקה, וואש, ציפוי בלכה מט, התקנת אנטנות והורדת המיסוכים
תוך כדי בניתי דגם של ברק בקנ"מ 1:144 של רוול
צבעתי אותו בסכימה של ח"א והדבקתי עליו מדבקות שהכנתי שהותאמו לטייסת הקרב הראשונה
ולבסוף המטוס המתודלק מחובר לראם (באמצעות דבק איפוקסי)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי בנצי.ב שמתחילה ב "יומן בנייה בואינג 707 (ראם) תדלוק"
הי בנצי.
אמנם לפי התאריכים שראיתי מדובר בסיפור בהמשכים אבל...
ראשית נראה מעולה.
שנית נראה טוב.
שלישית נראה בסדר... חחח
הערה קטנה.
נראה לי שהברק יושב יותר מדי מתחת למטוס , אני חושב שבתדלוק אוירי המטוסים המתודלקים נמצאים יותר מאחורי המטוס ולא מתחתיו. לפי תמונות שיש אצלי במשרד של ראם מתדלק בז אז הנהג בבז יושב ממש מתחת לקצה הזנב של הראם. בערך 45 מעלות למטה ואחורה.