בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "כלומר, טנק אחד בכל פלוגה יורד..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ענקנמן
כלומר, טנק אחד בכל פלוגה יורד מסד"כ הלחימה והופך למשאית, רק כי צה"ל מתקשה להביא אספקה לכוחות הלוחמים?
לא חבל ככה סתם לזרוק דברים בלי להבין את הבעיות בשדה הקרב?
טיפול רפואי
אספקה, אחזקה, טיפול שלישותי וקשר. לוגיסטיקה בשדה קרב הכריעה מלחמות.
טנק אחד שיהפוך למשאית? כל מגד יגיד לך תודה.
בתו "ל מוגדר פלוגה לוחמת דואגת ללוגיסטיקה מתוך גדוד. גדוד אחד מתוך חטיבה. וכן הלאה.
כשאני אומר דואגת אני מתכוון שומרת על פלוגת המפקדה או מאבטחת את צירי האספקה.
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי yizhaq שמתחילה ב "[QUOTE=ענקנמן]כלומר, טנק אחד..."
כמעט שנה חשבת על תגובה וזה מה שיצא בסוף? מאיפה הבאת את הסיפור של פלוגה לוחמת שדואגת ללוגיסטיקה, יצא לך פעם להשטתף בתרג"ד? תרח"ט? אני מניח שאתה מתבלבל עם פלוגת עתודהאו שסתם שמעת משהו ולא הבנת את זה נכון.
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "כמעט שנה חשבת על תגובה וזה מה..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ענקנמן
כמעט שנה חשבת על תגובה וזה מה שיצא בסוף? מאיפה הבאת את הסיפור של פלוגה לוחמת שדואגת ללוגיסטיקה, יצא לך פעם להשטתף בתרג"ד? תרח"ט? אני מניח שאתה מתבלבל עם פלוגת עתודהאו שסתם שמעת משהו ולא הבנת את זה נכון.
האמת שרק עכשיו ראיתי את השרשור, אני לא מבקר קבוע כאן.
בתרגדים ותרחטים לרוב "שוכחים" מפלוגת המפקדה. משחקים בלי להתחשב בלוגיסטיקה.
מכיוון שיצא לי להשתתף בתרגיל או שתיים, אני לא מתכוון להגיב ל"בלבול" שלי ולמה ש"שמעתי".
במלחמת לבנון השניה הטנקים עבדו שעות נוספות כמוניות, העבירו חיילים. מבלי להתיחס לבעיות הפיקודיות במלחמה הזו, המצב נגרם לפי דעתי,לא מעט מזה שלא מתייחסים ללוגיסטיקה. ובקרב לא יודעים איך לאכול את זה.
תשאל את האמריקאים איפה ומי הנפגעים העיקריים שלהם בעיראק. רוב הנפגעים הם אותם משאיות תספוקת ואותם חיילי מפקדה. לאמריקאים יש חטיבות שלמות שכל תפקידם זה לאבטח את צירי התספוקת.
אז נכון שאנחנו לא מתקדמים במלחמות האחרונות במרחבים אינסופיים, אבל גם לצה"ל יש בעיה רצינית ביותר בנושא.
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי yizhaq שמתחילה ב "[QUOTE=ענקנמן]כמעט שנה חשבת..."
מה הקשר בין הבלאגן שחגג ב-2006 ובעיות באבטחת צירים בעירק לטענה המוזרה שכמעט חצי מהכוחות הלוחמים צריכים להתעסק רק בלוגיסטיקה? איזה אחד מגדודי גולני התעסק בלוגיסטיקה ב-82? ב-73? תביא דוגמא מאחת המלחמות של חטיבות שהקצו גדוד שלם רק ללוגיסטיקה.
ניווט וליווי שיירות הספקה זה תפקיד של הפלס"ר ורק שלהם.
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "מה הקשר בין הבלאגן שחגג..."
לוגיסטיקה זה לא רק ליווי שיירות אספקה, וזה לא רק התפקיד של הפלס"ר. במלחמת יום הכיפורים ברן אולץ לתקוף בצורה מסויימת על מנת לפתוח ציר לוגיסטי, ולאבטח אותו. גם במלחמת לבנון השניה (וגם בראשונה) חלק מהיחידות קיבלו משימות שמטרתן לפתוח, לשמר ולאבטח צירי אספקה, ומה זה בדיוק הקרב על החווה הסינית, אם לא סדרה של קרבות שמטרתן לפתוח ציר תנועה לציוד צליחה ושיירות אספקה ל"חצר"?
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.
Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht
I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -
מזל שבאתה. התוכל להגיב על הטענה שהועלתה במעלה השירשור:
"בתו "ל מוגדר פלוגה לוחמת דואגת ללוגיסטיקה מתוך גדוד. גדוד אחד מתוך חטיבה. וכן הלאה"
לי זה נראה תמוהה. ברור שמסגרות יכולות לקבל משימות הקשורות לאבטחת צירים וטיהור מתחמים, זה חלק מהלחימה. בתקופת אזור הביטחון פעילויות מסוג זה היוו את רוב הפעילות הייזומה. אך זה לא בדיוק מה שנטען לעיל.
אני מעדיף לא להתייחס לגופו של תו"ל, אבל משימות שתכליתן שירות היכולת הלוגיסטית תמיד היו. לומר שתמיד יחידת משנה אחת משרתת את יחידת האם זה גורף מדי.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.
Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht
I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -
מזל שבאתה. התוכל להגיב על הטענה שהועלתה במעלה השירשור:
"בתו "ל מוגדר פלוגה לוחמת דואגת ללוגיסטיקה מתוך גדוד. גדוד אחד מתוך חטיבה. וכן הלאה"
לי זה נראה תמוהה. ברור שמסגרות יכולות לקבל משימות הקשורות לאבטחת צירים וטיהור מתחמים, זה חלק מהלחימה. בתקופת אזור הביטחון פעילויות מסוג זה היוו את רוב הפעילות הייזומה. אך זה לא בדיוק מה שנטען לעיל.
אתה לוקח את הדברים שכתבתי בפשטות יחסית. במלחמה כמו במלחמה הדברים לא תמיד ברורים. הכל תלוי בצורת הקרב ומשימות. אבל כן יש מצבים שבהם הכלל הזה קיים בתו"ל.
אני כתבתי את זה כדוגמה קיצונית על מנת להסביר לך שלחבר גרור לטנק זו בעיה קטנה ביחס לבעיות הלוגיסטיות בלוחמה.
אל תיקח את זה אישית לא היתה לי כוונה לפגוע או להעליב אותך.
אני מתמודד עם חוסר הבנה הלוגיסטי כל הזמן, סך הכל קחש גדוד קטן (מיל) ואף אחד לא מקשיב לי
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.
Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht
I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -
אם אתה מגדיר את קרב החווה הסינית כמבצע לוגיסטי, אז בטח גם את קרבות על ציר החוף ב-82 ניתן להגדיר כפתיחת ציר לוגיסטי אל הכוחות שנחתו מהים בנהר אוולי. וגם את קרב אבו-עגילה ב-56 - כפתיחת ציר לוגיסטי לגדוד שנחת במיתלה. ואם כבר - כל מלחמת ששת הימים זהו מבצע לוגיסטי גדול לפתיחת הנתיב הימי במייצרי טירן, ותו לא.
מה היתה המטרה של הלחימה על "מיסורי"? אם תצליח לענות על כך, תגלה שזה בדיוק הדבר. וכן, הרבה מאוד מהלכים במלחמות נקבעו כתוצאה מצרכים לוגיסטיים.*
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.
Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht
I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "יאפשר למרכבות חיבור של אמצעים..."
אחת המטרות בפיתוח נגמ"ש כבד להנדסה הייתה לפתור את הטנקים מהצורך לגרור אלף ואחד דברים ולאפשר להם להילחם. טנק זה כלי יקר וקטלני, חבל לבזבז אותו על גרירה.
מה הקשר?
במקום לשים תמונה בלבד ראוי שתציין שמדובר בצ'רצ'יל קרוקודיל (טנק להביור)
תוכל למצוא בקלות הבדלים רבים.
הנה כמה בולטים:
לא מדובר בעגלה אוניברסלית, בטח לא לוגיסטית, המיכל הנגרר מכיל את חומר הבעירה והלחץ ללהביור.
הנגרר פגם קשות בעירות של הטנק
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "מה הקשר?
במקום לשים תמונה..."
אשר להערה מקבל אותה. כל מה שרציתי, זה להוסיף ל"ריצוף" ושאר אמצעים לוגיסטיים, גם את אפשרות ההתקנה של אמצעי נשק כגון חומר הבערה ללהביור. במערכת האורגינלית התוספת של העגלה, שהיא כמובן נחותה מהעגלה שלנו, נתנה לטנק יכולת לירות סילון אש למשך 100 שניות כאשר הוא שורף 4 גלון בשניה. התוצאות של מערכת זו היתה שהאוייב איבד את רצון הלחימה ונכנע מהר יותר. נראה לי מתאים מאד למתארי הקרב בלבנון.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ה"שמל" שמתחילה ב ""טרול" BackTrail עגלה נגררת לוגיסטית לרק"ם"
הגרמנים סחבו מיכלי דלק לטנקי הטיגר. בייחוד בקרב על הבליטה. אין חידוש בפטנט הזה.
מצד אחד, עגלה כזו הגדלה את טווח הפעולה של הטנק. מהצד השני, העגלה הלא משוריינת, הייתה מטרה קלה לחי"ר אמריקאי שהתקשה להתמודד עם שיריון הטיגר, אבל עגלת הדלק עפה באויר יופי טופי מנשק קל, מק"כ או מקלעי מטוסים. יחד עם העגלה גם הטיגר נפגע קשה.
בטווח המיידי, לא היייתי נכנס עם העגלות האלו לקרב. העגלות חוסכות משאיות אספקה - ובכך הן פתרון מעולה, אבל לא בקו ראשון. אספקה צריכה להגיע מהאויר או עם יחידות חי"ר לוגיסטיות, שסוחבות אספקה מנקודה לנקודה, לפי הצורך, על הגב או בטרקטורונים.
לאמריקאים יש פתרון של אספקת דלק בשקיות פלסטיק ענקיות שיורדות ממסוקים.
בטווח הארוך, צריך להחליף את מנועי הטנקים והמשאיות במנועים חשמליים.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה". סון טסו - אומנות המלחמה
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "הגרמנים סחבו מיכלי דלק לטנקי..."
אני מניח שתהיה אפשרות ניתוק מהיר מתוך הטנק, כך שגם אם הטנק יתקל בהפתעה (ובוודאי לפני כניסה מתוכננת לעמדות) הוא יוכל להתנתק ממנה במהירות ולהסתער (בדומה למה שלוחמי פלס"רים עושים עם תיקי הלואו שלהם). בתום הקרב יוכל הטנק להרתם בחזרה לעגלה ולהמשיך לנוע.
גם במקרה שהעגלה נפגעת ועולה באש, התנתקות מהירה תמנע נזק לטנק.
אגב, דווקא הג'ריקנים הגרמניים היוו את אחד מיתרונות המחץ של הגרמנים על פני השריון הצרפתי בכיבוש צרפת, בכך שאיפשרו טווח תנועה הרבה יותר גדול לשריון.
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי גראדיאנט שמתחילה ב "אני מניח שתהיה אפשרות ניתוק..."
אם מה שראיתי בסרטון על המערכת משקף את המציאות - אז במידה והטנק יותקל ויצא להסתערות, לא יהיה לו כל צורך לנתק את העגלה. נראה שהוא מסתדר איתה בלי בעיות ממילא...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם." -בנג'מין פרנקלין
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"
מנועים חשמליים (או היברידיים) לא צורכים דלק (צורכים פחות דלק במקרה של היברידיים). לכן צריך פחות משאיות מיכליות דלק, ופחות שיירות אספקה.
חיוני במיוחד כאשר הלחימה בטווחים ארוכים יחסית, ולא עימות מוגבל קילומטרים בודדים.
ציטוט:
ב. ואז - מה? תרוץ אחרי הטנק עם חוט מאריך ארוך מאד?
לא יהיה בזה צורך, מפני שיהיו פתרונות שונים: מצברים, סוללות גרעיניות או קבלי-על (חוץ מהמילית "על" - אין קשר למוליכי על).
ציטוט:
ג. אם יהיה מנוע חשמלי - מהיכן יבוא החשמל?
דלק מגיע ממקום אחד.
אבל חשמל יכול להגיע ממקורות רבים: החל מגנרטור סולר, תאים סולרים, רשת חשמל מקומית, טרובינות רוח קטנות... אולי יגיעו כורים גרעיניים קטנים ובטוחים מספיק כדי לסחוב על משאית גדולה? קיימים דברים כאלה, על הנייר לפחות.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה". סון טסו - אומנות המלחמה
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "[QUOTE=DZZ]א. איך זה קשור..."
הטכנולוגיה הקיימת ואפילו החזויה לטווח הזמן הריאלי של סוללות וסופר קבלים לא יכולה לספק צפיפות אנרגיה של דלק נוזלי (אם למנועי בעירה פנימית ואם לתאי דלק).
קיימים כורים גרעיניים ניידים - הרוסים בנו כאלו בראשית שנות השישים, אבל אני לא רואה יישום של כור גרעיני על כלי לחימה שהסיכויים שלו להפגע גבוהים אלפי מונים משל צוללת.
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "[QUOTE=DZZ]א. איך זה קשור..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
דלק מגיע ממקום אחד.
אבל חשמל יכול להגיע ממקורות רבים: החל מגנרטור סולר, תאים סולרים, רשת חשמל מקומית, טרובינות רוח קטנות... אולי יגיעו כורים גרעיניים קטנים ובטוחים מספיק כדי לסחוב על משאית גדולה? קיימים דברים כאלה, על הנייר לפחות.
א. במקום לספק סולר למנועי דיזל של רכב ורק"מ, אתה מציע לסחוב גנרטורים עם סולר (נוסף!!)...
ב. תאים סולריים: צא וחשב מהי האנרגיה הפוטנציאלית בקרינת שמש למטר מרובע לשעה, תפחית מזה את הנצילות של תאים פוטווולטאיים, הפחת שבהעברת המתח הישר לסוללות, הפחת מזוית השמש מעל לאופק, הפחת שבתנאי אובך, עננות, אבק או לילה. כעת חשב מהי תצרוכת האנרגיה של טנק ממוצע, ותוכל בנקל לחשב כמה עשרות דונימם של קולטי שמש אתה צריך כדי לספק אנרגיה לטנק בודד.
ג. רשת חשמל מקומית תהיה אחד הדברים הראשונים שיחדלו לפעול בעת מלחמה.
ד. טורבינות רוח קטנות?!! שוב - חשב כנ"ל. ואם אין רוח? מה עם אמינות ההספקה?
ה.כורים גרעיניים - כולל ניוד הבונקר התת קרקעי שלהם? ראה תשובה של אשפוז לעיל.
ו. לקחת בחשבון שטעינת מצברים נמשכת שעות רבות?
ז. על הנייר כבר ראיתי הרבה דברים.......
אני מכיר טוב מאוד את המצב הנוכחי. אני יודע טוב מאוד למה אי אפשר לעבור למנועים היברידיים או חשמליים מחר בבוקר.
אני גם קורא מספיק, כדי להבין שבסוף המנוע החשמלי ינצח. פשוט - אין ברירה. הפתרונות הטכנולוגים לכל מה שהזכרת יופיעו בשני העשורים הקרובים, פשוט, מפני שרבים עובדים עליהם במקביל, מפני שהנפט איננו הרע במיעוטו. מפני ששדה הקרב, וגם העימות מול האיסלאם העולמי דורש תחליף לנפט.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה". סון טסו - אומנות המלחמה
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "אני מכיר טוב מאוד את המצב..."
הנעה היברידית דווקא יכולה להיות חלק מהתכנונים של הדור הבא פשוט משום יתרונותיה ההנדסיים - פחות הינעים ותמסורות (זר מניע על המנוע עצמו), מומנט מקסימלי מסל"ד אפס, חסכון בדלק, אפשרות לתנועה שקטה לטווח קצר ע"ב סוללות (החלפת עמדה שקטה), היתרון של מקור אנרגיה חשמלי מאסיבי מובנה להזנת אמצעים אחרים על הטנק, והאפשרות להמשיך ולהתבסס על מערך לוגיסטיקת הדלקים הקיים. חלק מהסיבות האלו הן הגורם לכך שהטכנולוגיה הזו נפוצה בקטרי רכבות כבר שנים רבות.
אבל הנעה היברידית היא התקדמות הנדסית והטמעת טכנולוגיה מוכחת ולא מהפכה גדולה.
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "זה בדיוק מה שאני כותב. על זה..."
אני לא בטוח שהנעה חשמלית נטו תהיה גם בשנות חיינו.
סוללה או מערך של סופר קבלים שיגיעו לצפיפות אנרגיה של דלק פחמימני דומים יותר לפצצה מאשר לדלק.
והובלת האנרגיה החשמלית לכלי הלוחם היא סיבוך ענק. הובלה והחלפה של סוללות ענקית בשטח היא סיפור (תחשוב על החלפת מנוע או תמסורת לטנק לעומת תדלוק מצינור) וייצור החשמל במקום, אפילו על ידי כור גרעיני גדודי מציב בעיות של זמן הטענה (וחום בהטענה מהירה) שלא נראה לי שהפיזיקה והכימיה שמאחוריהם ניתנת לעקיפה בעתיד הנראה לעין.
מה שרלוונטי מאוד לשוק התחבורה האזרחי - הורדת התלות בנפט, מניעת זיהום אוויר, חסכון כספי וכו' - פחות רלוונטי לשוק הצבאי. אני מעריך שרק"מ ימשיך להסתמך על דלקים פחמימניים שנים רבות אחרי שהשוק האזרחי יתנתק מהם כמעט לחלוטין.
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "אני לא בטוח שהנעה חשמלית נטו..."
זה שמצבר של מכוניות חשמליות של היום שוקלות חצי טון, לא אומר, שאי אפשר להחליף אותן במספר מצברים של עשרות ק"ג שארוזות כמו ג'ריקנים או מזוודות עם גלגלי פלדה אינטגרלים. העיצוב ההנדסי אינו הסיפור כאן.
המציאות היא, שצפיפות האנרגיה של מצברי ליתיום משתפרת כל הזמן. המגמה תמשך.
יש תוכניות למצברים חדשים בעלי צפיפות אנרגיה גבוה יותר. טכניקות הייצור משתפרות. גם חזון הנאנו טכנולוגיה מבטיח ייצור של מצברים טובים יותר בעתיד עם טכנולוגיות קיימות. עדיין הטכנולוגיה הגרעינית ממשיכה להתפתח. אני מקווה שנראה כלי רכב, לפחות צבאיים מופעלים בכוח הגרעין (מלבד אוניות וצוללות).
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה". סון טסו - אומנות המלחמה
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "זה שמצבר של מכוניות חשמליות..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
זה שמצבר של מכוניות חשמליות של היום שוקלות חצי טון, לא אומר, שאי אפשר להחליף אותן במספר מצברים של עשרות ק"ג שארוזות כמו ג'ריקנים או מזוודות עם גלגלי פלדה אינטגרלים. העיצוב ההנדסי אינו הסיפור כאן.
בוא נניח שהתרחיש הפנטסטי של מספר מצבים שכל אחד מהם שוקל כמ עשרות ק"ג מתממש... כמה זמן ייקח להחליף אותם בשטח? כמה שעות טובות שבהם הטנק לחלוטין בלתי שמיש?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
המציאות היא, שצפיפות האנרגיה של מצברי ליתיום משתפרת כל הזמן. המגמה תמשך.
יש לך סימוכין מקצועיים לכך?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
עדיין הטכנולוגיה הגרעינית ממשיכה להתפתח. אני מקווה שנראה כלי רכב, לפחות צבאיים מופעלים בכוח הגרעין (מלבד אוניות וצוללות).
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "[QUOTE=Gilgamesh]זה שמצבר של..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי MS_Rogue
בוא נניח שהתרחיש הפנטסטי של מספר מצבים שכל אחד מהם שוקל כמ עשרות ק"ג מתממש... כמה זמן ייקח להחליף אותם בשטח? כמה שעות טובות שבהם הטנק לחלוטין בלתי שמיש?
אנחנו נכנסים עכשיו לשיקולי הנדסת אנוש של טנק שעדיין לא קיים? זה הזוי מידי אפילו בשבילי!!!
אבל אם "אזרום איתך". ההחלפה יכולה לקחת דקות. יותר מהר ממילוי דלק היום. זה, בלי לחשוב עדיין על ציוד יעודי סופר מתוחכם בעלות של מיליארדים... כמו מריצה ממנועת. אתה מתחפר בשטויות. תקרא את הלינקים שסיפקתי בהודעות למעלה!.
ציטוט:
יש לך סימוכין מקצועיים לכך?
צריך? אתה לא חי את הנושא ביום יום שלך? אף פעם לא פגשת מצבר ליתיום?
ציטוט:
כל טנק שייפגע יהפוך לסכנת זיהום קטלנית?
ראשית, אתה מודע כמה מזהם טנק מערכה "רגיל". אתה מודע לרעילות של תוצרים של פיצוץ חומרי נפץ, למשל? רעילות של עשן ופלסטיק שרוף? מלחמה היא עסק רעיל מאוד גם ככה.
שנית, השיקול שלך תקף לכל אוניה או צוללת גרעינית, והפחד אמיתי לחלוטין. אתה ממליץ להפסיק את השימוש בהן לאלתר? אתה יכול אולי לשכנע את האמריקאים... אבל לשכנע את הרוסים או הצרפתים?
שלישית, הכל תלוי בהנדסה. אפשר להנדס את הסוללות הגרעיניות להיות קטנות מאוד ומשוריינות מאוד. כך שרק פגיעה ישירה יכולה לפתוח אותן. אבל שוב, הדברים הללו אינם זמינים בימינו, אולי יהיו זמינים בעשורים הבאים.
אלא אם הם זמינים כבר עכשיו ולא מספרים לנו על זה...
סוללה גרעינית איננה כור גרעיני. אלו חיות אחרות לגמרי!.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה". סון טסו - אומנות המלחמה
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "[QUOTE=MS_Rogue]בוא נניח..."
אני רק אגיד שבהיבטי תכן, אין סיבה שלא ניתן יהיה להחליף מצבר קל-משקל תוך דקות, וזה מה שיהיה אם יגיעו למצב שבו המצברים קלי משקל ויירצו להחליף אותם בשטח במהירות.
אני חושש שגם אם יהיה טנק שינוע באמצעות 3 סוללות אצבע סטנדרטיות - כל עוד הוא נע על זחלים, הוא לא יוכל להתגנב לשום מקום בצורה שקטה. את רעש חריקות הזחלים ניתן לשמוע לעיתים למרחקים גדולים מאוד...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם." -בנג'מין פרנקלין
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"
*כשטנק עומד במארב, לא זז... טנק חשמלי יש חתימה טרמית נמוכה עד אפסית לעומת טנק דיזל מסריח.
*טנק דיזל צריך להניע כל שעה... נוהל דום-דום ?!
טנק העתיד הקרוב (נניח, עד 2050) ימשיך לנוע על זחלים - רק טובים יותר, אולי בעתיד יהיו לו יותר חלקי גומי וחומרים מרוכבים...
בטווח הארוך, אחרי 2050... לכל הרק"מים יהיו רגליים, הם יוכלו לרוץ, לדהור, לנתר, לקפוץ באויר אפילו הם שוקלים מאה טון ואפילו לשחק קלאס ולקפוץ בחבל בקלילות של ילדה קטנה. (יופיעו בסרטוני תדמית, החל מ-2040...).
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה". סון טסו - אומנות המלחמה
אתה מחפש את קצה השפיץ של אחותו של הבורג הימני, במקום להסתכל על העיקרון.
אני יודע שהיום אי אפשר לבצע את המעבר, לכן, כמו בלינקים שצרפתי, הרעיון נמצא בפיתוח ויהיה מוכן בתוך פחות מעשרים שנה.
א. גנרטור אחד, מנוע אחד מספק אנרגיה למספר רב של כלים, ביחד או לפי תור או במקביל עם גנרטורים אחרים... לא משנה. במקום מנוע וקצת לכל כלי היום, יש לך גנרטור וקצת על מספר כלים חשמליים.
ב, ד-ז. יש התקדמות מתמדת בפיתוח של לוחות סולריים, מצברים, סוללות גרעיניות וקבלי על. הפיתוח איננו מאופיין בפירצות דרך מהפכניות אלא הצטברות של שיפורים הדרגתיים, מדעיים והנדסיים. הנצילות של לוחות סולריים גדלה, המחירים יורדים, הייצור הכולל גדל אבל טיפין טיפין מדור לדור. אני מאמין שהיא תמשיך להשתפר והמחירים של הלוחות הסולריים ימשיכו לרדת כפי שהיה עד היום.
פרישת הלוחות לא מחייבת להיות בזמן הקרב, אלא בחניונים, בעורף ואולי במרחק אלפי קילומטרים מהקרב. העקרון שהחשמל זורם.
אפשר לתספק כלים חשמליים בשדה הקרב במצברים מלאים מהעורף. במקום דלק, מצברים.
רק השינוי הזה בטוח יותר ממשלוח של דלק קדימה. אם היינו בעולם של מנועים חשמליים, והייתי מספר לך על שמנוע בערה פנימי הצורך סולר... הייתה הורג אותי ובצדק.
ג. רשת החשמל המקומית לא חייבת להיות הדבר הראשון שנופל, מה גם שאפשר יחסית בקלות, לחבר חלקים ממנה לרשת החשמל שלך. (כבל מאריך, מישהו?).
DZZ, העבודה על טכנולוגיה חשמלית לרכבים עדיין בעיצומה. אולם ההתקדמות ניכרת.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה". סון טסו - אומנות המלחמה
נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 26-10-2010 בשעה 16:03.
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "הגרמנים סחבו מיכלי דלק לטנקי..."
בהתחלה, בימינו אנו עובדים על כלי רכב הברידיים: מנוע חשמלי, עם גנרטור בערה פנימית להארכת הטווח. עד שתבשיל טכנולוגית המצברים, הסוללות הגרעיניות וקבלי-על (supercaps) (לא קשור למוליכי על, למעט המילה:"על").
DZZ, ISHPUZ עוד לא מאוחר לכם לעצור את ההתדרדרות האמריקאית לשיאי הטימטום החדשים.
הם אידיוטים גמורים, ורק אתם יכולים להציל אותם מעצמם! אנא מכם, מהרו לפני שצבאות העולם המערבי יהפכו חשמליים, בעוד פחות משני עשורים!
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה". סון טסו - אומנות המלחמה
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "בהתחלה, בימינו אנו עובדים על..."
הדחפור הוא ה-D7E, שמונע על ידי מנוע חשמלי שמופעל ע"י גנרטור דיזל. לטענתם, המנוע יעיל יותר בצריכת דלק, משפר את התפוקה ב-10%, מכיל פחות חלקים ויותר קל לתחזוקה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ה"שמל" שמתחילה ב ""טרול" BackTrail עגלה נגררת לוגיסטית לרק"ם"
הרעיון לגרור אספקה ביחד עם הכוח הוא רעיון טוב, מאחר שלא תמיד למשאיות אספקה תהיה את האפשרות מבחינת עבירות לנסוע בצירים שבהם נוסע רק"מ.
אף פעם באמת לא הבנתי למה לא מחברים לוו הגרירה שבטנקים עגלה.
1) האם הוא יתחבר לוו הגרירה הרגיל שקיים בטנקים (לפחות במגח יש אחד כזה) ?
2) האם עדיין ניתן לפתוח את הדלת האחורית כאשר הנגרר מחובר ?
אם כן הכי אידיאלי שיסחוב אותו נגמ"ש החימוש.
3) מדוע בנו את היצול שלו כלכך נמוך, בכל המעברים הקשים שרואים בסרט היצול מתחפר באדמה.
4) האם יש אפשרות לניתוק של הטריילר מתוך הרק"מ, או שבמקרה של פגיעה בטריילר, חיילים יהיו חייבים לצאת החוצה כדי לנתק אותו.
נערך לאחרונה ע"י zorg בתאריך 25-10-2010 בשעה 18:24.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ה"שמל" שמתחילה ב ""טרול" BackTrail עגלה נגררת לוגיסטית לרק"ם"
זה פתרון נחמד בשביל להגדיל את הבטן של הכוח הלוחם ובכך להקטין את הסבב הלוגיסטי הנדרש בשביל הכוח הלוחם, אבל זה עדיין לא מבטל את הצורך לפתוח צירים, לשמור עליהם ולהניע שיירות. אוי ואבוי אם הכניסה של האמצעי הזה תגרום לשחזור של הברדק הלוגיסטי של 2006.
וזה עדיין לא פותר את הבעיה הקשה מכל - הלוגיסטיקה של כוח רגלי.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.
Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht
I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "זה פתרון נחמד בשביל להגדיל את..."
איך זה יקטין את הסבב? בסופו של דבר, כמות הציוד שאתה צריך להביא זה אותה כמות. זה שהבטן גדולה יותר, רק מאפשר למשל, להכניס שיירה פעם ביומיים, במקום כל יום, אבל כל שיירה תהיה גדולה פי שתיים.
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "איך זה יקטין את הסבב? בסופו..."
הנקודה היא שדווקא בימים הראשונים קיימת בעיה להכניס אספקה לכוחות עד אשר הצירים יהיו מאובטחים לכניסת כל השיירות הלוגיסטיות. הנגררים האלה הם בדיוק מה שצריך. מה עוד שבמקרה זה אפשר להעמיס עליו ציוד שיהיה לטובת החי"ר לפני כניסת הדרגים וכך לפתור את הבעיה הכי מהותית.
וכמו שביטיס אמר באופן כללי לחי"ר עדיין באמת קיימות בעיות של אספקה בלי פתרונות מערכתיים כוללים.
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי ענקנמן שמתחילה ב "איך זה יקטין את הסבב? בסופו..."
גודל השיירה הוא כבר בעיה קטנה הרבה יותר מאשר עצם הכנסת השיירה. לכן עדיף להכניס הרבה פעם בכמה זמן מאשר מעט וכל הזמן.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.
Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht
I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "זה פתרון נחמד בשביל להגדיל את..."
כל כמה שהבנתי מסיפורים, הבדרק נולד בגלל שכוח חי"ר נכנס לשטח מבלי לדעת לכמה זמן פעילות עליו להתכונן. הפקודות שונו כל הזמן, והגדרות ה-"ביזה" היו הקיצונית ביותר, כולל בפורום הזה. (כאשר אפילו מי ברז או באר נחשבו לביזה!).
אספקת כוח בשטח, ללא שיירות על צירים, היא בעיה נפרדת.
חלק מאוד משמעותי מהשיירה היא דלק לטנקים ומשאיות (אותן משאיות שמובילות את הדלק). העגלות מאוד מקטינות את השיירות, כאשר כל דבר אחר כמעט, אפשר לתספק אחרת. אם אתה פותר את הבעיה של הדלק, אתה יכול לחסוך שיירות שלמות.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה". סון טסו - אומנות המלחמה
נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 26-10-2010 בשעה 11:50.
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "כל כמה שהבנתי מסיפורים, הבדרק..."
זה לא מדויק.
ציטוט:
חלק מאוד משמעותי מהשיירה היא דלק לטנקים ומשאיות (אותן משאיות שמובילות את הדלק). העגלות מאוד מקטינות את השיירות, כאשר כל דבר אחר כמעט, אפשר לתספק אחרת. אם אתה פותר את הבעיה של הדלק, אתה יכול לחסוך שיירות שלמות.
זה נכון במצב בו אתה נלחם לאורך זמן ולעומק השטח - כשאתה מוביל שיירות לרוחב סיני כאשר בסיס האספקה הוא בבאר שבע. זה לא נכון בכל מקום אחר. המשאיות לא מתדלקות מהדלק אותן הן נושאות והן יכולות לעשות כמה סבבים בכל גזרה (ולפחות סבב אחד בסיני) ללא צורך בתדלוק. הדלק כן נדרש לטנקים ובהחלט העגלות עוזרות בכך שהן מקטינות את כמות סבבי התדלוק, ולא כמות הדלק הנדרשת בכל תדלוק.
כל דבר אחר אי אפשר לתספק אחרת. מים, בחישוב שמרני לאדם ליום לחימה, ידרשו כחצי טון לפלוגת חי"ר, להוביל כמה עשרות טונות מים לחטיבה ליום לא תצליח שלא דרך הקרקע (ואין לי בעיה עם ביזת מים, יש לי בעיה עם התלות בביזה כמקור יחיד).
מים ותחמושת ימשיכו להיות עיקר המשקל הנישא, במיוחד בעימות מוגבל (אמור לפחות להיות) בהתחשב שלא נדרשת כמות גדולה של תחמושת. יש גם ציוד אחר (כבד ונפחי) שנדרש ללחימה לאורך זמן שצריך לשאת ורצוי עם הכוח הלוחם: מנועים, צמיגים, ציוד תמסורת ושאר ציוד שיאפשר השמשה מהירה של רק"מ ורכב בשטח. תוסיף על כך תחמושת למעיל רוח, מודולי מיגון, תחמושת תמ"ס וציוד נוסף שהוא אולי מותרות כשאין יכולת נשיאה, אבל מאוד יעזור בלחימה.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.
Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht
I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "זה לא מדויק.
[QUOTE]חלק מאוד..."
פעם,מה שנקרא הדרגים נעו בעקבות הגדוד ופרסו לפי הפקודה שקיבלו.היום זה כנראה בלתי אפשרי משום מה.
אם כך, טוב שתהיה האופציה של העגלות,לא בכל מקרה אלא לפי משימה.
לא מדובר בדרגים, את אלה עדיין תצטרך. מדובר בהגדלת הבטן.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.
Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht
I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -
בזמן אמת, כל שנייה נוספת יכולה להכריע בין חיים ומוות. ענף ציוד ייעודי בחט"ל מציג: השמדת מנהרות תת קרקעיות במינימום סיכון ונגרר המעביר שישה טון של אספקה לתוך זירת הקרב. כלים תומכי לחימה. האמל"חייה
כשהצבא צועד, הוא לא צועד לבד. לא רק הלוחמים הולכים בראש. מאחוריהם מתלווים כל הגורמים שנועדו לסייע לחוד החנית בלחימה. החימוש, הרפואה, והלוגיסטיקה. כשצבא נערך למלחמה, עליו לחשוב לא רק על כשירות הלוחמים, אלא גם על יעילות כוחות העזר. בזמן אמת לא כל הכלים הממונעים הם החברים הכי טובים שלנו, וכל תקלה משמעה עיכוב בלחימה וסיכון חיי הלוחמים שלא לצורך. כאן נכנס תפקידו של ענף ציוד ייעודי במחלקת מע"ם בחט"ל. מעבר לעיסוק באמל"ח, בענף חושבים ומפתחים פתרונות שיעזרו גם לתומכי הלחימה לעזור, בסופו של דבר, ללוחמים.
נטרול מנהרות
עד היום, לצה"ל לא היה מענה יעיל של ממש נגד איום המנהרות התת קרקעיות. הפתרון היחיד להריסת מנהרה כזו היה כניסה קרקעית של חיילים שהניחו חומרי נפץ בתוך המנהרה.
"לא רק שזה מסוכן מאוד עבור החיילים, גם בדרך כלל מדובר בפיצוץ לא יעיל", הסביר רס"ן עיסאם אבוטריף, רמ"ד מערכות ייעודיות בענף ציוד יעודי. "היה צורך למצוא פתרון שיוכל להרוס את המנהרות באופן יעיל, בלי לסכן את החיילים לשווא".
הפתרון שפותח בהובלת ענף ציוד יעודי, האמולסיה, הינה מערכת ייחודית בעולם, שמסוגלת להשמיד מנהרות כמעט לחלוטין. המערכת מתבססת על עקרונות פיזיקליים פשוטים, ומזריקה חומר נפץ לכל אורך תוואי המנהרה. כדי להקטין את הסיכוי לתאונות נפץ, חומר הנפץ הנוזלי מורכב משני נוזלים שונים שאינם מסוכנים כלל לפני ערבובם. "כך החיילים יכולים להגיע בבטחה לנקודת המנהרה עם צוות מצומצם, להזריק את חומר הנפץ ולחזור עם סיכויי הצלחה גבוהים מאוד וסיכון נמוך מאוד", ציין בגאווה רס"ן אבוטריף. "בנוסף, השימושים האפשריים באמולסיה הינם אינסופיים, ולא מוגבלים רק להשמדת מנהרות".
את שלב הפיתוח של האמולסיה סיימו בחודשים האחרונים בגרסה שנגררת על גב משאית, וכבר התחילו לעבוד על הדגם הבא, שיוכל להיגרר מאחורי טנק וכך להגביר את העבירות שלו בתנאים קשים.
טרול במקום הראשון
כלי נוסף שפותח בענף הוא הטרול, שאף זכה בפרס ראש אט"ל לשנת 2010. הכלי, שגם הוא יחודי בעולם, הינו פלטפורמה ורסטילית שנגררת מאחורי טנק ובעלת עבירות של טנק, המסוגלת לסחוב שישה טון של כל דבר אפשרי - החל מדלק ומזון וכלה בחומרי נפץ ובתחמושת. במלחמה, מדובר בפתרון שמאפשר לצבא לשהות בשטח אויב הרבה יותר זמן. "כשהטנקים יכולים לסחוב מאחוריהם אספקה רבה לתוך השטח, למקומות אליהם רכב רגיל אינו יכול להגיע, מדובר בהקלה ממשית", הסביר רס"ן אבוטריף. "שישה טון של מזון או דלק יכולים להספיק לעוד יום לחימה, וזה המון".
אחרי תקופה ארוכה של ניסויים במתארים קשים הטרול הוכיח את עצמו כפלטפורמה יעילה מאוד, שאינה מעכבת את התקדמות הטנק ויכולה לשאת בבטחה את כל צורכי הלחימה לתוך השטח. בנוסף, הותקנה בטנק מערכת ניתוק שבלחיצת כפתור משחררת את הטרול ומקלה על הטנק במצבי חירום.
הטרול נמצא בשלבים סופיים של תהליך הפיתוח, וממתין לאישור הצטיידות. אין ספק שהיכולת לגרור ולהביא לקו הלחימה מגוון רחב של עזרים הכרחיים בצורה ממוגנת תתרום רבות לאפקטיביות הלחימה, במיוחד במתארים קשים אליהם האספקה מתקשה להגיע. עם עבירות של טנק ויכולת נשיאה של משאית, הטרול הוא פתרון פורץ דרך בזמן מלחמה.
עם כל הפיתוחים החדשים, אין ספק שלכולם יהיו חיים קלים יותר. בין אם מדובר בלוחמי ההנדסה שלא צריכים לחשוש מפעולה כמעט שגרתית כמו פיצוץ מנהרות, ובין אם מדובר בתומכי הלחימה, שיודעים שהם שולחים לשטח את מירב האספקה והאמצעים האפשריים, כולם הולכים לישון בלילה קצת יותר בשקט.
ההצעה שלך דורשת להוסיף פלטה במשקל כמה עשרות, אם לא מאות, ק"ג שיכולים להשפיע ולפגוע בביצועים בצורה משמעותית. מעבר לכך, גם מיכליות רגילות אינן ממוגנות - וסביר להניח שבעת כניסה ללחימה של הכי הגורר הוא ינתק את הנגרר מאחוריו.
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "כתבה מאתר זרוע היבשה - כוחות עזר"
הצבא ממשיך לפרסם מידע שחייב להשאר מסווג במדיה, אם זה אינטרנט, ירחונים ועיתונים יומיים, רק על מנת להראות שהוא "עובד" ועוד יותר גרוע מזה כי התחרותיות בין גופי הפיתוח בצבא מוציאה לאור אמל"ח שלא צריך להחשף.
עכשיו יבואו החכמים ויגידו כי "הצנזורה הצבאית אישרה את זה, אז זה בסדר", אז אני אבוא ואגיד שפגשתי אישית את האנשים מדובר צה"ל, קרי הצנזורה הצבאית ולדאבוני הרב אין להם מספיק מושג איך פרסום של אמצעי זה או אחר או פרסום של מתקן/שיטה/אימון יכולים להשפיע על הכח ותרגולות בשטח.
כמו שאנחנו מכירים מנסיונינו הממשק בין העורכים של דובר צה"ל לבין אילו שמשתמשים מבצעית באמל"ח לא טוב ולמען האמת לא צריך להתקיים בכלל כי זה לא תפקידם של המפקדים בשטח, ופה אני חוזר לתחילת הודעתי כי מי שכן יש לו הממשק עם דובר צה"ל הינם רמי הדרג ומפקדי החיילות שרוצים להראות כי הם
"עובדים ומפתחים", במילה אחת יוהרה.
מעצבן אותי כל פעם מחדש כתבות וחשיפות שעושים ולא תורמות דבר לבטחון המדינה ואף גורעות ממנו, אני אומר את זה גם למפקדי במילואים אך אין סימנים של התפכחות.
חשיפה קצרה, במהלך תפקידי בסדיר התקשר אליי קצין צעיר מדובר צה"ל ואמר כי יש לו אישור ממפקד זה וזה ומהצנזורה הצבאית לעשות כתבה על כח מסוים, אני אישית גם אז התנגדתי לרעיון ופשוט לא שיתפתי איתו פעולה (סינון ומריחה) והכתבה לא יצאה אל הפועל, מספר שבועות לאחר שסיימתי את תפקידי ואחר החליף אותי, ראיתי את הכתבה שרצה לצלם בטלויזיה אם המפקד שהחליף אותי....הבנתי שבמלחמה על הצנזורה צה"ל תוקע לעצמו גול עצמי.
נערך לאחרונה ע"י id0a בתאריך 09-07-2011 בשעה 18:57.
ניתוק חירום מתא הנהג? חיבור חשמלי מגנטי - יכולת תמרון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ה"שמל" שמתחילה ב ""טרול" BackTrail עגלה נגררת לוגיסטית לרק"ם"
יש מצב שבדור הבא החיבור יהייה באופן שיאפשר ניתוק חירום מתא הנהג? אם אני לא טועה היכולת הזו תאפשר לטנק לתמרן מיידית (ירידה למתדרון, רוורס מהיר) מבלי לפגוע בנגרר או ביכולת התמרון. אם אני לא טועה (2) אפשר לעשות זאת באמצעות חיבור חשמלי מגנטי כפי שנעשה עם תלייה של פצצות על מטוסי קרב. יש מצב?אני מבין שמבחינה הנדסית הדינמיקות שונות (תלייה לעומת משיכה) ושישנם תנאי שדה שונים - אוויר למול חול ובוץ בתוך המחברים אבל אני בטוח שבחוריינו המוכשרים יכולים להנדס את הפתרון אם הוא אכן נחוץ. בחוריינו המוכשרים ב BETTER PLACE הינדסו מערכת מעניינת שמשתמשת בטכניקה דומה.
ושאלה למי שעוסק בדבר... האם באמת צה"ל צריך לספר את שמו של ראש המדור? למה ולמי זה עוזר?
לדעתי זאת טעות אבל קטונתי.
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י ColMonty בתאריך 08-07-2011 בשעה 04:39.
סיבה: תוספת
בתום איתור המנהרה, המיפוי שלה וסריקתה, מפעילה יחידת יהל"ם כלי אימתני המכונה "אמולסה", שבאמצעותו דוחפים שרוול באורך עשרות מטרים לתוך המנהרה ולאחר הזרמת חומר נפץ משמידים את המנהרה בפיצוץ ענק. כלי זה, שנחשף כאן לראשונה, הוא אימת בוני המנהרות, שכן בניגוד להפצצת המנהרות מהאוויר על ידי כלי הטיס, מצליח כלי ה"אמולסה" להשמיד באופן מלא את המנהרה. http://news.walla.co.il/?w=/14/1876253
קודם כל לא מדובר בחתול שלג הרגיל אלא בכלי המפרקי (BV206) של חברת Hagglunds השוודית (כיום בבעלות BAE Systems הבינ"ל). לחברה יש הסטוריה של ייצור כלים מפרקיים מסוג זה, שמיועדים בעיקר לשימוש בשטחים עם עבירות קשה כמו שלג חול וגם ביצות. הכלי בנוי משני חצאים - גורר וגרור - שמשתמשים במנוע אחד כדי להניע את הזחלים בשניהם. זאת בניגוד לנגררים המופיעים באשכול, שאינם מונעים כלל.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ה"שמל" שמתחילה ב ""טרול" BackTrail עגלה נגררת לוגיסטית לרק"ם"
סדרת תמונות שצילמתי ביום האחרון של המבצע, במהלך יציאת הכוחות מהרצועה. לא ידוע לי אם היו עגלות נוספות בשימוש במהלך המבצע, ובכל מקרה אלה ככל הידוע לי התמונות היחידות שלהן מהקיץ האחרון.
בתגובה להודעה מספר 87 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "חשיפה ראשונה: צה"ל מצטייד בנגררים לטנקים"
יש דמיון כמעט מוחלט בין הדגם שבתמונה שהוא הראשון מייצור סדרתי, לבין הדגם שנראה בתמונות שצילמתי לפני שנה וחצי. נראה שהתוספת הכי בולטת לעין היא הרגלית המתקפלת, שמאפשרת להחנות את הנגרר בצורה מאוזנת ובלי לזרוק את עין הגרירה על האדמה (וזה מציק במיוחד כשצריך להרים ולרתום עגלה לגורר).