18-02-2008, 11:43
|
|
|
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
|
|
מסלול הטיסה הארוך במזה"ת נחנך בבסיס נבטים
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3506746,00.html
מסלול הטיסה הארוך במזה"ת נבנה בנבטים
בסיס נבטים בנגב יהפוך בקרוב לבסיס התובלה של חיל האוויר. לקראת המעבר הוקם מסלול טיסה באורך 3.9 ק"מ. המסלול הארוך, בו השתמשו בכמות אספלט השווה לזו שבכביש חיפה-תל אביב, יאפשר לחיל גמישות פעולה בכל הקשור להמראות ונחיתות של כלי טייס. צפו בתמונות חנן גרינברג [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/SendArtResponse/mail.gif] פורסם: 18.02.08, 11:15
פרסום ראשון: בימים אלו מושלמת בנייתו של מסלול הטיסה הארוך ביותר במזרח התיכון בבסיס נבטים בדרום. המסלול, באורך 3.9 קילומטרים, נבנה כחלק מהרחבת המקום במסגרת מעבר בסיס התובלה של חיל האוויר מאזור לוד לנבטים.
בצילומים, שהגיעו לידי ynet, ניתן לראות את האזור ביוני 2005, לפני תחילת העבודות, ובצילום עדכני מהשבועות האחרונים - שבו ניתן להבחין במסלול הולך ונשלם, כך באמצעות התמונות שצולמו מהאוויר ומשמשות את מערכת הביטחון למעקב אחר הפרויקט.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/02012008/1383791/002.jpg_wa.jpg]
המסלול החדש בבסיס נבטים
בניית המסלול נחשבת לאתגר הנדסי לא פשוט, בעיקר בשל סוג הקרקע בנגב. במסגרת העבודות הובאו לישראל מחו"ל דחפורים מיוחדים כדי להשלים את מכסת הכלים הכבדים הנחוצים לצורך העבודות, כמות האספלט שהושקעה במסלול שוות ערך לכמות בכביש בינעירוני דו-נתיבי באורך 90 ק"מ, כמו למשל כביש תל אביב-חיפה.
במסגרת הפרויקט שעלותו כ-1.6 מיליארד שקל, בונה מערכת הביטחון בנבטים גם מבנים ייעודים שונים, ממגורים ועד דירים תת-קרקעיים עבור המטוסים השונים, מגדל פיקוח חדש ומבצעת עבודות סלילה וניקוז. שטח פרויקט נבטים החדש ישתרע על גודל השטח שעליו משתרעת תל-אביב-יפו - כ-50 אלף דונם. שטח המבנים משתרע על פני 70 אלף מ"ר, כפול מהשטח שעליו ניצבים מגדלי עזריאלי. בכמות האבן המשתלבת בבסיס, כ-19 אלף מ"ר, ניתן לרצף כ-2.5 מגרשי כדורגל.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/02012008/1383786/001.jpg_wa.jpg]
אזור הבסיס לפני בניית המסלול ביוני 2005
המסלול הארוך, יאפשר לחיל האוויר גמישות פעולה בכל הקשור להמראות ונחיתות של כלי טייס. מאפייניו, שלחלקם גם היבטים מבצעיים, נקבעו בחיל האוויר ובמינהלת משרד הביטחון וצה"ל שעוסקת במעבר המחנות לנגב. לבסיס נבטים, שבו מספר טייסות קרב, יתווספו טייסות התובלה בהם מטוסי ההרקולס והבואינג 707, (שחלקם משמשים לתדלוק אווירי ולקחו בעבר גם חלק גם בפעילויות מבצעית -ח.ג), מכל מקום יאפשר המסלול החדש שימוש לכל כלי הטייס של חיל האוויר בשגרה ובחירום.
מסלול זה מאפשר נחיתה והמראה למגוון רחב של מטוסים. בנייתו תושלם כבר בקיץ הקרוב ואילו בדצמבר 2009 יגזר הסרט כאשר יוכרז רשמית כי בסיס התובלה עבר לנגב.
פרויקט העברת בסיס התובלה של חיל האוויר לנבטים מהווה סנונית ראשונה במסגרת פרויקט מעבר צה"ל לנגב בעלות כוללת של 25 מיליארד שקל, כולל גם את קריית ההדרכה (עיר הבה"דים), בסיסי אגף המודיעין וחיל התקשוב, ובסך הכל אזור בו ישרתו למעלה מ-20 אלף חיילים. כבר כיום עוסקים בבניית המחנות כ-900 עובדים, יותר ממחציתם תושבי הנגב.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.
(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)
|