26-07-2011, 14:49
|
|
|
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
|
|
זה מה שהבנת מהפסוק?
ציטוט:
וּלְיִשְׁמָעֵאל, שְׁמַעְתִּיךָ--הִנֵּה בֵּרַכְתִּי אֹתוֹ וְהִפְרֵיתִי אֹתוֹ וְהִרְבֵּיתִי אֹתוֹ, בִּמְאֹד מְאֹד: שְׁנֵים-עָשָׂר נְשִׂיאִם יוֹלִיד, וּנְתַתִּיו לְגוֹי גָּדוֹל
|
ישמעאל קיבל את ברכת הריבוי (כמו שאכן התקיים בו הסתכל מסביבך אם יש לך ספק).
זה לא אני ברכתי אותו אלא הקב"ה. אבל ברכתו היא ברכת הריבוי ותו לא.
ובלי קשר פסוק אחד אחרי הפסוק הזה:
ציטוט:
וְאֶת-בְּרִיתִי, אָקִים אֶת-יִצְחָק, אֲשֶׁר תֵּלֵד לְךָ שָׂרָה לַמּוֹעֵד הַזֶּה, בַּשָּׁנָה הָאַחֶרֶת.
|
אבל אם כבר התחלנו עם ישמעאל:
פרק אחד לפני זה:
ציטוט:
וְהוּא יִהְיֶה, פֶּרֶא אָדָם--יָדוֹ בַכֹּל, וְיַד כֹּל בּוֹ; וְעַל-פְּנֵי כָל-אֶחָיו, יִשְׁכֹּן
|
"'והוא יהיה פרא אדם', רבי יוחנן ורבי שמעון בן לקיש, רבי יוחנן: אמר שהכל יהיו גדלים ביישוב והוא יהיה גדל במדבר. רבי שמעון בן לקיש: אמר 'פרא אדם' – ודאי שהכל בוזזים ממון והוא בוזז נפשות, 'ידו בכל ויד כל בו' – קרי בו כלבו, הוא והכלב שוים" (בראשית רבה מ"ה, ט).
וכבר הבהיר הרמב"ן שהדברים אינם מוסבים בהכרח על ישמעאל, אלא – "והעניין על זרעו, שיגדל ויהיו להם מלחמות עם כל העמים"
ואחר כך תאמר שברכתי אותו...
_____________________________________
|