10-06-2011, 19:35
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.11.02
הודעות: 14,010
|
|
אתה מסתכל על שינוי בחלק מהתמונה ולא בכולה, ואכן, במצב הזה, יפסיד מי שלא יזכה ללמוד לימודים אקדמאים, גם במכללה.
אבל אם תסתכל על התמונה כולה, ושינוי כולל שלה, הרי ששכרו לא יצא בהפסדו של אותו אדם שהחליט לא ללמוד כיוון שאין לו את היכולות המתאימות.
וכשאני אומר שינוי כולל, אני מתכוון לא רק לשינוי שימנע את הורדת ספי הקבלה ורמת החינוך, אלא שינוי גישה של המעסיקים במשק גם כן.
הרי האחרונים שינו יחסם למועמדים משום שרוב המועמדים נהיו בעלי תארים...
השינוי שאני מדבר עליו עוסק הן בסטודנטים (או הלא סטודנטים) והן במעסיקים.
ו-2 הבהרות לסיום:
במצב כיום, אני ממליץ לכולם לרכוש תואר אקדמי. מ-2 סיבות: בראש ובראשונה, כפי שתיארתי כאן, זה אפשרי, ואפילו די בקלות (להוציא אספקטיים כלכליים), ועקב המצב האבסורד שנוצר שלכל פישר יש תואר - מי שלא יהיה בעל תואר, יתבלט לרעה, עוד מתחת לפישרים...
הבהרה נוספת: אני ל מתנגד למכללות. להיפך. מכללות הן אפיק לגיטימי להשתלבות נכונה בתעשיה, ברמה הרעיונית.
אני כן מתנגד להורדת הרמה, ספי קבלה, הקלות בה ניתן לרכוש השכלה שאיננה משקפת את יכולת הרוכש (ואז היא הופכת למדד של רצון טוב ופחות רמה של יכולת וידע. יופי..) וריבוי המחזיקים בתואר ראשון כאילו היה זה ידע בלוח הכפל, מיותר לומר שוב שהא בהא תליא.
אגב אורחא, סטודנטים רבים גם במוסדות יוקרתיים, סובלים מאפקט הפרפר שתיארתי. המוסד נאבק לשמור על יוקרתו ורמתו, בעוד שהסטודנטים מגיעים פחות מוכנים עקב רמה ירודה בתיכונים... וההשלכות - ברורות. לאחרונה ראיינתי את סגן הדיקן אצלנו לגבי התופעה - ולו בטן מלאה בנושא. אם יהיה צורך, ארחיב.
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י Shai בתאריך 10-06-2011 בשעה 19:42.
|