08-04-2013, 23:28
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי marin
כמובן שיש ללמד את כל תוכנית הלימודים שמאושרת.
אבל אם יש חומר שלא מספיקים ללמד אף פעם באף שנה = ויש הסכמה כי התוכנית עמוסה מידי,
אין טעם להכליל את החומר ה"עודף" בתוכנית הלימודים.
|
זה לא רציני, וזו לא הסיבה.
בקצב הזה עוד שנתיים יגידו שזה יותר מדי ויעשו (בתחילת השנה!) מיקוד למיקוד.
ואחרי עוד מספר שנים יבכו עוד קצת ויעשו מיקוד למיקוד למיקוד...
הנה לדוגמה מיקוד 2011 בפיזיקה: http://62.90.118.184/_Uploads/820ph..._mikud_2011.pdf
מה לא צריך לדעת? (רשימה לא ממצה)- מה זו תנועה יחסית של גוף ביחס לגוף אחר; לחשב מהירות יחסית ביניהם.
- שמסה של גוף היא המשתנה שביחס אליו נקבעת עוצמת כוח הכבידה שפועל על הגוף.
- "זריקה משופעת".
- "שאלות חישוביות לגבי יישומים של חוק שימור התנע הדו-ממדי" - מספיק לדעת מה זה חוק שימור התנע בעיקרון, לא צריך לחשב...
- קיבול.
- חצי מהנושאים של 'קרינה וחומר', ביניהם:
- מה זה מודל? שני המודלים המתחרים לאור.
- גלים - מה זה גלים, כל מושגי היסוד שקשורים לגלים (אבל כן יש עקיפה והתאבכות...).
וזה מעבר לכך שהורידו לגמרי את הגז האידאלי ותנועה הרמונית במכניקה והשראה אלקטרומגנטית בחשמל ומגנטיות...
נניח שתוכנית הלימודים המקורית המלאה הוכנה עם איזושהי חשיבה ויש בה איזשהו היגיון.
ההסרות הספורדיות האלה של שברירי נושאים הופכים אותה לפחות קוהרנטית. אולי במקום חצאי הנושאים כמו אלה שמופיעים בעמוד 21, יוותרו עליהם לחלוטין (וממילא הם קצת גדולים על בגרות בפיזיקה, לא?) וילמדו את התוכנית, המלאה בחשמל. לדוגמה, לא יעלימו את הקבלים?...
יש תופעות דומות בבגרויות אחרות: פונקציות מתוכנית הלימודים שפתאום אתה לא יכול לחקור באופן מלא, אז נותנים לך קומבינות בשאלה (נותנים לך מידע נוסף כדי שתוכל לגלות משהו שיכלת לגלות מתנאי השאלה הבסיסיים, אילו למדת את כל החומר), וכו'.
_____________________________________
(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס
אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
|