לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-04-2005, 16:32
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
כתבה מדינת ישראל ירדה מהפסים

מדינת ישראל ירדה מהפסים

עשרות מיליארדים יושקעו בשנים הקרובות ברכבות, כשהתקציב השנתי לכבישים הוא 1.5 מיליארד בכלל. צביקה בורג מתקשה להבין את ההיגיון
צביקה בורג

10 מיליארד, 15, 20, 30 מיליארד. כל מספר שתעלו על דעתכם יכול להתאים לסכומים בשקלים שממשלת ישראל תשקיע בשנים הקרובות, בפרויקטים שונים הקשורים למערך הרכבות בישראל. כדי שהדברים יהיו ברורים, אני מציע שתקראו שנית את משפט הפתיחה. עד 30 מילארד שקל.
שני מיליון משתמשים מרוצים יכולים להעיד כי בזמנים רגילים, הרכבת יכולה להיות אמצעי תחבורה יעיל, בטוח זול ואפילו מהנה. אפילו בנושא האיחורים הכרוניים נרשם בזמן האחרון שיפור קל, אולי תוצאה של ביקורת שהשמיעו נוסעים לא מעטים בשנה האחרונה. למרות שהדרך בה פעלה בימים האחרונים, נראית כנושא מצוין לוועדת חקירה ממלכתית.

אבל, בשבוע האחרון התברר, לפחות לפי ידיעות שפורסמו במדורי כלכלה בעיתונים, כי העסק יצא קצת משליטה. מישהו כנראה איבד במקום כלשהו את הכיוון, ובמקרה זה, אפשר בפירוש לומר כי אותו מישהו, פשוט ירד מהפסים.

על מה הם חושבים?

זה התחיל בקו רכבת מתוכנן לאילת, שפתאום התברר כי עלותו כפולה מהמתוכנן. שבעה מיליארד שקל, אולי תשעה מיליארד - לא ברור. בינינו, שני

מיליארד לכאן או לשם, זה הרי לא משנה למדינת ישראל. וזה כמובן לא הסוף. מה על קו ירושלים שנחנך בתחילת החודש מחדש ועלה הרבה יותר מאומדן ראשוני? מה עם קו מהיר וחדש לבירה - בבת עינם של פוליטיקאים - שאמור לפתע לעלות, תחזיקו חזק, בין שמונה ל-10 מיליארד שקלים. ועוד לא נכנסנו לענייני הרכבת הקלה, שני פרויקטים ענקיים בתל-אביב וירושלים, שעלותם לפחות מיליארדים רבים, כל אחד.

אני מקווה שאתם עדיין קולטים שמדובר כאן במיליארדים. פה שמונה, שם עשרה, כאן ארבעה-חמישה (עוד לא ברור בדיוק...). עם מספרים כאלה, קל מאד להתבלבל, לאבד כיוון ולזרוק מספרים שלא ברור אם יש להם ידיים, רגליים או גלגלים. כי סכומי עתק כאלה, הם בלתי נתפשים ממש, חורגים מכל היגיון. מעבר לפרופורציות שאנו מכירים.

כביש או רכבת?

שימו לב: כל תקציב רשת הכבישים של מדינת ישראל, עם כמעט שלושה מיליון כלי רכב - עומד על כמיליארד וחצי שקלים בשנה. הסכום הזה כולל תחזוקה, תמרורים, תאורה, שיפוצים, שילוט, תיקון ליקויים בטיחותיים, משכורות לעובדי מע"צ (סליחה, כמובן "החברה הלאומית לדרכים"), ואפילו נשאר קצת כסף לסלילת כבישון חדש אחד בשנה, או הקמת מחלפון סמלי. ליותר מזה אין תקציב, ככה הרי טוענים במשרד האוצר. גם לתיקונים רציניים ומשמעותיים יותר, התקנת אבזרי בטיחות, שיפור הקיים, אין כסף. ככה עדיין טוענים באוצר.

והנה. לרכבות חדשות מקצים פתאום המון-המון מיליארדים, אפילו טועים פה ושם בתמחור, סטיות קלות, שעלות כל אחת מהן דומה לתחזוקת רשת הכבישים בישראל למשך מספר שנים! פתאום יש את כל הכסף הזה, שאינו קיים כלל כאשר הוא נדרש לעזרה בשיפור הבטיחות. כאשר על הכבישים הקיימים הרעועים, הפקוקים והמסוכנים, נהרגים מדי שנה למעלה מ-500 איש.

כאשר הטכניון מפרסם מחקר הטוען שניתן למנוע מחצית מכלל התאונות והנפגעים מדי שנה, על-ידי שיפור רשת הכבישים, אין לכך כסף. כאשר מומחים מבהירים כי שיפור התשתית ימנע פקקים בלתי נסבלים שעולים לנו - ולמדינה - כסף אדיר, שמזהמים את הסביבה הקרובה לנו, אומר האוצר שאין כסף. מילא, אם קווי הרכבת הקיימים, בעיקר אלה שבין חיפה, נתניה, תל-אביב, רחובות ואשדוד - היו מרווחים ונוחים. אבל גם הם עמוסים מדי, משוועים לשידרוג, לשיפור ולתוספת קרונות וקטרים.

צעצוע חדש

אבל בראש של הפוליטיקאים שלנו יש צעצועים חדשים. רכבת לאילת, למשל, בעלות סבירה, לא משהו חריג. ואני אומר לשרי התחבורה והאוצר - "תסתכלו לנו, הנוסעים בכבישים, טוב-טוב בעיניים, ותגידו את האמת. מי לכל הרוחות צריך רכבת לאילת ב-8-7 מיליארד שקל? האם הרכבת הזו נדרשת כדי לפתור את בעיית הפקקים בכביש הערבה? וגם אם היו כאלה, האם הם דחופים יותר מהפקקים בכביש החוף?

בעצם, תסתכלו לנו שוב עמוק לעיניים, ועכשיו תספרו לנו מי לכל הרוחות צריך קו רכבת מהיר לירושלים, עם מנהרות, גשרים מחלפים, ב-10 מיליארד (עשרה מיליארד!) שקל? הרי רק הרגע חנכתם מחדש, בהשקעה עצומה, את הקו הישן ששודרג. אז בשביל מה קו נוסף, יקר כל-כך? כדי "לחסוך" רבע שעה של נסיעה? האם זה באמת שווה למדינת ישראל 10 מיליארד שקל - כשאין כסף להציל חיים בכבישים הרעועים שברחבי המדינה?

צעצועים לפוליטיקאים כבר אמרנו, אבל זה לא חייב להיות כך. הכסף עדיין לא בוזבז, ואפשר לנתב אותו לפרויקטים מועילים יותר, דחופים יותר, נחוצים יותר, כאלה שיעשו טוב להרבה יותר אנשים ולמשק הישראלי כולו. רכבת היא דבר נחמד וחשוב, אבל לא עד כדי כך. לא צריך לשעבד לטובתה את כל המקורות הכספיים של המשק הישראלי לעשור הקרוב. תחשבו על זה.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3077550,00.html

ל dododo שמתלונן על עליית מחירי הדלק והתחבורה הציבורית.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 28-04-2005, 17:01
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
כביש או רכבת?
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי dododo שמתחילה ב "קראתי"

ציטוט:
כביש או רכבת?

שימו לב: כל תקציב רשת הכבישים של מדינת ישראל, עם כמעט שלושה מיליון כלי רכב - עומד על כמיליארד וחצי שקלים בשנה. הסכום הזה כולל תחזוקה, תמרורים, תאורה, שיפוצים, שילוט, תיקון ליקויים בטיחותיים, משכורות לעובדי מע"צ (סליחה, כמובן "החברה הלאומית לדרכים"), ואפילו נשאר קצת כסף לסלילת כבישון חדש אחד בשנה, או הקמת מחלפון סמלי. ליותר מזה אין תקציב, ככה הרי טוענים במשרד האוצר. גם לתיקונים רציניים ומשמעותיים יותר, התקנת אבזרי בטיחות, שיפור הקיים, אין כסף. ככה עדיין טוענים באוצר.

והנה. לרכבות חדשות מקצים פתאום המון-המון מיליארדים, אפילו טועים פה ושם בתמחור, סטיות קלות, שעלות כל אחת מהן דומה לתחזוקת רשת הכבישים בישראל למשך מספר שנים! פתאום יש את כל הכסף הזה, שאינו קיים כלל כאשר הוא נדרש לעזרה בשיפור הבטיחות. כאשר על הכבישים הקיימים הרעועים, הפקוקים והמסוכנים, נהרגים מדי שנה למעלה מ-500 איש.

כאשר הטכניון מפרסם מחקר הטוען שניתן למנוע מחצית מכלל התאונות והנפגעים מדי שנה, על-ידי שיפור רשת הכבישים, אין לכך כסף. כאשר מומחים מבהירים כי שיפור התשתית ימנע פקקים בלתי נסבלים שעולים לנו - ולמדינה - כסף אדיר, שמזהמים את הסביבה הקרובה לנו, אומר האוצר שאין כסף. מילא, אם קווי הרכבת הקיימים, בעיקר אלה שבין חיפה, נתניה, תל-אביב, רחובות ואשדוד - היו מרווחים ונוחים. אבל גם הם עמוסים מדי, משוועים לשידרוג, לשיפור ולתוספת קרונות וקטרים.



תשווה את הסכום המושקע בכבישים ואת זה המושקע ברכבות ותגיד לי שאחד לא בא על חשבון השני.

גם את ההשקעה בכבישים רואים מייד. אני אישית רואה את השיפור בכביש שאני נוסע בו. פעם היה זבלי פקוק וצר, היום מושקע וקצר (קצר בזמן, אותו האורך במטרים).

ושיהיה בריא הכביש, עד 120 קמ"ש. ככל שנוהגים במהירות גבוהה יותר (בהתאם לחוק ולתנאי השטח) נצילות הדלק גבוהה יותר והזיהום נמוך יותר. אה, ופחות מע"מ הולך למדינה כי הנצילות של הדלק גבוהה יותר.

אני בכלל בעד משהו כזה לגוש דן


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://images.google.co.uk/images?q=tbn:ax3frIsHsBQJ:http://www.melted.com/bce/images/underground%2520map%2520net.jpg]


אם יקפיאו את ההשקעות ברכבת ובכבישים (ויטפלו רק בתחזוקה) כדי להשקיע הרכבת שכזו לגוש דן - דיינו.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 28-04-2005, 17:07
  שר היער שר היער אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.04
הודעות: 1,580
שלח הודעה דרך ICQ אל שר היער
מה הבעיה להשקיע ברכבת?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "מדינת ישראל ירדה מהפסים"

לדעתי להשקיע ברכבת (ובאופן כללי בתשתיות) זה הדבר הכי טוב שאפשר לעשות.
רכבת לאילת ,שתעבור כמובן דרך דימונה וירוחם יכולה להביא תנופה עצומה לנגב.
רכבת שתגיע לבית שאן ,רכבת שתגיע לקרית שמונה והנה השקעת בפריפריה מצוין.
הדרך להשקיע בפריפריה היא בין השאר בלקשר את אנשיה למרכז.
כבישים זה טוב ,אבל רכבת זהו כלי מהיר יותר ובטוח יותר.
גם רכבת מהירה יותר לירושלים זה דבר נחוץ ביותר ,קן חדש בין ת"א לירושלים שיעבור גם בנתב"ג בדרך ויהיה מהיר יותר מהקו האיטי שקיים היום זה פשוט דבר שצריך אותו.
(ועוד לא דיברנו על רכבת תחתית בת"א ורכבת קלה בי-ם ,ואולי הארכת קו הכרמלית בחיפה).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 28-04-2005, 17:16
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,240
חלק נכון, הרוב לא.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "מדינת ישראל ירדה מהפסים"

נכון שרכבת לאילת מיותרת לחלוטין. הנושא נשקל לא פעם ונדחה. משום מה, שר האוצר סבור שרכבת כזו תאפשר לגנוב תנועה מתעלת סואץ, ולכן הוא מתלהב מהרעיון. זה לא יעבוד, והרכבת לא תוקם.

רכבת מהירה לירושלים היא דבר שיש בו הגיון, כל עוד העלות סבירה. המספרים החדשים הופכים את העלות, כנראה, ללא סבירה. במצב כזה, יתכן שיש טעם להשקיע מאמץ בשדרוג הקו הישן לשתי מסילות לכל ארכו, ואז ניתן יהיה לחסוך עוד כעשר דקות-רבע שעה ולהגיע לזמן תחרותי יחסית לאוטובוס. עצם קיומם של שני קוים נפרדים לירושלים - מהיר ואטי - אינו בעיה כשלעצמו, משום שהקו המהיר מיועד לנוסעים והאטי למטענים.

הכותב משרבב את הרכבות הקלות לענין בלי קשר. אין שום קשר בין הרכבות הקלות בת"א ובירושלים לרכבת ישראל הבינעירונית. אלו פרויקטים במימון פרטי, ואין כל מחלוקת בדבר נחיצותם. מערכות הסעת המונים בתוך המטרופולינים הן הכרחיות מעל גודל מסוים.

עצם התקצוב שניתן לרכבת בשנים האחרונות הוא מבורך. מדינת ישראל הזניחה את התשתית הזו במשך שנים רבות מאד. בימי הטורקים היו כאן יותר ק"מ פסים מאשר היו בשנת 2000. המציאות גם הוכיחה שכל קו רכבת חדש זוכה לביקוש עצום, בין אם הוא מבית שמש, כפר סבא או באר שבע. האנשים שנוסעים ברכבת מורידים מכוניות מהכבישים, ובכך מצמצמים את הצפיפות בהם ואת זהום האויר. לישובים חלשים הרכבת נותנת אופציה זולה ונוחה של קשר עם המרכז. מעבר לכך, ישראל, שהיא מדינה קטנה וצפופה, חייבת להתבסס על מערכות הסעת המונים, כי פשוט אין כאן מספיק מקום לפרוש רשת כבישים כמו בארה"ב. גם שם מתחילים להתחרט על ההתמכרות למכוניות ועל תהליכי הפירבור. לכן עידוד הרכבת, גם על חשבון המכוניות, הוא חיובי.

ועם כל זה, גם התקצוב למערכת הכבישים בארץ הוא נמוך מדי, ואינו מאפשר תחזוקה ורמת בטיחות הולמת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 28-04-2005, 19:38
צלמית המשתמש של Big Joe
  Big Joe Big Joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
"ביבי אקספרס"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "מדינת ישראל ירדה מהפסים"

פתאום מגלים שעלות הרכבת לאילת היא כפולה או יותר... אני מבקש להזכיר שבכל פעם שעלה נושא הרכבת לאילת, כתבתי פה בפסקנות שהיא לא תקום. עכשיו אתם מתחילים אולי לראות סימנים ראשונים - מדוע. אני כמובן הואשמתי כמעט בחוסר פטריוטיות, כאשר טענתי שביבי מבלבל את המוח.

אז אני חוזר ואומר, שהרכבת לאילת לא תקום. אין שום הצדקה כלכלית. דימונה וירוחם לא יוושעו ממנה. אלה הצגות טיפוסיות של ביביהו. אני לא חושב שהוא אידיוט. הוא יודע שלא תקום רכבת כזאת, אבל הוא מתכוון לנסוע על המסילה שלא הוקמה - למשרד ראש הממשלה.

רכבות פרברים יקומו - הן עסק טוב - וגם אם לא שווה לממשלה לסבסד אותן. רכבת לאילת לא תקום, ואני חושש שגם רכבת העמק, שהתחילו לדבר בה נכבדות היא רק חלום נוסטלגי.

רק אם וכאשר, נהיה במצב של שלום עם שכנותינו כולן, תוכל ישראל להפוך לצומת הובלה רכבתית ממצרים לירדן סוריה ולבנון (וכמובן עיראק ותורכיה). עד אז נמשך לנסע במכוניות, שעבור התשתית שלהן לא יימצאו המיליארדים, כי זה לא כל כך פוטוגני כמו לחנוך קו רכבת חדש...
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 28-04-2005, 23:18
  שר היער שר היער אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.04
הודעות: 1,580
שלח הודעה דרך ICQ אל שר היער
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב ""ביבי אקספרס""

רכבת לאילת היא אכן עסק יקר ,בכל המשמעויות הכלכליות אני לא מתמצא ואני לא יודע אם היא ריווחית למדינה או לא.
אני בהחלט חושב שגם אם לא תקום רכבת לאילת ,רכבת לצפון הנגב צריכה לקום.
תחנת רכבת בדימונה ובירוחם יכולה לעשות רק טוב.
קודם כל תקל על תושבי הערים המרוחקות האלו להגיע לת"א ולמרכז ,דבר שיעזור להם במציאת עבודות.
מה גם שרכבת לדימונה ולירוחם היא עסק הרבה פחות יקר מאשר רכבת עד לאילת.
מלבד זה ,תחשבו מה יכולה תחנת רכבת לעשות למקום שכוח אל כמו ירוחם למשל:תחנת רכבת מרכזית שתאוחד עם תחנת האוטובוסים המקומית ,במקום אולי יוכלו להיות מעט חנויות ,אולי איזה סניף של רשת בתי קפה ארצית ,והנה יש קניון בירוחם ,דבר שלפחות ימתיק מעט את חיי הצעירים בירוחם (והכל כדוגמא גם לדימונה ,קרית שמונה ,בית שאן ,מצפה רמון ,וכ"ו...).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 29-04-2005, 03:01
צלמית המשתמש של Big Joe
  Big Joe Big Joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
אתה טועה לאורך כל הדרך (תרתי משמע)
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי שר היער שמתחילה ב "שאלה"

יש רכבת בדימונה, עם פסים מבריקים ועסוקים, שמובילים את האשלג של ים המלח, הפוספטים של צין, והדשנים של מישור רותם. היא אינה מסיעה נוסעים - כי לא היו בזמנו כאלה. יתכן שעכשיו יחדשו את קו הנוסעים, ומכיוון שאינו כרוך בהשקעה גדולה - למעט שיפוץ התחנה - זה עשוי להתבצע. רווחיות? - זה משהו אחר.

אין בנגב - מעבר לבאר שבע שום רכבת מימי הטורקים או הבריטים. אין גם רכבת במצפה רמון. הנקודה הדרומית ביותר שהמסילה מגיעה אליה היא מפעל הפוספט בצין. המסילה היא איטית מאוד ומתאימה לרכבות משא.

ולבסוף זה שאנשים רוצים לנסע מהפריפריה לתל אביב ברכבת, זה אמנם יפה מאוד, אבל השאלה היא האם יש מספיק נוסעים כדי להצדיק את פעילות הרכבת. בשביל אמצעי להסעה המונית - אתה צריך המון נוסעים. אין בנגב המון נוסעים - כי אין שם המון תושבים...
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י Big Joe בתאריך 29-04-2005 בשעה 03:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 29-04-2005, 23:34
  ציבי ציבי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.03
הודעות: 1,606
מסכים, רכבות בעולם זה עסק לא רווחי.
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב ""ביבי אקספרס""

רשת הרכבות האירופית צמצמה את הקוים בעשרות אחוזים בשלשת העשורים האחרונים. כך גם בארה"ב. רכבות בכל העולם מפסידות הרבה הרבה כסף. גם רכבות תחתיות, שלכאורה נראות כמרוויחות, מפסידות למעשה וזוכות לסובסידיות ממשלתיות או עירוניות. הרכבת התחתית בקהיר היא דוגמה טובה לעסק מפסיד. למצרי הפשוט אין לשלם בין 1/2 ל- 1 לירה לנסיעה. לכן התייר המגיע לקהיר מוצא תחנה נקיה ומצוחצחת.
הרכבת התחתית היחידה בעולם שמרוויחה כסף היא ה- MTR בהונג קונג. שם הרווחים לא באים מנוסעים אלא מהשטחים המסחריים, רחבי הידיים, שנמצאים בכל תחנה. גם הסינים אימצו את השיטה וברכבת התחתית שהם בונים בגואנגזו (קנטון) יש שטחי מסחר נרחבים בתחנות.
לכן, כל הדיבורים על תרומת הרכבת לכלכלה הם בערבון מוגבל ביותר. בערך כמו תרומת קיצבאות הסעד לכלכלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 29-04-2005, 00:41
  אביב05 אביב05 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.05
הודעות: 397
להשקיע ברכבות מעשה חכם??? לא כ"כ.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "מדינת ישראל ירדה מהפסים"

ולא שאני נגד פיתוח הרכבות במדינת ישראל. להיפך. אני חושב שצריך לפתח את הנושא הזה ביעילות ובמהירות גדולות הרבה יותר מכפי שנעשה כיום.
אלא מה ,אין צורך השקיע כמעט כלום מכספי ציבור!!!!!!!!!!!!!!!! תתפלאו.

דווקא כאן אני בעד התפיסה של ביבי.

במצרים לדוגמא יש רכבת תחתית בקהיר, יפה ומשוכללת ,וזה לא עלה לממשלת מצרים כמעט אגורה שחוקה. הם הוציאו מכרז בינלאומי ,שבו מוצע לחברות ענק להשקיע ולפתח את רשת הרכבות בהתאם למפרט מדויק שנמסר במכרז.
הזוכה, ישקיע מהונו , ויזכה לתפעל את הרכבת במשך 25 שנים . ניתנו הקלות במיסוי על כספי ההשקעה.

הזוכה מחויב להעסיק כמות מוגדרת של אזרחים מקומיים בתפעול הרכבות.
הזוכה מקבל אמנם הנחה על כספי ההשקעה במיסוי אבל על ההכנסות שלו הוא משלם מס ! אולי מופחת -אבל מס.
הזוכה- מפעיל את הרכבות משך שנים ומרוויח כסף מזה.
הממשלה -לא הוציאה פרוטה כמעט וזוכה להכנסות ממיסוי!!. וכמובן גם מקומות תעסוקה לאזרחים.
האזרחים מקבלים איכות ושירות ברמה גבוהה.

אז מה רע? לא רע בכלל .
אז למה לא עושים זאת גם כאן?? ככה!!!! אחלה תשובה.
כי למה למדינת החכמולוגים לעשות משהו חכם כשאפשר לעשות משהו אובר חוכם? לבזבז כספי ציבור ולשגע את כולנו במיסוי עצום??
לפני שביבי עושה הפרטות בכל מיני מקומות שאין בהם צורך דחוף -היה עדיף שיתחיל לחשוב בהגיון.
אבל היות שהפרויקט ימשך הרבה שנים לא בטוח מי יגזור את הסרט בפתיחה, אז למה לעשות משהו חכם??
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 29-04-2005, 18:59
  אביב05 אביב05 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.05
הודעות: 397
אני חושב שאתה טועה בענין המסילה לאילת.
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "את הרכבת לאילת לא יסללו כי אינה כלכלית"

ואפרט .
אם תהיה מסילה לאילת (בנתיבים ראויים שלא יסחפו בשטפונות בערבה בכל חורף) המצב יהיה אחר לגמרי.
התיירות הפנים ארצית לאילת תגדל כי:
1.הפעלת מטוסים היא ענין יקר ומוגבל (צריך להגיע לשדה התעופה ולעבור תהליך די מייגע).
2.נסיעה באוטובוס היא ענין מרגיז ומשעמם בפני עצמו לעומת נסיעה מרווחת בקרון רכבת שמאפשר גם תנועת הנוסעים במהלך הנסיעה -גם אוכל /שירותים וכד' וגם תחסוך לפחות שעה וחצי מאשר נסיעה באוטובוס.
4.לרכבת אפשר לחבר מס קרונות כמעט בלתי מוגבל לעומת אוטובוסים .
5.בהנחה שיקום קזינו באילת או מצפה רמון התנועה לשם תהיה אפילו רבה יותר.

אני חושב שגורמי התיירות באילת צריכים להיאבק ואפילו לסבסד הקמת רכבת לאילת. אפשר לבצע סקרי התכנות ואני מאמין שזה לא בשמים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 01-05-2005, 07:10
  אביב05 אביב05 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.05
הודעות: 397
אני לא כותב את הדברים מנקודה שאתה מייחס.
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "אני ממש לא טועה"

אכן גם אני חוושב שהנסיעה ברכבת (בתנאי שמשפרים אותה )עדיפה על תחבורה יבשתית אחרת. אבל לא מנקודת מבט רק של נוחיות אלא דווקא מבחינה כלכלית ותעבורתית.
מבחינת המדינה ההוצאות הכלכליות הן אפסיות אם היא לא משקיעה את המשאבים. הכדאיות למשקיעים בתוך קוים אחרים לא רעה בכלל. תביא בחשבון שאולי בתחילה זה אכן לא יהיה כלכלי בגלל הרגלי החיים של האזרח הישראלי הדבוק לכסא מכוניתו, אבל זה ענין של חינוך. גם אני העדפתי לנסוע במכונית הפרטית שלי. אז מה?? אני שונא הרבה יותר לעמוד בפקקים מאשר לחמם את הכסא הפרטי שלי ולכן אני מעדיף לנסוע ברכבת. אין פקקים.
וזה מבחינה תעבורתית הצלה גדולה ממש.
אז תגיד לי שזה לא יעיל לכולם כי הרכבת אינה מגיעה לכל מקום -וזה נכון מאד. בנתיים. אם יהפכו באמצעות משקיעים פרטים את הרכבות לכלי נוח ונגיש -רק טפשים יעדיפו להמשיך להתבשל במכונית הפרטית בתוך הפקק מאשר להגיע בנוחיות ובחצי הזמן ליעדם.
אתה חושב שכל העמים מטומטמים ורק אנחנו חכמים?? בנתיים הוכח כמעט בכל המקרים שז הפוך בדיוק.באנגליה, צרפת, רוסיה ועוד מדינות אנשיים נהנים משירות רכבות משוכלל וזמין וחוסכים לעצמם זמן ולדעתי גם עצבים. מי שנהנה במיוחד לשבת בפקקים -לבריאות.
גם מזוית של חסכון בדלק יש לזה יתרונות . והכי נכון מבחינת חסכון בחיי אדם בתאונות דרכים.כי אם תרכז את כל תאונות הרכבת שיש בעולם -ויש ,זה לא מגיע לאחוז הנפגים בתאונות מכוניות.
רווחי? אני בטוח שאחרי תקופת הסתגלות אנשים שיש בראשם משהו יבינו מהר מצאד שזה פשוט כדאי יותר ואז זה יהיה רווחי מאד.
בידיים ממשלתיות זה לא יקרה .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 29-04-2005, 22:20
צלמית המשתמש של charly
  charly charly אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 3,418
כביש שש לא יכול לפשוט רגל....
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי אביב05 שמתחילה ב "לא. כי כביש 6 לא יהיה ממשלתי בעתיד"

יש התחייבות מדינה שאם כמות הרכבים בחודש יורדת מתחת לכמות מוסכמת המדינה משלימה את ההפרש, כלומר הרווח הובטח מיום ההפעלה הראשון של הכביש.

יש בעיה עם כבישי אגרה, במיוחד בארץ. הפיקוח הוא מרפרף והחברות רוצות לעשות את הרווחים כבר בשנה הראשונה. ככה זה בכביש שש, ככה זה בחברת חשמל, ככה זה בקרטל חברות הגז, ככה זה באגד וככה זה יהיה ברכבת על תשתית פרטית.

מי שחושב שהפרטה זה דבר טוב שיסתכל על חברות הדלק בארץ. יש לנו אולגרכיות שאי אפשר כנראה לגעת בהן מאחר שהפוליטיקאים שומרים עליהם כדי שהן תשמורנה על הפוליטיקאים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אנחנו עושים היום את המחר
מחר אנחנו נעשה את האתמול

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 01-05-2005, 09:52
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,240
היא לא תהפוך אותן לעיר אחת.
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי הנדרסון מלך הגשם שמתחילה ב "רכבת ת"א-י-ם ב 28 דקות תהפוך את שתי הערים לעיר אחת!!!!"

לפחות לא כל עוד היא לא תשולב במערכת הסעת המונים עירונית שלמה ויעילה. למיטב ידיעתי, התכניות הקיימות כרגע אינן עונות להגדרה זו, ואין שילוב יעיל בין המערכת הבין-עירונית לעירונית.

קח תסריט לדוגמה: אתה גר בת"א, ורוצה לעבוד במרכז העיר בירושלים (או בקרית הממשלה, נניח). בבוקר אתה נוסע באוטו לתחנת הרכבת, תוך 28 דקות אתה בבניני האומה... ועכשיו מה? אוטובוס בקו 18? מה הרוחת?

כנ"ל - גר בירושלים, עובד, נניח, בקרית עתידים. בקיצור: כל עוד אתה לא יכול לרדת מהרכבת ת"א-ירושלים ולהכנס ישר לרכבת עירונית שתביא אותך בנוחות ובמהירות קרוב ליעדך הסופי, לא תרויח הרבה.

דבר נוסף הוא העלות. תחשיבים שבוצעו על פי העלות המעודכנת של הקו הצביעו על מחיר כרטיס של 80-100 שח כמחיר ראלי. איש לא ישלם סכום כזה, לכן יתחייב סבסוד. זה רציני?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:31

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר