לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 20-12-2011, 08:33
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אל תגיד "אנחנו"-לא צריך..."

לעתים קרובות אמור איש צוות אחד לפחות להיות נוכח בתדלוק הכלי, אחד מכל כלי. אני נזהר לא לומר שבכל פעם שהטנק שלך מתודלק יש מישהו מהצוות שלך במקום, כי יש פעמים שלא.
זה רק אומר שאם אכן היו אנשי צוות, הם לא מתאמנים מספיק ולא רגילים להבדיל לפי ריח בין בנזין לסולר. זה תמרור אדום קטן.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 20-12-2011, 08:42
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "לעתים קרובות אמור איש צוות..."

והאיש צוות היה יודע להבחין בהבדל?

בתור איש צוות שיצא לו לתדלק כלים מספר פעמים (לא בתור משגיח אלא מתדלק בפועל), אני יכול לומר שלא ידעתי לאמוד את ההבדלים בין סולר לבנזין והאמת גם לא היה כל כך אכפת לי.
אני סמכתי על אנשי הלוגיסטיקה שידעו מה המיכלית מכילה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 20-12-2011, 09:03
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "תסמונת "ראש קטן"..."

אני באמת לא יודע להבדיל בין הריחות. (אולי חוש הריח שלי לא רגיש מספיק,אבל זה לא באמת משנה).
ואני יכול להבטיח לך שעוד הרבה מאוד אנשים שעושים את העבודה הזו גם לא יודעים.

ואני מציע שתרגיע קצת.
מי שהיה כאן ראש קטן אלו הם הקצינים והנגדים שלא ידעו להבדיל בין סולר לבנזין וגם דאגו לחתום על זה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 20-12-2011 בשעה 09:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 20-12-2011, 09:27
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אני באמת לא יודע להבדיל בין..."

גם אני לא מבדיל כל כך בין הריחות כיום. בתור מילואימניק אני בודק פעמיים לפחות גם אם מדובר רק בתדלוק פקפק ואולי חלק מזה הוא בגלל שראיתי בעצמי בלבול בין השניים שנגמר בצורה משעשעת (בנס, שיהיה ברור) וללא נזק.

את הטנק שלי תדלקתי אחרי שהייתי בודק בעצמי שזו המיכלית הנכונה ואפילו שואל את הנהג (שלפעמים היה נגד). אמנם מייד בניתי לי שם של טרחן נודניק, אבל אף פעם לא תדלקתי תובה או החלפתי סולר בבנזין. בשבילי זה מחיר שווה.
אפילו היום על האמר אני עדיין זוכר להניח שמישהו לפני בשרשרת התבלבל.
מסקרן למה נזק במיליונים, אגב.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 20-12-2011, 12:58
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי 844 שמתחילה ב "לא נקבו בסכום מדוייק, אלא..."

אם המנועים לא הונעו, לא נראה לי שהם נזקקו לשיפוץ. ואני בספק אם כל הטנקים הניעו מנועים באותה שנייה לפני שעלו על הבעייה.
עד כמה שידוע לי ממכוניות, במקרה של תדלוק כזה צריך לנקז את צנרת הדלק והמיכל (ומן הסתם להיפטר מהתערובת חסרת התועלת של הבנזין ו-400 ליטר הסולר שהיו במיכלים), להחליף פילטרים, אולי להחליף אטמים כאלו ואחרים וכו'.
אל תתפסו אותי במילה , אבל העלות הנוספת יכולה להיות עלות הובלת הכלים לסדנה, במידה והטיפול לא יכול להתבצע בשטח, עלות שעות אדם, עלות ההפסד שבלוגיסטיקה והימ"מ של האימון שלא בוצע או עלות הובלת כלים חלופיים לאימון, עלות הובלת והטמנת תערובת הדלקים (ברמת חובב?) או כל עלות נוספת שאפשר לחשוב עליה, וכן - יכול להיות גם שעלות שיפוץ כמה מנועים שאולי בוצע בהם נסיון התנעה לפני שהתבררה התקלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 21-12-2011, 04:32
  ColMonty ColMonty אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.07.06
הודעות: 423
חשבתי שבפורום לא מטקבקים אלא מציגים עובדות ונתונים - עמבה?
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "ומה עם חיישן שמזהה אם מישהו..."

הצגתי פתרון אפשרי שנקרא בעגה המקצועית FULLPROOF. השקעה של 100 דולר לטנק כפול 1000 טנקים משמעה 100,000 דולר. אם רק היית יודע את כמות החיישנים שמותקנים במכוניות שמיוצרות כיום SEDAN או SUV היית מבין שקיים יחס עלות תועלת שמצדיק את קיום החיישן. לדוגמא חיישן O2 שמדווח למחשב המנוע על יחס החמצן\דלק במנוע. החיישן הזה לא הותקן ברכבים ישנים ומכאן שניתן לומר שרכב יכול לעבוד בלעדיו. החיישן הזה עולה 20 עד 30 דולר לייצרן ועלות NRE NRT של 50 עד 100 אלף דולר. אז למה לייצרן לבזבז את הכסף? חברה כמו טויוטה שמייצרת 4 מליון רכבים בשנה (2010) מוציאה אם כך 80 מליון דולר על חיישן אחד בשנה אחת!
על אותו משקל החיישן לדלק הטנק שיכול למנוע תקלת עפיצות כזו או אחרת שיכולה להשבית טנק.

אז אם אני שם עצמי בנעליים הענקיות של אט"ל ומנהל הטנק אז אעיז לומר שבהחלט רצוי לבחון טכנולוגיות אזרחיות קיימות ומוכחות שיתרמו לבטיחות הטנק, אורך חיי הטנק ועלות ההחזקה שלו. מה שנקרא TOTAL COST OF OWNERSHIP שזה כלי שעוזר לחשב את העלות הכוללת מעבר למחיר הרכש הראשוני.
הנה עוד רעיון - אלביט ו MOBILEYE יכולים לאחד כוחות לייצר מוצר שמשלב יכולת ראייה מרחוק יחד עם זיהוי אוטומטי דיגיטלי (נוכחות, מיקום וסוג) של חי"ר, אזרחים, כלי רכב וכיו"ב. הנה האתר של MOBILEYE
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 21-12-2011, 12:41
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי ColMonty שמתחילה ב "חשבתי שבפורום לא מטקבקים אלא מציגים עובדות ונתונים - עמבה?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ColMonty
חשבתי שבפורום לא מטקבקים אלא מציגים עובדות ונתונים - עמבה?
הצגתי פתרון אפשרי שנקרא בעגה המקצועית FULLPROOF. השקעה של 100 דולר לטנק כפול 1000 טנקים משמעה 100,000 דולר. אם רק היית יודע את כמות החיישנים שמותקנים במכוניות שמיוצרות כיום SEDAN או SUV היית מבין שקיים יחס עלות תועלת שמצדיק את קיום החיישן. לדוגמא חיישן O2 שמדווח למחשב המנוע על יחס החמצן\דלק במנוע. החיישן הזה לא הותקן ברכבים ישנים ומכאן שניתן לומר שרכב יכול לעבוד בלעדיו. החיישן הזה עולה 20 עד 30 דולר לייצרן ועלות NRE NRT של 50 עד 100 אלף דולר. אז למה לייצרן לבזבז את הכסף? חברה כמו טויוטה שמייצרת 4 מליון רכבים בשנה (2010) מוציאה אם כך 80 מליון דולר על חיישן אחד בשנה אחת!
על אותו משקל החיישן לדלק הטנק שיכול למנוע תקלת עפיצות כזו או אחרת שיכולה להשבית טנק.

אז אם אני שם עצמי בנעליים הענקיות של אט"ל ומנהל הטנק אז אעיז לומר שבהחלט רצוי לבחון טכנולוגיות אזרחיות קיימות ומוכחות שיתרמו לבטיחות הטנק, אורך חיי הטנק ועלות ההחזקה שלו. מה שנקרא TOTAL COST OF OWNERSHIP שזה כלי שעוזר לחשב את העלות הכוללת מעבר למחיר הרכש הראשוני.
הנה עוד רעיון - אלביט ו MOBILEYE יכולים לאחד כוחות לייצר מוצר שמשלב יכולת ראייה מרחוק יחד עם זיהוי אוטומטי דיגיטלי (נוכחות, מיקום וסוג) של חי"ר, אזרחים, כלי רכב וכיו"ב. הנה האתר של MOBILEYE

ואני חשבתי שבפורום מסתייגים משהו מפתרונות קסם.
לעניין - חיישן O2 לא הותקן ברכבים ישנים אבל מחוייב המציאות במנועים בעלי הזרקה מבוקרת ECU, לכן הוא מותקן היום ולא בשביל לחסוך איזו שהיא טעות אנוש נדירה. היצרנים לא מבזבזים כסף שהם לא חייבים.
חיישן לטעות אנוש מסוג אחד (לא נפוץ במיוחד) לא הופך את המערכת ל-foolproof ואם מתפעלי המערכת יחשבו כך זה רק יגרום ליותר טעויות ונזקים מסוגים אחרים. שלא לדבר על העובדה הפשוטה שמוצר מהסוג שאתה מציע מתריע כאשר כבר החלה הזרמת הבנזין. איזה אחוז של בנזין במיכל הסולר של טנק הוא נסבל ומתי מתחייב ניקוז? אני אישית לא יודע.
אם כבר, מוצר כזה צריך להיות מותקן על המיכליות ולא על כל צי הרק"מ הצה"לי בסדיר ובמילואים.

לגבי העלויות שאתה מנחש - אל תשכח שמדובר בפיתוח בטחוני שצריך לעמוד בתנאים שונים מאלו של מוצר צריכה אזרחי. זה צריך להיות MILSPEC ולעמוד בסטנדרטים של עמידות לטמפרטורות, לחצים, קרינה, טלטולים, לכלוך וכו', להיות בעל MTBF וחיי מדף באחסנה גבוהים מהמקובל בשוק האזרחי. בנוסף, צבא יצטרך להחזיק כאלו "ספיירים" במחסנים ולדאוג לתקינותם, לספרות הדרכה וטיפול רלוונטית בשבילם, לנוהלי בדיקה, לתדרוך דרגים וכו' עדיין חושב שזה יהיה פשוט וזול כמו בטויוטה?

ולגבי הרעיון המהפכני שלך של שילוב אלביט ומוביל איי לייצור "מוצר שמשלב יכולת ראייה מרחוק יחד עם זיהוי אוטומטי דיגיטלי (נוכחות, מיקום וסוג) של חי"ר, אזרחים, כלי רכב וכיו"ב.", כל הכבוד. יש לך עוד רעיונות מהפכניים בשתי שורות? מפא"ת ישמחו לשמוע עליהם ולתייקם יחד עם נפלאות ה-RFID.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 20-12-2011, 18:29
  Devilito Devilito אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.03.02
הודעות: 264
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי עודד טננוורצל שמתחילה ב "מישהו יכול לפרט יותר לעומק,..."

מנוע בנזין ומנוע סולר עובדים על עקרון שונה. בנזין הוא "פציץ", הוא מעורבב עם אוויר בתוך הבוכנה ואז פלג חשמלי יוצר ניצוץ שגורם לפיצוץ התערובת... פיצוץ זה למעשה שיחרור אנרגיה שממומרת לאחר מכן לתנועה קווית של הבוענה משם לתנועה מעגלית והלאה והלאה. שורה תחתונה, הפיצוץ מחייב שימוש בחומרים חזקים יותר.
מנוע סולר לא משתמש בניצוץ חשמלי אלא בדחיסה. הוא דוחס אוויר וסולר עד טמפרטורה שבה הסולר נדלק. לצורך העניין סולר "שריף" ולא "פציץ". מדובר פה בעומסים שונים לחלוטין שהבוכנה והראש מנוע צריכים לעמוד בהם.
דמיין מנוע סולר שמתוכנן לעומס X מתחיל לעבוד ונכנסת תערובת של בנזין ושל סולר... הפיצוץ שיווצר יהיה בעומס הרבה יותר גבוהה מX והמנוע פשוט לא מתוכנן לזה... זה הורס אותו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 20-12-2011, 22:49
  chaklook chaklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.08.10
הודעות: 147
יכול לקרות בקלות. וסיכוי קלוש להבחים בכך בשטח.
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי הדרקון האחרון שמתחילה ב "לא רק בשיריון"

אם לא עלו על התקלה בזמן מילוי המכלית, סיכויים קלושים שיבחינו בה בשטח.
בזמני תדלקו בטעות מים בפלוגה שלמה, לכל החמולוגים, מי שמסוגל להבחין ולחשוד בריח של סולר לעומת ריח של סולר מעורבב בריח של בנזין מגיעה לו מדליה. בעיקר בזמן שאדי סולר מתנדפים מהמיכל המתמלא. נוסיף לזה את העובדה שרוב האנשים מאבדים כליל את חוש הריח לזמן קצר לאחר שמריחים בנזין/סולר. הפיה, למי שלא תדלק טנק, היא לא כמו ברכב בסך הכל מדובר על פתח רחב. לרוב אותו חייל עייף מתדלק לו את כל הטנקים, בד"כ בחושך.
אותי שלחו בטירונות להדליק גוזניקים רק בטעות נתנו לי דלקן עם בנזין במקום עם סולר, הקטע המשעשע שלפני זה לא הדלקתי גוזניק מימיי ותהיתי עם זה נורמלי כל כדורי האש האלה שקופצים לי לפרצוף.....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 21-12-2011, 22:46
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
כזה דבר אף פעם לא קרה לי, ומעולם לא שמעתי על מישהו שזה קרה לו
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Rשף שמתחילה ב "תקלה מביכה בגדוד 46 של השריון : 11 טנקים תודלקו בבנזין במקום בסולר"

לדעתי הכשל פה הוא גם של המתדלקים (שהביאו דלק לא מתאים לטנקים) וגם של הצוותים שלא השכילו להבדיל בין סולר לבנזין (ואני מבדיל בעיקר בעזרת חוש הריח - שיריונרים משתמשים בסולר לא רק בשביל לתדלק את הטנק, כך שהם מכירים את הריח היטב).

אגב, לא צריך פתרון קסם עם חיישנים ושלל גאדג'טים כדי למנוע השנות התקלה הזו בעתיד - כל מה שצריך זה פיית-תדלוק (לא פיה Fairy - אם כי פיית תדלוק קסומה כזו, אם היתה קיימת, היתה חוסכת לי הרבה שעות של מלחמה של ממש עם פתח התדלוק במגחים ) בצורה מסויימת למשאבות סולר, ואחת בצורה אחרת למשאבות בנזין...
כאמור, גם בלי טריקים כלשהם תמיד ידענו מה הן משאבות הסולר בדלקיה, וגם אם באה אלינו משאית תדלוק - תמיד ידענו לקרוא מה כתוב עליה והמתדלקים ידעו בדיוק מה יש להם במיכלים וכמו כן ידעו שאת הטנקים שלנו מתדלקים בסולר.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 22-12-2011, 10:02
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
'קרה לי'
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Rשף שמתחילה ב "תקלה מביכה בגדוד 46 של השריון : 11 טנקים תודלקו בבנזין במקום בסולר"



לפני כשלושה עשורים במשטח הנגמ"שים של הגדוד בנבי מוסא. אני וחבר נשלחנו 'רק לתדלק את הנגמ"שים של הפלוגה יש חביות ליד'. ירדנו במדי א' מהטיולית שהייתה צריכה באותו יום שישי לקחת אותנו הביתה אחרי ארבעה שבועות בשטח. תידלקנו. היינוו שני נחל"אים מזן החי"רניקוס-פילוסופוס וכמו בשמירותנו המשותפות עסקנו בהגיגים גם תוך כדי תידלוק. לזכותי יאמר שהייתי הראשון שהעלה את סוגיית צבעו של הנוזל שזרם ללועות הנגמ"שים.

'תהה רבי ישראלה: סולר זה שאנו מתדלקים בו - מה צבעו? ירוק אם אדום הוא?'

חברי הטוב [בחור חריף מוח במובן המובהק של המילה] ושותפי לתדלוק היה גם שותפי ל'כמעט ירי נפיץ במקום תאורה' ממרגמה 52 על עישייה ['תהה רבה ישראלה: ת' זו שחרוטה על מכסה הפצצה - מאי היא?'].

כיום אגב, הוא חוקר מוכר ומכובד בנושאי צו"ב וכותב ב'מערכות'...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 22-12-2011, 10:17
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
מה ייעשו עיוורי צבעים...?
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "'קרה לי'"

... ומתדלקים בליל חשוך ללא כוכבים, ואסור להדליק אור (כי האויב בסביבה).
המעניין עד כמה שאני יודע וזוכר בזמן חרום או מלחמה זה לא קורה, כי אז בודקים ונזהרים יותר.
שלא יספרו כי החייל עייף וכדומה, פשוט צריך לבדוק. CHECK CHECK BEFORE CHECK
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 22-12-2011, 10:49
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
במבט לאחור - אין תרוצים. [האמת היא שגם אז לא היה תרוץ]
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "מה ייעשו עיוורי צבעים...?"

איש לא העביר לי כחי"רניק מעולם 'שיעור צבעי דלקים' או 'הדרכת תידלוק נגמ"שים' ובכל זאת במבט של מבוגר חובה היה עלי לחשוב על 'במה מתדלקים את מה' ולא להגרר אחרי 'אלה הנגמ"שים, אלה החביות שלידם'.

יש דברים שאיני גאה בהם אבל הם קרו.

בתחום המקצועי שלי כיום אני מנסה לקיים הליך בקרה במוחי טרם החלטה/בצוע. גם בצעירותי למרות תפקידי כממונה על האבסורד וההומור במחלקה הייתי לשיטתי בד"כ אדם רציני ובכל זאת מעדתי לא אחת . חיל צעיר מועד יותר לתקלות עקב העדר בשלות וכאן מקומן של פקודות הקבע והליכי הבקרה.

אני מתאר לעצמי שכבד הוא העול שנופל על מי שמכשיר/מפקח למשל את/על לוחמי מוסד צעירים, טייסים צעירים, מסתערבים ושאר בעלי תפקידים המבוצעים בגיל 20 וקצת אך פועלים במקום בו אין מרווח אפשרי לטעויות.

לא מכבר פניתי למישהו מהגולשים היותר נכבדים כאן בשאלה אודות טעויות מקצועיות והעלתי מספר דוגמאות לתקלות:

[1] הנעלות על המוכר והשגרתי
[2] הסתמכות על החלטה של מישהו אחר שלכאורה היו לו יותר כלים או שהיה אמון רשמית על הדבר
[3] אי הבנת מסר מילולי של ממונה והסתמכות על מסר זה
[4] הסתמכות על כלים טכניים
[5] כאשר מתגלים סימניה הראשונים של התקלה - רצון להאמין שהדבר השלילי והלא רצוי אינו מתרחש
[6] עייפות
[7] רצף של ארועי 'זאב זאב' שקדמו לזאב האמיתי
[8] התבססות על כך ששולי הבטחון שקבעת לעצמך הינם רחבים והרשאה לעצמך לחרוג מהם
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 22-12-2011, 15:16
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
אוהו, איזה נושא חשוב!
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "במבט לאחור - אין תרוצים. [האמת היא שגם אז לא היה תרוץ]"

גם אני לפני הרבה שנים כשהייתי חייל צעיר ובוטח בעצמי, לקחתי אחריות גדולה שכמעט...
...וכאן נאלץ לעצור. אתה יודע למה, אם מסתקרן אז לפרטי OK?
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:31

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר