לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-05-2005, 23:33
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
כתבה הטיימס: ריבוי מצלמות בכבישים עלול להיות מלווה בעליה במספר תאונות הדרכים וההרוגים

בריטניה: יותר מצלמות - יותר הרוגים

המצדדים באכיפה נוקשה יותר, מציגים את בריטניה כדוגמה ומופת ליעילות השימוש במצלמות מהירות. לידיעתם, הרי העובדות: למרות תוספת קבועה של מצלמות מהירות, מספר מקרי המוות בתאונות דרכים בבריטניה נמצא בשנים האחרונות בעליה מתמדת. איך זה מסתדר עם הטענות? לא מסתדר. אז מה עושים?
ynet

מצלמות המהירות אינן מסייעות להפחתת מספר ההרוגים בתאונות דרכים. למעשה, ריבוי מצלמות עשוי להיות מלווה אפילו בעליה במספר תאונות הדרכים וההרוגים. זאת, על-פי נתונים חדשים המתפרסמים בבריטניה, ועליהם מדווח הטיימס הלונדוני.

לפי הנתונים, מספר מצלמות המהירות בבריטניה גדל לאחרונה למספר האדיר 6,000, ואיתו כמובן גם מספר דו"חות המהירות שהונפקו: בשנת 2003 עמד המספר על 1.8 מיליון. עליה זו מוסברת - בין היתר - בתפעול המסחרי של מצלמות מהירות, על-ידי גופים מסחריים שהקשר היחיד בינם ובין בטיחות, אכיפה ותחבורה, הוא חשבון הבנק שלהם. אם עוד לא הבנתם, אחוז מסוים מסך הרווחים של המדינה בגין עבירת מהירות מופרזת מתועדת, הולך ישירות לכיסם.

עד כדי כך, שלא אחת נטען בעבר כי מספר מפעילים אף מיקמו מצלמות מהירות באופן שהקשה במיוחד על זיהוין, בניגוד לתקנות התעבורה שם, או בצורה שגרמה לקריאה שגויה של המהירות, ולהרשעת אלפי נהגים על לא עוול בכפם. כבר אמרנו שמדובר בגופים מסחריים? כבר הזכרנו לכם שוב כי מדינת ישראל ומספר גופים מרכזיים העוסקים בתחום הבטיחות בדרכים אצלנו, נשענים על המודל הזה? זאת אומרת, הם מספרים שיש הרבה יותר מצלמות. הם לא מזכירים אף פעם מדוע...

וזה לא עובד

אלא שבריטניה אינה ישראל. ב-RAC, ארגון הנהגים הבריטי הגדול מכולם ואחד החשובים בעולם, לא התרשמו מנתוני האכיפה. במבחן התוצאה, כך הם אומרים, נחלה השיטה כשלון חרוץ. לפי ה-RAC, מספר ההרוגים בבריטניה ב-2003 הגיע למעט יותר מ-3,500 בני אדם, עליה קלה לעומת השנה החולפת. מספר דו"חות המהירות שניפקו מצלמות, לעומת זאת, עלה ב-44%.

"אם מצלמות עובדות כמו שהממשלה טוענת, למה מספר ההרוגים עולה?", שאל אדמונד קינג, מנהל ה-RAC. "צריך לבחון מחדש את מדיניות האכיפה בכבישים, ולטפל בטענה השגויה לפיה מהירות גבוהה היא מהגורמים הדומיננטיים לתאונות".

לא יכולנו להציג את זאת טוב יותר.

_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 07-05-2005, 00:07
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
קבל הסבר פשוט
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי juda שמתחילה ב "קשקוש"

נהגים עד 120 עלולים להסתכל יתר על המידה על המראות ושולי הכביש בחיפוש אחר לייזרים או מצלמות במקום להתרכז בנהיגה. כמובן שהנהג הזהיר שומר מרחק גדול בהתאם לתנאי השטח, אחרת הוא סתם מסכן את עצמו והסביבה, וקצת יותר מסוכן מאשר אי שמירת מרחק ב 80 למשל. שמירת מרחק היא בחזקת prime directive בכל מהירות (ובמיוחד במהירות זחילה בפקקים).

אבל, שניה שנהג מסתכל סביב ומחפש ניידות במקום להסתכל ישר - היא שניה מבוזבזת ויקרה ועלולה לעלות ביוקר מכל בחינה שהיא.

יש כמה כבישים טובים בארץ, כאלה ששיפרו בשנים האחרונות, ו עד 120 חוסך זמן וכסף, דלק וזיהום אוויר. וכמו שידוע, המהירות לא הורגת, זה החוסר זהירות, התפרעות, מעבר נתיבים ללא איתות, אי מתן זכות קדימה, עקיפות מסוכנות, מעבר על פס הפרדה לבן, אי ציות לתמרור עצור או לאור אדום.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 07-05-2005, 10:45
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
אני לא קונה את הטיעון של צמצום מהירות התגובה
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי juda שמתחילה ב "אני מכיר את הטיעון הזה, והוא מגוחך בעיני"

הוא נכון אמפירית, אבל לא נכון יחסית, כי שמירת מרחק בהתאם למהירות משאירה את מהירות התגובה היחסית כמו מהירות התגובה בכל מצב אחר של שמירת מרחק מתאים, לפעמים אפילו יותר. משפט זה מדגים ששמירת מרחק חשובה מעל ומעבר מכל מהירות. ובמהירות אני מתכוון מהירות אפשרית לתנאי שטח מסויימים.

ואני לא קונה את אנלוגיית הפורצים, שכן פורצים מסיבים נזק לנכס הנפרץ ללא קשר אם ייתפסו או לא, בזמן שמהירות גבוהה לא מסיבה נזק כלל וכלל, בין אם נתפסו הנהגים ובין אם לאו. להיפך, היא מטיבה עם הנהג והסביבה.

בכביש עם מצלמות עדיף להיות בסביבת מכוניות אחרות, ככה המצלמה לא יכולה להצביע בוודאות איזו מבין כל המכוניות המצולמות עברה את המהירות.

אז נכון שמהירות גבוהה מעצימה כל תאונה, זה רק אומר שאם נוהגים לפי כללי הבטיחות וחוקי התנועה שבאמת מונעים תאונות (כמו שכתבתי למעלה, אור אדום, עקיפות, פס לבן, איתות במעבר נתיב וכו') אזי המהירות אינה מהווה גורם סיכון.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:15

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר