לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 23-09-2015, 15:29
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
העתק משודרג של המסרשמידט P1112...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "חשיפה: Quiet Bird - המטוס החמקן של בואינג מראשית שנות השישים"

עם כל הכבוד, מדובר בהעתק כמעט אחד לאחד של תכנון של מסרשמידט למטוס קרב סילוני שקדם ל SILENT BIRD בכמעט שני עשורים... בשנתה האחרונה של המלחמה המהנדסים הגרמנים הפליאו והפליגו לתכנונים סוריאליסטיים כמעט, שהקדימו את זמנם בשנים רבות. ה P1110 וה P1112 נועדו שניהם לחקור ולמנף את היתרונות האווירודינמיים הטמונים בשילוב של "זנב הפרפר" וכונסי האוויר האניולרים (פנים-גופיים). התוצרים הנלווים של חתימת קול ומכ"ם נמוכות היו נסתרים מעיני הגרמנים (וגם לא מטרה תכנונית) והתגלו רק שנים רבות לאחר מכן, כאשר התכנונים המוזרים הללו מומשו בידי האמריקנים.

ה P1110

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ה P1112, שהוזכר על ידי לפני מספר חודשים גם כאן

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 23-09-2015, 16:13
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "העתק משודרג של המסרשמידט P1112..."

דומני שאת התכנונים הגרמניים,וראוי לזכור שמרביתם לא נבנו כלל,מוכרים לחברי הפורום.
בנוסף,הקשר התכנוני בינם לבין החמקנים של בואינג לא רק שאינו שייך לנושא האשכול - הוא לא קיים כלל.

ראוי שאת עיתותיך וזמנך הפנוי הרב תקדים לחיפוש מידע ערכי שיש לו קשר לאשכול זה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 23-09-2015, 18:59
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "דומני שאת התכנונים..."

הקומפלקס של חברת מסרשמידט באוברמגאו (בבווריה) כמו גם שדה הניסויים הסמוך בלכפלד נתפסו בידי בעלות הברית באפריל 1945. חלק ממהנדסי החברה, רוב הספרות שלהם ואפילו מקצת טייסי הניסוי נלקחו/היגרו לארה"ב במסגרת מבצע PAPERCLIP והמשיכו שם בעבודתם, שהקפיצה קדימה את תעשיות התעופה והחלל הצבאיות והאזרחיות האמריקניות בדורות שלמים. בין היתר שמשו התכנונים של מסרשמידט בפיתוח ה X-5 (של בל), ה XB-51 (של מרטין), הוודוו (של מקדונל), הקאטלס (של ווט), ה B-47 (של בואינג...), ה X-4 (של נורתרופ) ועוד.

וולדמר וויט, המהנדס הראשי של מסרשמידט שהיה אחראי בין היתר ל 262, 1101, 1110 ו 1112 בין היתר, עבד בארה"ב תחילה בבל (שם יצר את ה X-5, תאומו של ה 1101) ולאחר מכן בבואינג בשנות ה-60 ולצידו עבד ריצ'ארד ווגט, מקבילו בבלום אנד ווס, שהיה אחראי בין היתר על תכנונים דומים למדי למטוסי קרב סילוניים טרם קריסת המשטר הנאצי, שניהם בכפיפות לג'ורג' שיירר, המהנדס הראשי בבואינג, ששנים קודם לכן היה חבר בצוות LUSTY האמריקני שסרק את מכוני המחקר הגרמנים עוד טרם הסתיימה המלחמה! שיירר אגב פגש בגרמניה את סגנו של וויט, אדולף בוזמן, שהיגר אף הוא אחרי המלחמה לארה"ב, עבד במעבדות לנגלי (ב NACA שקדמה ל NASA) ותרם תרומה עצומה לארגון הזה.

לטעון שלהימצאותם של שניים מבכירי המהנדסים הגרמנים בבואינג באותן השנים ממש בהם פותח המטוס הזה אין קשר לתצורתו הסופית זה תמוה עד חובבני. אגב, זו כבר יציאה חובבנית שנייה מפיך בפרק זמן קצר יחסית, אחרי "פסיקתך" החד משמעית ש "הבולפאפ לא היה בשירות ח"א"...שם ניסית לבצע פליקפלאק גמלוני לאחור כדי לתקן את הטעות, מעניין איזה פעלול יעלה על מקלדתך כעת...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 23-09-2015, 19:21
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "הקומפלקס של חברת מסרשמידט..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
אגב, זו כבר יציאה חובבנית שנייה מפיך בפרק זמן קצר יחסית, אחרי "פסיקתך" החד משמעית ש "הבולפאפ לא היה בשירות ח"א"...שם ניסית לבצע פליקפלאק גמלוני לאחור כדי לתקן את הטעות, מעניין איזה פעלול יעלה על מקלדתך כעת...


לא היה שום "פליקפלאק גמלוני",מר סטרונג.
הבולפאפ לא היה בשירות בח"א. לא נרכש בכמויות ולא מובצע - מעולם. הטילים היחידים והבודדים שנרכשו (או שמא הושאלו?) הם לצורכי איווליואציה בלבד וכל התמונות הקיימות שלו הן מתקופה זו.ואף הובאה פסקה המנמקת מדוע הטיל נפסל לשימוש.
הסימוכין שעל פיו נבנו תילי תילים (טילים) של תיאוריות לפיו הטיל נכנס לשירות למרות הכל הוא פסקה בודדת ממקור אותנטי אך עלום ובעייתי ביותר מכמה סיבות - שאותן ציינתי ונימקתי היטב. עד היום לא הובאו סימוכין נוספים (במיוחד שלא על ידך) שיש בהם לאשרר או לסתור את מה שכתבתי. אני אשמח אם מישהו יעמידי על טעותי (עם סימוכין רציני - ולא רכילות) וגם מבטיח שהאגו שלי לא יפגע.
אך מאחר,במקום לתרום לדיון ולידיעת הקוראים עם ידע אמיתי ממקורות איכותיים (הסקירה שלך על הנומ"טים מסוג אסקס,למשל) בחרת להאשימי באקרובטיקה גמלונית - סבורני שכרגע קוראים רבים מעריכים יותר את תגובתך...
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 23-09-2015 בשעה 19:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 23-09-2015, 20:02
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "סטרונג1 וגיל1 אתם מנהלים דיון..."

גיל - אני לא יודע לומר האם הייתה או לא הייתה תרומה של מהנדסים נאציים (לשעבר/או שלא) לפיתוח הכלי המסוים הנ"ל אבל במסגרת מבצע פייפרקליפ כפי שהזכיר סטרונג הובאו מאות רבות של מהנדסים ואנשים טכניים גרמנים אחרים לארה"ב והתרומה שלהם לתעשיה הביטחונית האמריקנית גדולה מאד.

התרומה המוכרת יותר היא מן הסתם בתחום הטילאות והחלל (פון בראון הוא כמובן המוכר ביותר אבל סביבו הייתה חבורה של נאצים לשעבר שעבדו איתו במשך שנים). האמריקנים לכדו כמויות גדולות מאד של ציוד לקראת סיום המלחמה באירופה והעבירו אותו לארה"ב - בין השאר V1/V2 אבל לא רק, ושוב גם מבלי לדעת את הפרטים על הכלי הספציפי הנ"ל שנחשף, ממש עכשיו - נראה לי שלפסול כלאחר יד כל קשר תכנוני לכלים נאציים זה קצת יומרני (כמו שלטעון חד משמעית שיש קשר כמובן מבלי להביא עדויות זה לא ראוי).

כל שאני רוצה לומר הוא שבתקופת הפיתוח של הכלי עבדו בתעשיית האויר ובחלל האמריקנית קבוצה לא קטנה במיוחד של גרמנים חלקם בתפקידים בכירים למדי ולפיכך לטעון לקשר כלשהו זה לא מופרך.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 24-09-2015, 01:46
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
באשר לטענת הדמיון לה צ ע ה של מסרשמיט
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "חשיפה: Quiet Bird - המטוס החמקן של בואינג מראשית שנות השישים"

נטען לעיל כי:

"עם כל הכבוד, מדובר בהעתק כמעט אחד לאחד של תכנון של מסרשמידט למטוס קרב סילוני שקדם ל SILENT BIRD בכמעט שני עשורים"

וכן:

"תשווה בין מימדי ה 853 ומימדי ה P1110/2 ולתדהמתך תגלה ששני התכנונים כמעט זהים"

אז אמנם הדברים כוונו לגיל, אבל השוותי. לא זהים ולא נעליים. לא העתק כמעט אחד לאחד ולא קרוב לכך.

לטעון את הטענות הנ"ל זה כמו להגיד שמיג 15 ו - F86 הם "זהים כמעט אחד לאחד" או להשוות בין מכוניות משפחתיות מודרניות מחברות שונות. הייתי אומר שאלה קביעות קצת...איך הגדיר סטרונג? חובבניות.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 24-09-2015 בשעה 01:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:56

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר