18-07-2012, 07:12
|
|
בעל תואר שני ביהדות, בהתמחות בהיסטוריה של עם ישראל והגות יהודית.
|
|
חבר מתאריך: 15.02.09
הודעות: 4,513
|
|
לא זה לא מה שכתבתי. ע"פ ההלכה היבשה יש הלכות שחייבים לקיים מעיקר הדין אך לצערינו יש הרבה מצוות שתלויות בסנהדרין (כל נושא הוצאות להורג ביהדות, לדוגמא, תלויות בבית דין הגדול בירושלים, הסנהדרין). הסנהדרין תלוי ישירות בבית המקדש. אין היום בית מקדש, לצערינו (מישהו אמר שלשת השבועות?) ולכן מצוות רבות אינן בתוקף עד שיבנה בית מקדש. זה לא שההלכה משתנה, המציאות השתנתה ואנו בציפיה גדולה שהמציאות תשתנה בחזרה.
אסור לנסוע בשבת, ואם יש מישהו חולה אז מותר להסיע אותו לבית חולים בשבת. ההלכה השתנתה עבורו? לא. המציאות השתנתה? כן. ההלכה שותנתה בגלל המציאות? לא. הכל בתוך גדרי ההלכה.
ולעניינינו: דיני יחסי יהודים-גויים הם נושא מורכב. אומנם יש לנו מלחמת חורמה בדתות המוגדרות ע"ז, ובכללם הנצרות, אך כיום אנו חיים בעולם אחר מאשר שהיה כשההלכה נכתבה, ולכן, גזר דין, וביצוע בפועל של הלכות בנושא זה, אינן ביידים של מאן דהוא, אלא בידי גדולי התורה. אין סנהדרין.
|