לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 16-03-2014, 13:39
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי lior432 שמתחילה ב "העלמות טיסה MH370"

מבלי להישמע יותר מדי קונספירטור...

כל הסיפור הזה גורם לי להרגיש כאילו יותר ויותר מסתירים משהו מהציבור.
מטוס הוא לא דבר קטן או משהו שקל להסתיר. גם אם היית חוטף אותו ומנחית אותו בצפון קוריאה, הכי רחוק שיש מהמערב.

איך הוא "נעלם" ממכ"מים אזרחיים\ צבאיים? ממטוסים אחרים באוויר? כתבו על זה שניתקו את המכשירי מעקב שיש על המטוס וכו'. אבל בסופו של דבר, במכ"מ הכי פשוט לא מדובר על פגיעה של גלי רדיו בגוף מסויים בשמים והחזרתם לאנטנה?
איתור\ האזנה לטלפונים? לפטופים שהיו על המטוס?

בהנחה ולא מסתירים משהו מהציבור, עוד יותר מטריד. לדעת שככה מטוס עם יותר מ 200 איש יכול להעלם מבלי שמישהו ידע משהו. בין אם נחטף\ התרסק - מעבר להשערות וניחושים, אין שום ראיה ממשית למה קרה איתו.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 16-03-2014, 14:18
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,855
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Reshef914 שמתחילה ב "מבלי להישמע יותר מדי..."

המטוס לא נעלם מהמכ"מים האקטיביים (להבדיל מחוקרי זע"ט שהוזכרו פה) שכן העובדה היא שהמשיכו לעקוב אחריו לאחר שכיבה את משיב הזע"ט וגילו את הפנייה שלו מהנתיב. העניין הוא שהוא יצא מהטווח של המכ"מים האלו ושבחלקים גדולים מהעולם אין כיסוי של מכ"מים. במיוחד אם המטוס המשיך לטוס לתוך האוקיינוס ההודי.
גם אם המטוס המשיך לטוס מעל יבשה באיזורים האלה של העולם אין כיסוי רציף של מכ"ם וגם אם המטוס כן הופיע במכ"ם, הרי שאם המפעיל לא היה מספיק עירני או אכפתי בזמן אמת, יכולה להיות בעיה לשחזר את הנתונים בדיעבד כי לא בטוח שהם נשמרו.
בעיה דומה יש עם טלפונים סלולריים, לא בהכרח יש כיסוי של אנטנות, וגם אם כן קשה לקלוט אותות ממטוס שטס בגובה רב במהירות גבוהה. ואפילו אם אות כזה נקלט צריך עכשיו לעשות חיפוש בדיעבד על פני שטח נרחב לראות אם אות כזה נקלט. זה יכול לקחת זמן.

וכן יכול להיות שמסתירים פרטים שנוגעים לחקירה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 16-03-2014, 15:34
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,855
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי coperl שמתחילה ב "אם יש משיב זע"ט אמור להיות..."

השם זע"ט הוא טיפה מטעה משום שהוא נותן קונוטציות צבאיות. אמנם זה אותו מכשיר, אבל בתעופה האזרחית השימושבו הוא טיפה שונה.
בעוד שבשימוש צבאי המטרה של המכשיר היא לזהות את כלי הטיס כדי לדעת אם לפעול כלפיו או לא בתעופה אזרחית המטרה העיקרית היא למנוע התנגשויות בין מטוסים. לשם כך הטרנספונדר משדר נתוני זיהוי, מיקום וגובה המטוס. ועל הקרקע פרושים מקלטים שקולטים אותם ומעבירים את המידע לבקר. מה היתרון?
א. זה זול יותר ופשוט יותר טכנית
ב. זה מוריד מהבקר עומס של התעסקות עם עיבוד החזרי מכ"ם ומאפשר לו להתעסק רק עם מטוסים ודאיים.
ג. בטווחים ארוכים זה יותר מדוייק.

החיסרון הוא שזה כמובן דורש שיתוף פעולה של המטוסים. כשהמטרה היא מניעת תאונות אז חברות התעופה ישתפו פעולה. אבל במקרה של כוונה עויינת זו פירצה.
למשל ב11 בספטמבר טיסה 77 שפגעה בפנטגון נחטפה באיזור שבו לא היה כיסוי מכ"ם וברגע כיבו את המשיב הבקרה איבדה את המיקום וחשבה שהיא התרסקה בזמן שהחוטפים סובבו את המטוס לוושינגטון. רק בקרבת וושינגטון היא אותרה על ידי מכ"מים של שדות תעופה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 16-03-2014, 17:02
  coperl coperl אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.02.13
הודעות: 270
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "3 שנים ישבתי מול מכ"ם צבאי..."

אני זוכר שאמרו ב9/11 שכבר לא יסמכו על זע"ט בתור אימות יחידי, מה קרה עם זה?
אני מודע שבישראל נושא הפיקוח הוא חזק בהרבה, אבל איך לעזאזל מטוס ענק יכול לטוס בלי שאף יחידת בקרה, אזרחית או צבאית, ישימו לב אליהם? איך לעזאזל מוודאים שהוא לא יתנגש עם מטוס אחר? ולמה לכל הרוחות לא מוודאים שכל המכ"מים באזור נמצאים ברמת הכוננות הגבוהה ביותר כשמאבדים קשר עם המטוס, בפרט כהזע"ט מכובה?
במדינה מתוקנת אחרי 5 עד 30 דקות יש הזנקת מטוסי קרב, שוויץ כנראה מסתמכים על השכנות, אבל מה לכל הרוחות חשבו לעצמם המלזים כשאיבדו קשר עם המטוס שלהם? ולא מדובר על אמצע הטיסה אלא על 40 דקות מההמראה!! פה היו מחליפים את כל שרשרת הפיקוד של יב"א מרכז, ומפשרים את כל מערך הבקרה האזרחית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 16-03-2014, 18:05
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,855
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי coperl שמתחילה ב "אני זוכר שאמרו ב9/11 שכבר לא..."

ציטוט:
אני מודע שבישראל נושא הפיקוח הוא חזק בהרבה, אבל איך לעזאזל מטוס ענק יכול לטוס בלי שאף יחידת בקרה, אזרחית או צבאית, ישימו לב אליהם? איך לעזאזל מוודאים שהוא לא יתנגש עם מטוס אחר? ולמה לכל הרוחות לא מוודאים שכל המכ"מים באזור נמצאים ברמת הכוננות הגבוהה ביותר כשמאבדים קשר עם המטוס, בפרט כהזע"ט מכובה?

קודם כל אם הבנתי נכון המטוס ניתק קשר באיזור של מעבר בין המרחב האווירי של מלזיה לוויאטנאם. שזו נקודה רגישה כי כל בקרה יכולה לחשוב כי המטוס מדבר עם הבקרה השנייה. שתיים, במקרה של אובדן קשר ומגע מכ"ם בקרה אזרחית תתייחס לרוב כאל חשד להתרסקות ותתחיל לבצע תהליכים של חיפוש והצלה ולא יירוט. שלישית תקשורת בין גופים יכולה להיות מאוד בעייתית אם לא ערוכים לכך מראש. ב11 בספטמבר מרכזי הבקרה האיזורים האזרחיים כמעט לא דיברו ביניהם ועם המרכז הראשי של FAA ועוד פחות מזה עם הצבא.

ציטוט:
במדינה מתוקנת אחרי 5 עד 30 דקות יש הזנקת מטוסי קרב, שוויץ כנראה מסתמכים על השכנות, אבל מה לכל הרוחות חשבו לעצמם המלזים כשאיבדו קשר עם המטוס שלהם? ולא מדובר על אמצע הטיסה אלא על 40 דקות מההמראה!!

5 עד 30 דקות ממתי? ממתן הוראה לזנק? אולי, אבל לא לכל המדינות יש יכולת יירוט בלילה. מרגע אובדן הקשר? לא אם לא מודיעים לצבא. ושוב פעם ב11 בספטמבר חוץ מבמקרה אחד הצבא לא קיבל שום התראה של ממש על החטיפות .
ציטוט:
פה היו מחליפים את כל שרשרת הפיקוד של יב"א מרכז, ומפשרים את כל מערך הבקרה האזרחית.

ובארה"ב למרות התנהלות דומה לא הדיחו שם ראשים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 16-03-2014, 17:25
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי coperl שמתחילה ב "[QUOTE=double_o]3 שנים ישבתי..."

אתה שוב מסתמך על ההנחה (השגוייה) שהטרנספונדר מתנהג כמו זע"ט במובן הצבאי של המושג.

על קצה המזלג הטרנספונדר זו יחידה שמשדרת נתונים על המטוס (ולא באופן רציף אלא רק כאשר יחידה אחרת, על מטוס אחר או קרקעית, פונה אלייה). הקוד מורכב מ- 4 ספרות, ולכל מטוס בתא אווירי מסויים מוקצה קוד ע"י יחידת הבקרה שאיתו הוא נמצא בקשר.

לא בכל מטוס בעולם מותקן טרנספונדר (אמנם בדר"כ הוא מותקן על כל מטוס בגודל של ססנה 172 ומעלה), ומטוס עם טרנספונדר כבוי לא מדליק סירנות בשום יחידת בקרה.

למידע נוסף: http://en.wikipedia.org/wiki/Transponder_(aviation)
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 16-03-2014 בשעה 17:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 17-03-2014, 17:23
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בלי קשר להגנה אווירית
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי בועזל שמתחילה ב "תודה על ההפנייה. אכן הסיפור..."

בישראל יש מספר שכבות הגנה הנוגעות לגישה של מטוסים אזרחיים.

בכל מקרה, חשוב לציין שטייס לא עולה על מטוס, מצניע ויוצא לדרך. יש תהליך ארוך שמקדים את הטיסה ברמת תוכניות טיסה, הקצאת נתיבים וקציבת זמנים בין נקודות דיווח ויעדים. בעצם - המטוס עולה על כביש כשברור מתי הוא מגיע לכל צומת ומה המסלול שבו הוא טס. כך גם אפשר לדעת היכן "נעלם" ולאן פנה ומתי יגיע.

ישנן נקודות דיווח, קודי דיווח, מנגנוני פיקוח על תעבורה אווירית ("טרום" של ח"א וממל"ת = מרכז מבצעים לאבטחת תעופה) ועוד שתפקידם לבקר כניסה של מטוסים "ידידותיים" למרחב האווירי של ישראל וצריך לזכור שהכיסוי המכ"מי הוא מאד מסיבי באזור שלנו.

הנוהל קובע בברור - אם לא תיצור קשר - המטוס שלך ייורט (YOU WILL BE INTERCEPTED). זה כתוב באותיות קידוש לבנה בנהלי הגישה לארץ באופן שאינו מותיר פתח לספק.

נכון. ישנם מטוסים שכושלים בכך ואז מעורב בתהליך ח"א. לפעמים הדבר נפתר לפני המפגש עם ח"א ולעיתים לא.

בשבוע שעבר כמעט ויורט מטוס של חא"א בגלל שהתעכב ביצירת הקשר (נוצר קשר טלפוני עם הטייס לפני היירוט) ובמקרה אחר - הקליד טייס קוד שגוי למערכת המטוס. נוצר קשר עם הטייס אך יחד עם זאת - בוצע יירוט "רך" (לא. זאת לא הגדרה מקצועית) שהסתכם בליווי המטוס לנחיתה בנתב"ג ובידודו בשדה עד להשלמת בידוק בטחוני של הנוסעים ווידוא שלא מדובר באירוע עויין (הייתה תקלת במחשב ADC והטייס היה לחוץ בשל איבוד נתונים קריטיים לביצוע הנחיתה). בשורה התחתונה של האירוע השני - הטייס אמר ששמח מאד לפגוש את המטוס המלווה בשמיים...

במקרים קיצוניים יותר - מיורט המטוס ומלווה לנחיתה בעובדה (ע"ע המטוס החטוף האיראני) או מופל (ע"ע הססנה שחדרה מלבנון).

היו גם מקרים אחרים (המיג הסורי שהגיע לנחיתה במגידו)...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 17-03-2014 בשעה 17:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 17-03-2014, 19:55
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,855
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי בועזל שמתחילה ב "תודה על ההפנייה. אכן הסיפור..."

הנקודה הקריטית היא קבלת ההחלטה. לישראל יש מערכת הגנה אווירית טובה מאוד והיא אולי כנראה המדינה המוכנה ביותר להתמודדות עם טרור אווירי. יש כיסוי מכ"מי של כמעט כל הארץ והאיזור מסביב. יש נהלים מחמירים לגבי טיסת כלים אזרחיים. יש מודעות גבוהה לנושא אצל הבקרה. יש תיאום טוב בין יחידות הבקרה השונות ובין בקרה צבאית לאזרחית. ישנם מטוסי קרב וסוללות נ"מ שנמצאים בכוננות רציפה של זינוק/ שיגור טיל בתוך דקות ולפעמים גם שניות 24 שעות ביממה במספר אתרים שונים ברחבי הארץ.
השאלה היא האם ברגע האמת,בהינתן המידע שעומד לרשותם, יחליטו הדרגים הקובעים (ההחלטה על הפלת מטוס נוסעים מתקבלת בדרגים הגבוהים ביותר) האם לפתוח באש על מטוס אזרחי לפני הקו האחרון או לא היא שייכת לתחום הפסיכולוגיה וקשה וענות עליה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 18-03-2014, 10:44
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי בועזל שמתחילה ב "מה זה ברגע? תוך שניה? דקה?..."

מהדברים שאתה כותב - אתה משקף בעיקר כמה אתה לא יודע.

1) מטוס לא יכול לשנות ככה פתאום את הנתיב מבלי שישימו לב לכך (לא בשכונה שלנו)
2) מטוסים של ח"א נמצאים באוויר ולא תמיד צריכים להמריא לעבר האיום אלא לפנות אליו. המרחקים קטנים מאד ופערי המהירות של הכלים - משמעותיים
3) מן האמור ב-2 - אתה יכול להבין שנלקחים בחשבון מרחבי בטיחות (גבהים, מרחקים, נתיבים ויכולת כיסוי מכ"מ) שנועדו ליצור את יכולת התגובה המתאימה
4) היה לישראל מקרה מצער של הפלת מטוס אזרחי (מטוס לובי מעל סיני). לא מהפרשות שח"א\צה"ל גאה בהן.
5) טייס שחוצה (או נכנס) את המרחב האווירי של ישראל נדרש לתאם זאת מראש, לקבל קוד זיהוי מתאים, לכוון את המשיב (טרנספונדר) לקוד מסויים, לכוון את מכשירי הקשר שלו לתדרים מסויימים ולהיות זמין לקריאה (או במקרה תקלה - לפעול עפ"י פרוטוקול מוגדר וקבוע מראש). כמו שציינתי - גם כאשר מדובר במטוס ידידותי (אפילו מטוס צבאי של חיל האוויר האמריקאי) שכושל בתהליך הזיהוי - מופעל לגביו נוהל של מטוס מאיים.

בעבר היו מטוסים שחרגו מנתיב ובמקרה אחד, שהייתי עד לו, לווה המטוס ע"י מטוסי F-15 לנחיתה בעטרות (חניך טיסה ירדני בטיסת סולו שחרג מהנתיב והתקרב יותר מידי אל הגבול הישראלי)

למיטב ידיעתי - יירוט אוטומטי (בזמן תגובה של שניות בודדות) נכון רק לגבי "כיפת ברזל" וגם אז נלקחים בחשבון פרמטרים כמו נתיבי טיסה.
בעבר, כאשר נורו רקטות אל עבר ת"א - הוצבה סוללה בקרבת נתב"ג. בעקבות זאת - שונו נתיבי הגישה לשדה על מנת למנוע בדיוק את הבעייה הזו.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 18-03-2014 בשעה 10:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 18-03-2014, 11:49
צלמית המשתמש של Narion
  Narion Narion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.12.08
הודעות: 8,552
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "מהדברים שאתה כותב - אתה משקף..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
מהדברים שאתה כותב - אתה משקף בעיקר כמה אתה לא יודע.

1) מטוס לא יכול לשנות ככה פתאום את הנתיב מבלי שישימו לב לכך (לא בשכונה שלנו)
2) מטוסים של ח"א נמצאים באוויר ולא תמיד צריכים להמריא לעבר האיום אלא לפנות אליו. המרחקים קטנים מאד ופערי המהירות של הכלים - משמעותיים
3) מן האמור ב-2 - אתה יכול להבין שנלקחים בחשבון מרחבי בטיחות (גבהים, מרחקים, נתיבים ויכולת כיסוי מכ"מ) שנועדו ליצור את יכולת התגובה המתאימה
4) היה לישראל מקרה מצער של הפלת מטוס אזרחי (מטוס לובי מעל סיני). לא מהפרשות שח"א\צה"ל גאה בהן.
5) טייס שחוצה (או נכנס) את המרחב האווירי של ישראל נדרש לתאם זאת מראש, לקבל קוד זיהוי מתאים, לכוון את המשיב (טרנספונדר) לקוד מסויים, לכוון את מכשירי הקשר שלו לתדרים מסויימים ולהיות זמין לקריאה (או במקרה תקלה - לפעול עפ"י פרוטוקול מוגדר וקבוע מראש). כמו שציינתי - גם כאשר מדובר במטוס ידידותי (אפילו מטוס צבאי של חיל האוויר האמריקאי) שכושל בתהליך הזיהוי - מופעל לגביו נוהל של מטוס מאיים.

בעבר היו מטוסים שחרגו מנתיב ובמקרה אחד, שהייתי עד לו, לווה המטוס ע"י מטוסי F-15 לנחיתה בעטרות (חניך טיסה ירדני בטיסת סולו שחרג מהנתיב והתקרב יותר מידי אל הגבול הישראלי)

למיטב ידיעתי - יירוט אוטומטי (בזמן תגובה של שניות בודדות) נכון רק לגבי "כיפת ברזל" וגם אז נלקחים בחשבון פרמטרים כמו נתיבי טיסה.
בעבר, כאשר נורו רקטות אל עבר ת"א - הוצבה סוללה בקרבת נתב"ג. בעקבות זאת - שונו נתיבי הגישה לשדה על מנת למנוע בדיוק את הבעייה הזו.


האמתי,
גם אתה קצת לא יודע (או לפחות לא זוכר).
לפני עשור בערך, מטוס לבנוני חצה את הגבול מעל נהריה (איזה קטע, ראיתי אותו טס מעל התיכון שלמדתי בו...).
עבר מעל כל הצפון, ורק באיזור מכמורת מסוקי קרב של חיה"א שיגרו עליו טילים, והוא התרסק בביה"ס מקומי.

אם בחיה"א ידעו שהוא מטוס עוין, והוא לא שיתף פעולה בקשר עוד באיזור הגבול, למה נתנו לו לטוס רחוק כל כך, ומעל אזורים מיושבים?

אם המטוס הזה היה עמוס בחומר נפץ, והוא היה מתרסק במרכז נהריה, מה היה קורה?

-על המזל"ט של חיזבאללה אני בכלל לא מדבר.

לסיכום - אל תחשוב שההגנה האווירית שלנו כל כך מושלמת.
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 18-03-2014, 12:16
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי Narion שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia]מהדברים שאתה..."

ההגנה האווירית שלנו אינה הרמטית.

אין מדינה כזו, שבה יש הגנה אוירית הרמטית.

אגב - את האירוע שאתה מציין - הזכרתי עוד קודם (ראה הודעה מס' 32). סופו של אותו מטוס - שהתרסק בסופו של דבר אל תוך מבנה ולא בים.

כמו שדין שדרות אינו כדין ת"א - הרי שנהריה היא לא ירושלים והאיום מטופל אחרת ברמת ניהול הסיכונים וקבלת ההחלטות.

ומה האיום שנשקף ממטוס ססנה שנעקב מאז ההמראה מבירות? היכן נקודת הפגיעה המסוכנת ביותר מבחינת ישראל?

מבחינת תושב נהריה או שדרות - ההחלטה הסופית לא בהכרח אמורה למצוא חן בעיניך (מטוס על נהריה - סביר, מטוס על ת"א - בהחלט לא).

כמו שאמרתי - נתיב טיסה אזרחי עובר במרחב מבוקר היטב (יש לנו שלוש "כניסות" - ממערב - אזור נתניה\ת"א, ממזרח - צפונית לים המלח ומדרום - אזור אילת). דרומה לרצועת עזה ישנו נתיב מעבר אל סיני ו"עוקב ישראל".
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 18-03-2014 בשעה 12:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 18-03-2014, 13:29
צלמית המשתמש של Narion
  Narion Narion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.12.08
הודעות: 8,552
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ההגנה האווירית שלנו אינה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
ההגנה האווירית שלנו אינה הרמטית.

אין מדינה כזו, שבה יש הגנה אוירית הרמטית.

אגב - את האירוע שאתה מציין - הזכרתי עוד קודם (ראה הודעה מס' 32). סופו של אותו מטוס - שהתרסק בסופו של דבר אל תוך מבנה ולא בים.

כמו שדין שדרות אינו כדין ת"א - הרי שנהריה היא לא ירושלים והאיום מטופל אחרת ברמת ניהול הסיכונים וקבלת ההחלטות.

ומה האיום שנשקף ממטוס ססנה שנעקב מאז ההמראה מבירות? היכן נקודת הפגיעה המסוכנת ביותר מבחינת ישראל?

מבחינת תושב נהריה או שדרות - ההחלטה הסופית לא בהכרח אמורה למצוא חן בעיניך (מטוס על נהריה - סביר, מטוס על ת"א - בהחלט לא).

כמו שאמרתי - נתיב טיסה אזרחי עובר במרחב מבוקר היטב (יש לנו שלוש "כניסות" - ממערב - אזור נתניה\ת"א, ממזרח - צפונית לים המלח ומדרום - אזור אילת). דרומה לרצועת עזה ישנו נתיב מעבר אל סיני ו"עוקב ישראל".


ההגנה האווירית שלנו מעולה,
יש לנו מערכות יירוט שאין אפילו למעצמות הגדולות בעולם, ואת חיל האוויר הכי טוב באיזור (גם אם מחשיבים את אירופה).
הבעיה היא בדרג של מקבלי ההחלטות (לפחות בתוקפת הססנה מלבנון).

ואגב, תסכים איתי שנהריה היא עיר הרבה יותר גדולה משדרות.

למעשה היא מכילה באיזור ה100 אלף תושבים, והיא נחשבת לאחת הגדולות בצפון, כמו שאמרתי מקודם אם אותו מטוס היה מכיל חומר נפץ (ואפשר להעמיס על ססנה חומר נפץ), והוא היה פוגע בריכוז אוכלסין בנהריה, הנזק היה קשה (גם מבחינת כמות הנפגעים, וגם מבחינת הנזק המוראלי).

אם בחיה"א ידעו באמצעות יב"א צפון שהמטוס בדרך לישראל, הוא היה צריך להיות מייורט באיזשהיא נקודה מהגבול עד לנהריה (רצועת חוף שנחשבת יחסית לדלילה מאוד בכמות ההתיישבות בה), הוא בטח לא היה צריך להגיע עד למכמורת, כאשר הוא חולף מעל ראשם של מיליונים מאזרחי מדינת ישראל.
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 19-03-2014, 20:15
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
דברים שהעלה חבר בפייסבוק
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי lior432 שמתחילה ב "העלמות טיסה MH370"

I am a 777 pilot

Just a few points:

To be pedantic the 777 transponder cannot be turned off in flight from the flight deck. ie depowered with digits blank. There is no off switch, however there is a standy position which will stop it radiating. You would have to pull the circuit breaker to totally depower it. In flight on the 777 you never go to standby if you are given a change of squawk.

The suggestion of taking off with main tank fuel pumps off is not a valid possibility. The electronic checklist would not tick itself off, and there are clues on the eicas screen. If you did take off like that and the engines failed in cruise you would get low pressure fuel warnings first and your radios would still be working normally.

As to who made the last radio call. If the Captain is handling pilot the copilot would normally make the radio calls. However for various reasons i.e. the copilot out of the flight deck, copilot on the intercom to cabin crew , the Captain may have made the call. So role is not definitive proof.

In the event of a fire you do not climb to snuff out flames.

The 777 does not have a mach trimmer.

Can a 777 get to FL450? In true mythbuster spirit we put this to the test in a 777-2 simulator. A 777 with a full load of passengers has a zero fuel weight of between 170 and 180 tonnes, say 175 tonnes. 8 hours of fuel is approximately 52 tonnes. So a takeoff weight of approx 227 tonnes minus a bit of taxi fuel. At that weight the FMS says Max Alt FL409. The plane will climb easily to FL410.

Now it gets interesting. At FL410 There is a very small gap on the airspeed tape between the VMO and the yellow which is minimum manoeuvring speed. If you disconnect the autothrottle and firewall the thrust levers, then wait until the speed is about to trigger the VMO warning and then disconnect the autopilot and raise the nose you can do a zoom climb. Although into the yellow pretty quickly there is still a long way before you get to the red digits on the airspeed which is the point at which the stick shaker activates.. The elevator gets incredibly heavy as it is made artificially heavier as the Boeing 777 really doesn't want you to do this. With P2 pulling with all his might he still could not raise the nose to anywhere near 10 degrees. Putting the flight controls into direct mode made it easier. We got it to FL 443 at which point the stick shaker activated and P2 gratefully reduced the back pressure. This sim had GE engines. RR are a bit more powerful and if they had used an hour more fuel than our simulation I think it would have been feasible. Interestingly at FL440 the cabin alt was still at 8000 feet as per normal, so it must have used a higher diff than normal but still had not reached the max diff where the relief valve opens.

As regards the possibilities:

I believe the event probably started with the flight deck door opening and either a pilot exiting or someone else entering. I suspect someone with knowledge then deliberately disabled transponder, acars and satcom.

As for the gradual depressurisation theory. I cannot buy that because the normal cabin alt is 8000, if it gently depressurised it might not be noticed but at 10,000 feet cabin alt there is a very loud horn and red "cabin Alt" warning. No pilot should be unconscious by this point, the passenger masks don't even drop until a cabin altitude of 14000 feet so they would have seen the warning at 10,000 feet and taken action.

The rapid depressurisation theory and the pilots unconscious due to either failing to put masks on or failure of the oxygen system. This might have been a possibility except the transponder stopped radiating. In an emergency descent you do not touch the knob of the transponder switch. I have never put a 777 transponder to sby in flight and it would be totally alien. The transponder selector knob is not part of the emergency descent checklist.

A massive electrical failure or smoke in the flight deck? Possible but extremely unlikely for it to all happen at once with no chance to get even a radio call out. Also flying for 5 more hours. Would it not be better to head for land then circle and get attention?

A great mystery.
 
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 07-04-2014, 14:48
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי moshayov שמתחילה ב "האים תעלומת המטוס המלאזי מיותרת?"

איכשהו אתה מתעלם מהעובדה שניתוק הקשר היה, ככל הנראה, יזום.

ישנם פתרונות מדף כמו מערכת ADS-B שמשדרת מגוון נתונים (גובה, כיוון מגנטי, מיקום, טמפרטורה, רוחות וכו') - אך כמו שראינו, ובאופן מתסכל - הכיסוי באזור הזה בעייתי למדי.

האם רשת לווינית יכולה לספק פתרון כיסוי מעל האוקיינוסים? כנראה שכן (בלי לבדוק את הנושא הטכני הספציפי לגבי תחום התדרים האמור) - אבל כאן נכנס שוב גורם שדובר עליו - האם חברת התעופה מנויה על הלווינים הרלוונטיים?
הרי נאמר שהקושי באיתו נובע מכך שהשידור נקלט רק בלווין ספציפי שמיקומו היה בעייתי - מאחר שחברת התעופה לא היתה מנוייה על שרותי לווינים אחרים.

בכל אופן - נושא ה-ADS-B אמור להיכנס כתקן מחייב בשנת 2020 ועד אז - השימוש הוא וולנטרי בעיקר.

נכון. לא נוכל, כנראה, לחקור את כל התאונות האוויריות על סמך המידע שהמערכת הזו מוציאה, אבל בהחלט יהיה קל יותר לאתר את המטוסים.

אני מניח שנושא יכולת השבתת התקשורת יטופל בעקבות התאונה הזו...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:36

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר