05-05-2011, 23:16
|
|
|
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
|
|
...
זה לא טענת פטור, "קודם אני אהיה בן אדם טוב ואח"כ אקיים מצוות", ישנם גויים בעלי מידות לא פחות ממני וממך, והדבר היחיד שמפריד בין גוי ליהודי זה קיום התורה ובמצוות.
כלומר כל יהודי חייב ומצווה בכל רגע על קיום התורה והמצוות, והגם שאינו "בעל חסד"(שלצורך הדיון, אין אדם בעל חסד כאברהם אבינו ואפילו הכי חייבים לקיים תורה ומצוות) מתחייב הוא לקיים את התורה ומצוותיה.
דבר שני, ההגדרה שאני מאמץ את שיטת "ההפחדה", אינה נכונה שכן את ההסטיגמה הזאת שכל מי שמורה לרבים לקיים תורה ומצוות, וכן אם לא יעשה כך יענש, רבים בחרו בתור טענת פטור, שכן אין זו דרך ה', שאין הקב"ה רוצה להפחיד אנשים.
תיקון טעות:
א)אין זה נקרא הפחדה לעורר יהודים לקיים תורה ומצוות בטענה שאם הם לא יעשו כך יענשו, שכן מצינו בחז"ל הרבה התייחסויות להתעוררות זו, עיין "שערי תשובה", לרבינו יונה, "מסילת ישרים" וכהנה אחרים.
עיין פרקי אבות, "דע מאין באת...ולפני מי אתה עתיד לתת דין וחשבון" וכהנה אחרים.
ב)אדרבא, אדם שלא עושה זאת יכול ליהיות ששונא את חברו, ובהחלט אם מעורר אותו, נחשב לאוהב.
משל למה הדבר דומה, לרופא שרואה מחלה ממארת בגוף החולה, מיד מזהיר אותו לבל יעשה כך וכך בשביל שלא ינזק בכך וכך, וק"ו בנו של ק"ו הרפואה לתחלואי הנשמה, שאין לך חולה גדול יותר מאשר אדם שאינו מקיים תורה ומצוות, שכן מצינו בש"ע, בשעה שאביו מצווה אותו(כיבוד אב ואם), ורבו מצוו, חייב לשמוע לרבו, שכן מביאו לחיי העולם הבא, כלומר הרב יותר חשוב שכן מורה הוראה רוחני גדול מאשר מורה הוראה חומרי.
ולא שכחתי את המשפט האחרון שלך:
ציטוט:
"לעשות ככה או לא לעשות ככה זה שכל אדם יחליט לבד ולא יחליטו בשבילו על יד הפחדה"
|
א)אין שום קשר בין הפחדה לבין חוסר הבחירה שלך בטוב או ברע, היינו אתה עדין יכול לבחור ברע גם אחרי "שהופחדת".
ב)אני בסך הכל רופא(ראה לעיל "משל למה הדבר דומה"), לא נראה לי שכשהרופא אומר לך לקחת תרופא ואם לא אז כך וכך, אתה מתנער בטענה של "אתה מפחיד אותי ולא תחליט לי שום דבר ע"י הפחדה"
שבת שלום
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.
|