18-03-2014, 11:49
|
|
|
|
חבר מתאריך: 24.12.08
הודעות: 8,552
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
מהדברים שאתה כותב - אתה משקף בעיקר כמה אתה לא יודע.
1) מטוס לא יכול לשנות ככה פתאום את הנתיב מבלי שישימו לב לכך (לא בשכונה שלנו)
2) מטוסים של ח"א נמצאים באוויר ולא תמיד צריכים להמריא לעבר האיום אלא לפנות אליו. המרחקים קטנים מאד ופערי המהירות של הכלים - משמעותיים
3) מן האמור ב-2 - אתה יכול להבין שנלקחים בחשבון מרחבי בטיחות (גבהים, מרחקים, נתיבים ויכולת כיסוי מכ"מ) שנועדו ליצור את יכולת התגובה המתאימה
4) היה לישראל מקרה מצער של הפלת מטוס אזרחי (מטוס לובי מעל סיני). לא מהפרשות שח"א\צה"ל גאה בהן.
5) טייס שחוצה (או נכנס) את המרחב האווירי של ישראל נדרש לתאם זאת מראש, לקבל קוד זיהוי מתאים, לכוון את המשיב (טרנספונדר) לקוד מסויים, לכוון את מכשירי הקשר שלו לתדרים מסויימים ולהיות זמין לקריאה (או במקרה תקלה - לפעול עפ"י פרוטוקול מוגדר וקבוע מראש). כמו שציינתי - גם כאשר מדובר במטוס ידידותי (אפילו מטוס צבאי של חיל האוויר האמריקאי) שכושל בתהליך הזיהוי - מופעל לגביו נוהל של מטוס מאיים.
בעבר היו מטוסים שחרגו מנתיב ובמקרה אחד, שהייתי עד לו, לווה המטוס ע"י מטוסי F-15 לנחיתה בעטרות (חניך טיסה ירדני בטיסת סולו שחרג מהנתיב והתקרב יותר מידי אל הגבול הישראלי)
למיטב ידיעתי - יירוט אוטומטי (בזמן תגובה של שניות בודדות) נכון רק לגבי "כיפת ברזל" וגם אז נלקחים בחשבון פרמטרים כמו נתיבי טיסה.
בעבר, כאשר נורו רקטות אל עבר ת"א - הוצבה סוללה בקרבת נתב"ג. בעקבות זאת - שונו נתיבי הגישה לשדה על מנת למנוע בדיוק את הבעייה הזו.
|
האמתי,
גם אתה קצת לא יודע (או לפחות לא זוכר).
לפני עשור בערך, מטוס לבנוני חצה את הגבול מעל נהריה (איזה קטע, ראיתי אותו טס מעל התיכון שלמדתי בו...).
עבר מעל כל הצפון, ורק באיזור מכמורת מסוקי קרב של חיה"א שיגרו עליו טילים, והוא התרסק בביה"ס מקומי.
אם בחיה"א ידעו שהוא מטוס עוין, והוא לא שיתף פעולה בקשר עוד באיזור הגבול, למה נתנו לו לטוס רחוק כל כך, ומעל אזורים מיושבים?
אם המטוס הזה היה עמוס בחומר נפץ, והוא היה מתרסק במרכז נהריה, מה היה קורה?
-על המזל"ט של חיזבאללה אני בכלל לא מדבר.
לסיכום - אל תחשוב שההגנה האווירית שלנו כל כך מושלמת.
_____________________________________
|