קורווט ZR1 נולדה במיזם סודי שלא אושר.
סוד שמטרתו להפוך קורווט רגילה למכונית-על אקזוטית למהדרין.
הערת "אגב" של ראש החברה הובילה למיזם שלא אושר כלל. ("... מעניין איך תראה קורווט ב 100,000 דולר")
חמישה מהנדסים עבדו בדלתיים סגורות, כדי להסתיר את מעלליהם, הם השתמשו בכינוי סודי, שם-קוד : שד כחול Blue Devil.
אחרי חודשים של עבודה בחשאי, הם חשפו את יצירתם לבוס, שכמובן אישר את ייצור הרכב ובשמו ZR1.
זוהי הקורווט המהירה ביותר שיוצרה אי-פעם והמכונית האמריקאית המהירה ביותר שמיוצרת בייצור המוני, ונחשבת בין המכוניות המהירות בעולם.
טיל שמגיע ל 330 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית) שאותה היא משיגה בקלות. (ההגבלה נועדה לשמור על שלמות הגיר והצמיגים)
המהנדסים עשו עבודה מצויינת על מרכב הרכב, ע"מ לאפשר לרכב להישאר צמוד ככל הניתן לקרקע במהירויות גבוהות (ישנם מטוסים שממריאים במהירות הנ"ל ואף פחות)
ה ZR1 (כמו כל מכונית-על) דומה מאוד למטוס ואף חולקת איתו המון במשותף.
על שניהם לחתוך את האוויר בהתנגדות מינימלית, אך מבנה המטוס מתוכנן ליצור עילוי כדי שיוכל לעוף,
האתגר בתכנון צורת ה ZR1 הוא הצמדת הרכב לקרקע ע"י תיעול נכון של האוויר שזורם מסביב לרכב ע"מ להגיע לכח ההפוך מעילוי, ככל שמהירות הרכב גוברת כך הרכב נצמד יותר לקרקע ואחיזתו בה משופרת.
אך עם הגברת המהירות נוצר כח אחר על הרכב, כח הגרר.
ככל שהמהירות גוברת כך גם גובר הגרר.
ע"מ להתגבר על כח הגרר יש צורך במנוע חזק.... מאוד, מעל 600 כ"ס ... 638 לייתר דיוק.
מנוע V8 אמריקאי מסורתי בתוספת מדגש-על אימתני.
ע"מ להבין את כוחו של המנוע : 0-100 קמ"ש ב 3.4 שניות, 0-200 קמ"ש ב 9.8 שניות.
נסיעה במהירות של 330 קמ"ש תגמור את מיכל הדלק (68 ליטר) ב...12-15 דקות, בערך 4.5 ליטר לדקת נסיעה במהירות של 330 קמ"ש (חסכונית [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://vbulletin.degem.net/images/smilies/whistling3.gif] )
ועוד ע"מ להגביר את היחס שבין הכח למשקל, כל המבנה החיצוני עשוי פלסטיק או יציקות קרבון.
כח שכזה צריך גם לעצור (ברמזור, פקק), מצויידת ב 4 דיסקיות בלם קרבון-קרמיים של "ברמבו" וצמיגי "מישלין" שתוכננו במיוחד לרכב.
המכונית עברה סדרת בדיקות במסלול המרוצים הארוך והקשה ביותר בנירבורגרינג גרמניה (אני מקווה שרשמתי את זה נכון),
וקבעה את אחד מזמני ההקפה הכי מהירים שנקבעו אי-פעם 7:19.6 דקות.
בהמה אמריקאית טהורה, אני רוצה אחת כזו, בינתיים נסתפק ב 1:25 של רוול !!
הדגם הוא של רוול בקנ"מ 1:25.
כשהתחלתי לחתוך את החלקים מהעצים ולבצע בדיקת התאמות וקטלוג לפי צבע, בדקתי שוב ושוב את אריזת המוצר,
כי לרגע היה נדמה לי שפתחתי קופסה עם דגם של טאמייה, התאמת החלקים מושלמת, הכל מונח יפה ומדויק במקום,
אין סימני יציקה בולטים, או שאריות הזרקה פזורות בין כל עצי החלקים והתאמת החלקים ממש מזכירה את הדגמים של טאמייה.
בקיצור ח"ח ל"מהנדסים" של רוול...
...ואז הגעתי לבדיקת הצמיגים והג'נטים... למה ? למה ? למה ?... הכל נראה כל כך טוב, יושב טוב, בלי שום בעיות "רווליות-מונוגרמיות", והנה הם תוקעים לי צמיגים וג'נטים שלא חשוב כמה תשקיע בצבע ובבניה,
בגלל הג'נטים והצמיגים וחוסר ה"קריספיות" שלהם, בסופו של דבר זה יראה צעצוע סוג ג' שיוצר בסין, ונמכר בחנות צעצועים מקומית תמורת 12 ש"ח....ללממהה ?? [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://vbulletin.degem.net/images/smilies/confused2.gif]
וכל הכרום הזה נראה כל כך מצועצע ולא מתאים... חבל.
אחרי שהוצאתי את התסכול מהמערכת... נמשיך.
2 אופציות לפניי, הראשונה : "להפשיט את הכרום מהצמיגים, ולצבוע את הג'נטים בשחור חצי מבריק.
אופצייה שנייה :
בינתיים אפשר לראות את שלל עבודות הפחחות על הרכב, העמקת חריצים וקווי מתאר וכו'.
כל הדגם קיבל פריימר אפור של Mr.hobby - Mr. Surfacer 1000, שאגב חומר מומלץ כפריימר !
עוד עידכונים בקרוב.
הארות והערות ייתקבלו בברכה.
חיים.
_____________________________________
לא נכשלתי, רק מצאתי 10,000 דרכים בהם זה לא פועל.(תומס אדיסון)
הפחחות על הרכב הסתיימה, ריססתי על הכל פריימר אפור, שייפתי עם 1200 ועכשיו הוא מוכן סופית לצבע.
גם מכסה המנוע מוכן, פנים מכסה המנוע ייקבל כיסוי של מדבקת קרבון-פייבר שלא מסופקת עם הדגם.
כמו כן, גם הגג יקבל מדבקה כזו, מדבקת הגג מצורפת לדף הדקאלים אך אני לא אשתמש בה, אני אשתמש במדבקות אחרות שברשותי.
האגזוזים נצבעו בצבע Jet exhaust והחבקים נצבעו בצבע Steel של אלקלד.
מכלול הציריות הקדמי והאחורי, נצבע באלומיניום של אלקלד ו"קפיץ עלה" בשחור חצי מבריק של טאמייה.
וואש בחיבורים.
הציריות נצבעו בצבע אלומיניום ותחתית המרכב בשחור מט בשילוב אפור בהיר של טאמייה.
מנוע + גיר + דרייבשפט.
כל העסק הותאם, הודבק ונצבע בצבע אלומינים + Steel כש 70% לטובת האלומיניום.
וואש שחור ע"מ לדמות מנוע שעובד קשה ומזיע.
צבע, הדגם נצבע בלק לציפורניים של רוול..ון (Revlon), אני מצטער, לא זוכר את המספר שהיה על הבקבוקון.
הצבע הובהר בעזרת כמה טיפות לק ציפורניים לבן (2-3 טיפות לבקבוק) ודולל בעזרת מדלל לאקרים.
הצבע רוסס בעזרת ה Sparmax החדשה שלי (0.5) שלפי דעתי עשתה עבודה מדהימה !! (למרות שחששתי ממנה מעט, ממליץ בחום)
כתבתי זאת בעבר ואני חוזר על זה שוב, לק לציפורניים תמיד מתייבש מט, ולכן חייבת בלקה גלוס.
הצביעה בעזרת לק לציפורניים דורשת סבלנות, מכיוון שעל הדגם רוססו לא פחות מ 17 שכבות דקות של צבע (ב 17 פשוט הפסקתי לספור), אבל עדיין הצבע יושב בצורה נפלאה על הדגם, לא סותם קווי מתאר והוא פשוט "סלחני".
זהו הצבע מבחינת הגוון שלו שמצאתי שהוא הכי קרוב לגוון הכחול המקורי (בהסתמכות על תמונות בלבד).
יש משהו בצבע הזה שהוא מיוחד, סוג של "גוון מתחלף", תלוי בזווית ותנאי התאורה הצבע נותן אשליה של "מתחלף".
אני לא חושב שאפשר לראות את זה בתמונות, אבל זה שם וזה מדהים.
חוץ מזה... אני מתחיל להתרגל ולאהוב את עניין הלק לציפורניים בתור צבע, יש שם גוונים וצבעים מאוד מעניינים (רק שצריך להתרגל גם למוכרות שמסתכלות עליי בעין קצת עקומה). [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://vbulletin.degem.net/images/smilies/doh.gif]
הגלגלים הופשטו מהכרום שלהם ונצבעו בשחור חצי מבריק של MM לאחר שקיבלו פריימר שחור של אלקלד.
על מנת לדמות את דיסקיות הבלמים לדיסקיות קרבון-קרמיות :
1 יש לרסס צבע שחור מבריק (הבסיס לצבעי אלקלד)
2. לרסס עם צבע Gun Metal על כל הדיסק.
3. לרסס עם צבע Magnesium ממרחק.
4. לרסס עם צבע Burnt Iron ממרחק.
5. לרסס עם צבע Steel ממרחק.
הקליפרים נצבעו בצבע כחול מעט כהה יותר מהצבע של הבודי.
ובינתיים, החלה העבודה על תא הטייס הצבע הבהיר הוא XF-24, הצבע הכהה הוא XF-24 + XF-1 ביחס של 50:50.
כמובן שיש עוד הרבה עבודה באזור הזה.
עד כאן לבינתיים...
הארות והערות ייתקבלו בברכה.
חיים.
_____________________________________
לא נכשלתי, רק מצאתי 10,000 דרכים בהם זה לא פועל.(תומס אדיסון)
לגבי המוכרת?????????
אל תתרגש. תראה לה את התוצאה הסופית ותראה את התגובה שלה.
מצטרף בחום...
ולהערות החמורות...:
1. אשר , לגבי המוכרת , עדיף אולי לא להראות לה את התוצאה , חיימון כידוע לך אדם נשוי באושר והראות מכוניות יפות למוכרות (בטח צעירות... ) מסכן את חיי הנישואין לטווח הארוך ובטח לטווח הקצר..
2. שוב לאשר "המנהל" אתה מוכן כבר לארגן סמיילי של לייק (LIKE) ?? חיפשתי וחיפשתי וללא תוצאות.
שים משהוא..
הגג קיבל מדבקת קרבון של Scalemotorsport בקנ"מ 1/24.
לאחר שהקרבון הונח על הגג, בעזרת כמות נכבדה של Micro-Sol ומאבק עיקש שלי בבועות האוויר, כל הדגם קיבל לקה מבריקה.
כרגע התמונות עדיין בתהליך של פוליש, עוד סיבוב או שניים של פוליש לסגור סופית את הנושא.
גם החצאיות קיבלו מדבקת קרבון אך אני כנראה אאלץ להסירם ולהשתמש בצבע שחור מבריק במקום, לפי המקור.
אפשר לראות במסגרת הגג "חיתוכים" גסים בגג וצבע שהתקלף פה ושם - סמל למאבק העיקש שהתנהל שם.
אל דאגה, כל המסגרת אמורה להצבע בשחור מבריק, מה שיעלים את זכר הקרב הקשה.
הארות והערות ייתקבלו בברכה.
חיים.
_____________________________________
לא נכשלתי, רק מצאתי 10,000 דרכים בהם זה לא פועל.(תומס אדיסון)
כמעט שנה עברה מתחילת יומן הבנייה והחלטתי (לקראת פסח) לגמור את מה שצריך לגמור ולהחזיר חובות.
במהלך השבועיים האחרונים סיימתי את הדגם .
לא הדגם הכי מוצלח שלי, כנראה שהדגם לא משך והלהיב אותי מספיק ולכן חיפפתי פה ושם,
נעשו כמה טעויות (בקטנה) אבל החלטתי לא להתעקב עליהם ופשוט לסיים את הדגם ולעבור לדבר הבא.
מקווה שתאהבו את התוצאה הסופית והתמונות.
תודה שצפיתם
הערות והארות ייתקבלו בברכה.
חיים.
_____________________________________
לא נכשלתי, רק מצאתי 10,000 דרכים בהם זה לא פועל.(תומס אדיסון)
תודה דולב,
הפלסטיק לא מעוות, זה רכב שופע קימורים... והתאורה הישירה על הפלסטיק המבריק נותנת אשליה כזו.
בכוונה צירפתי גם תמונות בהיטלים שונים ותנאי תאורה שונים ע"מ להדגיש שלא מדובר בפגמים.
_____________________________________
לא נכשלתי, רק מצאתי 10,000 דרכים בהם זה לא פועל.(תומס אדיסון)