26-06-2011, 23:35
|
|
|
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
|
|
נו
ציטוט:
יוסף במצרים - הבחינה הגשמית היתה רק ביטוי להתגברותו הרוחנית של יוסף על מצרים. אינני מעוניין לפתוח נושא חדש די באלו שאנו דנים בהם, ולכן אינני מאריך.
|
בסדר בסדר התגברות רוחנית. אבל לו יוסף לא היה מציל את כלכלת מצרים הגשמית הוא עדיין היה נשאר עבד בבור.
ציטוט:
התנועה הציונית - אני מדבר על התוצאה ולא על הפעילים (בהם אכן היו גם רבנים). התוצאה הינה מדינה שערכי היסוד שלה מנוגדים בתכלית ליהדות. כמו למשל חופש הביטוי (לה"ר), כבוד האדם וחירותו (להתנהג כאנשי דור המבול) ועוד.
|
אכן התוצאה היא קודם כל מדינה יהודית עם רבונות כלומר גאולה וקיום מצווה (רמב"ן).
גאולה שהיא השלב השני ולא האחרון (כלומר לא גאולה שלמה) עכשיו אתה רוצה להטפל לפרטים - אני אתך יש הרבה מה לתקן (אבל בכל זאת גאולה).
ציטוט:
פרשנות דברי הנביאים: לא ניתנה לפשוטי העם, ורק מועטים מסוגלים להתבונן בדבריהם. לגבי ימות המשיח כבר נפסק ברמב"ם בהלכות מלכים פי"ב ה"א והלכה ב' שדבריהם משלים, ושהם וסדר התרחשותם לא יוודעו עד לאחר שיהיו (עיין שם בכל הפרק). אני גם מניח שאתה יודע את הנאמר בפרק חלק בהקשר זה. התועלת בדברי הנביאים לא היתה להודיע לנו מה יהיה ולא מדובר במגידי עתידות. אסתפק בכך שאומר שהנבואה כשלעצמה יוצרת מציאות בבריאה הגם שפעמים שהיא מתגלית בפועל רק שנים רבות לאחר מכן. (תבין לפי זה למה הרגו את זכריה ואת ישעיה. לא היה זה רק משום שפגעו במורל). על כך אמר הנביא (יעשיה נ"ה ) כן יהיה וכו' לא ישוב וכו' כי אם עשה וכו'.
|
"באחרית הימים יגלה אור ד' ויתקרב הסגנון של ההלכות המאוששות עם האגדות דחקל תפוחין קדישין במועד קץ המגולה, שהוא שיבת ישראל לארץ ישראל ולהחיותה בבנין מעשי, "ואתם הרי ישראל פריכם תתנו וענפכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבא", שתכונתו היא קיבוץ החתום וסתום דליבא לפומא לא גליא, תוכן קץ החתום, עם הגלוי של עבודה גשמית מורגשת מכל המון עובד. בגאולה כפולה זו יוחל כח זרוע ד' לגאול את הגופים מכל שעבודם הקשה "מעצבך ומרגזך ומן העבודה הקשה אשר עובד בך", ואת הנשמות ממכאוביהן ומחשכיהן, מכל המדות הרעות, מכל השנאות והצמצומים, "ועשיתי אותם לגוי אחד בארץ בהרי ישראל". "אכן אתה אל מסתתר אלהי ישראל מושיע"." (אורות התחיה פרק נה)
רמב"ם:
ציטוט:
...וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו,
|
אבל כשכבר נהיו הדברים - הדברים כבר אינם סתומים.
ציטוט:
לגבי הסיומת אציין שהשבתאים והפרנקיסטים אכן הוציאו את עצמם מהעולם הזה ומהעולם הבא באמצעותם של רעיונות מעין אלו.
|
אז עכשיו אתה מאשים את הציונות בשבתאות?
זה בסדר גם את הרמח"ל האשימו בשבתאות למרות שכתב ספר שלם נגדה.
שאלת האורתודוכסים במצרים שבאו לשאול האם משה האם הוא נציג הקב"ה שבא לגאול אותם ממצרים לפני שיצאו ממצרים זה לגיטימי (כי עוד לא עברו 400 שנה).
להרהר אחר הגאולה האם זו אכן הגאולה משום שזה לא מתאים לפנטזיה הדתית ההוליוודית שלך זו כבר מידת דתן ואבירם.
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 26-06-2011 בשעה 23:37.
|