22-07-2015, 21:52
|
|
מנהל פורום חומרה
|
|
חבר מתאריך: 27.05.02
הודעות: 22,477
|
|
כמובן, זו בדיוק האבחנה שכיוונתי אליה.
לא יודע כמה גדולה HBO, אבל נראה לי שיש קורלציה לא רעה בין הגודל של חברה כזו לבין האם היא חברת כבלים או Broadcast.
כמובן שלצנזורה יש השפעה משמעותית על התוכן שרשתות יכולות לשדר אבל זה לא הגורם המכריע, בדעתי. יש הוכחות לכך שגם עם צנזורה אפשר לעשות טלוויזיה מעולה, ע"ע The Good Wife, לדעתי אחת הדרמות הכי טובות בטלוויזיה היום שמשודרת ב-CBS.
לדעתי, מה שעומד מאחורי האבחנה זה העובדה שמודל הרווח של חברות Broadcast מבוסס על פרסום וחסויות לעומת חברות כבלים, שם חסויות וכבלים פחות משמעותיות עד כדי לא קיימות. מתוך שכך, וכמובן כשמוסיפים לסלט הזה את השוק הקפיטליסטי האמריקאי שאחרי עשרות שנים הביא כל ענף בשוק לקיצוניות שלו, חברות ה-BC חייבות להגיע לרווחיות בתוכניות החדשות מאוד מהר אחרת הן מבטלות אותן. בגלל זה ברוב המקרים מוותרים על איכות לטובת רייטינג, וכמעט תמיד שני הדברים האלה שוללים האחד את השני. הדוגמא האופטימלית, לדעתי, היא CSI מיאמי. בינינו, אפשר להגדיר את התוכנית אופטימלית כ-dogshit. אפילו לא זה. נראה לי שכלב גוסס היה מריח את התוכנית הזאת ומוותר. אז למה יש לה מיליון עונות? כי התוכנית היא במיאמי, אז יש חוף ים, וערימות של בחורות נאות בלבוש חושפני, אינסוף catch-phrases, ערימות של קלישאות שיעיפו לך את הגבות, עלילות פשוטות מספיק כדי שגור של פלמינגו יוכל להבין אותן, ואם לא יבין - לא לדאוג, אחת הדמויות תפנה ישירות למצלמה ותסביר לו, מוזיקה דרמטית ועוד אינסוף בולשיט כשהמטרה הבודדת של כל הקקי הזה היא לפנות למכנה המשותף הרחב ביותר האפשרי על מנת למקסם אחוזי צפיה.
מה גם שליוצרים הרבה יותר עדיף ליצור תוכניות כאלה מטופשות. לא צריך לשלם הרבה לכותבים, אף אחד לא צריך ממש להתאמץ, והרווחיות רק גדלה.
בשנים האחרונות, עם העלייה של רשתות הכבלים והחברות באינטרנט, נראה שיש עליה לביקוש של תוכן איכותי. למשל, Breaking Bad (אישית, הדרמה הטובה ביותר שראיתי בחיי) היתה לא מאוד נצפית בעונות הראשונות שלה. בשלב מסויים התוכנית נכנסה ל-Netflix וצברה עוד ועוד צופים עד שבעונה החמישית כמות הצופים בין פרקים בשלב מסויים כמעט הכפילה את עצמה. נדמה לי שבפרק סיום הסדרה צפו יותר מ-10 מיליון אנשים, וזה נתון מטורף.
אולי ייקח קצת זמן לחברות ה-BC לתפוס את זה ולהתמודד עם זה, אם בכלל תהיה להן מוטיבציה לזה. בכל זאת, למלא שבוע שלם של שידורים בכל הערוצים שלהם זה פרוייקט מטורף. אבל עם תוכניות כמו House, The Good Wife, והקומדיות המצויינות שהן כן מצליחות להפיק (New Girl, Modern Family, The Last Man on Earth, ולמה לא, גם Brooklyn Nine-Nine נחמדה) נראה שהן בהחלט מסוגלות לעשות את זה.
שוב, רוב הדברים האלה נוגעים לדרמות, נראה לי בגלל שהרבה יותר קשה לעשות דרמה טובה מאשר קומדיה טובה. כנראה שכותבים מוכשרים לדרמות הם נדירים יותר מאנשים מצחיקים. מה גם שהדרישות לקומדיה טובה הן מאוד פשוטות: שתצחיק. אין יותר מדי דרישה להמשכיות או לקו עלילה מתמשך וחכם.
_____________________________________
The only certainty in life is that there are no certainties.
|