שלום
החלטתי לשתף אתכם בתהליך הבנייה של נץ 105 .... אחד מתוך ארבעת הנצים הראשונים שהגיעו לחיל האוויר. http://iaf.co.il/565-19331-he/IAF.aspx .... מידע על הרביעייה מתוך אתר חיל האוויר.
מדובר על הדגם של ESCI ז"ל והוא יבנה ישר מהקופסא ובלי תוספות .... לא יודע עד כמה הוא מדוייק אנטומית אבל לי זה לא אכפת.
מקווה שלא נתבחבש איתו ונספיק לסיימו עד יום ההורים הקרוב.
תמונות עצי החלקים :
ראשית מברוק על ההתקדמות. הגיע הזמן שתתחיל לבנות אוווירונים בני ימינו...
לגבי הדגם אז לפי התמונות מדובר בדגם שנראה די קל לבניה ובלי יותר מדי חלקים.
לגבי הדמיון... אין פה יותר מדי מה לעוות. נץ זה נץ.
ולגבי מה שאשר רשם לך אז בהמשך טיפ קטן.
תביא בחשבון מצב שהמדבקות יתפוררו לך עקב גילם המופלג.
יש למדבקות ישנות את הנטייה המוזרה הזו להתפוררות.
לא לשכוח משקולת בחרטום.
אשר - הדגם נמצא בחפירות ארכיאולוגיות באיביי לפני קצת פחות משנה.
בועז - אתה יודע שיש כאילו שיגידו שהדגם שלהם אולי לא מדוייק (עיין ארך כפיר)אבל כדי לחסוך כסף צריך להתפשר.
לגבי המדבקות, הם נראות בסדר גמור אבל כשנגיע לנחל נראה מה יקרה .... מקסימום נצטרך לנסוע במיוחד למדינת תל אביב לקנות. לגבי המשקולת .... לצערי החרטום לא מגיע כיחידה נפרדת אז באמת נצטרך להוסיף, גם אם לא באמת צריך .... תודה.
אם לא היה את הארוע הקרוב אז סביר להניח שהוא היה נשאר לשבת בצד.
בכל דגם יכולה להיות טעות בבניה כמו לי שחשבתי שיהיה לי יותר מרווח תמרון בצביעת כונס האוויר בחלקו הפנימי .... מה שיצריך שיוף קטן להוריד שאריות דבק.
חזרתי מקניות ועכשיו צריך לבדוק אם הטיפ של דודי לגבי ערבוב לבן אקרילי של טמייה עם טינר עובד.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי jadadaia שמתחילה ב "[font=Verdana]אשר - הדגם נמצא..."
כנראה הייתי צריך להתעניין יותר בנושא של ערבוב הלבן עם טינר.
עשיתי בינתיים ניסוי על מטוס אחר שאני בונה עם לבן של יעקובי ונראה איך זה יראה בבוקר עם אור יום .... ואם זה יראה טוב אז תהיה לי עבודת מיסוכים נחמדה.
בועז - הדבקתי את המדבקות של תא הטייס ולא קרה להם שום דבר רע .... טפו טפו טפו
כל לבן שניסיתי לא מתייבש לי כמו שצריך והייתי צריך לפחות שתי שכבות עבות יחסית כדי להלבין חלקים.
עם ספריי של יעקובי זה נראה לי טוב, רק נקווה שלא יקרה לזה כלום בעתיד.
ראשית. אני שמח שהמדבקות "עדין בחיים".
לגבי בית כן הנסע. לפי מה שנראה, הגזמת בכמות הצבע המרוסס. נדרשת כמות נמוכה של פריימר,
עכשיו תשאיר ככה. אבל בעתיד, הרבה פחות.
1) גם לפי קובי וגם לפי הדגם הנ"ל שיש לי הרוס פה בבית, כל הפלסטיק בצבע חום. ואילו הדגם שלי הפלסטיק אפור .... האם גם אצלם היה את הקטע של שטנצים בצבעים שונים בין דגם לדגם מאותו דגם ?
2) למרות שרשום נורווגי. אין סכמה נורווגית בדגם הנ"ל, אז ברצוני לדעת באיזה מצב זנב להשתמש ?
(התחתונה זה הנורווגי)
לגבי הזנב אז קצת קשה לראות לפי ההוראות.
יש לי הרגשה מוזרה שעל הקופסא רושמים דגם A , ואילו מבחינת חלקים מדובר בדגם C.
על פניו הראשון נראה יותר מתאים , אבל...
תרכיב את 2 האופציות ללא דבק (דריי פיט) , תשכיב את כל המכלול ותן תמונה מלמעלה שנראה את הצד למעשה.
2 תמונות כאלה (שוב אני מדגיש ללא הדבקה) יעזרו לקבל החלטה מה יותר מתאים.
בגדול נץ A , אין בליטות מאחורי הגה הכיוון למעט איזה בליטה קטנה ושולית...
לגבי הרישום ???
ממש אין לי מושג.
בכל מקרה לא עקרוני , לא מדובר במדבקה שמדביקים על המטוס.
דבר אחרון , אני מקווה שמה שראיתי במסגרת החופה זה לא חומר מילוי ואם כן תנסה להוריד בעדינות וליצור איזה שהוא מרווח כלשהוא. צריך לראות בעין שמדובר ב - 2 חלקים נפרדים: הגוף , והחופה. לא מדובר בחלק אחד.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 04-05-2012 בשעה 17:45.
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "במטוסים מדגם A ישראלים אין..."
תודה לכם
אז ככה .... ל:ESCI יש עוד דגם של המטוס בסכימות אחרות(כולל נורובגי) וכנראה הם עשו את אותה חוברת רק עם סכימות צביעה שונות .... ובגלל זה יש את הקטע הנורבגי בחוברת.
מה שמוביל לזה שאופציה A היא הנכונה .... גם לפי תמונות של המטוס עצמו.
הפנס זה הנקודה מתחת לבליטה בזווית 45 מעלות מהחופה למטה ? ומה זה MLU ? גרסה משופרת ?
מסגרת החופה לא הודבקה כראוי .... הורדה טופלה והוחזרה למקומה .... היה צריך טיפלה חומר מילוי בעיקר בחלק האחורי כתוצאה מפלסיק ישן ודקיק + דבק. גם הרווח של פחות ממילימטר בתא הטייס מולא ושוייף. לפי חוברת הבנייה .... גם אם הייתי בונה עם חופה פתוחה, החלק הזה עדיין היה צריך להיות מודבק לגוף.
קצת התקדמות בעבודה :
לקחתי את הטיפ שלך בועז, לגבי משקולת בחרטום, ונראה לי הדבר רצוי כמעט לכל מטוס בעל גלגל קדמי אחד ועוד שניים באיזור הכנפיים.
המטוס נסגר ונצבע לפני הדבקה באיזור כונס האוויר ב: MR.COLOR 314, כי אם לא אז נצטרך להתאמץ יותר אחר-כך.
לפי דריי פיט, נצטרך טיפה חומר מילוי בחיבור של הכונס לגוף, ובגלל זה לא חוברו מכסי הגלגלים האחוריים + כל הגלגל הקידמי.
כמן-כן .... בתחתית הכונס זה לא בריכת צבע, אלא שקע בפלסטיק עצמו .... ושמתי לב לנקודה שפיספסתי בצביעה .... יתוקן
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי jadadaia שמתחילה ב "תודה לכם |נפנוף|
אז ככה ......."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי jadadaia
הפנס זה הנקודה מתחת לבליטה בזווית 45 מעלות מהחופה למטה ? ומה זה MLU ? גרסה משופרת ?
כן, זה הפנס.
MLU זו תוכנית שדרוג שהולנד, נורווגיה, דנמרק ובלגיה ביצעו במטוסים שלהן. כיום גם פורטוגל, ירדן ופקיסטן מפעילות מטוסים מהסטנדרט הזה. ניתן לקרוא בהרחבה על התוכנית כאן .
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
הכונס חובר, הרווח מולא ושוייף והתגלה שהמילוי לא היה כמו שצריך מה שחייב אותי להוסיף עוד טיפה חומר למקומות שצריך ועכשיו צריך לחכות שהחומר יתקשה = התעקבות קטנה בסיום הגחון
אחרי מילוי ושייוף אני משתמש בצבע כסוף(רוול 99) שמבליט לי את המקומות הבעייתיים
מה שמוביל אותי לשאלה איך אתם ממלאים מקומות שצריך ?
אני פשוט מורח את החומר ישר מהשפורפרת, אלא אם כן זה מקומות של 90 מעלות שמצריכות שימוש בשפכטל קטן.
טיפ קטן .... ממליץ בחום לקחת תמונות של דגם שבונים(גם אם זה לא לצורך יומן בנייה), כי ככה אפשר למצוא "פגמים" שאתה לא מוצא במבט על הדגם .... לפחות ככה זה קורה לי
אין קסמים פה רק שפכטל. כאשר אתה משתמש בחומר ישרות מהשפורפרת החומר לא נדחס למקומו כמו שצריך.
מריחה עם שפכטל חוץ מהכמות היותר קטנה שמשתמשים גם דוחסת את החומר לתוך החריץ הרבה יותר טוב..
לגבי החריץ שתיארת בחיבור 2 חצאי הגוף מתחת לקוקפיט מדובר בבעיה מוכרת ברוב דגמי ה F-16.
ניתן לסתום גם עם מעט דבק לבן שמורחים בעדינות בתוך החריץ , מחכים לייבוש ומוסיפים עם צריך.
בשעה טובה סיימתי את גוף המטוס .... חוץ מהחימוש,גלגלים, מנוע וחופה שכנראה יודבקו אחרי הצביעה.
שתי הבליטות לפני תא הטייס והאנטנה לפני הגלגל הקידמי הודבקו אחרי הצילום.
החורים במבנה הגלגלים יסתם
גיליתי לי טעות קטנה שיכלה להיות קריטית .... התברר לי שהדבקתי את הגלגלים האחוריים כך שממבט קידמי, כנף ימין גבוהה ב:3 מ"מ מכנף שמאל
כל ניסיון לשנות את המצב לא צלח .... ואז הגעתי למסקנה שאני צריך לעשות את זה : לחתוך את החלק התחתון של גלגל קידמי ולהדביקו פונה ימינה ואת הגלגל הימני(ממבט קידמי) אחורי ל"ישר" על ידי חימום בזהירות .... הכל כדי ליצור רת ההשלייה שהמטוס פונה ימינה וכיביכול כל המשקל נוטה שמאלה.