לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 17-09-2016, 07:37
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "מה שאותי אישית מדהים בסרטון..."

הסיפור הזה התפרסם לפני מספר ימים ב AV
http://aviationweek.com/technology/...ed-usaf-footage

כצופים בסירטון אין תחושה של מה באמת קרה מלבד הניסיון להבין את הנתונים המשתנים במהירות על ה HUD
ניסיון להסביר את האירוע:
הטייס היה חניך זר (ממדינה שרוכשת F-16) במבנה של שני מטוסים השייכים למשמר הלאומי של אריזונה, במטוס השני היה מדריך הטיסה שליווה אותו.
המשימה היתה Basic Fighter Maneuver ז"א תימרוני טיסה קרבית בסיסיים, כניראה השיעור התשיעי של החניך (BFM9) ב 05.05.2016, אות הקריאה שלו סאלי2, המדריך היה סאלי1

הסירטון מתחיל כשהמטוס בגובה של כ 17000 רגל, מהירות של כ 470 קשר בפניה שמאלה שהולכת ונעשית הדוקה יותר ויותר מ 0.9G עד 8.3G (זמן בסירטון 0:18), זו כניראה הנקודה בה הטייס איבד את ההכרה (עומס ה G משפיע בצורה הדרגתית החל מ Greyout ועד לעלפון מוחלט G-LOC, לא נאמר מה היה כאן).
מנקודה זו המטוס נכנס לזווית של למעלה מ 50 מעלות בכיוון הקרקע עם מבער פתוח, קצב ה G יורד אבל המהירות עולה לכ 700 קשר והמטוס מאבד כ 12000 רגל וכל זה בכ 20 שניות.
שומעים את המדריך שלוש פעמים קורא לטייס, המערכת מזהה את השינוי הדרמטי הזה ומייצבת את המטוס (מופיע על הצג FLYUP) כאמור בגובה של כ 5000 רגל, ניראה שאז הטייס מתעורר ושולט במטוס, מדבר בקשר, המהירות יורדת לכ 450 קשר והמטוס מטפס לגובה של כ 14000 רגל.
מקווה שהבנתי נכון.

תיאור הנתונים על ה HUD של F-16
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לאסף רמון ז"ל וטייסים אחרים שנהרגו באירועים כאלה לא היה מזל כזה, אבל ב F-35 תהיה מערכת כזו אינטגרלית


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 11-11-2019 בשעה 19:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 22-09-2016, 01:07
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Jaguar890 שמתחילה ב "מה הסיבה שלא הוטמעה מערכת..."

בכל אם לא ברוב כלי הטיס יש מערכת התראה מפני התנגשות בקרקע (CFIT).
אבל מערכת ה AGCAS שממש משתלטת על המטוס הוכנסה לשימוש בחיהא"א רק ב 2014
בתחילת 2015 כבר רשמה הצלחה ראשונה
http://aviationweek.com/defense/gro...irst-f-16-syria

היא לא מנטרת את הטייס ביולוגית אלא מנסה להבין דפוסי טיסה לא נורמליים שבסופו של דבר עלולים להוביל את המטוס לקרקע.
זה יכול להיות טייס שאיבד התמצאות, התעלף, תקלה טכנית וכו'
יחד עם זאת היא מספיק מתוחכמת שלא יקרה מצב שהיא תקלקל במקום לתקן, דוגמה: תפריע באמצע קרב אוויר או תקיפת מטרת קרקע.
לפני שהיא נכנסת לפעולה שני משולשים נעים אחד לקראת השני כהתראה לטייס, כשהיא מופעלת מופיע FLYUP ו X מהבהב

הסבר מטייס חיהא"א


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

מה קורה בחיה"א שלנו? מלבד מערכות ההתראה האינטגרליות אין לי מושג אם יש מערכת שמשתלטת על המטוס.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 22-09-2016 בשעה 01:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:28

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר