25-05-2011, 00:32
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי מ.ק.
מערכות FTS שאני מכיר חותכות את מעטפת המנוע יחד עם ההודף.
זה מביא לצניחת הלחץ בתא הבערה (הפרוץ) ולהאטה מיידית בקצב בערת המנוע.
|
האמת עדיין לא הבנתי איך בדיוק זה עובד. חומר דלק מוצר שהוצת ימשיך להישרף עד שיגמר. אם תפגע בשלימות של המעטפת החיצונית שמחזיקה את החומר ההודף, תאבד שליטה על קצב השריפה (פני הדלק החשוף לבעירה) וסביר שתקבל מין פיצוץ (התפרקות) וחתיכות בוהרות של הדלק נופלות על הקרקע.
ציטוט:
אם היו מפעילים כזה מטען בגובה נמוך (מיד כאשר מזהים שהטיל איבד שליטה - נגיד 500 מ') הסיכוי שטיל היה עף לקרקע עם מנוע פועל היה קטן.
|
כלומר הדלק (החומר ההודף) היה נשרף כליל תוך זמן קצר?
רואים שהטיל איבד שליטה כמעט מיד לאחר יזימת המנוע (בערך כעבור שניה אחת לכל היותר), כלומר לא מדובר ב-500 מטרים - אולי 100 במקרה הטוב.
ציטוט:
לתת למנוע לסיים לא בא בחשבון, כי אתה לא בשליטה על כיוון הטיסה, והטיל עלול להגיע למקומות בעיתיים מאד.
|
לכן באימון משגרים טילים בשטחי ניסוים ושטח אש. במקרה הספציפי הזה אם השמדת הטיל היתה קורת קודם, הסבירות לנזק הייתה עולה ולא יורדת. שוב, אני לא יודע האם זה נעשה במכוון או במקרה, אבל השמדה עצמית, נגיד, 15 שניות לפני זה הייתה יכולה לגרום לאסון.
ציטוט:
דרך אגב, המפעילים יושבים בתוך המשגר?
|
פקודת השיגור באה להבנתי מרכב הפיקוד האוגדתי (56K6E2) או מרכב בק"ש גדודי (30N6E2). אני מניח שהצוות יכול להיות במשגר או שבחוץ במרחק ממנו - תלוי בנסיבות.
כמובן שיש.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.
|