29-07-2012, 17:52
|
|
מנהל בפורום צבא וביטחון
|
|
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
|
|
זו לא בירוקרטיה, זו שמירה על הנכס של צה"ל!
בודאי שהנגד של חיל החימוש הוא הקובע, בתפקידו והכשרתו הוא בוחן רכב אשר עובר השתלמויות אצל יבואני הרכב למיניהם (לבן וחום המטופלים במוסכי חוץ) ובחיל החימוש.
מי שאחראי על המוסכים האלה הם היחש"מים הפיקודיים (שמשון בצפון, ג'וליס במרכז ונתן בדרום), הם מקבלים את כרטיסי העבודה (של התיקון/טיפול - לא של הנסיעות) של כלי הרכב עליהם חתום הנגד ורק אז הוראת התשלום עוברת למת"ש.
הסיבה לכך היא כלכלית, פעם צה"ל הוציא את הרכבים לטיפול במוסכי חוץ (רנו קנגו לדוגמה) כמעט ללא ביקורת והברדק חגג, מוסכי חוץ מיחזרו חלפים משומשים כחדשים, שעות עבודה מנופחות וכד'.
לפני כעשור אאל"ט הוחלט לא עוד, צה"ל מספק את החלפים והמוסך האזרחי את הפלטפורמה וכ"א תחת עינו הפקוחה של בוחן צבאי המגיע כל יום לעבודה במוסך.
בכל מוסך כזה חייבת להיות מחלקה צבאית בה מטופלים אך ורק כלי רכב של הצבא.
לרוב אלה כלי רכב לבנים (לא רכבי הליסינג), ג'יפי לנדרובר, דווד, זאב ועוד'
אגב, אני מכיר את הנושא מקורב, לבן משפחה שלי יש מוסך כזה המעניק את השירות הזה לצבא במסגרת ההתקשרות שלו עם היבואן.
|