לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-08-2012, 11:50
  slava04 slava04 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.03.09
הודעות: 111
שאלה חיפוש מידע על שריון טנקים - מבנה ומאפיינים

שלום רב.

במסגרת למודי לתואר ראשון, לקחתי קורס בתורת החומרים.

סלחו לי מראש אל אי דיוקים מבחינה תאורטית, לכן אני שואל !

חלק מנושאי הקורס הם : טיפולים תרמיים, שיטות יצור וכדו...

במהלך השיעורים צצו לי מספר שאלות:

שריון מרותך בהשוואה לשריון יצוק, ריתוך הוא גורם מחליש בחלק, מצד שני ליציקה יש את הבעיות והמורכבות שלה (בטיפול התרמי לחיזוק).

לפי רוב התמונות שיש ברשת אני מצליח למצוא רק טנקים רוסים שמשתמשים בשריון יצוק.

האם יש מידע ברשת אודות הטיפולים הניתנים לשריון? ולשיטות היצור בכלל.
כמו כן מה היתרונות והחסרונות של יצוק כנגד מרותך?

תודה מראש.
_____________________________________
(**בעיקרון יש לי שגיאות כתיב, אני מנסה את הרוב לתקן עם מורפיקס, אם אני מפספס אז סליחה, זה לא בכוונה**)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 27-08-2012, 22:26
  slava04 slava04 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.03.09
הודעות: 111
תודה...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי gutman76 שמתחילה ב "תחפש תחת המונח Rolled homogeneous armour"

גותמן תודה,
ותודה על הRHA, חיפוש בגוגל הביא לי הרבה חומר לקריא....

ממה שראיתי (וכמשתמע מהמילה ROLLED ) מדובר בלוחות שריון, לכן הישום שלהם יהיה בריתוך או חיבור אם ניטים או ברגים. אני מתעניין במיוחד בשיטות הריתוך!!! ??

וביציקה של הצריחים של הטנקים הרוסיים כגון T72 וכדו..?? (איך הם עשו את זה?)

ככלל אני מתענין בנושא לא כחומר לקורס, זה יותר ברמה של תחביב והעשרה אישית... כמו לשבת פה בפורם....


כמו כן אל המיגון החדש "מורכב" יש גם לא מאת חומר אבל לא זה מה שמענין, כרגע... מסתבר שהוא גם לא כזה חדש....
_____________________________________
(**בעיקרון יש לי שגיאות כתיב, אני מנסה את הרוב לתקן עם מורפיקס, אם אני מפספס אז סליחה, זה לא בכוונה**)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 27-08-2012, 23:39
  slava04 slava04 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.03.09
הודעות: 111
ערגול אני כבר מכיר.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי gutman76 שמתחילה ב "התהליך נקרא בעברית "ערגול""

לא ערגול מה שאני מחפש (אל כך אני יודע מספיק, גם על חם וגם על קר).

אני מחפש מידע אל יציקות וריתוחים.
לדוגמה כמו הצריח של הטנקים הרוסים, T72,T55 , צריח יצוק, בלי הלחמות ובלי ריתוך, להבדיל מהצריח של האברמס או צ'לנג'ר אשר בהם באמת משתמשים בלוחות פלדה מולחמות, אחת לשניה (בהאברמס יש גם שילוב של לוחות מאורניום מדולל אבל זה כבר אפשר לסווג כשריון חדיש "מורכב").

דבר מוזר שמשך לי את העיין הוא שרוב הטנקים בברה"מ שלהם צריח יצוק יוצרו במפעל אחד, וטנקים ורק"מ שלהם צריך משריון מרותך יוצרו בכל שאר המפעלים של ברה"מ....


בכל אופן תודה אל צומת הלב שלכם!!
_____________________________________
(**בעיקרון יש לי שגיאות כתיב, אני מנסה את הרוב לתקן עם מורפיקס, אם אני מפספס אז סליחה, זה לא בכוונה**)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 28-08-2012, 22:12
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי slava04 שמתחילה ב "יכול להיות...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי slava04
מבחינת התקדמו זה לא מחייב, הצריחים הראשונים של T34 היו מרותחים, לאחר מיכן עברו ל יציקה, כנראה היו לכך סיבות, מהן??

אולי התהליך פשוט יותר? אני מניח שריתוך חלקים יוצר הרבה נקודות חלשות או נקודות גזירה במבנה הצריח, והרוסים כיוונו להקטין את נקודות החולשה הללו למינימום האפשרי.
כיום התהליכים שוכללו בהרבה והפכו לאוטומטיים, מה שעושה ריתוך חלקים כאלה להרבה פחות בעייתי, ואני חושב שגם שלעיתים בטנקים מודרניים לא ניתן ליצור את הצריח כיציקה אחת מכיוון שיש צורך בכל מני חיווטים ותעלות שלא נראה לי שניתן ליצור ביציקה אחת, מה גם ממילא ה"ברזל" של הטנקים כיום נמצא מאחורי כמה שכבות טובות של מיגון מודולרי.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 28-08-2012, 22:54
צלמית המשתמש של boris2k4
  boris2k4 boris2k4 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.07.04
הודעות: 3,236
פלדות יצוקות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי slava04 שמתחילה ב "חיפוש מידע על שריון טנקים - מבנה ומאפיינים"

אכן ריתוכים תמיד יהיו נקודת חלשות בכל מבנה, אבל...

ביצור לוחות (או מוטות לצורך העניין) מפלדה ניתן להגיע לתכונות מכאניות משופרות ביחס ליציקות.
הסיבות לכך רבות, אולם 2 הסיבות המרכזיות הינן:
לוח ניתן לחסם בצורה טובה, עקב מימד אופייני קטן (חיסום מחייב קירור מהיר, או לפחות אחיד, מה שקשה מאוד לקבל ביציקה).
הסיבה השניה, ואולי אף מרכזית היותר, הינה העובדה שכל ערגול (hot or cold working) יגדיל את חוזק הפלדה.

ביציקות, בפרט של מבנים מורכבים כמו צריח, לא ניתן לבצע את העיבוד בקור, וכן תהליך היציקה לרוב מחייב אחוז גבוה יותר של מתבדלים, בריחת פחמן וכו', מה ששוב מוריד את איכות הפלדה.

לכן, בין שני השיקולים העלה, כיום מעדיפים צריחים מרותחים מלוחות דקים יחסית, בכדי להגיע לפלדות בחוזקים שלפני 50 שנה היו בגדר תיאוריה בלבד.

אני מניח שמבחינה יצורית, עדיף לצקת צריח (בהנתן התשתית הקיימת), ולא לדאוג למאות או אלפי מטרים של ריתוחים בכל כלי וכלי. להערכתי זאת הסיבה שלאורך שנים הרוסים העדיפו את הגישה הנ"ל - כמות ע"פ איכות.
_____________________________________
יש 99% שכל מה שרשמתי הוא טעות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:16

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר