26-03-2014, 08:31
|
|
מנהל בפורום צבא וביטחון
|
|
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
|
|
עוד תמונות של עמוס מקו הייצור של מטוסי הלביא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "20.03.2014 תמונות של עמוס דור מטקס גלילת הלביא הראשון ומקו ייצור ה M-346"
לביא 2 (ברקע M-346 צבוע באפור של סינגפור)
לביא 4: 15 ק"מ של כבלי חשמל שיוכנסו למטוס (כמו כל מטוסי הדור הנוכחי, רוב המערכות במטוס חשמליות ומיעוטן הידראוליות, הכל מנוהל ממחשב מרכזי)
חלקים ראשונים של לביא 6
מדף חלקים של לביא 10
מעט על קו הייצור:
מתקן ייצור מודרני אוטומטי כמעט לחלוטין (מנופים,רובוטים,לייזר וכו') אשר נימצא באזור Venegono בצפון מערב איטליה, נפתח ב 2009, המטוס הראשון ירד מקו ייצור זה ב 2010.
בקו הייצור 5 מדורים לאורכם נע המטוס ממצב חלקים על מדף עד למטוס מוגמר.
3 חלקים הראשונים אחראים למבנה (אחורי, מרכזי, קדמי), אח"כ ציוד הנחיתה (כני נסע וגלגלים) ולבסוף החלק הסופי (FLA) המורכב מ 6 חלקים בהם נעשים: הרכבת כנפיים, בדיקת רציפות ההרכבה והכנסת כבלי חשמל וכ 5000 נקודות חיבור, הרכבת מנועים ציוד אוויוניקה ומערכות, בדיקות קרקע עם מקור מתח חיצוני, בדיקת דלק (בבניין ניפרד), בדיקות מנוע (בניין ניפרד אחר) וחזרה לקו הייצור לפיניש ומשם למנהרת רוח.
עם תום ההרכבה המטוס עובר סידרת ניסויים במתקני אלניה-איירמאקי בוונגונו וטורינו הכוללים שקילה, ניסויי פריקת חשמל סטטי, רגישות לברקים, הפרעות אנטנות, תהודה מגנטית, קרינה (HIRF) ועוד'.
בתום כל ניסויי הקרקע נעשית טיסת מבחן ע"י טייס ניסוי של החברה + עוד טיסות מבחן שונות ולאחריה המטוס עובר צביעה ומסירה ללקוח.
צילומים של היצרנית של חלק מהליכי הבדיקה (המטוס בצילומים של חיל האוויר האיטלקי)
חדר בדיקות תהודה (anechoic chamber)
ניסוי השפעת ברקים
ניסוי פריקת חשמל סטטי
נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-03-2014 בשעה 09:30.
|