27-05-2010, 02:18
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
למען ההיסטוריה
לקח די הרבה זמן עד שהתחילו להשתמש במטוסי ח"א כמטוסי ראש הממשלה או "ח"א מס' 1" אם תרצו.
הראשון שזה קרה לו (אחרי הסטרטו שכונה 'מצדה') היה מטוס ראם מס' 008 המוכר לכם כ"במטוס הבואינג יוצגו סרטי מורשת" שעומד כיום במוזיאון ח"א. זה קרה בימיו של בגין.
בגין גם עשה שימוש במטוס ווסטווינד ועמד על כך שהטיסות יצאו ויבואו משדה עטרות - וגם קידם יוזמה להגדרת השדה כשדה תעופה בינ"ל - דבר שזכה להתנגדות מארגון התעופה העולמי בשל היותו "שדה כבוש".
מאז משרתים מטוסי ח"א גם כמטוסי רוה"מ. אחד כזה אף צוייד במנוע עזר (APU) שלא הותקן במקור במטוסי 707 וכיום הפך לסטנדרט כמעט בכל מטוס המצוייד במנוע סילון.
לאחרונה דבר על הסבת מטוס אל על ישן (767) למטוס רוה"מ. המטוס עמד בפני גריטה לאחר שלא נמצא לו קונה, ולבסוף סוכם שהמטוס ישופץ ויתוחזק על ידי חברת אל על על מנת להכשירו לתפקיד זה, ובמקביל - להחזירו לשמישות בצי המטוסים של החברה.
ולכן, בשורה התחתונה - מטוסי ה-707 הם כמעט הכל חוץ ממטוסים יצוגיים. הם משמשים לתדלוק, מ"א ול"א וכממסרי קשר ומשמשים למגוון גדול ורחב של משימות שלרובן יפה השתיקה, ונכון - מידי פעם גם מטיסים אח"מים - אבל את זה עשו כבר אפילו במטוס נחשון...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 27-05-2010 בשעה 02:21.
|