לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-03-2012, 04:35
  משתמש זכר grish22 grish22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.08.10
הודעות: 500
מס' שאלות לגבי מטוסי קרב

כן,גם בזה אני מתעניין (יש לי אוסף "קטנטן" של כמה דגמים)

1.אם רשום במפרט של המטוס במקור גלוי "מהירות מקסימלית"
מה זה אומר במציאות? הרי מטוס קרב לא באמת טס 2500 קמ"ש,נכון?
אז מטוס יכול לטוס במהירות מקסימלית בתצורה נקייה,בגובה מסויים ולמשך זמן מוגבל מאוד?
(השאלה מתייחסת למטוסים דור 4 וגם למטוסי קרב דור 5 כגון F22/35)
2.מטוס שנבנה עבור נומ"ט (F14/F18) אם הוא נמכר למדינה שמפעילה אותו מהיבשה דרושות עבור זה התאמות נוספות?
3.עכשיו אשאל מאוד אבל מאוד בזהירות (בטח שלא על צה"ל!)
מדינה מחליטה שהיא לא רוצה לחשוף מערכת שיש במטוסים שלה,זה אומר שיש לה מערכת שאין לאף מדינה אחרת (מערכת שהופכת מטוס לבלתי נראה - וזה בהגזמה כן?)?
או שזו נגזרת ייחודית של מערכת שמקבילות לה קיימות בעוד מדינות?
(זע"ט,ל"א,מכ"ם,תקשורת ושאר מערכות מוכרות)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 24-03-2012, 10:51
  edge540 edge540 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 150
תשובה לסעיף 1 ו 2
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי grish22 שמתחילה ב "מס' שאלות לגבי מטוסי קרב"

1 מהירות מירבית דורשת את המאמץ הגדול ביותר ממנועי המטוס (מה שמקצר את החיים שלהם וגומר את הדלק מהר מאד - במיוחד כשיש שימוש במבער אחורי)
כמו כן המאמץ על גוף המטוס כוחות חום ורעידות שוחקים את גוף המטוס יותר מהר במהירות מירבית.

לדוגמא מטוס ה F-15 יכול להגיע ל 2.54 מאך מהירות מירבית כשהוא בתצורה נקייה
אך באופן "מבצעי" יותר (מעשי יותר) למהירות מירבית של 1.78 מאך בתצורה של אוויר-אוויר (טילים בלבד)
וגם למהירות זו לזמנים קצרים בלבד.
מהירויות המטוס הנ"ל בדר"כ הן בסביבות ה 400-600 קשר (מהסיבות שציינתי)

עוד דבר שיש לקחת בחשבון שכדי להגיע למהירות המירבית לוקח זמן (זה לא מידי) גובה מתאים
(לכל גובה מהירות מירבית שונה - שוב מהסיבות שהזכרתי) וטיסה ישרה (בלי פניות)

2 מטוסי נושאות מטוסים יכולים לשמש כמטוסים רגילים ללא שינויים במבנה כני הנסע והגוף אך בדר"כ לקוחות של מטוסים אלו מקבלים/דורשים שינויים במבנה ו/או בכני הנסע של המטוס כדי לחסוך במשקל מיותר
(מטוסי נושאות מטוסים מחוזקים כדי לספוג את נחיתות הריסוק שלהם על המנחת הקצר כל כך - נחיתות בלתי נסבלות במונחים של חיל האויר שלנו לדוגמא)
ולגבי הפאנטומים שלנו - הם לא בנויים לנחות על נושאות מטוסים. אגב לגבי הסקייהוקים שלנו - אם אינני טועה אין ממש שינוי במבנה.כני הנסע שלהם לעומת ההדגמים שנוחתים/נחתו על נושאות מטוסים (לא כולל דגם N)

נערך לאחרונה ע"י edge540 בתאריך 24-03-2012 בשעה 11:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 26-03-2012, 14:10
  oferet oferet אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 812
פאנטום F-4E - אילו התאמות לתפעול מנומ"ט בוטלו?
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי edge540 שמתחילה ב "תשובה לסעיף 1 ו 2"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי edge540
1
ולגבי הפאנטומים שלנו - הם לא בנויים לנחות על נושאות מטוסים. N)


ניסיתי למצא סימוכין לכך וטרם הצלחתי. ידוע לי שה F-4E הינו דגם של חיל האויר האמריקאי (לא אתיחס לדגמי צילום).
למרות זאת ידוע לי שוו העצירה המאסיבי והכנפיים המתקפלות נשארו כשהיו בדגמים המיועדים לנומ"ט.
לגבי כן הנסע לא מצאתי הרבה מידע באינטרנט, אבל זכור לי הסיפור שבחיל האויר הישראלי עברו בהרבה את משקל ההמראה המקסימלי לקורנס עפ"י היצרן והגיעו לפי מיטב זכרוני מהאשכול הנ"ל ל 17 טון.
האם זה לא התאפשר בגלל שכן הנסע היה חזק ועמיד לפי דרישות הצי האמריקאי?
ראיתי בוויקיפדיה איזכור לכך שכן הנסע הקדמי בקורנס מכיל שני צמיגים כדי לעמוד בדרישות העומס בתפעול מנומ"ט וגם ב F-4E יש כן נסע קדמי עם שני צמיגים, לא?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 24-03-2012, 16:05
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
מהיות מירבית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי grish22 שמתחילה ב "מס' שאלות לגבי מטוסי קרב"

תהיה המהירות הגבוהה ביותר אליה מטוס יכול להגיע מבלי שייגרם לו נזק מבני או מבלי שיחולו עליו תופעות שיוציאו אותו משליטה או קרוב מאד לכך כאשר למטוס מוגדרת מהירות אותה אסור לעבור (VNE או Never exceed speed).

אין למהירות הזו כל קשר לפרמטרים אחרים כגון חיסכון בדלק או טווח טיסה מאחר שברור שאדבר אחד בא על חשבון השני. מטבע הדברים - לכל תצורה בה טס המטוס יש מהירות מירבית משלה (למשל המהירות המירבית בה פצצה יכולה לעמוד או המתקן שעליו היא תלויה וכו') ובשל העומסים המשתנים על מבנה המטוס בשל השינוי בתצורה.

מטוסי נומ"ט אינם דורשים התאמות מיוחדות - להיפך. מטוסים יבשתיים דורשים התאמה מיוחדת לנחיתה על נומ"ט (חיזוקים, התאמה להמראה ונחיתה וכד').

לגבי מערכות מסווגות - אלו יכולות להיות מיוצרות בשלמותן בארץ אחרת או להוות שיפור או שינוי של מערכת זרה שמופעלת בחיל.

ייצור מערכת מ-א' דורש בחינת התאמתה למטוס והשפעתה על מערכות אחרות ומבנה המטוס. לשם כך פועל בח"א מרכז ניסויי טיסה (מנ"ט) - כשלא רוצים לשתף בפיתוח את היצרן. אז גם צריך לקחת בחשבון שאחריות היצרן לנזק למטוס - תבוטל, וזה לא תמיד משתלם. לפעמים אפשר להגיע להבנות עם היצרן ולשתף אותו במידע רלוונטי לצורך האישור אבל מבלי לחשוף יכולת מלאה...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 24-03-2012, 18:29
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "מהיות מירבית"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia

ייצור מערכת מ-א' דורש בחינת התאמתה למטוס והשפעתה על מערכות אחרות ומבנה המטוס. לשם כך פועל בח"א מרכז ניסויי טיסה (מנ"ט) - כשלא רוצים לשתף בפיתוח את היצרן. אז גם צריך לקחת בחשבון שאחריות היצרן לנזק למטוס - תבוטל, וזה לא תמיד משתלם. לפעמים אפשר להגיע להבנות עם היצרן ולשתף אותו במידע רלוונטי לצורך האישור אבל מבלי לחשוף יכולת מלאה...

למיטב ידיעתי (ואני מודה שאני לא בטוח בזה..)... אין ברכש של מטוסי קרב כלל אחריות של החברות.
אם מתגלים ליקוים, הגם אם הם באחריות מלאה של החברה, היא אינה מחויבת לתקן אותם ואם היא עושה זאת, זה לא בגלל אחריות אלא בגלל הרצון לשמור על קשרים טובים עם המדינות הלקוחות ומדינות אחרות שירצו לקנות את המטוסים הללו...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 25-03-2012, 13:30
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
זה תלוי
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia] ייצור מערכת..."

מה קורה למסוק 'שרף' שעף לו הרוטור בגלל כשל ייצור או תכנון?

אני מכיר סיפור הנוגע לתופעת פרפור בכנפון של F-16. במנ"ט עלו על זה והציעו שינוי ללוקהיד (או GD) שדחו אותו (כך לפחות עפ"י אותו מקור במנ"ט סיפר לי על הנ"ל).

גם ציר רוטור הזנב (העברת כוח) של הצפע הוכח כבעייתי ויא"א הציעו לבל להחליפו בזה של האנפה. האם זה בוצע? האם ח"א היה מבצע את ההחלפה אם בל לא היו מאשרים זאת?

אין לי תשובות לזה (מחוסר נתונים).

אני מניח שבשורה התחתונה - זה נבחן לגופו של עניין בכל נושא ועניין.

בסיכומו של דבר (עפ"י ההיגיון בלבד) יצרן שמייצר מוצר שיש לו אורך חיים נקוב (והרי לכל חלק יש את השעות והמחזורים שהיצצרן הגדיר כ"בטוחים") הרי שהיצרן יחוייב לאיכותו.

פגיעה במוצר - תביא, מן הסתם, לתפוגת האחריות...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 26-03-2012, 08:53
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
ברור
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "צחי - אין בתעופה צבאית אחריות..."

זה לא X שעות או 3 שנים כמו באוטו אבל יש ליצרן אחריות כלפי המוצר שלו בעיקר כאשר מדובר בכשל ייצור או תכנון.

אז כמובן מתחילים לבדוק אם לא מדובר בכשלי אחזקה וכו' ומבודדים את הגורם בסיוע היצרן.

האם זה אחד תמורת אחד? פיצוי כספי? רושמים על חשבון? לא יודע להגיד לך. אני מניח שכאן צריך להיות יותר משפטן ואיש מערכת כדי לתת תשובות ברורות.

בכל מקרה - ברור שהיצרן לא יכול להסתפק ב"אופס". זה נוגד בערך כל עיקרון שקשור בבטיחות ובתעופה (מעבר להיגיון).

ואמיל - אם מתברר שמערכות חמצן הן דפוקות - לא מן הנמנע שהיצרן יצטרך להתמודד עם זה - או במישור הפרקטי (תיקון, החלפה או פתרון אחר) או במישור המשפטי באופן שיניח את דעתם של שני הצדדים בנוגע לאספקת מוצר פגום.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 24-03-2012, 18:12
  Tal-T Tal-T אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.09.06
הודעות: 423
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי grish22 שמתחילה ב "מס' שאלות לגבי מטוסי קרב"

1. יש מטוסי קרב שדווקא כן טסים במהירות של 2500 קמ"ש ואפילו יותר, אבל מדובר רק על "קצה גבול יכולת", וכמו שאמרת זה רק בגובה מסויים ולמשך זמן מוגבל מאוד.
2. ההבדל היחידי בין F-18 שנועד להיות בשימוש על נומ"ט לבין F-18 שיהיה חלק מבסיס רגיל של חיל האוויר האמריקאי הוא כבל התפיסה (אני כמעט בטוח) והחלק שמתחבר למסוע ש"משגר" את המטוס מהמסלול..
לכן ההתאמה תהיה אך ורק פירוק של אותם רכיבים אבל יותר הגיוני שחיל אוויר כלשהוא ירכוש בלוק שלא נועד לנומ"טים ומלכתחילה לא הורכבו עליו אותם רכיבים.
3. זה יכול להיות מהרבה סיבות. ויכול להיות שכן יש את זה למדינות אחרות.. זה ממש לא משנה מה הרכיב, האם הוא פריט יוצא דופן או רק בגזרת של מערכת מקבילה, הכל תלוי בשיקולים אחרים לגמרי, להרתיע/לא להרתיע, לחשוף/לא לחשוף, ירצו לקנות או לא.. כל מיני. אין קשר ישיר לסוג המערכת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 25-03-2012, 01:12
  משתמש זכר grish22 grish22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.08.10
הודעות: 500
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Tal-T שמתחילה ב "1. יש מטוסי קרב שדווקא כן..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Tal-T
1. יש מטוסי קרב שדווקא כן טסים במהירות של 2500 קמ"ש ואפילו יותר, אבל מדובר רק על "קצה גבול יכולת", וכמו שאמרת זה רק בגובה מסויים ולמשך זמן מוגבל מאוד.

איזה מטוסים בדיוק?
אני יודע שיש את המיג 25/31,הציפור השחורה (או שלא בדיוק? הרי זה מטוס ריגול)
מפציצים למיניהם (B58,B-1 והTU-160)
יש עוד משהו ששכחתי?

זה אוסף המטוסים הקטנטן שיש לי:
המטוסים הראשונים "צצו" ב2005 באוסף יש:
דגמים להרכבה,דגמים להרכבה קלה (חיבור של כמה חלקים - לא יותר),דגמים מוכנים ומטוסים שהם יותר צעצוע מדגם.
מס' מטוסים וחלליות יחד:
http://up353.siz.co.il/up1/mz1ytyznynkz.jpg
מס' מטוסים יחד:
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...3603_7057_n.jpg
הארייר ומיג 15:
http://up353.siz.co.il/up3/2kyqzyedtjzf.jpg
F16 ואפאצ'י - מחליפים את אלו שהופיעו בתמונה הראשונה.
http://up353.siz.co.il/up3/wkogdzlmnwqy.jpg
מוסטנג:
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/3249_1124005573274_1021146563_368369_6322623_n.jpg
ME 262 - דור 2 או 3?
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/5980_1171399638096_1021146563_534881_6593684_n.jpg
מחוץ לתחום - רכבי חלל:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/6411_1161423268693_1021146563_495193_5756454_n.jpg
מסרשמידט BF109:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/5980_1171297315538_1021146563_534554_3552085_n.jpg
יורופייטר:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...5230726_n.j pg
KA 50/52:
http://up353.siz.co.il/up1/yelzyutvnz2n.jpg
פוקר DR.1 (רשמתי נכון?) - דור ראשון!
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...7831374_n. jpg
גרסא ימית לבלק הוק:
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...4983059_n. jpg
הרקולס של משמר החופים:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...5216014_n. jpg
קונקורד - טוב נו,כבר לא מטוס קרב.
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...6197233_n. jpg
מסוק משטרתי (ברח לי השם)
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...8978305 _n.jpg

נערך לאחרונה ע"י grish22 בתאריך 25-03-2012 בשעה 01:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 25-03-2012, 17:04
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי grish22 שמתחילה ב "[QUOTE=Tal-T]1. יש מטוסי קרב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי grish22
איזה מטוסים בדיוק?
אני יודע שיש את המיג 25/31,הציפור השחורה (או שלא בדיוק? הרי זה מטוס ריגול)
מפציצים למיניהם (B58,B-1 והTU-160)
יש עוד משהו ששכחתי?

הגיבו כאן לגבי "מטוס ה F-15 יכול להגיע ל 2.54 מאך מהירות מירבית כשהוא בתצורה נקייה".
גם הפאנטום היה יכול להגיע למהירות המדוברת, או קרוב לכך. סיפרתי על כך בקישור הבא (ראה מתחת לתמונה):
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...%EA#post2352301
לשאלתך "אז אני מבין שקצת בעיה להאיץ למהירות מקסימלית בזמן טיסה קרבית/סיור וזה יותר נתון "תאורטי"?". זו אכן בעיה (לא קל להגיע לכך. גם התנאים האטמוספריים ביום הטיסה משפיעים מאוד) אבל הנתון אינו "תאורטי". עושים זאת כשנדרש. לפעמים המיגבלה אינה בגלל הדלק אלא בגלל הטמפרטורה הגבוהה שהחיכוך גורם למטוס (עלול להשפיע על החופות וכד'). במקרה כזה - יורדים מהמהירות המירבית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:40

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר