21-12-2011, 12:41
|
|
|
|
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
|
|
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי ColMonty שמתחילה ב "חשבתי שבפורום לא מטקבקים אלא מציגים עובדות ונתונים - עמבה?"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ColMonty
חשבתי שבפורום לא מטקבקים אלא מציגים עובדות ונתונים - עמבה?
הצגתי פתרון אפשרי שנקרא בעגה המקצועית FULLPROOF. השקעה של 100 דולר לטנק כפול 1000 טנקים משמעה 100,000 דולר. אם רק היית יודע את כמות החיישנים שמותקנים במכוניות שמיוצרות כיום SEDAN או SUV היית מבין שקיים יחס עלות תועלת שמצדיק את קיום החיישן. לדוגמא חיישן O2 שמדווח למחשב המנוע על יחס החמצן\דלק במנוע. החיישן הזה לא הותקן ברכבים ישנים ומכאן שניתן לומר שרכב יכול לעבוד בלעדיו. החיישן הזה עולה 20 עד 30 דולר לייצרן ועלות NRE NRT של 50 עד 100 אלף דולר. אז למה לייצרן לבזבז את הכסף? חברה כמו טויוטה שמייצרת 4 מליון רכבים בשנה (2010) מוציאה אם כך 80 מליון דולר על חיישן אחד בשנה אחת!
על אותו משקל החיישן לדלק הטנק שיכול למנוע תקלת עפיצות כזו או אחרת שיכולה להשבית טנק.
אז אם אני שם עצמי בנעליים הענקיות של אט"ל ומנהל הטנק אז אעיז לומר שבהחלט רצוי לבחון טכנולוגיות אזרחיות קיימות ומוכחות שיתרמו לבטיחות הטנק, אורך חיי הטנק ועלות ההחזקה שלו. מה שנקרא TOTAL COST OF OWNERSHIP שזה כלי שעוזר לחשב את העלות הכוללת מעבר למחיר הרכש הראשוני.
הנה עוד רעיון - אלביט ו MOBILEYE יכולים לאחד כוחות לייצר מוצר שמשלב יכולת ראייה מרחוק יחד עם זיהוי אוטומטי דיגיטלי (נוכחות, מיקום וסוג) של חי"ר, אזרחים, כלי רכב וכיו"ב. הנה האתר של MOBILEYE
|
ואני חשבתי שבפורום מסתייגים משהו מפתרונות קסם.
לעניין - חיישן O2 לא הותקן ברכבים ישנים אבל מחוייב המציאות במנועים בעלי הזרקה מבוקרת ECU, לכן הוא מותקן היום ולא בשביל לחסוך איזו שהיא טעות אנוש נדירה. היצרנים לא מבזבזים כסף שהם לא חייבים.
חיישן לטעות אנוש מסוג אחד (לא נפוץ במיוחד) לא הופך את המערכת ל-foolproof ואם מתפעלי המערכת יחשבו כך זה רק יגרום ליותר טעויות ונזקים מסוגים אחרים. שלא לדבר על העובדה הפשוטה שמוצר מהסוג שאתה מציע מתריע כאשר כבר החלה הזרמת הבנזין. איזה אחוז של בנזין במיכל הסולר של טנק הוא נסבל ומתי מתחייב ניקוז? אני אישית לא יודע.
אם כבר, מוצר כזה צריך להיות מותקן על המיכליות ולא על כל צי הרק"מ הצה"לי בסדיר ובמילואים.
לגבי העלויות שאתה מנחש - אל תשכח שמדובר בפיתוח בטחוני שצריך לעמוד בתנאים שונים מאלו של מוצר צריכה אזרחי. זה צריך להיות MILSPEC ולעמוד בסטנדרטים של עמידות לטמפרטורות, לחצים, קרינה, טלטולים, לכלוך וכו', להיות בעל MTBF וחיי מדף באחסנה גבוהים מהמקובל בשוק האזרחי. בנוסף, צבא יצטרך להחזיק כאלו "ספיירים" במחסנים ולדאוג לתקינותם, לספרות הדרכה וטיפול רלוונטית בשבילם, לנוהלי בדיקה, לתדרוך דרגים וכו' עדיין חושב שזה יהיה פשוט וזול כמו בטויוטה?
ולגבי הרעיון המהפכני שלך של שילוב אלביט ומוביל איי לייצור "מוצר שמשלב יכולת ראייה מרחוק יחד עם זיהוי אוטומטי דיגיטלי (נוכחות, מיקום וסוג) של חי"ר, אזרחים, כלי רכב וכיו"ב.", כל הכבוד. יש לך עוד רעיונות מהפכניים בשתי שורות? מפא"ת ישמחו לשמוע עליהם ולתייקם יחד עם נפלאות ה-RFID.
|