F-35-Style Sensors Could Be Integrated Onto Apaches
העתיד של המערכות האלקטרוניות בהליקופטרים מגיע בגלים לפי דברי אחד מקציני האוויריה של הצבא. בזמן שהצבא מנסה לקדם את הפרוייקט לגבי עתיד המסוקים הכבדים, קצינים אחרים מקווים שניתן יהיה לשלב במסוקים מערכות אלקטרוניות מתוחכמות שהוכיחו את עצמם ע"ג כלי טייס אחרים, ועי"כ להקטין עליות וזמנים בתכנון כלי טייס חדשים. דוגמה למחשבה זו, היא האפשרות להתקין, כחלק ממהלך השידרוגים לאפאצ'י בלוק-3, את המערכת שמתוכננת לF-35 ונקראת Distributed Aperture Sensor-DAS
מערכת זו בנוייה מסביב ל-6 מצלמות אינפרא רד שמותקנות מסביב למטוס ומקנים כיסוי של 360 מעלות מסביב למטוס. הצילומים ממצלמות אלו מוכנסים ישירות למערכת הראייה שמותקנת בקסדה של הטייס. בשלב זה יש עדיין בעיות עם הקסדה אבל למרות זאת, בטיסה של אחד המטוסים מעל מדינת מרילנד הטייס קלט שיגור טיל באיזור פלורידה.
אם כי סביר להניח שהמערכת שתותקן באפאצ'י לא תהיה זהה למערכת שתותקן בF-35, הרעיון הוא שהשיטה תהיה דומה ושמיזעור מערכת הסנסורים, תאפשר להתקין אותם מסביב למסוק, ולנתב את המידע לתא הטייס ולקסדת הטייס. אפשרות זו תאפשר את הוצאת מערכת הראייה שמותקנת באף המסוק שמשקלה 200 ק"ג, על כל המשמעות של הסרת משקל זה מאף המטוס. צרף את המערכת הזו לשיפורים במנוע וברוטורים שכבר נמצאים בתהליכים, תוסיף שיפורים לרוטור האחורי ועוד מספר שיפורים קטנים, וחא"א מתקרב לקבל את הדרישות שלו ממסוק העתיד. והוא מוסיף נקודה חשובה: התוכנה של המסוק צריכה להיות פתוחה כך שניתן יהיה להתקין במסוק את כל סוגי הסנסורים ואמצעי הנגד, ושאת כולם ניתן יהיה להתקין בשיטת "חבר ושחק".
ואלו דברי קולונל שיין:
Combine this with advancements in engine and blade tech that are already in the works — and possibly even pusher propellers mounted on the aft of the chopper — and modified versions of the basic Apache design could inch Army aviation ever closer to achieving the speed, altitude and maneuverability breakthroughs that the service wants from its next generation helo fleet, said Openshaw.
He also pointed out that the choppers must have a truly open software system that allows the helos to accept a variety of small sensors ranging from infrared cameras to threat warning receivers and a variety of weapons and countermeasure systems that can all be installed on a ‘plug and play basis’ similar to a USB stick on a computer. Raytheon officials here revealed that the company is working on tiny active electronically scanned array (AESA) radars that can be woven into the skin of aircraft or even missile. This would not only allow the choppers load to be customized for missions’ but would ensure that new technology could be quickly developed for and installed on the aircraft.
קישורים:
למאמר כולו:
למאמר ווידיאו על מערכת הסנסורים:
למאמר על הקסדה:
קסדת הטייס שמפותחת ע"י חברת בי.אי.איי