22-01-2012, 07:40
|
|
|
|
חבר מתאריך: 17.10.11
הודעות: 68
|
|
הסעות החיילים ורכבת ישראל בימי ראשון
בחדשות ערוץ 2 קראו לזה הבוקר "רפורמה": מאות חיילים, שבמקום לנסוע כהרגלם ברכבת - עולים על אוטובוסים בדרך לבסיסיהם. אם תאחרו, מבטיחים מפקדיהם - חלילה, לא תיענשו.
אין ספק שהתמונה בכללותה לא נראית טוב: אם תוסיפו לזה את תמונת פניה המטושטשות של החיילת בעיתון ידיעות מהבוקר, שהעדיפה להישאר שבת בבסיס כי אין לה כסף לנסיעות, ואם תוסיפו לזה את מה שאמור להיות בשלוש השעות הראשונות של הבוקר הזה ושל שלושת השעות האלו בכל יום ראשון מעתה והלאה, אין ספק שזהו סימפטום לפרצופה העתידי של המדינה. גם של רכבת ישראל, אבל:
במשך שנים רבות לא היתה בכלל בעיה כזו: המוני חיילים, המוני אנשי מילואים (אין היום בנמצא בשום מצב כמויות כאלו) גדשו את תחנות האוטובוסים, תחנות הסעה מרוכזות - כמו במה שהיה פעם מגרש החנייה הענק שליד איצטדיון יד אליהו, מגרש החניה שליד האיצטדיון בחיפה וגם ליד בנייני האומה בירושלים ועוד כאלו, שהחליפו אותם שנים לאחר מכן - והכל התנהל כסדרו מבלי שרכבת ישראל הוזכרה כמעט בכלל באיזשהו אופן.כשאני מביט היום, ממרום גילי על כותרות העיתונים ומהדורות החדשות של הבוקר הזה, קשה לי שלא לחשוב על ה"רפורמה" הזו בתמיהה ולשאול: מה קרה לנו אז, שנסענו לבסיסים הרחוקים בהרבה יותר מהיכן שבסיסים נמצאים כיום ולא הייתה לנו סיבה להגיע באיחור, מה קרה לבנינו ומה יקרה הלאה, אולי גם לבני בנינו? לאיזה מרחקים מהבית יאלצו לנסוע ולהגיע בזמן סביר ולא להישפט? מי עושה בעצם את הרפורמה הזו (אלוהים, איזו מילה מעצבנת!) ומי יפגע ממנה באמת, מי ילמד ממנה משהו, אם בכלל?
|