26-08-2012, 11:54
|
|
מנהל בפורום צבא וביטחון
|
|
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
|
|
אוקיי, נתון נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא כמות התחמושת.
אם ניסקור את ההיסטוריה של התותח במטוסי הקרב ניראה ש:
- מטוסי מלחמת העולם השניה נשאו אלפי כדורים (ה P-47 נשא כ 3400, המוסטנג כ 2000 והזירו כ 1000).
- עם הופעת הדור הראשון של הטילים כמות הכדורים צנחה למאות בודדות ובמקרים מסוימים אף התותח נעלם
- כפי שנאמר, מלחמת ויטנאם ואחוז ההצלחה הנמוך של הטילים לימדו שהצורך בתותח היה חי וקיים ומטוסי דור 4 שבאו מיד אחריה כבר הצטיידו בכמות גדולה יותר, האמריקאים ראו בזה חשיבות רבה והגדילו את הכמות לתותח בקוטר 20 מ"מ - ה F-16 עם כ 500-600 כדורים, ההורנט/סופר-הורנט עם כ 600 כדורים וה F-15 שבר שיא עם מעט יותר מ 900 כדורים, כמו כן הוקם ה TOP-GUN ללימוד קרבות א"א צמודים.
האירופאים והרוסקים עדיין נימצאים עם תותחים בעלי קליבר גדול יותר (27-30 מ"מ) אם בכלל וכמות ממש מעטה של כדורים - בגריפן, סוחוי 30 למיניהם, טייפון, טורנדו, ראפאל וכו' יש כ 120-350כדורים (לרוב בחד מושביים, בגריפן הדו מושבי לדוגמה אין תותח)
- עתיד: מטוסי הדור 5 (F-22 תותח 20 מ"מ עם מעט פחות מ 500 כדורים, ה F-35 עם תותח 25 מ"מ וכ 200 כדורים אינטגרלי בדגם A), המטוסים האחרים המתיימרים להיות דור 5 (T-50 ו J-20 לא בטוח שיהיה, אם כן אז ההערכות מדברות על תותח 30 מ"מ עם לא יותר מ 200 כדורים).
אגב, ה A-10 שפתח את האשכול הזה הוא באמת מטוס מיוחד אשר ניבנה סביב תותח הוולקן 30 מ"מ שלו עם למעלה מ 1100 כדורים.
תותח שלם, תו"לים, מערכת תחזוקה, אימונים וכו' בשביל 120 כדורים או עדיף על כלום?
נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-08-2012 בשעה 12:43.
|