27-03-2015, 11:19
|
|
|
|
חבר מתאריך: 25.04.11
הודעות: 9,931
|
|
אמממ לא...
החלוקה הקלאסית היא כזאת (הייתה):
- הפצצה ( b52, b1 , המפציץ העל קולי הבריטי המוזר).
היעוד העיקרי שלהם הוא להביא פצצות אטום ליעדן, הפצצות אסטרטגיות על ערים, ובאופן כללי להביא כמויות עצומות של חומר נפץ ליעודן הסופי.
- תקיפה ( f100, סקייהוק, a10 , יש גם איזה מיג קלאסי)
מטוסים פשוטים וזולים יחסית שמיועדים לפוצץ דברים בשדה הקרב, ולתקיפה טקטית
- ירוט ( mig 25, su 15, f14)
מיועדים בעיקר בשביל לעצור מפציצים מהסוג הראשון. הטקטיקה היא שמזהים מפציץ מתקרב ממרחק גדול ואז מכווינים לעברו מיירט.
- עליונות אווירית ( f15, su27, mig29 )
מיועדים להיות מסוגלים להפיל כל מטוס של האויב. מאוד בגדול, הטקטיקה היא שקבוצה של מטוסים כאלה יכולה להשתלט על קובייה באוויר ולהכניע כל מטוס שמנסה להיכנס למרחב הזה.
בד"כ כשאומרים בעברית "מטוס קרב" מתכוונים לסוג האחרון (או לכל מטוס שיורה דברים, תלוי).
אחרי המלחמה הקרה הצטרף סוג שלישי multirole - הדוגמאות הקלאסיות הן f16 ו f35 למרות שגם ה super hornet .
על הנייר, למיירטים תמיד היו נתונים יותר טובים מלמטוסי עליונות אווירית, אבל זה רק כי נתונים על הנייר לא משקפים יכולות תמרון. מטוס ירוט הוא בגדול מנוע עם מכ"ם וכמה טילים, שאמור לרוץ במהירות למקום ספציפי לאתר שם מטרה גדולה ואיטית, לירות עליה, ולחזור חזרה. כלומר סוללת טילי א"א מעופפת....
מטוסי עליונות אווירית מצד שני, צריכים לעשות הרבה יותר דברים...
מה שאני מנסה להגיד זה, שיחסית קל לבנות מטוס ירוט ללא טייס בגלל הדרישות הנמוכות, ומצד שני מאוד קשה לבנות "מטוס קרב" ללא טייס, כי הוא צריך להיות מסוגל להתגבר על טייסים אנושיים בקרבות אוויר, או לפחות בטקטיקה כי קרבות אוויר זה פחות רלוונטי היום.
נערך לאחרונה ע"י Benjamin Willard בתאריך 27-03-2015 בשעה 11:26.
|