לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 11-11-2010, 08:38
צלמית המשתמש של עידו403
  משתמש זכר עידו403 מנהל עידו403 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.04
הודעות: 27,888
שלום לך, שב בבקשה ושתה כוס מים
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי yorgo שמתחילה ב "חוסר אחריות"

את הכותרת של אותה תגובה לא אני יצרתי אלא עורכי "וואלה".
הכותרת הועתקה לכאן מילה במילה כולל הפסקה הראשונה, בדיוק כפי שהופיעה באתר ובגוף הכתבה.
ככל הנראה, הבוקר שונו הן הכותרת והן הדיווחים בגוף הכתבה והמילה "נהרגו" הוחלפה ב"נעדרים".
את ההאשמות שלך אתה מוזמן להפנות לעורכי החדשות של וואלה, לא למנהלי הפורום הזה שכמעט כל הערב היו עסוקים בהדיפת ניסיונות פירסום "בלעדיים", "ראשוניים", "מיוחדים", וגם בחשש שמא אחד מאנשי הצוות מוכר למי מאיתנו.

אתה יכול להגיד עלינו ועליי הרבה דברים, אבל חוסר אחריות ופירסום מידע אסור/שלא אושר הוא לא אחד מהם.

עם זאת, מכיוון שבוואלה ערכו את הכותרת שלהם, אני אערוך אותה גם כאן..
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לעולם אשא דגלך בגאווה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 12-11-2010, 14:01
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
תרגום מאתר הפולני...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 5416רמי שמתחילה ב "10.11.2010- שני אנשי צוות אוויר נספו בהתרסקות מטוס F-16I "סופה" באזור מכתש רמון"

http://www.altair.com.pl/start-5343

באימון השגרתי התרסק מטוס F-16I . זה היה האימון השלישי באותו יום של המטוס והצוות שלו והשני באותו הלילה.
חלקי המטוס נמצאו במרחק כמה מאות מטרים מבור הפגיעה בקרקע. נמצאו גם חלקי מצנח שלא נפתחו...
ישראל קיבלה 102 מטוסים מסוג הזה.
שמות הטייסים רס"ן עמיחי איטקיס ורס"ן עמנואל לוי.
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 13-11-2010, 19:54
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
אחד הידידים שולח תנחומים...
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "תרגום מאתר הפולני..."

Przeczytałem i przyjmij wyrazy współczucia Doskonale wyszkoleni piloci których wartość dla armii wielokrotnie przekraczała wartość samolotu który się rozbił
Rozwinięte częściowo spadochrony świadczą ze działali sprawnie do końca ale być może zabrakło im ze 100 metrów wysokości.
Kiedy samolot z wysokość 3500 m przechodzi wlot nurkowy to nawet przy niewielkiej szybkości ( jak na F16 ) uderzenie w ziemie nastąpi po gdzieś po 20 sekundach

Pozdrawiam
Leszek

קבל השתתפותי בצער ובאבל. הטייסים אשר מאומנים היטב ערכם לצבא מהווה הרבה יותר מאשר ערך המטוס. המצנחים אשר לא נפתחו מראים שפעלו נכון אך חסרו להם אולי 100 מטר.
כאשר מטוס מבצע צלילה מגובה 3500 מטר, אפילו לא במהירות גבוהה הפגיעה בקרקע תהיה לאחר כ- 20 שניות...
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 12-11-2010, 20:57
  יקירר יקירר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.10
הודעות: 161
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי DiDiArari שמתחילה ב "השאלה שלך הייתה הבוקר בידיעות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DiDiArari
השאלה שלך הייתה הבוקר בידיעות אחרונות בכתבה ..
התשובה שכתובה ואני מצטט :
"בתאונה קשה כזאת יש נטייה מיידית להסביר כי מה שהתרחש הוא "ורטיגו" - קרי נתק מוחלט
של החושים......במקרה שלפנינו גם האפשרות הזאת קלושה שכן הסבירות ששני הטייסים
לקו בוורטיגו היא נמוכה ביותר "
התמונה הסבירה יותר מצביעה על דרגה קלה של חוסר התמצאות לצד היסח הדעת.
לא איבוד חושים מוחלט , אלא מצב שבו שני הטייסים עסוקים במשהו שמסיח את דעתם ומאבדים , לשניות קשר עם מצבו של המטוס . זה מצב אופייני לטיסות בתוך עננים או לטיסות לילה..

קצת מציק לכתוב את כל זה אם תרצה אני אסרוק לך למחרת את כל הכתבה.


הבעיה זה שאין תשובה לשאלה העיקרית, למה המכשירים לא הזהירו מפני התקרבות הדרגתית כלשהי לקרקע או מה גרם להסחת הדעת של הצוות.
_____________________________________
המדינה היא שלנו ומה שנעשה הוא מה שיהיה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 12-11-2010, 22:15
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "[QUOTE] איזה מכשיר בדיוק שהיה..."

מערכת שתיקח פיקוד על המטוס בוודאי שלא (לפחות לא שידוע לי על אחת כזו בסופה, אם כי למיטב זכרוני דובר פה בפורום על כך שיש משהו בסגנון במטוסי ה-F-22 וה-F-35), אבל יש מכשירים שמתריעים על גובה ועל זוית המטוס.
אין לי מושג אם יש צורך לכייל אותם ספציפית לפני ההמראה, אבל אני כן יודע שלפני המראה יש צורך לכייל כל מני מכשירים בתא הטייס.

במחשבה שניה אני לא בטוח עד כמה המשפט האחרון הנ"ל הוא בעל ערך כלשהו...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 12-11-2010, 22:15
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "[QUOTE] איזה מכשיר בדיוק שהיה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי avifresh
אין במטוסים מדי גובה (אלקטרונים/ברומטרים)?

כשמטיסים מל"טים , איך יודעים באיזה גובה הם נמצאים?

הכתב הצבאי של ערוץ 2 , רוני דניאל, הזכיר מכשיר שלא כוייל ככל הנראה, למה התכוון?

כשכל מטוס עולה עשרות מליוני $, לא יכולים לפתח ולהתקין אמצעים שלא רק יתריעו על מצב מסוכן, אלא אם הטייס לא מתיחס למצב המסוכן, יקחו פיקוד על המטוס?

יש מדי גובה ויש התרעות אבל אני יכול להעריך שהן היו מכוילות לשלב אחר בטיסה (שלב יותר בעיתי) ולכן לא היו עוזרות, או לחילופין היו מתריעות מאוד מאוחר במצב שבו כבר היה קשה לצאת.
לזה כנראה הוא התכוון, אבל אני בטוח שזה היה מכויל, פשוט לא היה לגמרי רלוונטי למה שקרה...

בוודאי שאפשר תאורטית להתקין על המטוסים משהו שיקח במצב מסוכן..בדיוק כמו שאפשר במכוניות...ובמכוניות מאבדים הרבה יותר אנשים בעולם בשנה וזה עולה הרבה יותר כסף..ועדיין אין מערכת כזאת תקנית בעולם....
רוב מטוסי הקרב שטסים היום פותחו לפני שנים רבות ואין להם מערכת כזאת, אני מעריך שבמטוסי הדור הבא יהיו מערכות יותר טובות לעניין, אבל אני לא בטוח...זה די קשה לבנות מערכת כזאת.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 13-11-2010, 20:02
  אודי עציון אודי עציון אינו מחובר  
כתב הרכב של ידיעות אחרונות. עיתונאי ועורך ותיק את שירותו הצבאי עשה ככתב בביטאון חיל האוויר
 
חבר מתאריך: 31.10.07
הודעות: 81
מכוניות כבר מתחילות לקחת שליטה מהנהג
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=avifresh]אין במטוסים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a

בוודאי שאפשר תאורטית להתקין על המטוסים משהו שיקח במצב מסוכן..בדיוק כמו שאפשר במכוניות...ובמכוניות מאבדים הרבה יותר אנשים בעולם בשנה וזה עולה הרבה יותר כסף..ועדיין אין מערכת כזאת תקנית בעולם....


למרות שסד העלויות הרבה יותר קשה, במכוניות יש יותר ויותר מערכות שנועדו לקחת את השליטה מהנהג במצבי חירום.

כבר היום יש בכל מכונית שנמכרת בישראל, אפילו בסוזוקי אלטו ההודית שעולה 60 אלף שקל, מערכת בקרת יציבות. זו יודעת לזהות על פי מידע משורה של חיישנים (קצב סיבוב גלגלים, מהירות נסיעה, מצב ההגה ועוד) שהמכונית איבדה את אחיזת הכביש ומנסה להחזירה באמצעות הפחתה מיידית של כוח המנוע בלי קשר למצב דוושת התאוצה, ובלימה של כל גלגל בנפרד, במטרה ליצור ציר שהמכונית תתיישר סביבו. המערכת פועלת אוטומטית, הנהג רק יכול לחוש את הבלמים עובדים ולקבל חיווי על פעולתה באמצעות נורית בלוח המחוונים.

יש גם מערכות שנותנות לנהג סוג 'קונטרה' בהגה, כדי שיבין לאן הוא צריך להפנות אותו כדי לייצב את המכונית. יש גם כאלה שממש לוקחות שליטה, הונדה כבר מציעה כאופציה (בדגמיה בעלי הגה שמאלי בלבד) מערכת שמפנה את האוטו בסיבוב בעצמה אם הנהג לא עושה זאת. אבל אחרי פחות מ-10 שניות היא כבר רומזת לנהג לקחת בחזרה שליטה, היצרן והרגולטור עוד לא רוצים לעודד נהיגה אוטומטית כזאת. נהגתי במערכת ביפן, זו תחושה מדהימה שהאוטו פונה לבד.

במכוניות יוקרה אפשר לראות ויותר ויותר מערכות של בלימה או האטה אוטומטית במקרה של התקרבות מסוכנת לרכב שלפנים, תוך שימוש במכ"ם, בלייזר ובניתוח תמונה דיגיטלי לזהות את המצב המסוכן. וולוו השיקה לאחרונה ב-S60 החדשה מערכת (ישראלית...) שבאמצעות ניתוח תמונה יודעת אף לזהות הולך רגל שפורץ לכביש, מזהירה את הנהג ובעת הצורה מאטה בעצמה את המכונית, או עוצרת אותה לגמרי במהירויות נמוכות.

הרבה יותר מסובך לייצר מערכת כזאת למטוס קרב. ההתרחשויות הרבה יותר מהירות, זמני התגובה חייבים להיות מהירים יותר, ובטיסה קרבית המטוס והטייס נמצאים הרבה על הקצה. איך תדע אם המטוס צולל כי הטייס איבד הכרה, או שמנסה לחמוק ממטוס אחר? האם תיתן למטוס אפשרות לקבוע שהטייס טס נמוך מדי ולמשוך, הישר אל איזור הכיסוי של מכ"מ נ"מ, שבגללו הוא טס מראש בגובה נמוך מאוד?

אפשר לזהות אובדן הכרה (מעקב גלי מוח, מצב אישונים), אבל הרבה יותר קשה לקבוע בזמן אמת מתי טיסה על המגבלות או קצת מעבר להן עומדת להוביל לאסון, למרות שגם אני זוכר דיווחים שמערכת כזאת קיימת ב-F22.

אגב מעורבות נווטים בזיהוי ורטיגו - רון ארד קיבל ב-1980 רישום לזכות אחרי שהביא לנחיתה פאנטום שהטייס שלו סבל מורטיגו כבד. הנה תיאור מתוך ראיון בבטאון חיל-האוויר עם אל"מ (מיל') יעקב עובדיה, בעצמו נווט פאנטום:
"זו היתה טיסת לילה, אימון מעל הים, והטייס נכנס לוורטיגו. רון ראה שזה לא מוביל לשום מקום, אמר 'אני לוקח', ייצב את המטוס, והראה לטייס את קו החוף. הטייס ענה 'או.קי., אני לוקח' ושוב הפך את המטוס. רון לקח שוב את השליטה, הביא את הפאנטום לנחיתה, הראה לטייס את המסלול, ואמר לו לנחות. ברגע שקיבל לידיו את השליטה, הפך הטייס את המטוס. רון הבין שהעניין מתחיל להיות מסוכן, להתהפך ככה עם המטוס בגובה כל כך נמוך. אז הוא לקח בחזרה את ההגאים, הוריד גלגלים, התייצב בפיינל, ואמר לטייס 'אני יודע שאתה מרגיש שהמטוס הפוך, אבל על ההפוך הזה תנחת'. במשך הנחיתה הוא המשיך להחזיק לו את הסטיק חזק חזק, כדי שהמטוס לא יתהפך. מבחינת הטייס, הוא ביצע נחיתה הפוכה, כאילו שהוא נוחת על הגב. אלמלא רון, הם היו מתרסקים".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 14-11-2010, 18:07
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי אודי עציון שמתחילה ב "מכוניות כבר מתחילות לקחת שליטה מהנהג"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אודי עציון
למרות שסד העלויות הרבה יותר קשה, במכוניות יש יותר ויותר מערכות שנועדו לקחת את השליטה מהנהג במצבי חירום.
גם במטוסים יש "יותר ויותר"...
כבר היום יש בכל מכונית שנמכרת בישראל, אפילו בסוזוקי אלטו ההודית שעולה 60 אלף שקל, מערכת בקרת יציבות. זו יודעת לזהות על פי מידע משורה של חיישנים (קצב סיבוב גלגלים, מהירות נסיעה, מצב ההגה ועוד) שהמכונית איבדה את אחיזת הכביש ומנסה להחזירה באמצעות הפחתה מיידית של כוח המנוע בלי קשר למצב דוושת התאוצה, ובלימה של כל גלגל בנפרד, במטרה ליצור ציר שהמכונית תתיישר סביבו. המערכת פועלת אוטומטית, הנהג רק יכול לחוש את הבלמים עובדים ולקבל חיווי על פעולתה באמצעות נורית בלוח המחוונים.
דברים מקבילים יש במטוסים כבר שנים
יש גם מערכות שנותנות לנהג סוג 'קונטרה' בהגה, כדי שיבין לאן הוא צריך להפנות אותו כדי לייצב את המכונית. יש גם כאלה שממש לוקחות שליטה, הונדה כבר מציעה כאופציה (בדגמיה בעלי הגה שמאלי בלבד) מערכת שמפנה את האוטו בסיבוב בעצמה אם הנהג לא עושה זאת. אבל אחרי פחות מ-10 שניות היא כבר רומזת לנהג לקחת בחזרה שליטה, היצרן והרגולטור עוד לא רוצים לעודד נהיגה אוטומטית כזאת. נהגתי במערכת ביפן, זו תחושה מדהימה שהאוטו פונה לבד.
גם כאלה יש במטוסים כבר שנים
במכוניות יוקרה אפשר לראות ויותר ויותר מערכות של בלימה או האטה אוטומטית במקרה של התקרבות מסוכנת לרכב שלפנים, תוך שימוש במכ"ם, בלייזר ובניתוח תמונה דיגיטלי לזהות את המצב המסוכן. וולוו השיקה לאחרונה ב-S60 החדשה מערכת (ישראלית...) שבאמצעות ניתוח תמונה יודעת אף לזהות הולך רגל שפורץ לכביש, מזהירה את הנהג ובעת הצורה מאטה בעצמה את המכונית, או עוצרת אותה לגמרי במהירויות נמוכות.

הרבה יותר מסובך לייצר מערכת כזאת למטוס קרב. ההתרחשויות הרבה יותר מהירות, זמני התגובה חייבים להיות מהירים יותר, ובטיסה קרבית המטוס והטייס נמצאים הרבה על הקצה. איך תדע אם המטוס צולל כי הטייס איבד הכרה, או שמנסה לחמוק ממטוס אחר? האם תיתן למטוס אפשרות לקבוע שהטייס טס נמוך מדי ולמשוך, הישר אל איזור הכיסוי של מכ"מ נ"מ, שבגללו הוא טס מראש בגובה נמוך מאוד?

לא נכון, זמני התגובה זהים ומערכות כאלה קיימות כבר בתאוריה, הן רק לא יושמו במטוסים עדיין, אני מעריך שבדורות הבאים הן ייושמו, הדוגמא לגבי הגובה הנמוך רלוונטית למטוס בדיוק כמו שהיא רלוונטית למכונית, איך תיתן לנהג להתקרב למכונית אחרת בעת חניה? יש לזה כמה מנגנוני פתרון..גם במכונית וגם במטוס..

אפשר לזהות אובדן הכרה (מעקב גלי מוח, מצב אישונים), אבל הרבה יותר קשה לקבוע בזמן אמת מתי טיסה על המגבלות או קצת מעבר להן עומדת להוביל לאסון, למרות שגם אני זוכר דיווחים שמערכת כזאת קיימת ב-F22.
אגב מעורבות נווטים בזיהוי ורטיגו - רון ארד קיבל ב-1980 רישום לזכות אחרי שהביא לנחיתה פאנטום שהטייס שלו סבל מורטיגו כבד. הנה תיאור מתוך ראיון בבטאון חיל-האוויר עם אל"מ (מיל') יעקב עובדיה, בעצמו נווט פאנטום:
"זו היתה טיסת לילה, אימון מעל הים, והטייס נכנס לוורטיגו. רון ראה שזה לא מוביל לשום מקום, אמר 'אני לוקח', ייצב את המטוס, והראה לטייס את קו החוף. הטייס ענה 'או.קי., אני לוקח' ושוב הפך את המטוס. רון לקח שוב את השליטה, הביא את הפאנטום לנחיתה, הראה לטייס את המסלול, ואמר לו לנחות. ברגע שקיבל לידיו את השליטה, הפך הטייס את המטוס. רון הבין שהעניין מתחיל להיות מסוכן, להתהפך ככה עם המטוס בגובה כל כך נמוך. אז הוא לקח בחזרה את ההגאים, הוריד גלגלים, התייצב בפיינל, ואמר לטייס 'אני יודע שאתה מרגיש שהמטוס הפוך, אבל על ההפוך הזה תנחת'. במשך הנחיתה הוא המשיך להחזיק לו את הסטיק חזק חזק, כדי שהמטוס לא יתהפך. מבחינת הטייס, הוא ביצע נחיתה הפוכה, כאילו שהוא נוחת על הגב. אלמלא רון, הם היו מתרסקים".
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #78  
ישן 14-11-2010, 13:46
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
שני אנשי הצוות הובאו למנוחות - יהי זיכרם ברוך!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 5416רמי שמתחילה ב "10.11.2010- שני אנשי צוות אוויר נספו בהתרסקות מטוס F-16I "סופה" באזור מכתש רמון"

הלוויתו של רס"ן עמיחי איטקיס ז"ל התקיימה ביום ו' האחרון.
הלוויתו של רס"ן עמנואל לוי ז"ל התקיימה היום.

תנחומים למשפחות הנופלים, לטייסת 119 ולכל משפחת חיה"א.

פעילות מטוסי הסופה חודשה היום לאחר שקורקעו בשבוע שעבר בעקבות התאונה.


סופה 480 (הצילום מתוך

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן. ב YouTube - זהות הצלם אינה ידועה בשביל קרדיט)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-11-2010 בשעה 15:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:48

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר