בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Scattered mind שמתחילה ב "למה שמורה תשאל "who the hell..."
כי זה מפריע לה.
והיא שואלת כי אין לה עיניים בגב.
סיפור אמיתי:
המזגן (שנמצא כידוע באחורי הכתה) התקלקל. ולכן אב הבית בא לתקן אותו (במהלך השיעור).
למרות שהשיעור לא היה משעמם מאוד, מן הסתם תלמידים הציצו באב הבית במקום במורה.
מה עשה המורה?
בהתחלה - מי שהסתכל עף החוצה (וחבל, כי הוא היה ממש מורה מצחיק וטוב, אז לא רצית לצאת מהשיעור שלו),
אבל מכיון שזה היה מורה חכם - הוא פשוט עבר ללמד ממתחת למזגן וככה כולם הסתכלו עליו
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי benny.zhit שמתחילה ב "The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not"
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Shai שמתחילה ב "בדיחות, תמונות וציטוטים שרק אנחנו מבינים - אשכול הומור (V)"
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
התשובה היא שכמו בכל הבעיות הללו, צריך להגדיר היטב את מרחב ההסתברות.
בהנחה שמתכוונים לחלוקת מסטיקים זהים – איציק צודק.
חזי היה צודק אם אנו לוקחים את "אימא נתנה מסטיק (A) לחזי, ואז מסטיק (B) למכלוף" כאירוע שונה מ־"אימא נתנה מסטיק (A) למכלוף, ואז מסטיק (B) לחזי".
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "|LOL|
התשובה היא שכמו בכל..."
חזי בכל מקרה טועה, כי האמא מחלקת מסטיקים, הוא חי בסרט שהוא הולך לקבל סוכריות.
אבל ברצינות עכשיו, אני לא ממש מבין למה חזי לא צודק, גם אם המסטיקים זהים. הרי אם מסתכלים על כל אירוע של חלוקת מסטיק כאירוע נפרד ובלתי תלוי באחרים, וההסתברות עבור כל מסטיק שהוא יגיע לחזי הוא 1/3, אז למה שההסתברות שכל המסטיקים יגיעו אליו לא תהיה 20^1/3?
בתגובה להודעה מספר 74 שנכתבה על ידי benny.zhit שמתחילה ב "חזי בכל מקרה טועה, כי האמא..."
כי אתה בדיוק מתעלם מהעובדה שהמסטיקים זהים.
בוא נניח שאין 20 מסטיקים אלא רק 2.
אם המסטיקים זהים (כמו בשאלה) אז יש סה"כ 6 אפשרויות:
1) 2 לחזי, 0 לאיציק, 0 למכלוף
2) 0 לחזי, 2 לאיציק, 0 למכלוף
3) 0 לחזי, 0 לאיציק, 2 למכלוף
4) 1 לחזי, 1 לאיציק, 0 למכלוף
5) 1 לחזי, 0 לאיציק, 1 למכלוף
6) 0 לחזי, 1 לאיציק, 1 למכלוף
לפי הצורה שאתה מגדיר את זה אזי את המקרה "4) 1 לחזי, 1 לאיציק, 0 למכלוף" אפשר לרשום ב-2 דרכים שונות:
המסטיק הראשון לחזי והשני לאיציק
המסטיק הראשון לאיציק והשני לחזי
ברור שזה משנה את ההסתברות: מקטין אותה משמעותית כי מרחב ההסתברות שלך גדל בהמון ואתה עדיין בוחר ממנו 1 בלבד כי לחלק את כל המסטיקים לבן אדם 1 יש רק אפשרות אחת בלי תלות בהאם המסטיקים שונים או לא.
אבל ההסתברות של אפשרויות 1-6 אינה שווה. ההסתברות של אירוע 4, למשל, גבוהה פי 2 מההסתברות של אירוע 1 (בדיוק בגלל שיש שתי דרכים להגיע לאפשרות 4, ורק דרך אחת להגיע לאפשרות 1).
זה כמו שאם אתה מטיל שתי קוביות של 6 פאות, יש לך פי 2 יותר סיכוי לקבל שש-חמש (או חמש-שש), מאשר שש-שש.
_____________________________________
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
נערך לאחרונה ע"י benny.zhit בתאריך 11-12-2012 בשעה 15:04.
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי benny.zhit שמתחילה ב "אבל ההסתברות של אפשרויות 1-6..."
אני אנסה לעשות קצת סדר.
בכל הדיון יש הנחה ברקע שאמא מחלקת את המסטיקים בהתפלגות אחידה.
זה כמובן לא מוכרח מניסוח השאלה, אבל גם אם כן עדיין יש את השאלה מהם המאורעות הבסיסיים ביותר עליהם יש התפלגות אחידה.
(במונחים של תורת ההסתברות למי שמכיר, השאלה היא מהו מרחב המדגם)
יש שתי דרכים לקבוע מהם המאורעות הבסיסיים עליהם ההתפלגות אחידה:
1. מסתכלים על המסטיקים כשונים. במצב זה יש 20^3 מאורעות בסיסיים וההסתברות לכל מאורע היא 20-^3.
2. מסתכלים על המסטיקים כזהים. במצב זה יש 22 בחר 20 מאורעות בסיסיים וההסתברות לכל מאורע היא 1 חלקי הנ"ל.
בהנחה הסבירה שאמא מטילה 20 פעמים קוביה וקובעת למי הולך המסטיק ה-i לפי ההטלה ה-i אז מתקבלת התפלגות אחידה על קבוצת המאורעות הראשונה והתפלגות לא אחידה על קבוצת המאורעות השנייה.
זו נראה לי הסיבה שבני חושב שהאפשרות הראשונה היא הנכונה.
בתגובה להודעה מספר 79 שנכתבה על ידי benny.zhit שמתחילה ב "לא יודע... כשאומרים "אמא..."
לא בהכרח. אתה מייחס את ה־"מחלקת באקראי" ספציפית לפעולת הנתינה של כל מסטיק, אך אפשר להבין זאת שבוחרת באקראי חלוקה של מסטיקים.
אם מבינים את הניסוח באופן הפשוט שלו, אתה צודק.
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "אני לא יכול לצלם, זה באמצע..."
לא לא... אתה חייב להבין שלנסוע מחיפה לצפת וחזרה, בשביל להצביע למפלגה שנמצאת בקצה ההפוך מזה שאני מאמין בו זה די ביג-דיל. אני אצטרך לראות עדות מצולמת, כדי לוודא שזה אכן נאמר בקול רם כך שכל הכיתה יכולה לשמוע.
חוצמזה הדודות מדברות רק עברית (וגם זה בקושי) גם אם מדובר בבחינה באנגלית.
גם לתלמידי החוג לגאוגרפיה יש מפלגה ! שמים יד בקלפי ומכניסים את בניין יד אבנר לתוך האוניברסיטה ! (למי שלא יודע אנחנו באפקה... )
זהירות - ספויילר!
יש עוד שבוע לבחירות, המשיכו להגיש אלינו מפלגות הזויות שיגנו על זכויות הסטודנטים! בינתיים הגישו מועמדות: רקנאטי ביתנו (הכי טובים), עוצמה לרקנאטי, מפלגת רפר - ברית העתודאים למלחמה בשחיתות ובגילמניזציה ועכשיו: מפלגת קושי! (איכשהו יצא שכל המפלגות נגד גילמן, אולי תגוונו קצת???)
זהירות - ספויילר!
תוצאות הבחירות:
ציטוט:
היי, זה דני.
**
הצעד הראשון של מפלגת רפר צריך להיות מתן אוטונומיה מלאה ליד אבנר (כי רק הם יודעים איפה זה נמצא).
**
חשוב להקים קואליציה עם חתולי האוניברסיטה, בתמורה לכך הם יפסיקו להסתובב בקפיטריות ולהפוך לשניצלים. בנוסף, בתור העדפה מתקנת, אנחנו נציע לחתולים אמנסיפציה ופטור מתשלום שירותי רווחה. כמו כן המפלגה תממן טיפול לכל חתול שיוכיח נזקים פסיכולוגיים עקב שהותו הממושכת בגילמן.
**
טרנספר של כל חתיכה מהפקולטה בה היא לומדת אל הפקולטה להנדסה, מסיבות שאינני רשאי לחשוף מטעמי סודיות. טרנספר מרצון, כמובן. וגם בלי רצון, כמובן.
**
מינויו המיידי של עידן שלום לראש המועצה לאיכות הספרייה. מינויו המיידי של דן סיבוני לראש הועדה לשילוב העתודאי בחברה. שכירת אנוכי בתור יועץ חיצוני לועדה.
**
לחייב כל סטודנט חדש לשירות חובה של סמסטר בתור מלשן בארגון "בורקסים בגילמן". סטודנט שיסרב לשתף פעולה לא יוכל להנות מהטבות העמוד.
**
הפיכתו של טאוגג לעמוד הרשמי של אגודת הסטודנטים במקום העמוד הסמולני הגייז שקיים כיום.
ציטוט:
בדקות אלו הגיע לידי משרד ראש מפלגת רפרנס, קלטת ובה איומים מפי ארגון טרור המשלב איומים מכל רחבי הקשת הפוליטית. הקלטת ונקיטת הצעדים המתאימים- ייחשפו בהמשך.
רגע לאחר שמפלגת רפרנס זכו בבחירות, המלחמה הגדולה החלה. Pele Abitbol מדווח מהשטח:
"למשרדי מפלגת רפרנס הגיע דיסק מוצפן. לאחר פענוח הצופן (SWAG), נחשף סרטון איומים של ארגון טרור בשם- צוות רקנאטי המאחד תחתי אף את גילמן, מקסיקו והחתולים... לפיכך החלטנו להקים ממשלת חירום יחד עם קושי, גיאוגרפיה ופאקטור כדי לעמוד יחד מול האיומים הניצבים בפנינו. "