28-08-2012, 11:15
|
|
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
|
|
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
|
|
|
ההסבר של "יהודו" מוטעה, או, לכל הפחות, מחסיר פרטים חשובים בקשר לאחריות העצומה של מפקדי החי"ר לאירוע:
- לתאג"ד החי"ר הוגדר שאסור להם לעלות על צירי התנועה של הטנקים
- כל התאג"ד נרדם בלי שמירה וסימון מספיקים, חלקם ישנו מחוץ לגבולות התאג"ד, חלקם על צירי התנועה, כולל הצירים של הטנקים.
- החייל שנדרס וחיילים אחרים הלכו לישון על ציר התנועה של הטנק.
בנוסף, ההסבר של "יהודו" על תנועה בשעות החשיכה לא קשור בכלל:- תנועות הטנקים רק בתרגיל צריכות להיות מתודיות בלבד.
- במשטח הטנקים מותרת תנועה מנהלתית, גם בשעות החשיכה, בהכוונה מן הקרקע.
- התנועה של הטנק במהלך הדריסה נעשתה:
- א. באישור
- ב. לא במסגרת התרגיל ועל ציר מנהלתי
- ג. בשעות האור ולא בחשיכה
בנסיבות המצערות הללו, קשה מאד היה להימנע מתאונה כזו.
לצערי זה לא המקרה הראשון שבו חיילים בוחרים להתחבא לכלי רכב ורק"ם על ציר הנסיעה שלהם (כשהם ישנים או ערים) ולקוות שאף אחד לא ידרוס אותם.
בפברואר 2004, בשעות הלילה, בשטח אש, לא רחוק מהאירוע האחרון, במהלך תרח"ט 188, נתקע ג'יפ של שני חיילים מפלחה"ן גבעתי. החיילים כיסו את הג'יפ בברזנט נגד הגשם ולא סימנו את המקום כלל, גם לא בסטיקלייט.
בדמדומי הלילה, נגמ"ך הנדס"י פומ"ה עלה על הג'יפ ודרס את שניהם למוות.
גם אז האשימו את ה... טנקיסטים(!)
במאי 96, במהלך קורס מ"פים מג"דים, בבוקר לאחר שני תרגילי יום+ליל ולקראת "מלא מחדש"
לפני המלא מחדש עברנו תדריך והוראות בטיחות שחזרו על עצמן במסגרת הגדודית המורחבת (צק"ם), במסגרת הפלוגתית ובמסגרת המחלקה.
למרות כל התדריכים והוראות הבטיחות, לוחם מגדוד 13 הלך לישון מתחת לאכזריות כשרק רגליו בולטות מעט מחוץ לאכזרית.
לנהג הריאו סולר ולגולנצ'יקים, החברים שלו, שכיוונו את המשאית, לא היה סיכוי לראות את הרגליים שנכרתו.
יש עוד הרבה מקרים אחרים.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il
|