28-05-2012, 10:45
|
|
|
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,382
|
|
ציטוט:
כאשר מדובר על "זיוף" - על מה אנחנו בעצם מדברים - מה היה אמור להיות המקור? היכן הוא אמור להיות מיוצר?
|
להבנתי, בד"כ ה-"זיוף" הוא לא פריט שיוצר באיזושהיא הנדסה לאחור או חיקוי במפעל שלא קשור למפעל המקורי, אלא בעיקר רכיבים משופצים/פסולים/עודפים, עם ניירת מזויפת. נאמר, רכיב זיכרון מסוים בתקן צבאי שעולה 2$ נדרש לעמוד בבדיקות תנאי סביבה מסוימים. סידרה מסוימת של 10,000 שבבים נבדקה מדגמית, לא עמדה בתנאים הנדרשים, ונמכרה בפרוטות לסוחר- שמכר אותם ב-20 סנט האחד לחברת קש סינית שזייפה אישורים לפיהם הם כן נבדקו. כעת, לקבלן אמריקאי שמייצר מעגלים למערכת ביטחונית כלשהיא כדאי לקנות אותם- או בגלל מחיר נמוך (הוא הרי מדווח על שימוש ברכיב שעולה 2$; אם הוא קונה אותם בזול, יש כאן פוטנציאל גדול לרווח), או בגלל שהרכיב המקורי פשוט אזל מהשוק, ותכנון מחדש של המעגל עם רכיב עדכני (ואז אישורו ע"י הלקוח) יהיה ארוך ויקר.
לפי הדו"ח, כיום ספקי ה- DOD לא נדרשים לשאת בעלויות על חלקים פגומים, ולא נדרשים לבדוק מקור לחלקים שהם רוכשים- כך שכניראה אין להן מניע חזק למנוע את התופעה.
ציטוט:
האם מערכות צבאיות רגישות חייבות כי כל רכיבהן ייוצרו תחת פיקוח או בארץ עצמה (למשל האם ארה"ב מכתיבה כי כל רכיבי הת'אאד חייבים להיות מיוצרים בארה"ב עד אחרון הברגים? ואם לא מי מפקח על מה שמיוצר במקום אחר ואיך?).
|
אני מניח שהרצון להחזיר חלק מהייצור לארה"ב הוא אחד הגורמים שמביאים את הסנאט לעסוק בנושא.. איני בטוח כמה זה ריאלי. הרי שיעור גדול מהייצור האלקטרוני מתבצע כיום בסין. ההצעה מנוגדת לרוח הנוכחית בארה"ב של חיסכון ומהירות. נניח ויהיה מכרז למערכת ל"א ל-F35; אני אציע מערכת מסוימת "שהיא בשיעור גבוה מיוצרת בארה"ב", והמתמודד שלי יציע מערכת זולה יותר, עם ביצועים עדיפים, ומשך פיתוח קצר בגלל שימוש ברכיבים אזרחיים מיוצרים בסין- איני בטוח מי ייזכה במכרז.
אשכול ישן בעיניין
|