לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 06-08-2013, 18:59
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yryr שמתחילה ב "חדש ימינו כקדם..... הכפיר ממריא מחדש"

כבר מזמן לא קראתי כל כך הרבה "שקרים הנדסיים" בפסקה אחת.
ציטוט:
לא רחוק משם נמצא האנגר שתע"א מייעדת להיות קו ההשבחה של מטוסי הכפיר. הוא יכלול את "הפשטת" המטוס מכל המערכות והחיווט המיושנים שלו, למצב של שילדת ברזל בלבד: "מכאן, אנחנו מנהיגים גישה של ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת התקנת מערכות ואמצעים באופן מהיר וקל - בהתאם לצרכים המבצעיים של הלקוח", מספר מלמד, "כשהמטוס נמסר ללקוח, הוא כשיר ל-8,000 שעות טיסה או ל 40 שנות פעילות וזה המון. המנוע שלו, J-79, ידרוש טיפול תחזוקה בכל 1,600 שעות טיסה וחוזר חלילה, כך שיש לו למעשה אינסוף שעות חיים. עלויות האחזקה השוטפות של המטוס הן רבע מאלה של מטוס אחר".

המטוס יהיה כשיר ל-8,000 שעות טיסה בחלום הלילה, ואינסוף שעות חיים למנוע - בחלום יקר בהרבה.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 07-08-2013, 12:30
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
אתה בטוח? השמועה טוענת שבית אבי המשבת של מנוע המיסטר הוא מתוצרת אמריקאית.
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "אני חושב שלא צריך להיחפז בעניין זה"

(קצת ביתר רצינות, דווקא למכירת המיסטרים לישראל בשנות החמישים נדרש אישור אמריקאי, כי המטוסים (או פיתוחם, לא זוכר כרגע) מומנו בכסף אמריקאי עבור נאט"ו; ההתחכמויות של הצרפתים כדי לעקוף את זה היו מרשימות למדי).
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 07-08-2013, 13:03
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
שוב האמריקאים האלה....
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי YGH שמתחילה ב "אתה בטוח? השמועה טוענת שבית אבי המשבת של מנוע המיסטר הוא מתוצרת אמריקאית."

לגבי המימון - אתה צודק. המטוסים הוזמנו מדאסו באופן פורמאלי ע"י ארה"ב, ומומנו על ידה, עבור חיל האוויר הצרפתי, כסיוע לשיקומה של צרפת לאחר מלחמת העולם השנייה. מאידך - לא הייה שימוש בטכנולוגיה אמריקאית. המרכיב הזר העיקרי במטוס היה המנוע, שיוצר בצרפת תחת השם "וורדן". במקורו היה זה ה"טיי" הבריטי שיוצר ברישיון.
לגבי פיתוח מטוס עבור נאט"ו - הקשר למיסטר הוא יותר "מיסטורי": מדובר במיסטר XXVI, שבינו לבין המיסטר 4 הקשר הוא מרסל דאסו בלבד. הוא לא זכה במכרז למטוס תקיפה קל לנאט"ו, אך לימים פותח ממנו האטנדרד 4, אביו של הסופר אטנדרד. המטוס שזכה במכרז, וזכה לתפוצה גדולה ולשנות ייצור רבות היה הפיאט G-91, ומוצאו האמריקאי של זה, ברור לכל מי שמביט בו (השווה עם F-86D).

נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 07-08-2013 בשעה 13:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 07-08-2013, 13:40
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
האריה ימריא? תע"א מנסה למכור מטוסי כפיר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yryr שמתחילה ב "חדש ימינו כקדם..... הכפיר ממריא מחדש"

מטוסי הכפיר שטסו בעבר בחיל האוויר משמשים כיום את צבא קולומביה התעשייה האווירית מנסה למכור עשרות מטוסים נוספים תמורת 20 מיליון דולר ליחידה

http://www.nrg.co.il/online/16/ART2...&cat=161&loc=16

20 מיליון דולר, זה המחיר למטוס מושבח אחד עם כל החבילה הנלו?ית: חיווט מחודש, תא טייס מאובזר במיטב הטכנולוגיות ומערכות ניווט שיאפשרו לו לבצע משימה בתנאי יום ולילה, במזג אוויר סוער ובטווחים משמעותיים - בזכות כושרו לבצע תדלוק אווירי.

"לכפיר שאנחנו מספקים היום, יש מערכות מחשב עדכניות שפותחו רק לפני כשנתיים ובזכותן ביצועי המטוס עולים על אלה של מטוסים שנחשבים לדור רביעי אך עדיין נושאים מערכות מחשב מיושנות יחסית. בזכות האוויוניקה העדכנית והחדישה שלו - טייס ישראלי שהטיס בשנות ה-80 את הכפיר, לא יידע לעשות איתו הרבה מאד היום. זה פשוט מטוס אחר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:55

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר