לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-10-2008, 07:21
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
מחיר ההפרטה: מטוסי חיל האוויר הושבתו עקב ליקויי תחזוקה של קבלנים אזרחיים

מדהים ומזעזע, פשוט לא להאמין
למרות שאני חסיד גדול של תהליך ההפרטה אני גם יודע שלא כל דבר ניתן וצריך להפריט משום שלא כל פעילות מונעת משיקולים כלכליים בלבד.
לא ניתן לסמוך על קבלן חיצוני שיעשה את העבודה החשובה הזו ב100% משום שהישקולים שלו הם כלכליים ולכן הם יכול לעגל פינות לשם חיסכון.
בנוסף לא ניתן להפעיל על עובדי קבלן משמעת ותהליכי עבודה קפדניים מאוד.
קישור לכתבה

מחיר ההפרטה: מטוסי חיל האוויר הושבתו עקב ליקויי תחזוקה של קבלנים אזרחיים

06:08 | 05.10.2008 גיא לשם
מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, הורה בסוף השבוע שעבר על השבתה מיידית של מערך הסקייהוק של חיל האוויר, הפועל בבסיס החיל בדרום. לפי החלטת מפקד החיל וראש להק ציוד תא"ל קובי בורטמן, ההשבתה תחול מהיום. במקביל, יערכו אנשי להק ציוד ביקורת מעמיקה ויבצעו "תיקון תהליכי תחזוקה ושיפורם", כפי שהדבר מכונה בחיל האוויר.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.themarker.com/ibo/images/graphs/003.jpg]
מטוס סקייהוק

בשנים האחרונות הוביל חיל האוויר תהליך של מיקור חוץ בצה"ל, שבמסגרתו הועברו לגופים חיצוניים פעילויות שבוצעו בעבר על ידי הצבא. בין היתר הוחלט על העברת התחזוקה בכמה טייסות מבצעיות לחברות אזרחיות, כך שאנשי החיל יעסקו רק בצדדים המבצעיים של תפעול הטייסות - וכל יתר פעולות התחזוקה יבוצעו על ידי קבלנים חיצוניים.

כחלק מההליך למיקור חוץ ערך משרד הביטחון מכרז לבחירת קבלן לתחזוקת מערך מטוסי הסקייהוק, המכונים בחיל האוויר "עיט". מערך זה משמש את החיל כטייסת אימונים להכשרת טייסי קרב וכן למשימות מבצעיות שונות. מדובר בטייסת הפעילה הוותיקה ביותר בחיל האוויר - גילם של חלק מהמטוסים המשרתים בה הוא כ-40 שנה, וייצורם הופסק באמצע שנות ה-70.

לפני כחמש שנים בחר משרד הביטחון בחטיבת הבדק של התעשייה האווירית (תע"א) לביצוע התחזוקה. בחוזה נקבע כי לצורך ביצוע העבודה השוטפת תוכל תע"א לשכור קבלן משנה. התעשייה האווירית בחרה בחברת כנפי תחזוקה, שבבעלות מלאה של החברה הציבורית כנפיים שבשליטת משפחת בורוביץ' ומחזיקה בין היתר בשליטה בחברת התעופה אל על.

מאז 2005 מבצעת כנפי תחזוקה, שמרבית מנהליה ועובדיה הם יוצאי מערך התחזוקה של חיל האוויר, את תחזוקת מערך הסקייהוק. גם כתובת החברה המופיעה בנתוני רשם החברות היא בסיס חיל האוויר בחצרים.

בצה"ל סירבו לחשוף את היקף החוזה עם החברה, אך על בסיס העלויות המקובלות בעולם של תחזוקת המטוס אפשר להעריך כי מדובר בחוזה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה. לפי דיווחי כנפי תחזוקה מ-2006, המחזור השנתי שלה הוא 5 מיליון דולר בשנה והיא מעסיקה כ-150 עובדים. עיקר הכנסתה של החברה הוא משירותי תחזוקה למטוסי חיל האוויר.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.themarker.com/ibo/images/graphs/002.jpg]


שורה של תקלות

בשנה האחרונה אירעו כמה תקלות במטוסים של חיל האוויר, לכאורה כתוצאה מתחזוקתם שלא על פי נוהלי החיל - כך עולה ממידע שהגיע לאחרונה לידי TheMarker.

שיטת העבודה הנהוגה בחיל האוויר כוללת מערך קבוע של בדיקות תחזוקה, המבוצעות בתדירות קבועה ולפי נהלים קשיחים. נהלים אלה קובעים כי מטוס אינו עולה לאוויר ללא חתימתם של כל אנשי התחזוקה שהיו מעורבים בבדיקות ובטיפולים בו, וזאת כדי למנוע מצב שבו בדיקות חיוניות לא יבוצעו. בין טיסה לטיסה עוברים מטוסי החיל בדיקות ותחזוקה שוטפת, שלצורך ביצוען עומד זמן מוגבל.

ממצאי התחקיר שערך TheMarker בשבועות האחרונים מעלים כי כמה מהבדיקות הנדרשות במטוסים לא בוצעו, ועל חלק מהתקלות לא דווח כנדרש - וזאת בידיעתם של בכירים בכנפי תחזוקה והאחראים הישירים על תחזוקת מערך הסקייהוק. כך למשל לא נבדקו הגאי הגובה, האחראים על ייצוב גובה המטוס, לפי הנוהל הנדרש. בחודש שעבר התגלתה תקלה בהגה גובה של אחד המטוסים בעודו באוויר, והדבר גרם לכך שהטייס לא הצליח לשלוט בהגאים מתוך תא הטייס.

עוד נודע כי בזמן טיסה במטוס אחר לפני כמה חודשים, השתחרר אחד הכנפונים המצויים בקדמת המטוס, המשמשים לתמרונים חדים ומעניקים תוספת עילוי במהירויות נמוכות. הנהלים מחייבים בדיקה של הכנפונים בין טיסה לטיסה ודיווח על סדקים או על שינויי מבנה - אך לפי התחקיר, במקרים רבים הבדיקות כלל לא בוצעו ובמקרים אחרים, שבהם התגלו סדקים, ניתנה הוראה למכונאי לשייף אותם מבלי לפרק את הכנפונים לצורך בדיקה וריתוך.

מסתירים את הסדקים

התחקיר מגלה עוד כי בדיקות חיוניות נוספות בוצעו בניגוד לנהלים, או שכלל לא בוצעו. בין היתר, מדובר בבדיקות של כמות השמן במערכת ההידראולית של המטוס, שמכוחה פועלים הגאי המטוס וכני הנשא שלו; בבדיקות בתוך כונסי האוויר וצינור הפליטה של המטוס; ובבדיקות בלמים, שהן בעלות חשיבות גבוהה במיוחד מבחינה בטיחותית.

כמו כן התגלה כי בכמה מקרים שבהם גילו המכונאים סדקים בגלגלי המטוסים, שהיו עשויים להעיד על בלאי המחייב החלפה, ניתנה להם הוראה להסתיר את הסדקים באמצעות מריחת גריז שחור.

מהממצאים עולה גם החשש כי חימוש המטוסים בוצע בניגוד לנהלים, ללא ניתוק מתח במערכת החשמלית של המטוס - דבר שיכול להביא לפריקה לא רצויה של התחמושת שנושא המטוס. על פי מקורות בחיל האוויר, החריגה מנוהלי התחזוקה לא דווחה לחיל.

באחד האירועים הבולטים, שהתרחש בדצמבר שעבר, הושאר מברג בתוך אחד מהמטוסים בעת הטיסה - מבלי שהדבר דווח לאיש לפני הטיסה. הסכנה הטמונה בהשארת כלי עבודה במערכות המטוס בעודו באוויר היא גבוהה מאוד, שכן שאיבה של כלי עבודה על ידי כונס האוויר יכולה להביא לשיתוק המטוס ולנפילתו. בשל כך, בחיל האוויר יש נוהלי ביקורת כלים הדוקים במיוחד.

באירוע המדובר דווח על אובדן המברג רק לאחר שהמטוסים שנבדקו עלו לאוויר, אף שהנהלים מחייבים עצירה של כל הטיסות עד למציאת הכלי. מנהלי כנפי תחזוקה ערכו תחקיר בעקבות האירוע, שבו תוארו הנסיבות של אובדן הכלי ומציאתו, והדבר הוגדר כ"אירוע לא טוב", אך לא ננקטו בעקבותיו צעדים כלשהם נגד החברה.

מנכ"ל כנפי תחזוקה התייחס אף הוא לאירוע, והדברים הוכנסו לתחקיר. הוא הסתפק בניסוח עדין, שקבע כי מדובר בתהליכי עבודה בסיסיים, המבוצעים עשרות פעמים בשבוע ומחייבים לבדוק את איתנותם של יסודות התחזוקה. עם זאת, מלבד הקביעה כי האשם בטעות הוא טכנאי זוטר - לא נעשה דבר.

השיטה: קנס או פרס

גורמים המכירים את מערך התחזוקה של חיל האוויר טוענים כי הסיבה לריבוי התקלות ולחריגות מהנהלים עשויה להיות נעוצה בשיטת ההתקשרות שבחרו במשרד הביטחון. לפי שיטה זו, התשלום לחברה נקבע לפי משך הזמן שאורכים טיפולי התחזוקה והבדיקות, וקנסות כספיים משמעותיים מוטלים בגין חריגה ממשך הזמן שהוקצב בחוזה לביצוע הבדיקות.

לדברי אחד מאנשי מערך התחזוקה לשעבר בחיל האוויר, "המצב הוא תוצאה שלילית ישירה של ההתייעלות שנכפתה על החיל במסגרת קיצוצי תקציב הביטחון. זאת לצד תוצאות חיוביות יותר, שחסכו לחיל סכומים ניכרים".

בחיל האוויר טוענים: "החברה המתחזקת נדרשת לעמוד בדרישות תחזוקה מחמירות, לפי קריטריונים הקבועים בחיל האוויר ודרישות החוזה בנוגע למיומנות כוח האדם המועסק וניסיונו. החוזה קובע תשלום לחברה בעבור שעות טיסה, והיא נמדדת לפי עמידה בתוכנית טיסה שבועית. אם לא הספיקה החברה לעמוד בתוכנית, באפשרותה להשלים את הפער בהמשך.

"תנאי החוזה אינם מתגמלים את החברה על עמידה בתוכנית מעבר ליעדים שהוגדרו מלכתחילה, ומטילים עליה קנס רק אם לא הושלמה תוכנית הגיחות התקופתית בחציון".

ביקורת פתע והשבתת הטייסת

ממצאי התחקיר הועברו לכמה טייסים ותיקים במערך הסקייהוק של חיל האוויר, בהם אחד ממפקדי הטייסת לשעבר המשמש טייס פעיל במערך גם כיום. לדברי אחד הטייסים, לא זכורות לו תקלות בטיחותיות חמורות, ובמלותיו: "עוד לא נפל סקייהוק כתוצאה מתקלת בטיחות". ואולם כל הטייסים הסכימו כי החריגה מהנהלים בתחום התחזוקה יכולה לגרום במקרים מסוימים לתקלות בטיחותיות בעת הטיסה, שחלקן אף מסכנות חיים.

לפני כשבועיים פנה TheMarker לדובר צה"ל והציג בפניו את הממצאים. לאחר בדיקה ראשונית החליט ראש להק ציוד בחיל האוויר להורות על הקמת צוות מקצועי בראשות ראש מחלקת מטוסים בלהק ציוד. הצוות ביצע ביקורת פתע במרכז התחזוקה של מערך הסקייהוק, שאותו מתפעלת חברת כנפי תחזוקה.

בביקורת שנערכה לפני כעשרה ימים נבדקו 12 מטוסים, ובחלקם התגלו ממצאים התואמים את הפרטים העולים מתחקיר העיתון. הממצאים הוגדרו בצמרת חיל האוויר "חמורים ומחייבים בדיקה מעמיקה". בעקבות זאת, וכדי לבדוק את הקשר בין האופן שבו בוצעה תחזוקת המטוסים לבין אירועי בטיחות מהעבר, התקבלה בחיל האוויר החלטה חסרת תקדים: השבתת הטייסת לצורך ביצוע ביקורת מעמיקה ובחינת תהליכי התחזוקה שמבצעת החברה בעבור צה"ל.

בשלב זה לא הוסקו מסקנות כלשהן בנוגע להשלכות הממצאים על המשך ההתקשרות עם התעשייה האווירית וחברת כנפי תחזוקה. כמו כן, לא הוסקו מסקנות בנוגע לשינוי נוהלי הפיקוח של חיל האוויר על החברות החיצוניות המבצעות עבודות בעבור צה"ל.

ל-TheMarker נודע עוד כי בעקבות מידע דומה בעניין זה שהגיע למשרד הביטחון, הוחלט לפתוח בבדיקה, שתתבצע על ידי יחידת החקירות של המשרד בראשות נוח נדלר.

תע"א וכנפיים זכו במכרז לתחזוקת מערך ההרקולס של חיל האוויר

>> חיל האוויר החליט באחרונה על הפרטת מערך התחזוקה של מטוסי ההרקולס, המשמשים את צה"ל כמטוסי תובלה מבצעית ארוכי טווח. גם במכרז זה הזוכה היתה חטיבת הבדק של התעשייה האווירית, שתבצע את העבודה עם כנפי תחזוקה. מדובר בחוזה תחזוקה שהיקפו הכספי נחשב לאחד הגדולים שהוציא חיל האוויר בשנים האחרונות.

החברה הציבורית כנפיים, שבבעלות האחים דדי ואיזי בורוביץ', אשת העסקים תמי מוזס בורוביץ' והמיליארדר הבריטי פויו זבלודוביץ', מתמחה בתחום התעופה. החברה ידועה בעיקר בזכות עסקי החכרת המטוסים, שבהם היא נחשבת לאחת מהמובילות בעולם. בשנים האחרונות נודעה החברה גם בשל שליטתה בחברת התעופה אל על, לאחר הפרטתה.

בקיץ 2005 הקימה כנפיים אחזקות את החברה הבת כנפי תחזוקה, הנמצאת בבעלותה המלאה. מי שהיה מנכ"ל כנפיים באותה תקופה הוא איזי בורוביץ'. זמן קצר לאחר מכן הוא פרש מהתפקיד ועבר לכהן כיו"ר אל על. לאחרונה הודיע בורוביץ' כי הוא מעוניין למכור את אחזקותיו בכנפיים ולסיים את תפקידו.

את מקומו של בורוביץ' בכנפיים תפס שלמה חנאל, שהיה בעבר מנכ"ל ארקיע - בתקופה שבה היתה החברה בבעלות כנפיים. חנאל הוא בעל השכלה בהנדסת אווירונאוטיקה ומינהל עסקים, ונחשב לאחד מעמודי התווך המקצועיים של כנפיים אחזקות. כחלק מתפקידו היה חנאל מופקד גם על כנפי תחזוקה, שהוקמה מיד לאחר זכייתה של התעשייה האווירית בחוזה התחזוקה של מערך הסקייהוק בחיל האוויר, לאור חוזה שחתמה התעשייה האווירית עם קבוצת כנפיים. מי שמנהל בפועל את פרויקט התחזוקה של מטוסי הסקייהוק הוא שמואל אבירם, במקביל לממונה על הפרויקט מטעם התעשייה האווירית מנחם קמחי.

מפריטים את חיל האוויר

>> בראשית העשור החל גל פיטורים של נגדים וקצינים טכניים בחיל האוויר, בשל עלות שכרם הגבוהה. בעקבות פיטוריהם, הועברה התחזוקה של טייסות שונות בחיל למיקור חוץ.

בין הטייסות שתחזוקתן הופרטה היו טייסת התובלה של מטוסי הביצ'קראפט, שתחזוקתה מבוצעת על ידי חטיבת הבדק של התעשייה האווירית, וטייסת בית הספר לטיסה בחצרים, שמטוסי האימונים מדגם סנונית שבה נמצאים בבעלות חברת אלביט ומתוחזקים על ידה, ולמעשה מוחכרים לחיל האוויר.

בנוסף מתחזקת אלביט, באמצעות החברה הבת סאיקלון, את מערך מסוקי הקרב והתובלה של בית הספר לטיסה. מדובר בחוזה לעשר שנים, שהיקפו נאמד ב-40 מיליון דולר.

התעשייה האווירית: "נשתף פעולה עם חיל האוויר בבדיקת העניין"

>> דובר צה"ל מסר בתגובה לדברים המובאים בכתבה: "בעקבות פניית הכתב נערכה בדיקה יסודית ומעמיקה בחיל האוויר באשר לסוגיית התחזוקה של מערך העיט, המופקדת בידי חברה אזרחית שזכתה במכרז של משרד הביטחון.

"לאור ממצאי הבדיקה וממצאים קודמים החליט מפקד הזרוע, האלוף עידו נחושתן, בהתייעצות עם מפקדים בכירים במערך התחזוקה, לעצור את הטיסות במערך העיט ליום אחד (יום ראשון) ולהקדישו להאצת הבדיקות והטיפול במערך, ולניתוח תהליכים כדי לשפרם ולהגיע למסקנות ולתובנות מקצועיות".

מהנהלתה של התעשייה האווירית נמסר בתגובה לדברים: "מרגע שהובא העניין לידיעתנו אנו משתפים פעולה עם חיל האוויר ככל הנדרש".

מחברת כנפי תחזוקה נמסר בתגובה: "החברה קיבלה זה עתה את החומר. אנו נשתף פעולה עם התעשייה האווירית ועם חיל האוויר בבדיקת העניין".
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 05-10-2008 בשעה 07:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 05-10-2008, 13:06
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
אני מבין קטן בתחזוקת המטוסים...
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "קרא את התגובה של אפרתי...."

אך אם אני מקיש בתחזוקת הצמיגים במכונית, זה שצמיגים שחוקים נוטים להתפוצץ בהמראה/נחיתה.
כל הזמן טוחנים לנו במוח להחליף אותם כי הם הקשר היחידי שיש למכונית/מטוס עם הקרקע.
אז מה באמת הבעיה, חוסכים כמה שקלים ומה עם חיי הטייסים ועלות המטוסים זה שקול כנגד עלות הצמיגים???
כנראה שתיתי יותר מדי בחגים...
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 05-10-2008, 11:04
צלמית המשתמש של אפרתי
  משתמש זכר אפרתי אפרתי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.11.04
הודעות: 343
Facebook profile
אבל מה קשור "מחיר ההפרטה" לכל העסק?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "מחיר ההפרטה: מטוסי חיל האוויר הושבתו עקב ליקויי תחזוקה של קבלנים אזרחיים"

לצערי זה קורה בהרבה טייסות בחיל האוויר, שכמובן אינן מתוחזקות ע"י כנפי אבטחה.

אני הייתי עד לכמעט כל האירועים שנכתבו בכתבה, ושטויחו כמובן ע"י הקצינים בטייסות.

לא פעם ראיתי פנצ'יפים מורים לטכנאים לכסות גלגלים שהיו משופשפים בצורה מטורפת בפיח שחור, חימוש מטוסים נעשה לפי הנהלים רק כשקצינים היו עוברים באיזור, בדיקות חיוניות לא בוצעו כמעט, והבליינדים חגגו. וזה לא רק בטייסת אחת, עברתי בשלושה טייסות, והבנתי שזה קורה בכל בסיסי חה"א ובכל המערכים.

הטכנאים בכנפי תחזוקה רובם ככולם (אאל"ט כולם) הם יוצאי טייסות בחה"א, והם פשוט לקחו את קלות הראש שלמדו בטייסות שלהם ויישמו אותם בעייטים.

גם אם הסקייהוקים היו מתוחזקים ע"י חיילים, כיוון שהמטוסים ישנים הם היו מתוחזקים בהתאם, ויעיד כאן כל טכנאי ששירת עם מטוסים יותר ישנים.

אם דה מרקר היה עושה את אותו התחקיר בטייסת רגילה הוא היה עולה על אותם ממצאים.

אני מבין שלא ככה זה אמור להיות עם חברה שמשלמים לה כדי שתתחזק את המטוסים כראוי, אבל חבל שזה ככה בכל החיל.
_____________________________________
חורף גשום ונפלא לכל אוהבי הימים הסגריריים למיניהם

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 05-10-2008, 13:40
צלמית המשתמש של אפרתי
  משתמש זכר אפרתי אפרתי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.11.04
הודעות: 343
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "בחיים לא ראיתי נץ עם גלגל..."

עזוב, ביום חמישי אחד חתמתי מטוס שיהיה מוכן ליום ראשון בבוקר. לאחד הגלגלים היה שפשוף מארץ השפשופים, וקצין אמר לי להרים את המטוס עם ג'ק, ולסובב את הגלגל כך שהשפשוף יהיה על הרצפה ולא יראו אותו, מכיוון שלא היו גלגלים בטייסת ולא היה לו כוח להזמין. הוא אמר, "סמוך עלי, ביום ראשון בבוקר נחליף אותו".

ברור.

הלכתי ברגל למחלקת גלגלים, חזרתי עם גלגל, החלפתי אותו, ויצאתי הביתה. כל הסיפור גרע כמה שעות מהסופשבוע שלי.

ועכשיו ילדים, נחשו מה היה קורה אם הגלגל היה מתפוצץ ביום ראשון? את מי היו מאשימים? ומי היה מתנער מכל אחריות?! כל זאת ועוד בפרק הבא של חיל הטיוחים!!!

חברי הפורום כבר מכירים ב"חיבתי" למערך הטכני של חה"א. אין לי מה להוסיף.
_____________________________________
חורף גשום ונפלא לכל אוהבי הימים הסגריריים למיניהם

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 05-10-2008, 18:28
  yan1404 yan1404 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.01.07
הודעות: 23
אפרתי - אתה קצת מגזים
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי אפרתי שמתחילה ב "אל דאגה לקצין, כיום הוא כבר..."

יש בליינד ויש בליינד
רק מזכיר לך שיש מה שנקרא מגבלות ובהקשר לגלגלים יש הרבה מאוד קריטריומים לפסילה לא רק שחיקה וגם בשחיקה יש מגבלות , רק מה כמו שאתה יודע [ואתה יודע] רוב החיילים מכירים חלק קטן מאוד מהמגבלות ופה בא שיקול הדעת של הבכיר
אני יודע שמייד כולם יקפצו ויגידו שאין שיקול דעת ובמקום שיש ספק אין ספק - רק מה שבתור סיסמה זה סבבה אך במציאות הדברים שונים מעט
מנסיוני [מעל 15 שנים במערך הטכני על 3 וקצת פלטפורמות ב 4 טייסות שונות] יש תחומים בהם יש שיקול דעת לבכיר בתחום המגבלות
בהתייחס לכתבה ואם אכן כך הדברים זה קצת יותר ממה שאני מכיר בחייל ושוב בהסתייגות לגבי אמיתות הכתבה [ידוע שהעיתונות נוהגת לצבוע מעט את הנתונים]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 05-10-2008, 12:35
  ahitm1 ahitm1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.04.08
הודעות: 13
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "מחיר ההפרטה: מטוסי חיל האוויר הושבתו עקב ליקויי תחזוקה של קבלנים אזרחיים"

1. " דז'וו ", כל הממצאי התחקיר היו גם לפני יותר משלושים שנה במערך עייט ואחרים. הסיבות אז היו צוות של 2 -3 מכונאים בדת"ק כולל ראש צוות על 6 עד 8 מטוסים בבוקר חתמנו על
שני דת"קים . הסיבות כנראה זהות - אז לא חתמו קבע והיום קבלן חוסך כסף ומגייס מעט
אנשי מקצוע.
2. מה שהיה טוב אז יהיה טוב גם היום :
  • איש צוות חותם ל 2 עד 3 מטוסים.
  • חתימה אחת על רב התקלות - אחריות אישית.
  • צוות ביקורת חיילי קבוע עם ביקורות מדגמיות יומיות בבדיקות לפני טיסה ויומיות.
  • להחליף צוות ביקורת כל תקופה.
  • ביקורות טייסת תחזוקה וחייליות.
3. אילו אלו שכיוונו את העיתונאים לטייסת זו היו מכוונים למקום אחר התוצאה בוודאי היתה די דומה.
4. אני לא מצדיק את הממצאים כאלו בשום יחידה של החייל.
5. אני גם זוכר בחיבה - שבשבוע הראשון שחזרנו משבוע השבתה תקופתי של הטייסת, קצין אחזקה
היה תופס ושופט חיילים על הופעה ומחדלים טכניים וגף הטכני היה עובר לדום עד סוף התקופה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 05-10-2008, 19:04
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 902
כל מה שכתבתם לגבי התנהלות הסדירים נכון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "מחיר ההפרטה: מטוסי חיל האוויר הושבתו עקב ליקויי תחזוקה של קבלנים אזרחיים"

זה פועל יוצא של מיעוט אנשים עם עבודה חדגונית.
אני הייתי מראשוני האזרחים כשהחלפנו את החיילים בצוקיות בשנת 90.מה אני אגיד לכם,בתקופת החפיפה עם החיילים(הייתי במוסך,אבל לפעמים תגברתי בטייסת) ראיתי כמות בליינדים שלא ראיתי
בשירותי הסדיר-באנפות.אחרי הפירט הראשון בבוקר,הסדירים הוותיקים יותר היו שולחים את הצעירים
לתדלק ולסדר רצועות בתאים ולא היו עושים שום בדיקות.גם במוסך לא היו עושים את כל הבדיקות הנדרשות,העיקר להוציא את המטוס בזמן.בלי להתרברב,אנחנו האזרחים(במוסך) היינו עושים את כל הבדיקות של ביקורת מחזורית בפחות זמן מהסדירים.הפיקוח של ההנהלה היה קפדני מאוד,אבל זה היה תלוי בעיקר בנו-הוותיקים והמנוסים יותר.בטייסת היו חבר'ה יותר צעירים(וגם התחלופה הייתה רבה יותר)
ולכן היו בליינדים,אבל הרבה פחות ממה שהיה קודם.
איציק
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 06-10-2008, 08:49
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 902
תמיד התפלאתי למה הטייסים כאלה חפיפניקים בבדיקות שלהם
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "די מדאיג מה שאתם כותבים, אבל..."

לרוב היו באים,מעיפים מבט חטוף פה ושם,נותנים כמה טפיחות על פח המטוס וזהו.
אני משוכנע שלפי הספר הבדיקה אמורה להיות יותר מעמיקה.הרי כל המדיניות של כפל חתימה נועדה
לעוד זוג עיניים,ועיניים של טייס-זוג שלישי.כמובן שהטייס לא צריך להכנס יותר מדי בפנים,אבל כמו שאמרתי-
נראה לי שדווקא הם החוליה האחרונה ב"סמוך" המפורסם.לא מתכוון להכליל-היו גם יותר מחמירים,אבל מעט(כל מה שאני כותב כאן-נכון לגבי הצוקיות,מטוס אמין ו"סוס עבודה").זה גם תלוי בסוג המטוס ובאמינותו-את הדברים האלה לומד הצוות הטכני עם הזמן.תראו את האמריקאים(לא חסר כח אדם)-לכל מערכת במטוס יש להם מומחה-מע' דלק,תותח,הידר' וכו'.ואצלנו?ממ"סניק עובד על כל המטוס,כנ"ל חמ"מ וחמשים.
איציק
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 12-08-2011, 01:10
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "אני לא מבין מה פוטנציאל הרווח..."

א. אע"צים מאוגדים בוועד מאוד חזק. למרות שיש היום גם מעין אע"צ "ראשוני", זה מקשה על יכולת הניהול.
ב. אע"צים עובדים שעות מאוד מוגבלות.
ג. יש בחברות כאלה עובדי קבלן רבים. את צה"ל לא מעניין האם יש להם קביעות או לא...
ד. מרבית האנשים בחברות אלו לא רוצים להיות תחת מסגרת צבאית. גם לא כאזרחים.
ה. צה"ל לא משלם להם את המשכורת ולא משלם פנסיה... הוא משלם עלות שעת טיסה בלבד, בהתאם להסכם קבוע מראש. אם עכשיו הם יישבתו (ולדעתי אסור להם לשבות) - כנפי תחזוקה תאלץ לספוג את עלות העלאת השכר, למשל.
ו. מאפשר להפנות תקורות כח אדם (חלקיות מאוד - בעיקר תקני חיילי חובה) למקומות אחרים הדורשים אותם.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:48

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר