09-08-2012, 11:35
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
|
|
צר לי, אך אינני מסכים
ה- SR177 אינו ממשיך דרכו של ה- ME 163. זה היה מטוס יירוט בעל הנעה מעורבת - סילונית ורקטית. מנועי הסילון של אותה תקופה לא היו חזקים במיוחד וסבלו ממחלות ילדות שונות כגון איטיות רבה בתגובה, ועל כן היה צורך "לעזור" למטוסים בעת המראה ובמיוחד למטוסי יירוט שנזקקו לתגובה זריזה. מנוע עזר רקטי היה פתרון מסוים, והיו גם מטוסים אחרים במתכונת דומה. אפילו המירז' 3 היה במקור בעל מנוע עזר רקטי, ואף הציב שיאי נסיקה וגובה בזכותו, אך עם הזמן - הופסק השימוש בו.
פתרון אחר, יותר נפוץ, ובשימוש מסוים גם כיום, הוא "בקבוק" מאיץ רקטי JATO. היו אף מטוסים (למשל B-47) שהיו להם מערכח חיבורים לרקטות האצה BUILT-IN, והשימוש בהם איפשר להם להמריא במשקל מלא ממסלולים סבירים בארכם, ללא הזדקקות למסלולים ארוכים מאד. בוודאי שלא הייתי קורא לכל מטוס שנעזר במנוע רקטי, ממשיכו של המסרשמיט. כנ"ל לגבי מטוסי פרוייקט ZEL, ומקבילותיו מאחורי מסך הברזל. המשותף להם ולמסרשמיט היתה ההגדרה של מיירט נקודה קצר טווח, ותו - לא.
ואגב - למסרשמיט לא היתה כנף דלתה. הייתה לו כנף משוכה לאחור. למטוסי קרב בעלי כנף דלתה אמיתית - ראה מטוסיהם של האחים הורטן.
|