01-10-2010, 14:47
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
|
|
בשנות ה- 1920 היו לאמריקאים שתי ספינות אויר ששימשו כנושאות מטוסים. אחת מהן, ה"עקרון" אבדה בסופת הוריקן, 70 מלחים טבעו בים. אחרי האסון האמריקאים קירקעו את נומ"ט - ספינות - האויר. כך שספינת אויר כספינת אם למזל"טים איננו דבר חדש.
ספינות אויר מגביהות טוס יכולות לשמש כתחליף כלשהו ללויונים, כתחנות ממסר או תפקידי מודיעין. הייתי מוסיף גם לתפקידי תעמולה. המחיר של טיסה בגובה רב מאוד הוא מטען נמוך.
בעייה נוספת עם ספינות אויר: עלויות גבוהות, איטיות, רגישות למזג אויר קשה.
פתרונות ביניים:
מטוסים חשמליים: עם כור גרעיני, תאי דלק, סוללות גרעיניות, תאים סולריים וכד'... רעיונות כאלה היו, או ישנם בפיתוח מאז שנות ה- 50. עדיין לא הישיגו את המטרה, אבל הטכנולוגיות ממשיכות לרוץ. אולי עוד נראה כזה.
מטוס היברידי: מטוס ענק כבד מהאויר אבל שכולל מיכלי הליום כמו בספינת אויר. לחילופין: ספינת אויר מצופה פלסטיק, עם מנועים וכנפיים. צריך לבחון את הסיכונים והעלויות. קשה לי לחשוב שמישהו, אפילו בארה"ב ירים ספינת אויר בעלות של מיליארדים כל אחת. אם תהיה תאונה... יעופו 3-5 מיליארד דולר... ככה ברוח...
אם הלייזר יתכווץ, אם אתה חושב על ספינת אויר היברידית, אם המערכת כולה לא תגיע לאורך של 70 מ'. אם אם העלות של הספינה לא יהיה יותר ממיליארד דולר או פחות, אם השימוש בספינה לא יהיה התקפי אלא מודיעין / הגנתי או התקפי כספינת אם למזל"טים - אז כן, אני בעד ספינת אויר כזו. מפני שהיא יכולה להיות זולה מהחלופות.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה
נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 01-10-2010 בשעה 14:54.
|