לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 17-05-2020, 15:07
  שמגר שמגר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.12
הודעות: 217
10 מטוסי חיל האוויר הופלו ע"י טייס פקיסטני-עובדה או דמיון ?

כתבה מ-2015 אם כבר עסקו בה/בו מתנצל.
מכיוון שמדובר בחיל האוויר הפקיסטני שידיעותי עליו מורות שרמתו יותר גבוה מרמתם של הטייסים עימם התמודד חיל האוויר האם הכיוון המספרי בו נוקטת הכתבה יש בו מן האמת.
יחד עם זאת מעולם לא ראיתי מטוס אוייב עם 10 !!! סימוני הפלות של מטוסים ישראלים
תודה


http://thelondonpost.net/pakistani-...JNSlblRD-5FHmdc

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"א. במשך השנים איבד צה"ל את כוח התקיפה שלו, כי כושרו ההגנתי הולך ונחלש, ועליו לעבור רפורמה מקיפה כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניו.
ב. למרות הלקחים של ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון, שב הצבא וחוזר על השגיאות שנעשו במלחמות קודמות ברמת חומרה הולכת וגוברת, ולכן לא השיג את המטרות הצבאיות שהוטלו עליו, ונגרמו לו אבדות מיותרות.
ג. יותר משעסק צה"ל בחשיבה ובפעולות לתיקון טעויות, השקיע מאמצים וכסף רב בניפוח מפקדות ושירותים על חשבון הכוח הלוחם.
ד. המטה הכללי לוקה בתסמונת "הראש הקטן", מוביל את צה"ל לאובדן הגמישות הצבאית והופך אותו לגוף מסורבל וכבד תנועה.
ה. הדרג המדיני נמנע מלקבל החלטות אסטרטגיות, מלקבוע תפיסת ביטחון שתתמודד עם התמורות שחלו באזור ומלשאת באחריותו למחדלים בניהול הביטחון הלאומי."

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 18-05-2020, 01:54
  oferet oferet אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 812
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי אולג גרנובסקי שמתחילה ב "אני פעם חקרתי..."

טוב, קראתי את הכתבה הפקיסטנית שהבאת.
מדובר בטענה על הפלת 10 מטוסי ח"א בששת הימים ועוד שניים ב- 73.
הוא טוען להפלת ארבעה מטוסי ח"א בששת הימים, כלומר את ששת האחרים הפילו טייסים פקיסטנים אחרים לכאורה.

בהמשך יש לקיחת קרדיט במלחמת 73 על הפלת פאנטום בחזית מצרים ושחק בחזית סוריה בידי טייסים פקיסטנים.
זה מובא ללא תאריכים וללא שמות טייסים שכביכול נפלו בשבי - חוץ מטייס השחק שהופל ב- 73 לכאורה ששמו "לוץ".

יש גם סתירה אחת במאמר- טענה שהשחק שהופל ב- 73 מעל סוריה היה ההפלה הראשונה אי פעם של טייס פקיסטני של מטוס שחק ישראלי.
דבר זה סותר את ההפלה המאומתת של שחק ישראלי בעיראק במלחת ששת הימים ע"י טייס פקיסטני.
כלומר המקור הפקיסטני טוען שח"א טועה, והם לא הצליחו להפיל לנו אפילו שחק אחד בכל מלחמת 67....

אחר כך מגיע תאור של כביכול לאחר אותה הפלה יחידה של שחק ב- 73, לא העזו יותר טייסי ח"א לחדור לסוריה למשך כל יתר המלחמה.
-שזו כמובן התרברבות חסרת בסיס.

נערך לאחרונה ע"י oferet בתאריך 18-05-2020 בשעה 02:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 19-05-2020, 17:46
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
כמה תשובות
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי oferet שמתחילה ב "כמה שאלות הבהרה: האם אי פעם..."

תגי שם באנגלית יש כיום. כמעט לכל איש צוות אוויר יש שני תגי שם, עברית ואנגלית, בשל פעילויות משותפות עם חילות זרים. בעבר לא היו תגי שם באנגלית, למעט חריגים, למשל, אם אני זוכר נכון, בטייסת הבינלאומית. בכלל, השמות היו משהו קטן, עם רקע שחור וסקוץ', עם מעטה שקוף שנענדו בצד ימין של החזה. בתמונה שהעלה יערי, של 107, אפשר לראות אצל טרנר שם כזה. בנוסף, אפשר לראות סמל טייסת על חזה שמאל, לפחות אצל שניים (קריגר, רזצ'יק...).
הנושא הלך והתפתח ככל שחיל האוויר התקרב לחילות זרים. השם עבר לצד שמאל וסמל טייסת בצד ימין. נוסף גם סמל המערך על זרוע ימין ודגל המדינה על זרוע שמאל (משם גם נדד לשאר הצבא). עם איחוד הכנפיים בין כל ציוותי האוויר נוספו כנפיים מצד שמאל, עם השם בעברית ובאנגלית (באנגלית גם דרגה). איני זוכר את השנה במדויק. סביב שנת 2000 פלוס.
מעולם לא היה מגן דוד בצבע שחור.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.


נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 19-05-2020 בשעה 18:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 21-06-2020, 13:21
  אליהר אליהר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.06.11
הודעות: 110
הפלות ונפילות בקרבות האויר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמגר שמתחילה ב "10 מטוסי חיל האוויר הופלו ע"י טייס פקיסטני-עובדה או דמיון ?"

מלחמת ששת הימים היתה הגרועה ביותר עבור חיל האויר בכל הנוגע לקרבות אויר, ובתוכה היום הראשון היה הגרוע מכולם. 16 מטוסים איבד חיל האויר בסה"כ במלחמה בקרבות אויר, 9 ביום הראשון, 5 ביוני. העובדה, שזו היתה המוצלחת ביותר בין מלחמות חיל האויר בכל שנות המדינה (אפשר להשוות את מידת ההצלחה רק למלחמת לבנון הראשונה, אבל אז התמודדנו מול אוייב אחד וחצי בחזית אחת) - רק אומרת עד כמה שולי, כמעט איזוטרי, נושא קרבות האויר בלוחמה האוירית, במיוחד באיזור שלנו וודאי מאז מלחמת העצמאות, שאחריה הוסר אחת ולתמיד האיום לתקיפות אויר הרסניות בעורף הישראלי.

יחס ההפלות ביום הראשון היה כנראה 1:3 ואולי פחות, ובכל המלחמה בערך 1:4. יחס נמוך זה לא חזר על עצמו לפני ואחרי, גם לא במלחמת העצמאות הבוכנתית. יתכן שטייס מוצלח אחד, ערבי או פקיסטני או מי שלא יהיה, ידע לנצל את זה, טס טוב במקום לברוח והצליח להפיל יותר ממטוס אחד. מי יודע.

עם זאת, למעט קרב אחד בעייתי בעיראק ביום השלישי למלחמה, בו הופלו שלושה מטוסים, בסך הכל אם בוחנים באובייקטיביות את הדברים, אין לבוא בטענות:

ביום הראשון, בו הופלו כל כך הרבה מטוסים ישראליים על ידי מטוסים ערביים, ההוראה לטייסי חיל האויר היתה חד משמעית - לא לפנות לאיום אוירי עד שלא משלימים את משימת התקיפה, אפילו אם יושבים לך על הזנב ואתה בסכנת נפילה. סיבת ההוראה מובנת מאליה - חיוני היה להשלים את המכה האוירית ואת ניטרול חילות האויר הערביים, גם במחיר נפילות. רוב הטייסים, אולי כולם, צייתו להוראה החד-משמעית הזו - שהיתה תקיפה כמו הוראת דממת האלחוט - ולכן חלקם היוו כמעט ברווזים במטווח עבור טייסי אוייב שהצליחו להמריא ולתקןף. לכן לא ניתן "להאשים" את הטייסים שהופלו - שנהגו בדיוק לפי ההוראות הברורות והנוקשות שקיבלו.

בניקוי רוב מטוסי היום הראשון ותוך הכרה בכך שהנפילות בעיראק נבעו מכך שאולי ניתן היה לתכנן את המבצע כולו טוב יותר - יש בסה"כ 3-4 נפילות נוספות במלחמה, מה שמביא את יחס ההפלות לערכים לגיטימיים יותר, במושגי חיל האויר.

יום טוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 21-06-2020, 16:39
  edge540 edge540 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 150
או שאפשר לנסות באמת לראות מה קרה בלי ליפות
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי אליהר שמתחילה ב "הפלות ונפילות בקרבות האויר"

חתיכת תירוץ לספר שהתקיפה שהפתיעה את המצרים
שבמזל ביטלו את הפטרול האווירי בשעת התקיפה בדיוק (הופיע הסיפור המלא בשנת ה 50 למלחמה)
ובעצם למרות שהופתעו הצליחו לעלות לאוויר ולהפיל כמה טייסים עם משמעת ברזל
(ממש נשמע מדבריך שמדובר ביפנים… סוג של סמוראים של השומר הצעיר)
שהיו מוכנים למות רק כדי שהפצצות יגעו למטרות

משהו מאד מעניין, לעומת מה שכתבת (סליחה אבל אבל דברייך נשמעים יותר wish-full thinking)
שבכתבות הללו בפרוש הטייסים מסבירים שבכל הזדמנות שראו שיש להיכנס לקרב אוויר
הם בהחלט נכנסו לקרב ולא דבקו בהפצצה, לפחות לא ברמה ה"יפנית" שתיארת.

אם תעבור על כל הכתבות בביטאוני חיל האוויר לציון 20 שנה ו 30 שנה ו 40 שנה למלחמה
תראה שהמכנה המשותף בכתבות זה הרבה יותר מזל משכל!!! הם משתמשים במילה מזל
בסיום הרבה מהראיונות שנערכו איתם כך שניתן לסכם כמו שכתבתי.

רמת הטייסים שלנו היית לא יותר גבוהה אלא שווה או נמוכה יותר מרתם במלחמת יום כיפור,
למעשה מלחמת ההתשה היית המלחמה שבה באמת למדו החברה שלנו להילחם באוויר
באיכות הרצויה.

במלחמת שלום הגליל שוב, הרבה יותר מזל משכל…
וצריך לזכור שלעלות להילחם ב F-15 וב F-16 עם מיג 21 ומיג 23 (במקרה הטוב) זה דורש אומץ
שרק הדיוט (גם אידיוט) שלא מכיר במה מדובר היה מנסה…
פער הביצועים בניהם הזוי!!!

להזכירך! שבחיל האוויר קרבות אוויר באימונים בין כפירים ופאנטומים לבין ב"אפים" היה
חוויה מאד אומללה לראשונים! (ופאנטום נחשב לרמה של ה 23 וכפיר ל 21 ויותר אפילו)
למעשה ללא כללים מסרסים ל"אפים" לפני האימון שום סיכוי הפלה לא היה לכפירים ולפאנטומים
בניסויים שעשו בארה"ב ובארץ יחס ההפלות בין F-15 לפאנטום היה משהו כמו 1/70

יחס ההפלות בשל"ג היה 80 אפס ( מסתדר מצויין עם הניסויים שציינתי)

לא מזלזל בטייסנו, עם זאת צריך לראות המציאות ולהכיר בה בלי סיפורי אליפות מוגזמים…
ולחשוב ש 46 אחרי יום כיפור ועדין חיים באשליות…

אישית אנני מגדיר את זה כמזל, אבל זו גישה יוצאת דופן בפורום שלנו.

וחלילה אין דבר אישי נגדך, בעצמי לפני שהכרתי לעומק ממחקר במקורות גלויים שלנו, גם חשבתי כך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 22-06-2020, 14:19
  אליהר אליהר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.06.11
הודעות: 110
מזל תמיד היה ותמיד יש, ויש לו נטיה ללכת עם מי שמוכן יותר וטוב יותר
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי edge540 שמתחילה ב "או שאפשר לנסות באמת לראות מה קרה בלי ליפות"

אני לא מתווכח איתך.

אני מתאר מצב שלדעתי אפשר למצוא בו הסבר לכך שביום המוצלח ביותר של חיל האויר בהיסטוריה, היה גם יחס ההפלות הכי גרוע שלו. מה שאני מספר (ההוראה שניתנה לטייסים) הוא עובדה, לא השערה. המסקנה שאני גוזר מזה זו השערה בלבד ועל אחריותי הבלעדית.

את הביצועים של חיל האויר יש להשוות לחילות מקבילים - כמו חיל האויר האמריקאי והצי האמריקאי. מה הם הצליחו לעשות מול הויאטנמים בהשוואה אלינו מול הערבים?

אני לא בטוח שחיל האויר היה טוב יותר בתחום הזה בהתשה מאשר בששת הימים. אלא שבהתשה היתה לו מטרה מוגדרת להפיל, בניגוד גמור לששת הימים.

לגבי מלחמת לבנון - בכוונה לא הבאתי אותה כדוגמא, מהסיבות שציינת. ההצלחה העצומה של חיל האויר במלחמה הזו - הצלחה חסרת תקדים ברמה עולמית - היא לא בכך שמטוסים אמריקאים מתקדמים הפילו מטוסים רוסיים נחותים מהם, אלא בהשמדת מערך טילי הקרקע-אויר. למבצע הזה היו, לפי דעות שונות, השלכות גלובאליות.

אגב, לגבי היום הראשון בששת הימים - מעניין שביום הכי קשה שהיה להם, הטייסים הערביים הצליחו להפיל 9 מטוסים ישראליים. הישג שמעולם לא התקרבו אליו, לא לפני ולא אחרי. אבל את הזלזול המרומז שלך במידת המחוייבות של הישראלים למלא את ההוראה ולטוס בדיוק כפי שאמרו להם - לא הצלחתי להבין, גם לא את הפליאה הגדולה מזה שהם עשו את זה. לי אין ספק שרוב הטייסים נהגו בדיוק כפי שהורו להם.

עוד אגב, תמיד יש טעויות ושגיאות וגם באותו יום, 5 ביוני, חלק מהמטוסים הישראלים נפלו בהחלט בגלל שגיאות שלמרבה הצער אין עליהן סליחה. לא כל התשעה נפלו בגלל אותה הוראה לתקוף בלי להתייחס לסיכון שמאחוריך.

אבל שוב, זו דעתי בלבד. אתה כמובן זכאי לדעתך בדיוק באותה מידה.

יום טוב

נערך לאחרונה ע"י אליהר בתאריך 22-06-2020 בשעה 14:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 22-06-2020, 20:19
  edge540 edge540 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 150
סליחה אם נשמעתי מזלזל בטייסנו הטובים
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי אליהר שמתחילה ב "מזל תמיד היה ותמיד יש, ויש לו נטיה ללכת עם מי שמוכן יותר וטוב יותר"

הם עשו השתדלות גדולה מאד
התיאור שנתת באותה הודעה היה נשמע לי קצת דרמתי מידי
כנראה שזה טמון באופן ההבטה שלי בנושא
מסכים איתך שמבצע חיסול הטילים היה עניין באמת מרשים
מאד מרשים… רצוי לזכור על מה כל תוכנית חיסול הטילים התבססה
וזה לפי דברי פיו של מפקד/מנהל המבצע אל"מ אביאם (או אביעם) סלע
שהכל היה מבוסס על תוכנית מחשב של יהודי חרדי שלא שירת בצבא
שהיה היחיד שבזמן אמת גם הריץ ותפעל אותה כדי שהמבצע יעבוד בכלל
(סביר להניח שאז לבנות ממשק נוח לתיפעול
של התוכנית היה לוקח יותר זמן לכתוב מאשר התוכנית עצמה)
עובדה מעניינת שמשום מה יש נטיה בציבור פשוט לא להתייחס לכך

יש בחיל האוויר בהחלט טייסים מוכשרים מאד ומוצלחים…
בכל מקרה לפי טענות הטייסים… במלחמות היה להם הרבה מאד מזל

סתם דוגמא קטנה אותם שני ווטורים שחזרו בתקיפה ב H-3 התקיפה השניה אא"ט
שלא יכלו לתקשר ולהזהיר אחד את השני בגלל בעיית קשר
ושניהם טסים ישר בלי תימרון ומנסים להזהיר את אחד את השני שיושב על
השני מיג 21 (למעשה על כל אחד ישב מיג)
כאשר לחרדתם הם רואים איך המיג (שוב למעשה מיגים) יורים טיל שטס
ופשוט נופל לקרקע לפני שמגיע למטוס (לווטורים שלהם) "סתם תקלה" בו זמנית בשני הטילים
רק בחזרה הם הבינו שזה קרה בו זמנית לשניהם

ודאגו לציין שהיה להם הרבה מאד מזל

שוב יש יוצאי דופן פה בפורום שקוראים לזה השגחה ולא מזל…
האמת, זה אותו דבר ודי למבין.

אחד הדברים שקשה לנו כבני אדם וישראלים בפרט (אנני יוצא מן הכלל לצערי הרב)
זה להיות באמת צנועים (ולא בהצהרות כי זה בדיוק הפוך)

יום טוב ותודה על התשובה היפה שכתבת באמת מעריך מאד
ושוב סליחה אם אמרתי משהו לא במקום
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 22-06-2020, 22:27
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי edge540 שמתחילה ב "סליחה אם נשמעתי מזלזל בטייסנו הטובים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי edge540
רצוי לזכור על מה כל תוכנית חיסול הטילים התבססה, וזה לפי דברי פיו של מפקד/מנהל המבצע אל"מ אביאם (או אביעם) סלע, שהכל היה מבוסס על תוכנית מחשב של יהודי חרדי שלא שירת בצבא, שהיה היחיד שבזמן אמת גם הריץ ותפעל אותה כדי שהמבצע יעבוד בכלל

רק לשם הדיוק: היהודי החרדי (קראוס) גוייס בסוף שנות ה 70 כאזרח עובד צה"ל. הוא אכן פיתח את מערכת השליטה במבצע ("פריסקופ". מערכת שליטה זו היתה אחד ממכלול מרכיבים שעליהם התבסס המבצע) אך לא הריץ ותפעל אותה בזמן אמת (הוא היה נוכח למקרה שיהיו בעיות וקיבל עידכונים לגבי הסוללות שהושמדו. לא היו תקלות במערכת בעת המבצע).
https://www.fresh.co.il/vBulletin/s...+19#post4245254
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:13

הדף נוצר ב 0.23 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר