לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-05-2010, 19:05
  חנית רפאים חנית רפאים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.04.09
הודעות: 118
הראם של חיל האוויר משנה צבעו לאפור כהה עבור הסוואה טובה יותר כמו המתדלקים האמריקאניים

האפור היום אפור מאד

מתוך: אתר חיל האוויר

http://www.iaf.org.il/Templates/Art...=40&docID=29674

2010
26/05/2010
האפור היום אפור מאוד
הראם (בואינג-707) האפור הראשון נחת בנבטים ובתקופה הקרובה עתידים להיצבע גם שאר מטוסי התדלוק של הטייסת.
עדן בר-נוי
בשנים האחרונות החל בטייסת "ענקי המדבר", המפעילה את הראם, תהליך במסגרתו עוברים כל הראמים צביעה.

"הצבע האפור מקנה יכולות זיהוי נמוכות יותר לאויב", מספר מפקד גף מכוננים בטייסת, רס"ן יואב. "קשה להבחין בצבע האפור בלילה ובנוסף, לדעתנו האפור מוסיף המון בכך שהוא פשוט יותר יפה".

פעולת הצביעה נעשהת במפעלי התעשייה האווירית, אליה נשלחים הראמים לתיקונים פעם בשנתיים. בשנה הקרובה מצפים בנבטים לעוד שני מטוסים אפורים נוספים
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 27-05-2010, 10:42
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אני חושב שמה שהוביל לשינוי זה..."

אין פה עניין של ייצוגיות לדעתי.
להערכתי הסיבה שהמטוסים נשארו בסכמה המוכרת כל השנים היא על מנת להעניק להם צביון אזרחי ולטשטש את זהותם הישראלית. (במיוחד בתקופה בה טרם נחשף קיומה של יכולת התדלוק בפומבי).

אולי עכשיו הבינו שהצורך המקורי כבר לא רלוונטי והלכו על סכמה "מבצעית" יותר,כשברור שהסכמה האמריקאית שימשה מקור השראה.

עריכה
ויודגש שגם השיקול של ח"א עד לאחרונה להשאיר את המטוסים בסכמה "אזרחית" הוא שיקול מבצעי כאמור לעיל.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 27-05-2010 בשעה 11:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 27-05-2010, 02:18
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
למען ההיסטוריה
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי Echo7 שמתחילה ב "זה נאמר לאור ההסטוריה של..."

לקח די הרבה זמן עד שהתחילו להשתמש במטוסי ח"א כמטוסי ראש הממשלה או "ח"א מס' 1" אם תרצו.

הראשון שזה קרה לו (אחרי הסטרטו שכונה 'מצדה') היה מטוס ראם מס' 008 המוכר לכם כ"במטוס הבואינג יוצגו סרטי מורשת" שעומד כיום במוזיאון ח"א. זה קרה בימיו של בגין.

בגין גם עשה שימוש במטוס ווסטווינד ועמד על כך שהטיסות יצאו ויבואו משדה עטרות - וגם קידם יוזמה להגדרת השדה כשדה תעופה בינ"ל - דבר שזכה להתנגדות מארגון התעופה העולמי בשל היותו "שדה כבוש".

מאז משרתים מטוסי ח"א גם כמטוסי רוה"מ. אחד כזה אף צוייד במנוע עזר (APU) שלא הותקן במקור במטוסי 707 וכיום הפך לסטנדרט כמעט בכל מטוס המצוייד במנוע סילון.

לאחרונה דבר על הסבת מטוס אל על ישן (767) למטוס רוה"מ. המטוס עמד בפני גריטה לאחר שלא נמצא לו קונה, ולבסוף סוכם שהמטוס ישופץ ויתוחזק על ידי חברת אל על על מנת להכשירו לתפקיד זה, ובמקביל - להחזירו לשמישות בצי המטוסים של החברה.

ולכן, בשורה התחתונה - מטוסי ה-707 הם כמעט הכל חוץ ממטוסים יצוגיים. הם משמשים לתדלוק, מ"א ול"א וכממסרי קשר ומשמשים למגוון גדול ורחב של משימות שלרובן יפה השתיקה, ונכון - מידי פעם גם מטיסים אח"מים - אבל את זה עשו כבר אפילו במטוס נחשון...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 27-05-2010 בשעה 02:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 27-05-2010, 11:57
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "לגבי ה 767 - אתה מדבר על ה..."

אני לא זוכר בשליפה. כנראה שכן.

מבין המטוסים הוותיקים של אל על מסדרה זו הצליחו למכור מטוס אחד, מטוס שני שיועד להימכר לאותו לקוח כבר לא הועבר בשל קשיי מימון של הלקוח, ולכן המטוס הועבר לגריטה ועומד כיום ליד מוסך 3 של אל על ברחבת הגריטה לאחר שמרבית רכיביו הוסרו.

המטוס השלישי כבר הוצ משרות ועמד במשך תקופה ארוכה בסמוך למוסך 3, אך לאחרונה הוחל לשפצו ולהחזירו לשרות.

באשר ל-EAC - הנ"ל בודד אתמול ב-J8 ככל הנראה לקראת נסיעתה של אישיות בכירה לחו"ל...

אגב, לא רחוק משם עמד מטוסו הפרטי של שלדון אידלסון (ישראל היום)... ואני בטוח שאני מעדיף את רוה"מ ב-707 או 767 מאשר בגוץ המכוער והבזבזני הזה (בפורום הזה יקראו לו 747 מקוצרר)..


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.airplanemart.com/aircraft-history-and-specification/photo/lg/Boeing_747SP_VP-BLK_Las_Vegas_Airport_KLAS.jpg]
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 27-05-2010 בשעה 12:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:46

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר