לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-05-2015, 09:25
  hamedinai hamedinai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,199
מאבק בשחיתות, איך להצליח. דיון.

אחרי שהתבשרנו שנגע השחיתות אחז גם בחלקים של המחקווקים בכובדם ובעצמם, בראשי ממשלה, בנשיאים, וגם מה שהרבה מאיתנו חשו כבר מזמן, גם בחלקים של המשטרה, פרקליטות ושופטים. וגם בחלקים של תקשורת.

איך ממשיכים הלאה? הרי ייתכן שגם המאבק בשחיתות גם הוא יהיה מושחת, ואם כן יכולים להאשים בדוקה את הלא מושחתים, או לחילופין את הפחות מושחתים, דגי רקק או מי שנאבק נגד שחיתות. וכאשר גם התקשורת נגועה, אנחנו גם באפילה מסויימת.

מטרת הדיון הוא להציע הצעות מעשיות איך לצאת מכל הפלונטר הזה.

צריכים לקחת בחשבון שהיות והשחיתות חדרה כל כך עמוק, אין מנוס שזה לא יחדור גם בקרב טוקבקיסטים. ולכן אי אפשר יהיה לדעת האם הטוקבקיסט רוצה את טובת הציבור או שיש לו כוונות נסתרות. לכן "כבדהו וחשדהו". זה הולך על כל הטוקבקיסטים, כולל גם אותי.

ועכשיו, אם כן האתגר הוא ממש רציני.
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.


https://sites.google.com/site/hamedinai/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 31-05-2015, 09:31
  hamedinai hamedinai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,199
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי יוני.1 שמתחילה ב "שכחת [u][b]רבנים..."

נכון. גם זמרים, גם נהגי מוניות, ראשי וועדים, אם יש עוד קבוצה תזכיר לי.

אין אף קבוצה שהיא נקיה ב100%.

(מלכתחילה התייחסתי אך ורק לקבוצות שהם ממונים על שלטון החוק וחשיפת השחיתות. אבל אם רוצים להסיכר כל קבוצה, אין בעייה, אבל לא לשם הסבת הדיון, כי זה לא יתרון לדיון כלל).

אם כן, זה מאתגר עוד יותר, איך נאבקים נגד נגע השחיתות.
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.


https://sites.google.com/site/hamedinai/


נערך לאחרונה ע"י hamedinai בתאריך 31-05-2015 בשעה 09:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 31-05-2015, 12:27
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,850
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "אתה מבין שקל מאוד לעקוף את..."

אני לא חושב שהמבנה הכללי אשם בזה שכיום במדינה דברים לא עובדים כמו שצריך.
בהחלט ייתכן שנדרש שינוי מהותי בחקיקה כדי לפתור מצבים שמעודדים שחיתות.
בהחלט ייתכן שנדרשת אכיפה מחמירה יותר עם עברייני שחיתות.
אני עדיין חושב ששינוי של חקיקה יהיה יעיל יותר מלקוות שיביאו אנשים לא מושחתים, כי הניסיון מראה שהרבה אנשים שנכנסו למערכת נקיי כפיים, יצאו משם מושחתים כשנקרתה להם ההזדמנות.
אני חושב שזה טבע האדם, הפרצה קוראת לגנב, ולכן כדאי להמעיט את הפרצות כדי לא לעודד אנשים לפנות בכיוון הלא רצוי.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 31-05-2015, 12:40
צלמית המשתמש של linuxsboot
  linuxsboot linuxsboot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.06
הודעות: 18,034
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "אני לא חושב שהמבנה הכללי אשם..."

מה שאתה אומר נכון בתאוריה ואני מסכים איתך, אבל במציאות כל קבוצת הון יכולה להגיע למי שאמור לפקח עליה או ח"כ ולומר להם מתחת לשולחן שאחרי שהם יפרשו הם יקבלו חוזה שמן גם אם תיתן 3 שנים קירור ואיסור לעבור באופן ישיר או עקיף אצל מי שהם היו אמורים לפקח עליו.
האדם בטבע שלו הוא חמדן כפי שאתה בעצמך אמרת ולכן אני לא חושב שחקיקה מוגברת תעזור כאשר אנשי משרד המשפטים, משרד האוצר, שוטרים, פרקליטות ושופטים יכולים אחרי זה לעבוד אצל אותם גופים.

קח כדוגמא את הממונה להגבלים שהשאיר את בז"ן אצל הבעלים אחרי אותה סדרת חוב שהם לא יכלו לשלם ולא לקח את החברה (קרוב למילארד ש"ח), הוא כמובן יקבל אחרי תקופת הקירור חוזה שמן אצלם בתמורה.
בנקים עושים אותו דבר עם המפקח על הבנקים, ולכן אני ואתה לא שומעים שיש בכלל מפקח על הבנקים כשיש תפקיד כזה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
will you marry me nesli barda? Operating system: Linux The day Microsoft & apple makes a product that does not suck will be the day they start making vacuum cleaners. say no to Apple&Facebook&MS&Samsung IL&Nokia&Hot&Yes,but say yes to Google


נערך לאחרונה ע"י linuxsboot בתאריך 31-05-2015 בשעה 12:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 31-05-2015, 13:00
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,850
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "מה שאתה אומר נכון בתאוריה..."

אני מסכים, הבעיה בעניין תקופות הצינון הוא שיש גם פגיעה בחופש העיסוק, דבר שהופך את העניין הזה ליותר מרוכב. בסוף, אם הייתי יועץ משפטי לממשלה, נניח, והייתי אמין ועשיתי את תפקידי נאמנה, למה שתמנע ממני אחרי תקופה מסוימת לעבוד היכן שאני רוצה?
בנוסף, יש בעיה גם בלמנוע לובינג. בסוף זה תהליך הגיוני וטבעי שתרצה שהעניין שלך יגיע לידי המחוקקים, גם אם אתה טייקון וגם אם אתה סתם ארגון קטן עם אג'נדה. לא צריך לאסור את זה לחלוטין, צריך לפעול למניעת קשרים לא עניינים (כמו למשל ששר יוזמן ל"ערב עיון" של ארגון עסקי גדול במקום מפואר), ולא למניעת היכולת של האזרח לפנות למחוקק בתקווה שהעניין שלו יטופל בכנסת.
אני יותר מתייחס לשחיתות שנוגעת להעברת כספים לא חוקית, או לתרשימים כוזבים או לנפוטיזם לא מוצדק - דברים שחקיקה מחמירה בהחלט יכולה לתקן, על ידיד כך שהיא מונעת גישה מיותרת לכספי ציבור, בעלת מנגנון ביקורת יעיל שבודק אם נעשה שימוש לא תקין בכספי הציבור, ושקיפות לארגוני ביקורת (כמו התקשורת), שיכולים לבקר מבחוץ.
אני ממש לא חושב שזה הפתרון הטוב ביותר, אבל אני בהחלט חושב שזה הפתרון הריאלי ביותר.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 02-06-2015, 12:17
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,269
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Benjamin Willard שמתחילה ב "אמור לי נא, בן כמה אתה? יש לך..."

אם אתה רוצה לומר כי הילדים היום מושפעים מהרבה גורמים ,ועושים מה בראש שלהם...אני מסכים איתך ,
לכן כדאי לשלוט [-מה שגם היום נעשה] במידה ראויה באותם גורמים, ולהשפיע על מה בראש שלהם.
כיום המצב הוא כי אנו שולחים ילדנו מהגן עד הצבא למקומות [שגם ] שם הם מעוצבים,
ואם אנחנו משקיעים כל כך הרבה באותם מקומות, כדאי[כמו בכל דבר] שנעשה זאת טוב.
ילדים נולדים שווים פחות או יותר, ובכל חברה הם מתפתחים אחרת ע"פ מה שספגו,
חשיבה עצמאית היא חשיבה המושפעת מהקורה סביב, ורבים מתערבים בכדי להשפיע עליה [כשאנו מעוניינים בהתערבות הרצויה]...בבחירות לכנסת משקיעם הרבה בכדי להשפיע עלינו, משקיעים הרבה בכדי לשכנע אותך איזה רכב או חולצה לקנות, האם לעשן או לא לעשן, ושולחים אותך עד לפולין בכדי להכניס לך משהו לראש....הדברים נעשים כי יש להם תוצאות.
השאלה צריכה להיות מה אנו רוצים להכניס לראשי ילדנו,
כיום אנחנו משקיעים הרבה בלהכניס לראשי ילדנו[בכדי לקבל תוצאות להשקעה], בלי שהשקענו בחשיבה רצינית מה להכניס... כשכל מזדמן מקרי לכיסא המחליטים עושה מה בראש שלו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 31-05-2015, 23:49
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אתה נשאר ברמת ההצהרות הריקות מתוכן"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ai22
ונראה שלפחות לגבי העולים מאתיופיה - מה שעשו לא עובד.
מה שברור - זה שהבעיה היא לא תקציבית.



אתה מסוגל לחשוב על תקדים כלשהו בו קבוצה עלתה ממדינת עולם שלישי למדינת עולם ראשון, שהיא לא דוברת את שפתה, והגיעה להישגים יותר טובים תוך 30 שנה?
קבוצה אחת שקיבלה תמיכה מהמדינה הקולטת באותו היקף שהעולים מאתיופיה קיבלו מישראל?
דוגמא אחת?
אני אשמח אם תשכיל אותי.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 06-06-2015, 22:45
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "השאלה הראשונה קלה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ai22
יהודי ארצות ערב שהיגרו לאירופה או ארה"ב, הגיעו להישגים יפים מאוד,
וזה בולט מאוד בהשוואה להישגים הרדודים פה.

אף אחד לא קיבל יותר תקציבים מעולי אתיופיה,
הבעיה היא לא תקציבית.


מי שהיגר למערב במעמד סוציו אקונומי גבוהה והשכלה רלוונטית הצליח מאוד.
למעשה חלק גדול משכבת האוכלוסיה הזו, מכל מדינות ערב, העדיפה לא להגר לישראל.
הרוב המוחלט של מי שהיה חסר כל כמו סבא שלי, הגיע להישגים הרבה יותר גרועים בדור הראשון.
חלק לא קטן מהם היגר הלאה (חלקם לארץ) אחרי דור.
וזו האוכלוסיה שרלוונטי להשוות, אחרת היינו מדברים על האחוזון העליון של האתיופים שהגיעו מעיר עם השכלה ומצליחים במקצועות צווארון לבן ובמשרדי ממשלה.
אם אתה רוצה שלהשוואה תהיה משמעות, אתה צריך להשוות תפוזים לתפוזים.

אתה יכול להסתכל על הגירה של פקיסטנים, הודים, טורקים ובני מדינות ערב לאירופה וארה"ב.
מצבם לא יותר טוב מהדור הראשון של האתיופים בישראל, והם לא קיבלו שום תמיכה ממשלתית במדינות המערב.

אבל השאלה היותר מעניינת היא - מהו שורש הבעיה לדעתך?
כי לדעתי שורש הבעיה הוא הצפיה שאוכלוסיית עולם שלישי כפרית תוכל להתאקלם בעולם הראשון תוך דור.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...


נערך לאחרונה ע"י cre666 בתאריך 06-06-2015 בשעה 22:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 07-06-2015, 00:22
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
ההשוואות שלך לא רלוונטיות
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "[QUOTE=ai22]יהודי ארצות ערב..."

היו הרי משכילים רבים ממדינות ערב שעלו לארץ - ובפועל לחלוטין התעלמו מהשכלתם.

אתה משווה את אותן עליות (שהיו אליטות של מדינות ערב, וחטפו פה "מכה" קשה) להגירות של פועלים קשי יום לארה"ב.
השוואה - שכלל אינה רלוונטית.
גם ההשוואה לאתיופים המצב דומה.
ניתן בהחלט להתייחס להודים הרבים שהיגרו לארה"ב, ולוקחים חלק משמעותי בתעשיית ההיי-טק שם. למרות המבטא המזעזע


אתה מתייחס ל"תמיכה ממשלתית" כחזות הכל. כאילו לשפוך מליארדים פותר אוטומטית כל בעיה.
העובדות מראות - שאותה התמיכה לא רלוונטית.
היא עוזרת לטאטא את העוני מתחת לשטיח - וזהו.

פרמטרים אחרים הם כן משמעותיים:
ההכרה בלימודים שנעשו בחו"ל,
הזמינות של "לימודים משלימים" שמאפשרים למי שעלה כמבוגר להתגבר על פערים,
היכולת של חסרי השכלה ושפה להשיג עבודה.
כל ההתייחסות להכשרה המקצועית.
,
בפרמטרים הרלוונטים - ישראל מפגרת מאחורי מדינות המערב. הרי המוני עולים מרוסיה לא קיבלו הכרה בתארים מבוקשים שהם החזיקו בהם, וכוח אדם חיוני ומיומן - נשלח לעבודות שכר מינימום.
ואם תסתכל על הזמן המבוזבז של העולים שהמתינו ללא מעש במשך חודשים ושנים בהמתנה לאישור עלייה, בזמן שיכלו להשיג הכשרה מאוד חיונית.

כשמשווים את עליית הרופאים מרוסיה לישראל לעליית המהנדסים מהודו לארה"ב,
הפער הוא אדיר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 07-06-2015, 08:58
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
לדעתי - הטעות היא ביומרה שאתה מעלה
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "הערה, כשאתה פורט הכשלים, אתה..."

עובדתית - כן מינו "מומחים" לעניין אותה קליטת עליה,
ויש משרד ממשלתי ותקציבים.
לדעתי - הטעות היא ביומרה של המשרדים הממשלתיים לבצע את אותו טיפול.

קודם מביאים עלייה חלשה לארץ, למרות חוסר התאמתם - ורק אז מנסים לברר מה בעצם אפשר לעשות איתם.
ואז מגלים שכשמביאים עלייה חלשה לארץ - היא תישאר איפה ש"שתלת" אותה:
שמו אותם בפחונים במעברה - ושם מצאו אותם עשורים לאחר מכן, מתנגדים לפינוי.
שמו אותם בעיירות פיתוח נסמכים על הממשלה שתדאג שתהיה להם פרנסה? שם תמצא אותם היום מתלוננים על אבטלה גבוהה וחוסר יכולת ממשלתית לארגן להם עבודה.
שמו אותם בקאראוונים - בסוף התקשנו להוציא אותם משם, אפילו שהקאראוון מתפורר כבר.
שמו אותם במרכז קליטה - שם הם נשארו, מקשים על המדינה שרוצה לקלוט שם את דור העולים הבא.
שמו אותם בשכונות הכי חלשות בעיר - ואותן שכונות הפכו ל"גטו", עם חינוך שמתקשה להמריא.


שאלתי את סבא של אשתי איך הקבוצה שלהם נקלטה כל כך טוב?
הוא הסביר לי שהעלייה שלהם לא הייתה "פסיבית": לפני העלייה הם עברו הכשרה של שנה, עם מומחים שלימדו אותם את המקצועות הנדרשים בארץ, רובם מקומיים ומיעוטם מישראל, ולימודי שפה אינטנסיביים.
עם תת-התמחויות שונות לאנשים שונים בקבוצה,
ועם הכשרה מעשית - עם אנשי מקצוע בארצם.
והכל בעלויות המקומיות שם.
ואז הם עלו לארץ, דרשו וקיבלו קרקע (טרשים) וצריפים (מיובאים משוודיה)
וזהו: תסתדרו מכאן הלאה.

ההבדל בין עלייה "פאסיבית" שמצפים ממנה "להסתדר" לעלייה אקטיבית שמגיעה כבר מוכנה לחיים בארץ הוא גדול.
עלייה "פאסיבית" מתאימה מאוד למדינה מערבית, שעולים ממנה עם תואר מאוניברסיטה מוכרת, לימודים ברמה המקבילה לבגרות ישראלית, או מקצוע שמתאים לכלכלה מערבית.
זה לא מתאים לעלייה ממדינת עולם שלישי.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 07-06-2015 בשעה 09:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 08-06-2015, 13:21
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
אני כותב שהבעיה היא כן בגישה, ולא בחוסר "מומחים"
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "אתה כותב על טעויות שנעשו,..."

הבעיה היא לא בחוסר מומחים, או בחוסר מקצועיות מצידם,
האשמה שנשמעת באופן נפוץ בקרב אלו שטוענים שהשלטון הוא כל-יכול.


הבעיה היא לדעתי - בנסיון לפתור את הבעיה רק לאחר שהבעיה נוצרה, תוך שימוש בסט כלים סטנדרטי (חינוך, מגורים, קיצבאות).
קודם להביא אוכלוסיה חסרת כלים להתמודדות בארץ חדשה, ואז לנסות להתמודד עם הבעיות שנוצרו,
ולצפות שהבעיה תעלם.


קח למשל את נושא הפאסיביות:
האם מישהו ישב וניסה לתכנן עם הקהילה את כל נושא העליה והקליטה?
מה יקרה ביום שלאחר העלייה?
להציע לאנשים שהכשרתם היחידה היא חקלאית להקים יישובים חקלאיים, או להשתלב בכאלו?
או שקודם פירקו את הקהילה הקיימת, והביאו לפה אנשים כבודדים חסרי מסגרת, כל אחד למקום אחר - רבם בכלל ישובים עירוניים,
ואז לא הבינו למה אין יוזמה ואין התארגנות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 08-06-2015, 16:03
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,269
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אני כותב שהבעיה היא כן בגישה, ולא בחוסר "מומחים""

יופי! אז הגעתי אתך הכי קרוב [?] שאפשר. אתה הסיכוי שלי/שלנו.
אתה כותב כי הבעיה נוצרה כי משהו נעשה לא טוב ,לא חס וחלילה בגלל מגבלת יכולת של המומחים.
תחת התואר 'מומחה ' יש אנשים עם יכולות שונות,
במקומות שם תוצאות נמדדות במדויק, ומושקע בהם הרבה כסף, מחליפים מאמן[מומחה] עם כל חשש להתאמתו, לא בגלל שאין לו יכולת, אלא בגלל שיכולתו לא מתאימה לנו למטרה העכשווית.
בכדורגל ,לדוגמא, מצאנו כי כדאי להביא צוות זר שיתווה לנו הדרך,
אתה מביא דוגמאות מצוינות [- סט כלים סטנדרטי, אין יד על הדופק, אי שיתוף כל הגורמים, בניהם בעלי העניין ],אבל לא מסיק מזה את מה שצריך,
אורי מילשטיין ,כמוך, מדבר על הגישה, ולא מוכן לומר כי הבעיה האנושית היא שלא מאפשרת לנו לבחור הגישות הנכונות, [נדמה לי כי אשתו של האלוף בודינגר, היא היחידה שאמרה לו כי אתה מנסה להגיע למטרה, ולא רואה את ההר הנמצא בדרכך -הוא הגורם האנושי]
בכל מלחמה אנו מגלים כי אין לנו ציוד טריוויאלי, שכל בדיקה פשוטה יכולה לגלות חסרונו, ואותם כשלים חוזרים, כי כאלו אנחנו [כמו שמישהו אמר :משתמשים בסט כלים סטנדרטי, אין יד על הדופק, לא משתפים כל הגורמים הקשורים לעניין], יש בנו דברים אופייניים הגורמים לנו להיכשל.
תשאל עצמך מי אחראי לגישה, למה הגישה היא כזאת? למה העולים צריכים לחסום כבישים כדי להעיר אותנו...אני חושב כי יש לנו בעיות אופייניות כמו לכל בני האדם, ואיננו מתמודדים איתם ,איננו מתקנים אותם, אלא מתמקדים בתוצאות של התנהלותנו... מתקנים מה שנפל מהגשר הרעוע, כי לא יודעים לתקן הגשר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 11-06-2015, 01:44
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
אתה שוב ושוב נופל על אותה קונספציה
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "יופי! אז הגעתי אתך הכי..."

ההנחה - שאם רק נביא את "המומחה" הנכון כל בעיותנו יפתרו.
ומפספס את ההר הענקי.

אנחנו לא "מגלים" בזמן המלחמה שאין ציוד.
2006, עד המלחמה ביצעו הערכות, הבינו ששימוש אינטנסיבי בכוחות קרקע יוביל להרג המוני בלתי מתקבל על הדעת, ולכן עברו להשקעת יתר בחיל האויר והסתמכו עליו. בזמן המלחמה זרקו את התוכניות לפח כי ראש הממשלה ושר הביטחון התעקשו,
כי הקונספציה שלהם קבעה שניצחון - זה רק עם כוחות קרקע.
.
בכך - זו חזרה על הבאלאגן שהיה 1973, כשלפני המלחמה שרון וטליק הבהירו שהתכנון המקורי יוביל לטבח בחיילי המעוזים, בתחילת המלחמה כשהתברר שזה אכן המצב,
זרקו את התוכניות לפח כשגם חיל האויר וגם השריון נכתשו בעקבות כך.



אתה החלטת שגילית כשל מסוג מסויים.
לא מצליח להבהיר לאף אחד את מהותו של אותו כשל,
ומביא דוגמאות חיזוק לא רלוונטיות ולא נכונות,
מה שמעלה חשד כבד - שהתיאוריות שלך תלושות מהמציאות.

כדי להגיע לפיתרון חדשני - לא צריך להמציא קונספציה ולדבוק בה בכל מחיר,
צריך "רק" לחשוב מחוץ לאותה קונספציה.
להבין מה המטרה - ולמצוא דרך אחרת לפתור אותה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 11-06-2015, 06:24
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,269
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אתה שוב ושוב נופל על אותה קונספציה"

אז אנחנו לא כל כך נפגשים, למרות שאני בוחר לציין דברים שיהיו פחות נתונים למחלוקת,
בכדי לברר מה מפריד ביננו, הייתי רוצה שתכתוב כמה דברים - מה הם המאפיינים שלנו, בעיקר הבעייתיים, בהשוואה לחברות אחרות, והאם אפשר, ואיך לשפר את אותם מאפיינים , [לדוגמא, אולי ע"פ הדוגמאות שהבאתה תוכל לציין הסיבה מדוע מתוך מגוון הדעות והאפשרויות, אנחנו לא בוחרים האפשרות המתאימה]
- האם אתה מודע לכך כי בני אדם יוצרים מסגרת בתוכה הם מדברים עניינית, מה שמחוץ לה מרגיז או טאבו, או אנחנו רגישים אליו, או לא פתוחים אליו....וכו' ,ושבכל חברה גודל המסגרת אחרת?
- האם אתה חושב כמוני כי חתירה לשיפור הינה דבר בסיסי וחשוב ?
חוץ מזה, אני מדבר בקביעות על צמצום בעיות לא על חיסולם.
אני חושב כי אחד הדברים היותר מעוגנים בעדויות הינו חיילים המגיעים לימ"ח ומגלים כי אין ציוד טריוויאלי.
הדוגמאות שאתה מביא לא הכי מוצלחות, עדיף להביא דוגמאות פשוטות, עם פוטנציאל קטן יותר של ויכוח עליהם, כמו הדוגמא של חייל המתאמן 3 שנים , ובשעת האמת אין לו נשק/כדורים/מפה .... ואז יש לנו קצה חוט מתאים יותר לחפש הסיבה.
אתה לא מתייחס לדוגמאות שהבאתי [משדה הספורט למשל],וטוען כי דוגמאותיי אינן רלוונטיות ולא נכונות....האם תוכל להביא דוגמא ולהסביר.
אני[מקווה כי אני] תמיד פתוח למצוא דרך אחרת למטרה.

נערך לאחרונה ע"י רם אדמון בתאריך 11-06-2015 בשעה 06:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 14-06-2015, 04:28
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "טוב...אז אנחנו מנהלים דו שיח..."

סיסמאות בסגנון "צריך להביא מומחים", "צריך לחתור למצויינות" - הן קלישאות שכבר קיימות ולא מקדמות לשום מקום.

וכשמעירים לך על זה התשובה לגבי "צריך להחליף מומחים", "צריך להיא מומחים מחול", לא באמת מקדמת לשום מקום,
כי אם לא ברור מה הבעיה - לא באמת מקדמים פיתרון.

כי מראש ההערות הן ברמה נמוכה, תוך התעלמות מפרטים מהותיים - וגם על זה דובר כבר.
וזה מה שמונע מהדיון להמריא
אני לפחות לקחתי אותך רצינות וניסיתי לשאול ולברר האם בטענותך יש משהו מהותי.


במקום להתייחס - המצאת טענות שלא העלתי (אוכלוסיה קטנה, צבא).
אני העלתי טענה אחת, ואפרט מעט
יש בארץ 2-4 קבוצות עם תקציב של מעל 10 מליון דולר. תלוי בשנה.
תקציב 20 הקבוצות המובילות בעולם נע בין 100 מליון דולר ל400 מליון דולר, וזה מאפשר ציוד מעולה ושאיבת טובי השחקנים בעולם.
כשמסתכלים ברמה ארצית הפערים גדולים הרבה יותר.
בנוער הפערים האלו לא קיימים.

הנושא של "מדינה קטנה" זניח לעומת טיעון אחר - אין באמת סיבה לבזבז כמות כזו אדירה של כסף על שעשועים להמונים,
וזו באמת הסיבה שהתקציבים נמוכים.
כשמדובר בנוער, התירוץ של "בריאות הציבור" לפחות קיים ורלווטי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 14-06-2015, 07:33
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,269
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "סיסמאות בסגנון "צריך להביא..."

כן, אתה לא מבין הבעיה [לפחות איך שאני מבין אותה],
נפתח כאן דיון על שחיתות, ואני טענתי [מה שכנראה לא התקבל כל כך], כי הכי טוב לטפל בגורם האנושי, בטיפוח טוב של הילד... זו הדרך הכי טובה לצמצם הבעיות, ולשפר החיים פה [ואם אני צודק, זו לא קלישאה ולא סיסמה].
כיום איננו יודעים להשתמש בידע קיים של אנשים, ואיננו יודעים לחתור לשיפור [זה שאתה מכיר האמירות לא מוריד מחשיבותם], וזה כנראה ימנע גם את השינוי הרצוי בעיצוב הדור הבא [דוגמאות לכך מצויות בשפע, כוון אותי וארחיב לפי הצורך],וכך גם הגענו ל'מומחים'...והבאתי דוגמאות של משרד חינוך הרואה בביקור של משלחת מקוריאה בארץ הוכחה ליתרוננו, וחושף אי הבנתו בצורך בלימוד מכל אחד, מכל מקום...ואת מכבי ת"א כדורגל שהביא לקבוצה צוות מוביל זר.....כמה דוגמאות אני צריך עוד להביא? אני תלוי בך, כי אם אתה לא מסוגל להתחבר, דוגמאות לא יעזרו....מהמותן עוד 'קוריוז', דיברתי עם מישהו שהדריך חיילים פה ובארה"ב, והלז סיפר לי שהרבה זמן אחרי סיום ההתקשרות עם חו"ל, המשיכו להתקשר אליו בשאלות, ועל שאלתי ענה, כי פה זה שונה.....ומי קובע את התכנים בבית הספר? כל שר שהגיע בצורה מקרית. ואיך נקבע סדר היום הלאומי? בוועדות הכנסת שם מצויים חברי כנסת היושבים ב4-5 וועדות בו זמנית....האם הם יכולים למקסם את יכולתם[במידה ויש להם] לטובת הנושאים המועלים בוועדות? האם האזרחים רואים בכך בעיה ,ואם לא ,למה ? [אני לא מרגיש בנוח בשחרור דוגמאות ,אבל שיהיה].
לגבי הכדורגל, כתבתי כי הסברך לא מספק כמו ההסברים על גודל אוכלוסייה, והנערים שהולכים לצה"ל.
[אני מקווה שמחסור בשינה לא פגע בכתיבה]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 14-06-2015, 09:32
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
די עם הקלישאות.
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "כן, אתה לא מבין הבעיה [לפחות..."

כל הסיפורים על "טיפוח" הם ברמת הסיסמא - כל עוד אין לך שום מושג איך אותו "טיפוח" אמור להתבצע.
זו הדרך הכי טובה להיות "אקטיביסט" שלא מבצע כלום - לדרוש שישפכו כסף על הבעיות.
לכן גם - בהתעלם מהמציאות - אתה מדקלם סיסמאות על חוסר ניצול ידע,
אבל לא מסוגל להגיד איך אותו ידע אמור להיות מנוצל - הכל נשאר ברמת הסיסמא.


מקור ההתלהבות שלך מדרום קוריאה לא ברור.
קרא את דבריו של שגריר דרום קוריאה - ואולי תבין.
בדרום קוריאה - פעלו קודם כל למיקסום מה שלדעתם היה המפתח למצויינות, מצויינות תיכונית.
אבל הם גילו - שהם עדיין לא במקום שציפו לו, למרות שאותה השקעה היא ברמה הרסנית לטווח הארוך.
לכן המפתח הוא ביציאה מהקופסא - למשל להסתכל על מדינה כמו ישראל שלא הלכה בכלל לאותו כיוון, ולמרות זאת הגיעה להצלחה ניכרת.


אתה לא מרגיש בנוח עם "חפירה לעומק".
אתה מסתפק בגישה מאוד שטחית - גישה שלא מנסה להגיע להבנת הבעיה ולתובנות - ולכן נידונה לכישלון.
אני מציע שתנסה לקרוא קצת ולהבין אסטרטגיות שונות להשגת "איכות", ואיך התעשייה הישראלית מתמודדת עם בעיות דומות בצורה שהופכת אותה לתחרותית ברמה עולמית.
השלב הכי בסיסי - הוא לנסות להבין מה המטרות שלך ואיך לפעול להשיגם.
אם לא הבנת את זה - יש לך ביד סיסמא ותו לא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 14-06-2015, 13:37
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,269
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "די עם הקלישאות."

אגיב לפי סדר כתיבתך [זה פחות מאמץ, והכתיבה יותר תכנית],
אתה כותב על קלישאות, במקום לכתוב מדוע ה'טיפוח' זו לא הפואנטה. זה שלדעתך אינני מסביר איך מטפחים, לא פוסל האפשרות כי איננו מטפחים נכון, אני מצפה ממך שתתייחס לנקודה: האם אנחנו מטפחים/מחנכים/מכשירים/מעצבים נכון את ילדנו, וכמובן ציין מה הדברים הלא מספיק טובים בדרך שאנו עושים זאת [בתגובה 43 כבר שאלתי אותך שאלות ולא התייחסת ] בכדי שאני אדע מה עליי לכתוב לך.
לדוגמא, האם הכיוון שבנט נותן הוא הכיוון הנכון, האם הלחץ הציבורי [היום הפגנה למען פחות תלמידים בכיתה]לשיפור החינוך הינו יעיל וענייני.
ברמה העקרונית אני כותב יותר על שימוש יעיל בכסף, מאשר על שפיכת כסף.
שימוש בידע- אי אפשר לכתוב בפלטפורמה זו מאמר ממצא בעניין, וקיצור ההסבר כבר ראיתי לא עוזר, אשאל אותך רק, אם עד לפני זמן קצר פירון הכתיב לאן הולכים, והיום בנט מכתיב....האם יש כאן ניצול ידע, או בחירה אקראית של דרך ע"פ טעמו של המחזיק במושכות ? ומאיפה באים האנשים המחליטים במשרד החינוך? מתוך איזה ידע הם מחליטים על הדרך? האם מנוצל הידע הקיים בין מליארדי האנשים בעולם, או יותר נוח לנו להחליט מתוך מה שאנחנו ,מי שגדל בין גדרה לחדרה יודע ?......וכבר כתבתי דוגמאות לפני כן על אי ניצול ידע , ועל הדגשים אחרים מאשר חתירה לשיפור, אם תכוון אותי מה לכתוב [ולא רק תאמר לי כי אני כותב סיסמאות/קלישאות] אולי ארחיב.... כרגע אני כותב על דברים לא סבירים, אם אנשים חושבים כי מה שאני חושב לא סביר הוא כן סביר....אין טעם להציע אלטרנטיבה.
אתה לא קורא אותי נכון [אולי גם משום כי אני לא מדבר ישראלית],אני רחוק מלהתלהב מהחינוך הדרום קוריאני, אני ציינתי עובדה המלמדת עלינו [ולא הצלחתי בזה],וקוריאה זה מקרי, כל משלחת ממקום אחר, היתה מדגימה אותה צורת חשיבה בעייתית של אנשים במשרד החינוך....כל מה שאתה ממשיך לכתוב באותה פיסקה מראה שוב כי ראייתנו שונה....אתה כותב על 'יציאה מהקופסא'....ואני חושב כי היום כולם יסכימו איתך, אבל צריך לכתוב יציאה לאיזה כיוון, אתה כותב על הצלחה ניכרת, ואינני יודע מה אתה מודד....וחוץ מזה לטעמי הנושא היה צריך להיות לא מה טוב פה, אלא מה צריך לשפר, וזה גם על פי תחילת האשכול, שהחל בשחיתות.
'מטרות' - אני כל הזמן מדגיש זאת, ואני כבר מנסה לעצור עצמי, מחשש שזה ישמע כקלישאה/סיסמה,
בפורום זה גם ציינתי דברים בסיסיים, שלא זכו להתייחסות, כך שאין טעם להיכנס לרמה של דוגמאות, ופירוט אם אין הסכמה על הבסיס,
חוץ מזה אם צריכות להיות מטרות, אז איננו מציבים מטרות ולא רק בחינוך, מישהו שלח אותי לקרוא במצעי המפלגות, אך מה שנמצא שם הוא דל, ולא משרת את מה שאנחנו צריכים. הבנת הבעיה- לא מספיק כי אני חושב כי אני מבין הבעיה, אני צריך להעביר דעתי לאחרים, ובכדי להצליח אני בין השאר, שואל שאלות, וע"פ התשובות אני יכול להצביע ולהסביר מה הבעיה.... אך אנשים מעדיפים לא להתייחס לשאלות.
בבסיס מה שקורה כאן הינו חשיבה שונה, הסתכלות אחרת על המציאות, כתיבה המשרתת אגו, רעיונות שאנשים התאהבו בהם......ולכן הסיכוי שמישהו ילמד פה משהו/ישנה דעתו.....הוא קטנטן [וגם בזה רצוי שאני ארחיב...אבל זו תהיה כתיבה בלי סוף, ולכן על פי הפידבק אני אגיב].

נערך לאחרונה ע"י רם אדמון בתאריך 14-06-2015 בשעה 13:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 14-06-2015, 14:56
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
"טיפוח" זו קלישאה כי זה חסר תוכן.
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "אגיב לפי סדר כתיבתך [זה פחות..."

חרדים חושבים שיש דרך אחת "לטפח" ילדים,
הציונות הדתית - רואה את ה"טיפוח" אחרת.
חילונים חושבים שהדרך "לטפח" ילדים היא שונה מאוד.
ונראה - שאתה מכוון למשהו אחר לגמרי מכל אלו (משום מה - הפחתת השחיתות).
מה שאני יודע - זה שהמדינה ניסתה "לטפח" את ילדי העולים מאתיופיה - וכנראה שזה לא ממש הולך.

לכן - כל התייחסות ל"טיפוח" אמורה קודם כל לנסות להבהיר מהי אותה מטרה, ומה הכיוון הכללי,
אחרת מדובר בסיסמא ריקה,
או גרוע מכך - כילוי משאבים והון רב ללא סיכוי להגיע למטרה.


חינוך לדוגמא:
בני שכבתי למדו בכיתה עם 43 תלמידים, ורמות מחשוב נמוכות, ותוצאות החינוך היו טובות מאשר היום.
היום יש מחאה צעקנית שכיתות צפופות הרבה פחות הן "סרדינים". מחאה שכנראה תגרום לנזק גדול למערכת החינוך.

עצם הנסיון (המוצלח) לעוות את התכנון, כך שמחאה תבטל כל הליך תכנון ותקצוב מסודר המבוסס על תוכנית רציונלית - הוא מתכון לתכנון גרוע (מה שגורם לביטולו כשהשר מתחלף)
עצם הביטול הוא הרבה פחות גרוע מאשר לתת לו להמשיך (וזה משהו שהוא דווקא טוב מאוד בחוסר הרציפות - התוכניות הגרועות נמחקות).



נושא הרבה יותר חשוב מ"הצבת מטרות" שדיברת עליה, זה "הגדרת מטרות".
המטרה לא צריכה להיות "הקטנת הכיתות" - כי הקטנת כיתות זו לא מטרה בפני עצמה,
זה אמצעי להגיע למטרה.
לפעמים האמצעי מועיל ולפעמים מזיק, ויש מחקרים רבים בנושא, שהתכנון מתייחס אליהם - אבל את המחאה זה לא מעניין.
המחאה טיפשה וצעקנית. "כיתות קטנות עכשיו", כי מוביל המחאה החליט.



אני בא מעולם של איכות, עולם של תכנון,
די ברור לי מהם תהליכי תכנון טובים, ואיך זונחים פרוייקט שתוכנן לא טוב - גם אם זה נעשה ע"י אנשי מקצוע מעולים.
וזו ממש לא סתירה.
לכן אולי אני רגיש הרבה יותר לאותה בורות וגישה שטחית שרואים "ברחוב"
כשתוקפים הליכי תכנון מסודרים וחשובים - כי זה לא מסתדר עם האידאולוגיה.
ומדברים על "הכל לא טוב" כי זה טרנדי.


אם אתה באמת מנסה להשיג משהו - לא הצלחת להעביר זאת.
אני מציע:
- תחשוב טוב טוב - מה בעצם אתה מנסה להשיג. תבין גם מה הדעות שלך, כי לא ברור אם הבנת.
- תפתח נושא חדש, עם דיון מסודר
- קבע בהודעה הראשונה את הגדרות הדיון - מה אתה מנסה להשיג (כי כנראה הדיון הוא לא על "שחיתות") .
- מתחתיו - רכז כל תחום בתת-הודעה משלו, כך שהדיון לא יפזז לו באופן שטחי בין נושאים שאינם קשורים.
- כתוב גם את הכיוון שלך, ונראה איך זה מתפתח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 14-06-2015, 23:38
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,269
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב ""טיפוח" זו קלישאה כי זה חסר תוכן."

תקרא היטב מה שאני כותב, כבר כתבתי כי צריך להציב מטרות, משום כי כל אחד רואה מטרה אחרת, ובגלל שכנראה איננו מסוגלים להחליט על מטרות ראויות, זה ישאר כנראה רק בגדר תאוריה.
טיפוח/עיצוב מבחינתי לא קשור רק לשחיתות. ייצור [-מותר להזכיר המילה הזו?] אנשים יותר טובים , יעשה כאן טוב יותר בכל המובנים.
שוב, ודאי כי חייבים לשרטט המטרה, [ בד"כ היכן שאני מצמצם כוונתי אני כותב כי צריך א. להגדיר המאפיינים שלנו. ב. להגדיר המטרות ג. לעשות תכנית עבודה שתיקח אותנו מ-א. ל-ב.]
נכון , לא הצלחנו לטפח הכי טוב את יוצאי אתיופיה משום כי לא עשינו זאת טוב [-זה פשטני ונכון],האם אפשר לעשות זאת יותר טוב? כן, כמו כל דבר. לתת כאן הצעות מקצועיות איך לעשות זאת- לא. רק דבר אחד אוסיף,צריך לגשת לנושא איך שצריך, וזה לתת לאנשים הנכונים להתוות הדרך, וגם הם לא יתנו תשובות מהירות לפני שילמדו הנושא.
נכון, איננו דוחפים נכון את המערכות, במקום לשלוח הרשות האחראית לעשות תכנית מקיפה, אנחנו לוחצים על הרשות לשנות פן אחד במערכת החינוך [כרגע גודל הכיתה], וזו בדיוק הדרך להשאיר אותנו ללא דרך ,ועם שינויים תכופים על סמך צעקות, אופנות, ותחושות הבטן של האיש המחליט.
כשאתה כותב על בני שכבתך, כי תוצאות החינוך היו טובות יותר....זה כמובן יתכן....אך אנו מרבים לתת ציונים לתקופות, למקומות, ארצות, בלי להגדיר מה אנחנו מודדים, ולכן מגוון הדעות בעניין יהיה גדול.....אני בד"כ מודד התוצאות [לצערי] בצורה חריגה מהמקובל, אני לא חושב כי כדאי כרגע לפרוט את צורת המדידה, רק אוסיף כי מצאתי בהגדרות אנשי מקצוע פינים דברים שגרמו לי לחשוב כי אני לא לבד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 15-06-2015, 00:34
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,269
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב ""טיפוח" זו קלישאה כי זה חסר תוכן."

עכשיו ראיתי כי לא קראתי הכל,
מה אני מנסה להשיג ? אני מניח כי כתיבתי היא ראקציה לחיים בשקר סביבי, היא שחרור ,היא ניקוי המצפון, היא טיפוח האגו, היא תרגיל אינטלקטואלי.....
אני בעצם הולך עד חצי הדרך, אין ביכולתי לשנות, משום שקשה לשנות, כי חסרות לי אנרגיות, כי אני לא פטריוט מספיק בכדי לדרוש שינוי....
דעתי לא מגובשת בכל נושא, אך יש לי ביטחון כשמשהו מתגבש,
אני כבר די הותשתי בחיי כשניסיתי להשפיע. קוריוז- במילואים הייתי עד לכמעט תאונת אימונים, כשהבנתי כי העניין לא נלמד, לא הלכתי הביתה אלא הלכתי לתקן. צה"ל הכחיש , ואחרי מאבק של למעלה משנה בה שמעתי קצינים משקרים, בה הקלטתי קצינים משמיצים אחד את השני, בה נתקלתי בעיתונאים אדישים, ובאחד שהכניס גרסתי לעיתון כפי שהיא.....צה"ל הודה, ורק הוסיף כי המקרה לא משקף, ובזה הוציא את האוויר מהסיכוי שמשהו ישתנה.
לצערי ,נראה לי כי לא אעשה מהלך שונה מאשר שחרור אוויר באתרים מזדמנים, או שאולי פעם אפתיע את עצמי.
....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 08-06-2015, 21:28
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "ההשוואות שלך לא רלוונטיות"

1. לארה"ב מהגרים לא רק פועלים קשי יום. למעשה הרבה מהמשכילים ממדינות עולם שלישי מהגרים לעולם הראשון.
אבל כשמדברים על העולים מאתיופיה, בעיקר אלו שעלו מהאזורים הכפריים, פוטנציאל ההשתלבות שלהם היה גרוע בהרבה מפוטנציאל ההשתלבות של מהגרי עבודה מניקרגואה לארה"ב, ועדיין הם השתלבו הרבה יותר טוב.

2. תמיכה ממשלתית היא לא רק כסף, היא גם הסברה וחינוך ולימודי שפה, ומחנות הכנה לעלייה בארץ המוצא, ומרכזי קליטה בישראל שיאפשרו חשיפה הדרגתית.
את כל אלו מדינת ישראל נותנת ואחרות לא. ועדיין אתה טוען שהמדינה לא נותנת מספיק.
אתה יכול להסביר לי איך המדינה שתורמת הכי הרבה לעולים שלה, לטענתך תורמת פחות מאחרות?

3. "בפרמטרים הרלוונטים - ישראל מפגרת מאחורי מדינות המערב" ?
בוא נבחן את זה.
תארים מקצועיים (הנדסה, רפואה, משפטים) דורשים עמידה בבחינות קבלה מקומיות בכל המדינות המערביות, לא רק בישראל (גם רופא מארה"ב שיעלה לארץ צריך לעבור מבחן שרוב הרופאים הישראלים לא מסוגלים לעבור). לא רק שזה לוקח זמן, זה די מחייב אותך ללמוד את כל החומר שכל בעל מקצוע בגילך מזמן שכח.
הדרך היחידה להמנע מהתהליך הזה היא ללמוד במוסד עם סטנדרטים מקבילים למדינת היעד להגירה, ולהגר עם גמר הלימודים. לכן מעבר מהודו ופקיסטן לארה"ב קלים יותר ממעבר ממוסקבה לארה"ב, כי שיטת מתן התארים ברוסיה אפילו לא דומה לזו של העולם המערבי.

נקודה אחת לא רלוונטית.
יש לך נקודות נוספות?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 11-06-2015, 02:17
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "1. לארה"ב מהגרים לא רק פועלים..."

בארה"ב יש דרישה לאותם פועלים קשי יום, והפועלים שמחים למלא אותה.
בישראל של היום - שוק העבודה למי שאין לו השכלה - גרוע מאוד.
בין השאר - זה נובע מהדחיפה הממשלית להשכלה אקדמית (מסובסדת כהוגן) על חשבון הכשרה מקצועית.
ומי שאין לו יכולת לזה - תקוע.

העולים מאתיופיה היו חקלאים.
כשפועלים חקלאיים מהגרים לארה"ב, לא דוחפים להם דיור בערים, גם לא ב"מרכז קליטה",
והם הולכים - לעבוד בחקלאות.
כשהמדינה דחפה דיור וחינוך עירוני במקום להתאמץ למצוא פתרונות חקלאיים, הדור הראשון לעלייה הפך לנתמכי סעד. כל סיוע נוסף - הותיר בעינו את הנחיתות של אנשים שהכשרתם הרלוונטית היא חקלאות.

אני טוען - שהמדינה צריכה לספק קודם כל שפה ושירותי השמה למקצועות שאנשים כבר התמקצעו בהם,
או הכשרה מקצועית מידה ולעולים יש מקצוע שלא רלוונטי לישראל.
בכל הנוגע לדיור - אנשים יכולים לחיות גם בצריפים ואוהלים, או שתי משפחות בדירה קטנה.
הרי אם תהיה להם פרנסה - הם יצאו משם מהר.
מדינות שלא מסייעות בכלל בדיור וקצבאות - דוחפות למעשה את המהגרים לעבוד בעבודה הרלוונטית להם.
כך, הדגש שהמדינה שמה על דיור וקצבאות - גורם לנזק ולא לתועלת.


במדינות המערב - יש הכרה בתארים ממדינות מתקדמות אחרות. דוקטור לרפואה לא יצטרך ללמוד מחדש חצי תואר (דרישה לא סבירה בכלל) אלא רק לעבור מבחני הסמכה סופיים. לוודא עמידה ברף הנדרש.
בארץ, הנושא הזה כמעט לא קיים.
בארה"ב - מהנדסים הודים ורוסים התקבלו בשמחה למרות בעיות שפה,
בארץ - מהנדסים מוכשרים עבדו בתור פועלי קו יצור בשכר מינימום, כי לא הכירו בתארים הנדרשים שלהם.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 11-06-2015 בשעה 02:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 06-06-2015, 22:54
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "יש שאלה היכולה לשרת אותנו טוב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רם אדמון
יש שאלה היכולה לשרת אותנו טוב יותר : ' האם אנחנו יכולים לעשות זאת יותר טוב ? '

לשרת אותנו להשגת איזו מטרה?
תמיד אפשר לעשות יותר "טוב", מהר מאוד העלות אבסורדית ביחס לתועלת, וכל ארגון שימשיך בתהליך בהכרח יקרוס.

בוא ניקח דוגמא פשוטה.
יכלנו לתת לכל עולה מאתיופיה חווה של 200 דונם, פנטהאוז בתל אביב, שיעורים פרטיים עם הפרופסורים הטובים ביותר בישראל שילמדו אותם באופן פרטי כל מקצוע שירצו ללמוד עד דוקטורט, לתת להם דמי קיום חודשיים של 10,000 ש"ח, חסינות משפטית וזכות וטו על הנבחרים לכנסת.

ועדיין התשובה לשאלה ' האם אנחנו יכולים לעשות זאת יותר טוב ? ' תשאר "כן".

אז אלא אם השרות שאתה מנסה לתת הוא שאיפה לקיצוניות עד התמוטטות בלתי נמנעת, התשובה היא "לא".
השאלה הזו לא תשרת השגה של שום מטרה אחרת.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 07-06-2015, 02:33
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,269
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "[QUOTE=רם אדמון]יש שאלה..."

המטרה: קליטה טובה, טובה לכולם,
ולכן הדוגמות שאתה מביא לא בכיוון הנכון.
ואגב, השקעה בעולים אינה רק השקעה כספית, השלב החשוב הוא השקעה בחשיבה, בהתוויית הדרך, הכסף לבדו לא מוביל למקומות הטובים.
בדיקת הצלחה היא במבחן התוצאה, אותה רואים ומנתחים, כשחלק מהעניין הינו הסתכלות על קבוצות אוכלוסייה אחרות, אבל לא רק אחרות, אפשר לדוגמא, לראות מה קרה עם העולים בשתי צורות של מגורים, אם רואים הבדל גדול במצבם, יש להניח כי יש פספוס .
ולענייננו, אם אחוז גדול של העולים בכלא, ורבים מרגישים פגועים, יש להניח כי טעינו,
כמו שאם אחוז גדול ממפוני גוש קטיף פשט רגל, ורבים אחרים נזקקים לטיפול פסיכולוגי, אז משהו עשינו לא טוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 08-06-2015, 21:05
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "המטרה: קליטה טובה, טובה..."

אתה מפספס בכל כך הרבה רמות במקביל, אני לא יודע איפה להתחיל להסביר.

1. התעלמת לחלוטין מכך שהשאלה "האם אפשר לעשות יותר טוב" הרסנית למי שמשתמש בה כאבן בוחן, ואתה ממשיך להשתמש בה.
2. אתה ממשיך לדבר בצורה מעורפלת במילים גדולות, ולא אומר שום דבר בעצם. בנה טיעון, ואז אפשר יהיה לדון בו. ביטויים כמו "התווית הדרך" ו"השקעה בחשיבה" יכולים להכיל עשרות משמעויות שונות ומנוגדות, ולכן ביטויים אלו חסרי משמעות.
3. המדד של "כמה מאוכלוסיה X נמצא בכלא" הוא מדד חסר משמעות בפני עצמו. כדי שתהיה לו משמעות אתה חייב לנרמל את הנתון בהתאם לנתוני הפשיעה.
80% ממי שבמעצר הם X זה נתון חסר משמעות.
אם 80% מהגנבים הם X, ו 80% ממי שבמעצר הם X זה נתון עם משמעות כלשהי.
100% ממי שבמעצר ביצע עברה זה כבר נתון עם משמעות מהותית.

עד שלא תדע להבדיל בין שלושת אלו, אין לך את היכולת להסיק מסקנות מהנתונים האלו.
ואם ההבדלים ברורים לך ואתה עדיין אומר דברים כמו " אם אחוז גדול של העולים בכלא, ורבים מרגישים פגועים, יש להניח כי טעינו", אז חבל שאני מבזבז את הזמן על מי שביודעין אומר שטויות.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 10-06-2015, 17:05
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,269
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "אתה מפספס בכל כך הרבה רמות..."

1. השאלה 'האם אפשר לעשות טוב יותר ' מאתגרת בדיקה לעשייתך בתנאים שלך,
השוואה למקומות אחרים[-דבר רצוי],היא תמיד למקומות לא זהים, ואיננו יודעים גם כמה דברים לא תקינים נעשו שם.
כשה'אבן בוחן' הינה מקומות אחרים, הדבר מסוכן, כשאתה מציב מטרות ע"פ נתוני המקום, הדבר אינו מסוכן.
2. ביטויים כמו 'התווית דרך' 'השקעה בחשיבה' יש בהם משמעות בפרט כשהם מובאים מול טיעון המתייחס רק לכסף.
3. כשבני עדה אחת יושבים בכלא באחוזים העולים בהרבה על חלקם באוכלוסייה הכללית, יש בכך אור אדום לקולטים ,גם בלי קשר לשאר הנתונים.

אפשר להסיק מסקנות מהנתונים שצוינו , וככל שיהיו יותר נתונים הדבר יועיל להסקת המסקנות.
רק הנתון כי הרבה עולים מרגישים פגועים, מצביע על משהו לא תקין, ואז יש לנו שתי אפשרויות ,לומר זה החיים, דברים כאלו קורים, או ...כקולט העושה המקסימום האפשרי לקליטה טובה, בודק עצמו מאיפה זה בא, ואם היה אפשר אחרת, ומוציא מסקנותיו לציבור.

נערך לאחרונה ע"י רם אדמון בתאריך 10-06-2015 בשעה 17:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 01-06-2015, 01:28
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 2,269
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אתה נשאר ברמת ההצהרות הריקות מתוכן"

מה המציאות ? מה מנסים לעשות? איך מנסים לעשות ?
אני עוקב אחר ה'מנסים לעשות', ואין שום סממן כי אלו בתפקידי הביצוע , בכיוון הנכון,
- אני שומע איך מגדירים המצב- יותר מפעם אחת אנשי משרד החינוך הצביעו על איכות המערכת בזה שאמרו כי[אפילו] משלחת מדרום קוריאה באה להתרשם מהמערכת הישראלית, ובזה חשפו בפנינו תפיסת עולם מעוותת כי מי שמשקיע בלימוד- ומכל מקור אפשרי - מצביע על נחיתותו,
- אני שומע איך מציבים מטרות - כל שר חדש המגיע לעתים תכופות, מחליט על סמך תפיסתו שהביא מהבית, מה צריכים לעשות עם ילדי ישראל, על סמך מה ?מה פתאום נפתלי בנט, או אלי אוחנה יחליטו מה יעשה עם ילדי ישראל ?
- אני לא שומע איפה תכנית העבודה להשגת המטרות [-שלא הוצבו].
אתה לא צריך לחפש החלטה ל-כמה ילדים בכיתה, כמה שעות מתמטיקה, או מה גודל הדירה שצריך לקבל יוצא אתיופיה... אתה צריך לדרוש גישה עניינית לנושא...ואז הכל יזרום מאליו,
הבסיס הוא הטלת הטיפול בנושא על האנשים הנכונים, אח"כ יגיע תיאור מצב / מאפיינים נוכחיים, אח"כ הצבת מטרות, ואח"כ תכנית עבודה להשגת המטרות,
כרגע לתת נוסחאות מדויקות לשינויים, זו דרך עקומה לגשת לנושא,
צריך להגדיר מה שניתן כרגע, את השיטה שבעזרתה נתווה הדרך להצלחת הילדים לטובתם ולטובת החברה כולה.
וכנראה שאי אפשר בלי להקדים המאוחר, אז אוסיף, הדבר אולי הבסיסי ביותר שמתווה החינוך צריכים לשאוף אליו הוא כי התלמידים יהיו בריאים, נינוחים, שמחים וסקרנים, כי זו התשתית שאפשר להמשיך לבנות עליה בצורה הכי טובה.
למה אני כותב על טיפוח הילדים , במקום על מלחמה בשחיתות, אלימות המשטרה, או אי הצלחה במבצעים צבאיים...?כי זו הדרך הכי יעילה להשתפר בתחומים האלה, ולגבי יוצאי אתיופיה, מי שיחליט לגבי הגישה אליהם הינו צוות מקצועי הטוב ביותר שאפשר להרכיב, הוא יהיה הסמכות המנחה, והוא זה שיהיה כל הזמן עם היד על הדופק,
אז שוב, לתת המושכות לאנשים הכי טובים בתחום ,הם יראו לנו הדרך,
כיום החלטורה מדברת, [ומצטער כי לא הגדרתי מה צריך להיות בלימודי ליבה, ומה אמור להיות שכר המורים].
כשמעבורת החלל קולומביה התרסקה, הדבר הכי חשוב שוועדת הבדיקה מצאה הוא :תרבות ניהול כושלת, כל העניינים הטכניים שגרמו להתרסקות נשארו לסוף הדו"ח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 31-05-2015, 12:30
  hamedinai hamedinai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,199
תודה רבה. עכשיו אחרי התגובה שלך, אוכל להציע הצעות מעשיות לא פוליטיות
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "יש כאן סידרה של תגובות..."

מה כל אחד יכול לעשות, באופן אישי.

הנה 2 הצעות מעשיות:

1. קודם כול צריכים לחנך את עצמו ואת הילדים להיות יותר מאופקים בהקשר להוצאות משק הבית. אחת הסיבות לשחיתות, כאשר יש הוצאות גדולות מאשר זה אפשרי. לדוגמה שר האוצר הירשזון היה בן אדם טוב, אבל היה לו בן שעסק בהימורים, והוא נאלץ לממן לו את ההימורים. זה כמובן מקרה קיצוני.

2. לתת צדקה. כאשר מתרגלים שהכבוד של בן אדם יהיה לא איזה אייפון יותר מתקדם יש לו ובאיזה בית יותר מפואר הוא גר, אלא כמה הוא נותן לצדקה.
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.


https://sites.google.com/site/hamedinai/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 02-06-2015, 11:41
צלמית המשתמש של Benjamin Willard
  משתמש זכר Benjamin Willard Benjamin Willard אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.04.11
הודעות: 9,931
בתגובה להודעה מספר 81 שנכתבה על ידי hzhz שמתחילה ב "באירופה הרב תרבותית, אותה רב..."

זה לא כאילו שחיתות זה שני שליש ממה שנביאי התנך מדברים עליו. זה לא כאילו הכנסייה הקתולית היא הגוף המושחת בגלקסיה. זה לא כאילו מדינות לאומניות הן באופן כללי יותר מושחתות ממדינות סינטטיות (גם כאלה שהרב תרבותיות מהן והלאה).

רוב בני האדם השפויים מעמידים את עצמם לפני קבוצות מופשטות וחסרות משמעות כמו 'לאום'. פה זה מתחיל ונגמר.

התארגנות בקבוצה בסדר גודל מדינתי זה נחמד, ושייכות לשבט ענק בן מיליוני אנשים זה נחמד, אי אפשר להוציא מלאומיות יותר. לאומנות למען לאומנות, היא מפלט לטיפשים, ומנגנון שליטה חברתית לדיקטטורים. קצת כמו דת אבל הרבה יותר מעאפן, פחות סכיזופרני, אבל בלי החלקים החיוביים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #85  
ישן 02-06-2015, 12:53
  משתמש זכר hzhz hzhz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.07.05
הודעות: 6,559
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי Benjamin Willard שמתחילה ב "לא כתבתי 'כל' שחיתות, הם..."

חשבתי שכתבת את זה בסרקזם. בכל מקרה, לגבי מהות דבריך,

ציטוט:
רוב בני האדם השפויים מעמידים את עצמם לפני קבוצות מופשטות וחסרות משמעות כמו 'לאום'. פה זה מתחיל ונגמר.

התארגנות בקבוצה בסדר גודל מדינתי זה נחמד, ושייכות לשבט ענק בן מיליוני אנשים זה נחמד, אי אפשר להוציא מלאומיות יותר. לאומנות למען לאומנות, היא מפלט לטיפשים, ומנגנון שליטה חברתית לדיקטטורים. קצת כמו דת אבל הרבה יותר מעאפן, פחות סכיזופרני, אבל בלי החלקים החיוביים.


אני מסכים שלאומיות לשם לאומיות לא מביאה הרבה. אני מדבר על זהות ומשמעות, כשהלאום היא המסגרת, לא התוכן.
יש להתגבש מחדש במסגרת לאומית בעלת משמעות.

המשמעות הזו צריכה להיות קשורה בערכים, בייעוד ובמטרה שיתגבשו במרחב היהודי.
נשמע אולי משיחי, אבל זה הפתרון היחיד למלחמות החברתיות שמתנהלות בימינו, שרק יחריפו במהלך השנים.
_____________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=0HRGczvZINQ&noembed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:12

הדף נוצר ב 0.17 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר